Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Jeep Cherokee 2.2 MTJ AWD vs Land Rover Discovery Sport 2.0 D180 MHEV AWD

Ελλάδα 14:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Jeep Cherokee 2.2 MTJ AWD vs Land Rover Discovery Sport 2.0 D180 MHEV AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Jeep Cherokee 2.2 MTJ AWD vs Land Rover Discovery Sport 2.0 D180 MHEV AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Σύμβολα κοινωνικής καταξίωσης ή απλώς δύο εκλεπτυσμένα SUV με λαμπρές εκτός δρόμου ικανότητες; Προσπαθούμε να λύσουμε τον γρίφο.

Advertisement
Advertisement

 

Η λίστα των all-around οχημάτων, αυτών που τονίζουν με έμφαση τον διττό τους χαρακτήρα, αποτελεί πλέον σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες. Κάθε κατασκευαστής προσπαθεί στην ταυτότητα της δικής του πρότασης να ενσωματώσει ιδιαίτερα στοιχεία που θα τον διαφοροποιήσουν και θα δημιουργήσουν το κίνητρο για την επιλογή του, έναντι των αντιπάλων. Δείγμα αυτής της προσπάθειας αποτελούν και οι φρέσκες παρουσίες στην κατηγορία, όπως τo ανανεωμένo Jeep Cherokee και το νέο Land Rover Discovery Sport, τα οποία επί της ουσίας είναι άμεσα ανταγωνιστικά, καθώς σε οικονομικό και τεχνικό επίπεδο δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερα σημαντικές διαφορές.

Advertisement
Advertisement

Αναμφισβήτητα, είτε μιλάμε για εμφάνιση είτε για δυνατότητες σε εντός ή εκτός δρόμου χρήση τόσο το Cherokee όσο και το Discovery Sport αντιπροσωπεύουν με εξαιρετικό τρόπο την ουσία ενός τετρακίνητου SUV. Ολοι γνωρίζαμε την Jeep ως εταιρεία που διέθετε στην γκάμα της μοντέλα που οι κάτοχοί τους τα προόριζαν για χωρίς συμβιβασμούς off road αναζητήσεις, με πλούσιο εξοπλισμό και ξεχωριστή εμφάνιση. Πλέον η επιτυχημένη αμερικάνικη μάρκα που βρίσκεται υπό την εποπτεία της FCA προσπαθεί να επανατοποθετηθεί με ιδιαίτερες αξιώσεις στην απαιτητική ευρωπαϊκή αγορά. Από την άλλη, το νέο Discovery Sport αποτελεί ένα εξαιρετικά σημαντικό μοντέλο για τη Land Rover, ειδικά για την αμερικανική αγορά, όπου και ο προκάτοχός του σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία. Τα Range Rover Classic και Sport, όπως και το Velar, τα πάνε πολύ καλά στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, πράγμα που σημαίνει ότι το συγκεκριμένο μοντέλο θα πρέπει να εκμεταλλευτεί τη δόξα τους και να την εξαργυρώσει, κάτι τέτοιο όμως προϋποθέτει ότι θα πρέπει να πλασαριστεί στην κορυφή των premium SUV, αποδεικνύοντας ότι έχει φτιαχτεί από την ίδια μαγιά με τις ναυαρχίδες της εταιρείας.

Εν αρχή ην η εμφάνιση, ένα στοιχείο που σαφώς διαμορφώνει σε σημαντικό βαθμό την τελική επιλογή. Το Cherokee, στις αρχές του προηγούμενου έτους αναβαθμίστηκε τόσο αισθητικά όσο και επί της ουσίας. Πιο συγκεκριμένα, τοποθετήθηκαν ανασχεδιασμένα εμπρός φωτιστικά σώματα, τα οποία διαθέτουν τεχνολογία full LED, ενώ παραμένουν το κεκλιμένο παρμπρίζ, τα λεπτά φώτα ημέρας και η χαρακτηριστική γρίλια, σήμα-κατατεθέν των μοντέλων Jeep. Η εξωτερική εμφάνιση του Discovery Sport δεν διαφοροποιείται παρασάγγας από τον προκάτοχό του, εν τούτοις έχει να επιδείξει στοιχεία που του δίνουν προβάδισμα σε σχέση με τον αντίπαλό του. Οι Βρετανοί διατήρησαν την ίδια σχεδιαστική λογική, με απλούστερες γραμμές και περισσότερη κομψότητα και φινέτσα. Tο αμάξωμά του είναι, κατά την άποψή μας, αισθητικά το πιο όμορφο της κατηγορίας και ένα από τα πιο έντονα σε προσωπικότητα που κυκλοφορούν στους δρόμους. «Φωνάζει» από μακριά ότι πρόκειται για Land Rover, χάρη στην υιοθέτηση της επιβλητικής μάσκας, η οροφή έχει «κουπέ» λογική με κλίση προς τα πίσω και τα εμπρός φώτα να είναι απλώς εντυπωσιακά.
Οι χώροι και στα δύο κρίνονται επαρκείς αλλά όχι σπουδαίοι με βάση το αρκετά μεγάλο εξωτερικό τους μέγεθος και οι θέσεις οδήγησης φέρνουν τον οδηγό αρκετά πάνω από το επίπεδο ενός συμβατικού μοντέλου.

Advertisement

Καθάρα SUV προσέγγιση με πολυτελή διάκοσμο στην καμπίνα. Με έμφαση στην πιο σπορ φιλοσοφία σε ό,τι αφορά το Cherokee και με μεγαλύτερη ροπή στην πολυτέλεια αν μιλάμε για το Discovery Sport. Το Jeep είναι πιο minimal, ίσως περισσότερο απ’ όσο ήθελε όποιος πρέπει να εκταμιεύσει πάνω από €50.000. To «Disco» από την άλλη δείχνει πιο καινούριο, πιο classy, υιοθετώντας τις σχεδιαστικές τάσεις της νέας δεκαετίας, ενώ και εργονομικά δείχνει να βρίσκεται ένα σκαλί πάνω από το Cherokee. Δεν αφήνει περιθώρια κριτικής σχετικά με την πληρότητα του εξοπλισμού ασφάλειας, άνεσης και συνδεσιμότητας. Τα υλικά του, για παράδειγμα, διαμορφώνουν μια πιο ευχάριστη αίσθηση σε σύγκριση με τα ποιοτικά αλλά σκληρά πλαστικά του Cherokee, του οποίου η συναρμογή δεν ακολουθεί την premium αποτύπωση που φέρει το όνομα «Jeep». Στο εσωτερικό του Cherokee αναμειγνύονται με αρκετά επιτυχημένο τρόπο τα στοιχεία πολυτέλειας με αυτά ενός τετρακίνητου «εργαλείου», ενώ η εργονομία δεν δρέπει δάφνες πρωτοτυπίας και έχει ορισμένα προβληματικά στοιχεία, όπως ο χειρισμός του συστήματος multimedia. Το ίδιο ισχύει και για το ταμπλό του, το οποίο μοιάζει να βρίσκεται μια φάση πίσω σε σχέση με το βρετανικό μοντέλο. Από την άλλη, η θέση οδήγησης είναι εποπτική, οι αποθηκευτικοί χώροι για μικροπράγματα άφθονοι και ο εξοπλισμός κρίνεται κάτι παραπάνω από καλός.

Advertisement


Αμφότερα τα μοντέλα της δοκιμής είναι πιστά στη λογική των ντίζελ, υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων. Το Cherokee διαθέτει το άμεσου ψεκασμού σύνολο 2,2 lt τεχνολογίας Multijet II, με τους 195 PS και τα 45,9 kgm ροπής στις 2.000 rpm. Σπρώχνει το απόβαρο των +1.950 kg πρόθυμα και συνεργάζεται στην πλειοψηφία των περιπτώσεων καλά με το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων. Οι τεχνικοί της φίρμας, έχοντας «διαβάσει» το απαιτούμενο προφίλ δυνατοτήτων του μοντέλου, επέλεξαν να προχωρήσουν σε ένα έξυπνο προγραμματισμό του. Οι πυκνές σχέσεις της κλιμάκωσης μεταφράζονται σε ικανοποιητικές επιδόσεις, παρά το βάρος. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το Cherokee χρειάζεται 8,8” για το 0-100 km/h, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 204 km/h. Πέρα από τα νούμερα, πάντως, το 9άρι κιβώτιο αποδεικνύεται ενίοτε προβληματικό στη λειτουργία του, ιδίως στην άσφαλτο όπου συχνά-πυκνά δεν μπορεί να αναγνωρίσει τις προθέσεις του οδηγού όταν επιθυμεί ένα γρήγορο κατέβασμα (kick-down) με σκοπό να προσπεράσει ένα πιο αργό όχημα. Αντίστοιχα και στη χειροκίνητη λειτουργία δεν είναι γρήγορο, με την εντολή που δίνει ο οδηγός μέσω του επιλογέα ή των paddles να αργεί να εκτελεστεί. Πρακτικά λοιπόν δεν ενδείκνυται για γρήγορη οδήγηση. Παρά τη μικρότερη ισχύ και αντίστοιχα ροπή του δίλιτρου κινητήρα Ingenium (180 PS/43,8 kgm) το Discovery Sport δείχνει πιο ζωντανό, έχοντας την ίδια μορφή μετάδοσης (9άρι αυτόματο της ZF). Εκεί που υστερεί είναι στο θέμα της κατανάλωσης, καθώς η τοποθέτηση του «ήπιου» υβριδικού συστήματος (48V) που αποθηκεύει τη χαμένη ενέργεια της επιβράδυνσης στην τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού μπαταρία ιόντων λιθίου δεν μπορεί να αντισταθμίσει το υψηλό βάρος του αμαξώματος (1.948 kg). Πάντως, οι προσπεράσεις είναι εύκολες και -κυρίως- ασφαλείς κάτω από όλες τις συνθήκες.

Τι γίνεται, όμως, με τη χρηστικότητά τους σε άσφαλτο και χώμα; Εκεί τον σημαντικότερο ρόλο παίζουν τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά (μήκος προβόλων, ελάχιστο ύψος από το έδαφος), αλλά κυρίως η αρχιτεκτονική των αναρτήσεων που θα πρέπει να ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις των υποψήφιων αγοραστών. Και τα δύο διαθέτουν όμοιας φιλοσοφίας ανάρτηση, αλλά το φιλτράρισμα στον δρόμο και στο χώμα είναι διαφορετικό. Εδώ ξεχωρίζει το Discovery Sport που μεταφέρει τους επιβάτες του με περίσσεια αίσθηση άνεσης και ασφάλειας, ακόμα και σε υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες. Στην απέναντι πλευρά, η ανάρτηση του Cherokee περιλαμβάνει αμορτισέρ της Koni με τεχνολογία Frequency Selective Damping (FSD) που προσδίδουν χαρακτηριστικά μεταβαλλόμενης απόσβεσης. Στην άσφαλτο συμπεριφέρεται σαν ένα αξιοπρεπές μεσαίο οικογενειακό σεντάν, αρκετά μαλακό στις χαμηλές ταχύτητες, με την επαναφορά των αμορτισέρ να είναι πιο αργή σε σχέση με το Land Rover, αλλά παρά τις φυσικές διαστάσεις του αμαξώματος, που δεν είναι και μικρές, δε θα τρομάξει τον οδηγό σε συνθήκες πίεσης. Στις «ανθόσπαρτες» με κοτρόνες επιφάνειες, στα πέριξ του Παρνασσού, οι οποίες ήταν έτοιμες να ανοίξουν τρύπες σε οποιοδήποτε αμάξωμα, το Discovery Sport περνούσε λες και βρισκόταν πάνω σε ράγες.

Advertisement

Οταν το πέρασμα γινόταν εξαιρετικά δύσκολο, σε σημείο που ένιωθες ότι ακόμη και η ανάρτηση είχε αρχίσει να φτάνει στα όριά της, όλοι μας θέλαμε να βρισκόμαστε πίσω από τη δερμάτινη στεφάνη του τιμονιού του συγκεκριμένου μοντέλου. Οχι πως το Cherokee υστερεί σημαντικά, αποτελώντας μία ευχάριστη έκπληξη, αφού οι προδιαγραφές του δεν προϊδεάζουν για την πραγματικότητα. Κι όμως, όταν το χώμα είναι πατημένο και στεγνό, το αμερικάνικο μοντέλο πάει σχεδόν παντού. Ακόμα και σε δύσκολα σημεία όπου σηκωνόταν ψηλά ο πίσω τροχός μπορούσε να κατέβει και να ξανανέβει με την όπισθεν, αλλά και με πρώτη στο κιβώτιο, χωρίς μάλιστα πιθανότητα σπιναρίσματος.
Mε σημείο εκκίνησης την ίδια φιλοσοφία και στόχο ακριβώς το ίδιο αγοραστικό κοινό, Jeep και Land Rover δίνουν δύο ευκρινώς διαφορετικά σε χαρακτήρα αυτοκίνητα. Παρακάμπτουμε το θέμα της τιμής και μπαίνουμε στην ουσία, αφού πρακτικά για οποιονδήποτε βρεθεί στο συγκεκριμένο δίλημμα δεν θα αποτελέσουν ανασχετικό παράγοντα τα χρήματα. Tο βρετανικό μοντέλο είναι οριακά φθηνότερο, είναι σε όλα σχεδόν τα επίπεδα πιο σύγχρονο από τον ανταγωνιστή του όπως τη μετάδοση (βλ. μποξάκι) και συγχρόνως πιο εντυπωσιακό σε εμφάνιση και χλιδάτο σε διάκοσμο. Κοντολογίς αποτελεί απερίφραστα τη δική μας επιλογή.

ΚΕΥ TECH
Και τα δύο SUV διαθέτουν εξελιγμένα συστήματα τετρακίνησης. Ξεκινώντας από το Cherokee, η συγκεκριμένη έκδοση που είχαμε στα χέρια μας εφοδιαζόταν με το βασικό πακέτο «Jeep Active Drive I», το οποίο είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στον δρόμο, κατανέμει τη δύναμη στον εμπρός ή τον πίσω άξονα. Μάλιστα, όταν δεν απαιτείται, διαθέτει σύστημα που απεμπλέκει τη μετάδοση στους πίσω τροχούς. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να επιλέξει μέσω του περιστροφικού επιλογέα Jeep Selec Terrain στην κονσόλα το ιδανικό mode οδήγησης: Auto για πλήρως αυτόματη λειτουργία, Sport για δυναμικές συνθήκες (ροπή 40:60), Snow για χιονισμένες επιφάνειες (ροπή 60:40), Sand για αμμώδεις επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση και Mud για επιφάνειες που καλύπτονται με λάσπη.

Στις δύο τελευταίες περιπτώσεις η ροπή στον πίσω άξονα μπορεί να φτάσει έως και 100%. Απέναντί του βρίσκει όμως έναν πολύ σοβαρό αντίπαλο. Το νέο Discovery Sport μεταμορφώνεται σε «οδοστρωτήρα» μόλις βγει από την άσφαλτο. Το σύστημα τετρακίνησης Terrain Response 2 αναλαμβάνει, κυριολεκτικά, υπηρεσία κάνοντας το «Disco» να κινείται σε δικούς του ρυθμούς, με χαρακτηριστική ευκολία, ανεξαρτήτως επιφάνειας. Τίποτα δεν το σταματά, ούτε οι πέτρες, ούτε η λάσπη. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα διαφορετικής φιλοσοφίας προγράμματα (και ένα αυτόματο) που προσαρμόζουν τη συμπεριφορά του συστήματος τετρακίνησης στις συνθήκες, ενώ προσφέρεται και το Driveline Disconnect που επιτρέπει στο μοντέλο να κινείται ως προσθιοκίνητο όταν δεν απαιτείται η συνεισφορά των πίσω τροχών ώστε να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου.

JEEP CHEROKEE
ΝΑΙ
ΣΤΥΛΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ
ΔΥΝΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΟΧΙ
ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ

CAR
Η ΑΡΚΕΤΑ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΚΑΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ.

LAND ROVER DISCOVERY SPORT
ΝΑΙ
ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ
ΣΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΚΥΛΙΣΗ
ΣΤΟΝ ΠΟΛΥΠΡΟΣΩΠΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ

ΟΧΙ
ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΠΙΣΩ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ

CAR
ΤΟ DISCOVERY SPORT, ΠΙΣΤΟ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΕ ΣΧΟΛΗΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙ, ΣΥΝΘΕΤΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΩΝ 180 PS ΕΝΑ ΣΥΝΟΛΟ ΜΕ ΕΠΙΒΛΗΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΔΥΝΑΤΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΚΑΙ ΠΛΗΘΩΡΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ.

TECH
JEEP CHEROKEE 2.2 MJD AWD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.184 cc, i4, TURBO, 195 PS @ 3.500 rpm, 45,9 KGM @ 2.000 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO, 9 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100 km): 8,1
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.623/1.859/1.681 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.708 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 448-1.555 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.948 kg
ΤΙΜΗ: €51.000

LAND ROVER DISCOVERY SPORT 2.0 D180 MHEV AWD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.998 cc, i4, TURBO, 180 PS @ 4.000 rpm, 43,8 KGM @ 1.500-3.000 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO, 9 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100 km): 9,0
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.597/2.069/1.727 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.741 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 405-1.777 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.948 kg
ΤΙΜΗ: €53.900