Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Honda CR-Z: Χωρίς τύψεις

Ελλάδα 13:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Honda CR-Z: Χωρίς τύψεις

ΔΟΚΙΜΕΣ

Honda CR-Z: Χωρίς τύψεις

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το Honda CR-Z απολαμβάνεις σπορ οδήγηση χωρίς να κάνεις μεγάλες θυσίες στην κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων!

Advertisement
Advertisement

Δοκιμή: Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Ο απόγονος του CR-X είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς. Χαίρεται όχι μόνο η καρδιά σου, όπως συμβαίνει συνήθως με τα σπορ αυτοκίνητα, αλλά και το μυαλό σου, καθώς το CR-Z περνάει και τα τεστ ψυχρής λογικής (εκεί που τα περισσότερα σπορ μοντέλα κόβονται). Η αλήθεια είναι ότι όταν θέλεις να οδηγήσεις γρήγορα (με το πόδι στο πάτωμα, όπως λέμε συνήθως), η κατανάλωση του CR-Z δεν είναι χαμηλότερη. Σε όλες τις άλλες μετακινήσεις σου ωστόσο επωφελείσαι από το προηγμένο υβριδικό σύστημα IMA (Integrated Motor Assist).

Παράλληλα, το σύστημα επιλογής προγράμματος λειτουργίας 3-Mode Drive σου επιτρέπει να προσαρμόζεις το αυτοκίνητο ανάλογα με τη διάθεσή σου, μέσα από τρία προγράμματα (Sport, Econ ή Normal). Κάθε πρόγραμμα αλλάζει τις ρυθμίσεις στην απόκριση του κινητήρα, την αίσθηση του τιμονιού, τη λειτουργία του κλιματιστικού και τη βοήθεια που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας. Μ’ αυτόν τον τρόπο μπορείς να έχεις τα καλύτερα από δύο διαφορετικούς κόσμους (επιδόσεις και οικολογία). Η βελτιστοποίηση αυτή θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο με ένα υβριδικό σύστημα…
Φυσικά, από το εσωτερικό του CR-Z δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα αγαπημένα των Ιαπώνων χρωματιστά high tech φωτάκια: στις λειτουργίες Econ και Normal ο πίνακας οργάνων έχει μπλε χρώμα και γίνεται πράσινος όταν το αυτοκίνητο οδηγείται οικονομικά. Στη λειτουργία Sport ο πίνακας οργάνων φωτίζεται με κόκκινο χρώμα…

Advertisement
Advertisement

[nggallery id=267]

Ναι, είναι σπορ
Από όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, αυτό είναι που έχει τον πιο έντονο σπορ χαρακτήρα. Με συνολικό μήκος λίγο πάνω από τα τέσσερα μέτρα και σφηνοειδές coupe σχήμα, το CR-Z έχει χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας. Το στοιχείο αυτό συμβάλει στην επίτευξη καλύτερων επιδόσεων και χαμηλότερης κατανάλωσης (μόλις 5,0 lt/100 km σε μικτές συνθήκες).
Στην καρδιά του συστήματος ΙΜΑ βρίσκεται ένας κινητήρας 1,5 lt i-VTEC με ισχύ 114 PS και ροπή 14,8 kgm. Το συγκεκριμένο μοτέρ συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 14 PS και μέγιστης ροπής 8,0 kgm. Οι επιδόσεις είναι καλές, όμως δεν εντυπωσιάζουν (0-100 km/h σε 9,9 sec. Τελική ταχύτητα 200 km/h). Ωστόσο, λόγω της αμεσότητας στην προσφορά ροπής από τον ηλεκτροκινητήρα, η αίσθηση που αποκομίζεις στις επιταχύνσεις εν κινήσει είναι ανάλογη δυνατότερων μοντέλων! Εντάξει, ποτέ δεν θα πεις ότι το CR-Z βάζει φωτιά στον δρόμο, όμως θα ικανοποιήσει στο έπακρο την ανάγκη σου για γρήγορες μετακινήσεις.
Πιο σημαντική όμως κατά την άποψή μας είναι ότι η σπορ αίσθηση που προσφέρουν το ικανό πάτωμα, η καλοστημένη ανάρτηση, το πολύ καλό τιμόνι και η χαμηλή θέση οδήγησης.
Ως γνήσιο σπορ αυτοκίνητο το CR-Z έχει αρκετές ατέλειες στην πρακτικότητα. Στην καμπίνα επιβατών οι δύο πίσω θέσεις είναι πολύ μικρές και το διαθέσιμο ύψος ελάχιστο (μόνο παιδιά μπορούν να καθίσουν εκεί). Και ο όγκος του χώρου αποσκευών δεν υπερβαίνει τα 214 lt… Όμως οι Ιάπωνες έχουν κάνει μια κίνηση ματ: με το πάτημα ενός κουμπιού οι πλάτες των πίσω μικρών καθισμάτων αναδιπλώνονται κι ο χώρος αποσκευών αυξάνεται στα 382 lt!
Με τιμή 23.370 ευρώ, το Honda CR-Z δεν είναι φθηνό κι αυτό είναι λογικό για ένα αυτοκίνητο που διαθέτει τεχνολογία αιχμής. Αλλά από την άλλη, δεν αξίζει να δώσεις κάτι παραπάνω για να απολαμβάνεις έντονες οδηγικές εμπειρίες χωρίς να ξοδεύεις μια περιουσία σε καύσιμα και να μολύνεις το περιβάλλον;

 

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.497 cc
Ισχύς: 124 PS / 6.100 rpm
Ροπή: 17,7 kgm / 1.000-1.700 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 9,9 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 5,0 lt
Εκπομπές CO2: 117 g/km
Βάρος: 1.147 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.079/1.740/1.395 mm
Χώρος αποσκευών: 225 lt
Τέλη Κυκλοφορίας: 105,3 €
Τιμή: 23.370 €