Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο Forester εκτός δρόμου!

Ελλάδα 14:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Με το νέο Forester εκτός δρόμου!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο Forester εκτός δρόμου!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το Forester που έχουμε στα χέρια μας είναι η πετρελαιοκίνητη έκδοση που κατά την άποψή μας διαθέτει έναν από τους καλύτερους (!) δίλιτρους πετρελαιοκινητήρες της αγοράς.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Ο επίπεδος (boxer) κινητήρας της Subaru με ροπή 36 κιλών από το ρελαντί έχει τα γνωστά πλεονεκτήματα χαμηλού κέντρου βάρους, μικρού όγκου και εντυπωσιακής απόκρισης. Θυμίζει χωρίς υπερβολή τις παλιές turbo εκδόσεις που δυστυχώς θέλουν για να κινηθούν σβέλτα με σημερινές τιμές καυσίμου 36 ευρώ στα 100km. Αντίθετα ο δίλιτρος του Forester αρκείται σε 10 ευρώ/100km!

Μέρες γιορτινές βρισκόμαστε στα οροπέδια του Μαινάλου γύρω από το Λεβίδι σε μέρη όπου εκτός δρόμου ο δασοφύλακας (Forester) είναι κυριολεκτικά στο στοιχείο του. Το πιέσαμε στα όρια στις χιονισμένες – λασπωμένες πλαγιές του Μαινάλου και ενθουσιαστήκαμε. Το μοντέλο δοκιμής φορούσε ελαστικά μεικτών συνθηκών της Yokohama 225/60/17, η ανάρτησή του εμπρός περιλαμβάνει το κλασσικό γόνατο McPherson με αντιστρεπτική και πίσω διπλά ψαλίδια με αντιστρεπτική. Το Forester “εξαφανίζει” πέτρες, λακκούβες και νεροφαγώματα προκαλώντας σε να πας πιο γρήγορα ψάχνοντας τα όρια της πρόσφυσης. Την ίδια στιγμή το ύψος του αμαξώματος και οι γωνίες προσέγγισης – διαφυγής επιτρέπουν την διέλευση από σημαντικά υπερυψωμένα εμπόδια.

Advertisement
Advertisement

Η ροπή του πετρελαιοκινητήρα σε συνδυασμό με την ενδοτικότητα της ανάρτησης και το πραγματικό σύστημα τετρακίνησης AWD σου επιτρέπουν εντυπωσιακά περάσματα σε σημεία που άλλα SUV απλά κοιτούν Το κεντρικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (συνεκτικός συμπλέκτης) όταν δεν υπάρχει ολίσθηση, κατανέμει ισόποσα (50-50) τη ροπή μπρος πίσω. Όταν υπάρξει απώλεια πρόσφυσης σε κάποιο τροχό αυξάνεται το ποσοστό προσδιδόμενης ροπής στον άλλο άξονα. Πολύ σημαντικό βοήθημα για τον οδηγό το σχεδιάγραμμα ροής ενέργειας που απεικονίζεται στην κεντρική κονσόλα. Εκεί βλέπεις “live” τι ακριβώς συμβαίνει σε κάθε τροχό και μπορείς να κάνεις τις ενδεδειγμένες κινήσεις για να βγεις από μια δύσκολη κατάσταση ή να την προλάβεις.[nggallery id=3135]

Σε ανηφόρα με μεγάλη κλίση και χιόνι – λάσπη χρειάζεται προσοχή γιατί αν επιμείνεις στο γκάζι ή θα ανοίξεις γούβα ή θα σκάσεις το συμπλέκτη. Καλύτερα περνάει με τη φόρα το Forester και εδώ οι έμπειροι θα αναζητήσουν τις κοντές σχέσεις της ατμοσφαιρικής βενζινοκίνητης έκδοσης. Σε τέτοιες καταστάσεις είναι σημαντικό να απενεργοποιείς το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης ώστε να μπορείς σκάβοντας να φτιάξεις πρόσφυση. Συνολικά το Forester 4ης γενιάς παραμένει ικανό εκτός δρόμου και φέρει επάξια τον τίτλο του “Δασοφύλακα”.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Forester diesel 2.0lt
Κινητήρας:  1.998 cc
Ισχύς: 147 PS/3600 rpm
Ροπή: 35.8 kgm/1.600 – 2400 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα:  190 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 7,2 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 156 gr/km
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Βάρος: 1.540 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.595/1.795/1.735 mm
Χώρος αποσκευών: 505 – 1591 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 265 ευρώ
Τιμή: 34.550 ευρώ (έκδοση comfort)
Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil