Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Mobility 2021

Κάνουμε 1.000 km με το Mondeo 1.6 diesel

  • Τάκης Τρακουσέλλης

Το νέο Ford Mondeo συνδυάζει εμφάνιση, χώρους, οικονομία και οδική συμπεριφορά. Τι άλλο να ζητήσεις από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο;

Του Τάκη Πουρναράκη

Συμπληρώσαμε πάνω από 1000km πίσω από το τιμόνι του νέου πετρελαιοκίνητου Ford Mondeo 1.6lt/115PS. Πρόκειται για σχέδιο που κλέβει τις εντυπώσεις με την πρώτη ματιά χάρη στην επιβλητική του εμφάνιση με την τραπεζοειδή μάσκα. Ένα σχέδιο που ξεκίνησε από την Aston Martin και πλέον χαρακτηρίζει τα περισσότερα μοντέλα της Ford.

Το νέο Mondeo είναι 25kg ελαφρύτερο από το προηγούμενο χάρη στη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και 10% πιο άκαμπτο. Η ακαμψία έδωσε τη δυνατότητα στους μηχανικούς της Ford να σετάρουν την ανάρτηση (σ.σ: γόνατα McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω Integrallink) με γνώμονα τη άνεση και τη μείωση θορύβων/κραδασμών. Προσωπικά διαφωνούμε με όσους συγκρίνουν την οδική του συμπεριφορά με το προηγούμενο μοντέλο και στέκονται στον πιο ήπιο χαρακτήρα. Πρώτιστο μέλημα ενός οικογενειάρχη είναι η άνετη/ασφαλής/οικονομική μεταφορά των μελών της οικογένειας του και όχι η σπορ συμπεριφορά στα στροφιλίκια. Γι’ αυτό υπάρχει το Focus RS αλλά και το Fiesta ST.

To νέο Mondeo φέρει πληθώρα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που προστατεύουν τον οδηγό από τον εαυτό του όπως: Pre Collision Assist µε ανίχνευση ανθρώπων, πίσω ζώνες ασφαλείας που φουσκώνουν, Active Park Assist και για κάθετο παρκάρισµα, προβολείς LED, ενεργοί, σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 2 και MyKey με προεπιλεγμένη χαρτογράφηση για την ασφάλεια των νεαρών γόνων. Στο εσωτερικό η ποιότητα των υλικών αφήνει καλή αίσθηση, η εργονομία δεν επιδέχεται κριτικής.

Ταξιδέψαμε άνετα 5 ενήλικες με αποσκευές για 3ημερο, ο χώρος αποσκευών εντυπωσιάζει. Με 541lt είναι ένας από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία. Το Mondeo στην Εθνική Οδό διατηρεί άνετα μ.ω.τ. λίγο πάνω από τα όρια της νομιμότητας. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι λάμπουν δια της απουσίας τους, ο αερισμός του θαλάμου επιβατών είναι επαρκής και το ηχοσύστημα δεν κούραζει. Μετά από ταξίδι δυο ωρών βγήκαμε ατσαλάκωτοι, αυτό είναι ίσως το μεγάλο ατού στο Mondeo, η άνεση στο ταξίδι.

Όλα αυτά με κατανάλωση στα 7.5 ευρώ/100km. Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6lt της Ford δεν είναι καινούργιος, είναι όμως κάτι παραπάνω από επαρκής για το αμάξωμα των 1.500kg. Ο οικογενειάρχης δε θα ζητήσει κάτι παραπάνω ακόμη και σε ανάβαση με στροφές. Πρόκειται για εξαιρετικό πλαίσιο που αξιοποιεί στο έπακρο την ροπή των 27.5kgm η οποία είναι διαθέσιμη από το ρελαντί, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του περίσσεια τραβήγματος σε κάθε περίπτωση. Εντός πόλης και ειδικά στις επιτόπου μανούβρες/παρκάρισμα το Mondeo είναι 5 μέτρα αυτοκίνητο οπότε σας προτείνουμε να το εξοπλίσετε με αισθητήρες παρκαρίσματος.

Το μεγάλο sedan της Ford έχει ισχυρό ανταγωνισμό από τα Toyota Avensis, Opel Insignia, VW Passat, Peugeot 508. Σύντομα το Mondeo θα διατίθεται και με τον ολοκαίνουργιο πετρελαιοκινητήρα των 1.5lt/120PS.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.560 cc
Ισχύς: 115 PS /3600 rpm
Ροπή: 27,5 kgm /1.750 – 2000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 6αρι χειροκίνητο
Τελική ταχύτητα: 192 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 12,1 sec
Μικτή κατανάλωση: 6,1 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 109gr/km
Βάρος: 1.495 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.871/1.852/1.482 mm
Χώρος αποσκευών: 541 – 1437 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 98 ευρώ
Τιμή: 25.065 ευρώ

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto