Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Zeekr 001 4WD

Ελλάδα 9:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(27) "Δοκιμή: Zeekr 001 4WD"
    

Δοκιμή: Zeekr 001 4WD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στην Zeekr το ξεκαθαρίζουν χωρίς περιστροφές: «Στόχος μας είναι η BMW και η Mercedes». Και με το εντυπωσιακό 001 δείχνουν ότι ξέρουν και πως να το πετύχουν.

Advertisement
Advertisement

Τέσσερα χρόνια για τις κλασικές ευρωπαϊκές μάρκες περνούν όπως τους δυο φίλους στην διαφήμιση αμερικάνικου ουίσκι να πετούν αμέριμνοι φελλούς σε ένα δοχείο περιμένοντας να ωριμάσει ένα φλας στο σχεδιαστήριο ή μια απόφαση για κατάργηση διακοπτών αφής που όλοι συμφωνούν ότι δεν δουλεύουν.

Τόσο χρειάζεται μία εταιρεία από την Ευρώπη, να κάνει μερικές αλλαγές στον προφυλακτήρα και τα χρώματα ενός αυτοκινήτου για να παρουσιάσει ένα «ταρατατζούμ» face lifting. Το ίδιο διάστημα, αυτά τα μόλις 4 χρόνια, οι Κινέζοι δημιουργούν το δικό τους Big Bang, μία κοσμική αυτοκινητική έκρηξη, μετά την οποία τίποτα δεν πρόκειται να είναι ίδιο πια.

Γέννημα-θρέμμα αυτού του «χωροχρονικού επιταχυντή» είναι και η Zeekr. Το brand πολυτελείας του ομίλου Geely, άνοιξε… ΑΦΜ μόλις το 2021. Και μέσα σε αυτό το ελάχιστο διάστημα έχει πραγματοποιήσει επιτεύγματα που άλλοι χρειάστηκαν έναν αιώνα προσπαθειών με βαλβίδες, βενζίνες και εταιρικά σκάνδαλα. Και πλέον αγκομαχούν μπροστά στα νέα δεδομένα και τους κατακόκκινους ισολογισμούς.  

Advertisement
Advertisement

Μιας και μιλάμε για χρόνο, δεν έχουν περάσει ούτε δύο έτη από εκείνο το πρωινό τον Μάρτιο του 2024 στο Γκέτεμποργκ, όταν ο υπογράφων, καλεσμένος από τα κεντρικά της Ζeekr, συνομιλούσε με τον άνθρωπο που είχε αναλάβει να συστήσει τη νέα αυτή μάρκα στην Ευρώπη. Ο δικός μας, ο Έλληνας Γιώργος Φωτεινός, μιλούσε γεμάτος ενθουσιασμό για τη νέα αυτή μάρκα δηλώνοντας επίσης εντυπωσιασμένος από την διαφορά «φάσης» μεταξύ Ευρωπαίων και Κινέζων. Κυρίως σε ό,τι αφορά τους χρόνους επίτευξης των στόχων και την πεποίθησή τους ότι θα κυριαρχήσουν με κάθε τρόπο είτε πάνω είτε και κάτω από το τραπέζι (βλέπε κρατικές ενισχύσεις της κινεζικής κυβέρνησης).

Εκεί είδαμε από κοντά τον οργασμό δημιουργίας που συντελείται υπό τις οδηγίες της Geely. Το μεγάλο κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης που λειτουργεί εκεί, με σχεδιαστές, μηχανικούς και ψηφιακούς νομάδες από όλες τις γωνιές του πλανήτη, και με κύριο στόχο την ευρωπαϊκή σφραγίδα στα μοντέλα που ετοιμάζει ο όμιλος. Έχοντας ως ιστορικό και τεχνολογικό υπόστρωμα την παρακαταθήκη της Volvo (και των Lotus-Smart), το κινεζικό «μελίσσι» στο κτηριακό complex της σουηδικής πρωτεύουσας δημιουργεί ακατάπαυστα και πασπαλίζει με την ευρωπαϊκή του αστερόσκονη σε κάθε νέο μοντέλο που βγάζουν οι μάρκες του γκρουπ.

Fast forward στο 2025 και να ‘μαστε στην αυτοκινητική China Town της Αθήνας, στο Δαχτυλίδι της Κηφισίας, εκεί όπου αναπόφευκτα βρίσκεται το πρώτο «μαγαζί» της Zeekr. Ένας ιδιαίτερα προσεγμένος χώρος αντάξιος του προφίλ που θέλει να περάσει η μάρκα (και η Geely εν τω συνόλω), στελεχωμένος από τη βάση έως την κορυφή από έμπειρους ανθρώπους, με «ένσημα» και παραστάσεις σε πρωταγωνιστικούς ρόλους στην χώρα μας, και με ξεκάθαρη αντίληψη για τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς.

Advertisement

Στα χέρια μας ένα παράξενο «κλειδί» μέσα σε μία καλαίσθητη δερμάτινη θήκη. Και στο υπόγειο να μας περιμένει μία λευκή απαστράπτουσα… Porsche. Χαμηλό, φαρδύ, με ατέλειωτες ζαντάρες και με μία πολύ ψαρωτική μουσούδα, το 001 σε ξεγελά εύκολα ότι έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο από το Τσουφενχάουζεν. Όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Και όπως θα διαπιστώσετε και εσείς αν μείνετε μέχρι τέλους στην ανάγνωση της δοκιμής, δικαιώνει απόλυτα τις προθέσεις του CEO της εταιρείας στην Ευρώπη Lothan Schupet (πάλι Γερμανός!) ότι μόνοι αντίπαλοι είναι οι ιστορικές πολυτελείς μάρκες.

Εν αρχή ην η σχεδίαση λοιπόν. Αναπόφευκτοι οι συνειρμοί με την ιστορική μάρκα της Ευρώπης, όμως σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται για κάποιο copy-paste, αλλά για ένα σχέδιο με χαρακτήρα και άποψη. Και όχι τυχαία, μιας και στο τιμόνι του σχεδιαστικού κέντρου βρίσκεται ένας Γερμανός, με πορεία, o πρώην chief designer της Audi, Stefan Sielaff. Στην περίπτωση του 001 ακολουθεί την λογική του shooting brake, κάτι που μας αρέσει πολύ και τραβάει τα βλέμματα, ενώ χάρη στο μεγάλο του μήκος που αγγίζει τα 5 μέτρα και το φαρδύ του ίχνος στον δρόμο (δύο μέτρα παρά ένα χιλιοστό!), βγάζει έναν σχεδιαστικό «τσαμπουκά» που φέρνει στο νου παλιό καλό σούπερ σπορ μοντέλο.

Advertisement

Και αν το σήμα της μάρκας παρα είναι γραφιστικό και θέλει συστάσεις για να το αναγνωρίσεις, διάφορες λεπτομέρειες περιμετρικά δίνουν το στίγμα. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός που θυμίζουν -όχι τυχαία- τα μοντέλα της Lynk&Co (βίοι παράλληλοι για τα δύο brands) και το σύμπλεγμα από ενεργά leds με το παιχνιδιάρικο light signature στο πίσω και το φωτιζόμενο logo της μάρκας, δίνουν το στίγμα του 001. Από εκεί και πέρα οι μεγάλες ζάντες των 22 ιντσών, οι όμορφες αναλογίες και οι γραμμές που πέφτουν ομαλά προς τα πίσω, οι χωνευτές χειρολαβές, οι προσεγμένες αεροδυναμικές λύσεις, όλα αυτά δημιουργούν ένα σύνολο που επιβάλλεται και δημιουργεί ένα «βαρυτικό πεδίο» γύρω του, είτε σταματημένο είτε εν κινήσει.

Η είδοσος στο εσωτερικό είναι ακόμα πιο ισχυρή ως εντύπωση. Όλα εκεί μέσα φωνάζουν «ποιότητα» και μάλιστα πρώτης γραμμής, έτοιμη να συγκριθεί -όσο και αν μοιάζει με ιεροσυλία- με προτάσεις πολλαπλάσιας τιμής από Γερμανία μεριά. Τα πάντα είναι καλυμμένα με υλικά μαλακά στην αφή και πολύ προσεγμένα στην συναρμογή τους, με ελκυστικούς στην όψη συνδυασμούς διαφόρων επιφανειών, από δέρμα τύπου nappa έως

Η σχεδίαση ακολουθεί τη μίνιμαλ λογική που συνηθίζουν οι Κινέζοι (ας όψεται η Tesla και το «κακό» που έχει κάνει…), με το ταμπλό να δίνει σαφές προβάδισμα στο ψηφιακό περιβάλλον και την διάδραση του επιβάτη μέσω των οθονών για κάθε λειτουργία του αυτοκινήτου, ακόμα και για τις πιο απλές.

Advertisement

Υπάρχει μία οθόνη 8,8 ιντσών που χρησιμεύει ως πίνακας οργάνων, ένα head up display για τις βασικές ενδείξεις, και μία μεγάλη και υψηλής ανάλυσης κεντρική οθόνη 15,4 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Η τελευταία λειτουργεί και ως… Πύργος Ελέγχου για το αυτοκίνητο, καθώς μέσα από τα δεκάδες μενού και τις εφαρμογές μπορείς να ρυθμίσεις όλες τις παραμέτρους, ακόμα και αυτές που δεν φαντάζεσαι ότι μπορεί να υπάρχουν.

Η προσέγγιση αυτή, αν και φαίνεται να έχει επικρατήσει στην κινεζική αντίληψη για το τι είναι μοντέρνο, δεν μας βρίσκει και πολύ σύμφωνους. Λειτουργίες όπως η ρύθμιση των καθρεφτών ή του τιμονιού θα έπρεπε να μην περνούν μέσα από οθόνες, κάτι που μεταξύ μας, δεν αφορά μόνο την Zeekr αλλά και πλείστες όσες άλλες εταιρείες που ακολουθούν αυτή την λογική. Κάποιοι ελάχιστοι «διακόπτες» υπάρχουν στην κονσόλα (ένας από αυτούς για το άνοιγμα του ντουλαπιού του συνοδηγού…) και -ευτυχώς- διατίθεται και μπουτόν για την ένταση του ήχου.

Από εκεί και πέρα, το σαλόνι του Zeekr 001 είναι ο ορισμός του Fine Living. Άνετα καθίσματα με άπειρες ρυθμίσεις, αεριζόμενα, θερμαινόμενα και με μασάζ, καθίσματα για τους πίσω επιβάτες ανακλινόμενα, ατελειώτοι χώροι για όλους και για όλα (το πορτ-μπαγκάζ φθάνει τα 539 λίτρα), πλούσιες παροχές έτσι ώστε η μετακίνηση με το 001 να είναι μία εμπειρία και όχι μία απλή μεταφορά από το ένα σημείο στο άλλο. Υπάρχουν επίσης διάφορα στοιχεία που αρέσουν στην Κίνα (και που αναγκαστικά υιοθετούν και οι Ευρωπαίοι), όπως για παράδειγμα τα παιχνίδια με τον εσωτερικό φωτισμό, τα light shows και διάφορα χαριτωμένα γκατζετάκια.

Υπάρχουν βέβαια κάποιες ενστάσεις, κυρίως από τα συστήματα ADAS που διαρκώς παρεμβαίνουν ηχητικά, σε βαθμό ενοχλητικό. Φώτα, ειδοποιήσεις, ηχητικά μηνύματα βομβαρδίζουν τον οδηγό από παντού, και μάλλον προκαλούν περισσότερο εκνευρισμό από το καλό που θέλουν να κάνουν (για παράδειγμα δεν μπορείς να ακούσεις μουσική χωρίς διακοπή ανά 10 δευτερόλεπτα για ψύλλου πήδημα). Η απενεργοποίησή τους προσφέρει μια κάποια ανακούφιση αλλά βέβαια αυτό δεν είναι λύση.

Για να είμαστε δίκαιοι πάντως, το αυτοκίνητο διαθέτει ένα πανίσχυρο και πληθωρικό πακέτο συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας (έχει και 5 αστέρια EuroNCAP), που όμοιό του συναντάς μόνο σε πολύ πιο ακριβά και «επώνυμα» μοντέλα. Οκτώ κάμερες περιμετρικά και αμέτρητοι σένσορες παρακολουθούν τα τεκταινόμενα και επεμβαίνουν όταν και όπου χρειαστεί.

Ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι ακίνητο και έχεις ανοιγμένη μία από τις πόρτες και υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με κάποιο διερχόμενο μηχανάκι. Μία μόνο παρατήρηση αφορά το σύστημα ελέγχου της κατάστασης του οδηγού, το οποίο είναι αρκετά ευαίσθητο και τοποθετημένο μάλλον χαμηλά, με αποτέλεσμα να βγάζει συχνά-πυκνά και χωρίς λόγο μήνυμα για κόπωση (και διακόπτοντας όπως είπαμε και πιο πάνω την μουσική).

Για τη ηχητική ευδαιμονία των επιβατών φροντίζει ένα εκπληκτικό ηχοσύστημα της Yamaha που στην περίπτωση της έκδοσης Privilege της δοκιμής μας έχει 12 ηχεία συν subwoofer. Σύστημα με κορυφαία απόδοση, το οποίο μάλιστα συνοδεύεται από την «συμμετοχή» και του ambient φωτισμού στο σαλόνι, μετατρέποντας το αυτοκίνητο σε τετράτροχο club (μην βιάζεστε να το κατατάξετε στις «κινεζιές», έχει πολύ πλάκα, είναι επαρκώς διακριτικό και αν μη τι άλλο προσθέτει ένα είδος νεανικού fun σε ένα αρκετά σοβαρό και μετρημένο αυτοκίνητο).

Οι χώροι πίσω είναι οι αναμενόμενοι για τα δεδομένα του μεγέθους του 001, με τους πίσω επιβάτες να έχουν στην διάθεσή τους μία κεντρική οθόνη μέσω της οποίας μπορούν να ρυθμίσουν την κλίση των καθισμάτων τους, να αλλάξουν σταθμό ή μουσικό κομμάτι, να ανάψουν τον ανεξάρτητο κλιματισμό και να επιλέξουν και τα… φωτορυθμικά και στο πίσω μέρος. Υπάρχει επίσης και μία τεράστια ηλιοροφή, η οποία φέρνει άπλετο φως μέσα στην καμπίνα, αναβαθμίζοντας συνολικά την αίσθηση του ευ ζην όσων μετακινούνται με το 001.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, και δη στο ηλεκτρικό πακέτο, έχουμε να κάνουμε με επιλογές που βρίσκονται στην κορυφή της κατηγορίας του, ανεξαρτήτως καταγωγής, είτε από Κίνα είτε από Ευρώπη. Υπάρχουν τρεις εκδόσεις, μία με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς, με απόδοση 272 ίππων και έμφαση στην αυτονομία, και δύο με διπλούς κινητήρες και τετρακίνηση, με απόδοση στους 544 ίππους. Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι η κορυφαία, η οποία ως βασικό χαρακτηριστικό διαφοροποίησης έχει την ενσωμάτωση αερανάρτησης.

Βασισμένο πάνω στο σύγχρονο πλαίσιο SEA του γκρουπ Geely το 001 έχει ένα πρώτης γραμμής ηλεκτρικό υπόβαθρο. H μπαταρία τεχνολογίας NMC είναι στις 100 kW και μπορεί να φορτίζει είτε έως τα 200 kW σε DC ταχυφορτιστή είτε στα 22 kW (έχει on-board φορτιστή αντίστοιχης ισχύος) για κατ’ οίκον φόρτιση. Η αυτονομία που ανακοινώνει ο κατασκευαστής πλησιάζει τα 600 χιλιόμετρα, νούμερο ιδιαίτερα εντυπωσιακό, που όπως θα δούμε παρακάτω δεν είναι τόσο υπεραισιόδοξο όσο σε άλλες περιπτώσεις αυτοκινήτων. Το σύστημα συνοδεύεται από πολλές παραμέτρους ασφάλειας αλλά και από διάφορες software λειτουργίες, που κάνουν ακόμα πιο εύκολη την καθημερινότητα του οδηγού σχετικά με το range anxiety και την αναπόφευκτη «φασαρία» της φόρτισης.

Από εκεί και πέρα έχουμε ένα πολύ προσεγμένο και σύγχρονο αυτοκίνητο, βασισμένο πάνω σε ένα δοκιμασμένο και ιδιαίτερα στιβαρό πλαίσιο. Υπάρχουν διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, τεράστια φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός, μεγάλοι τροχοί 22 ιντσών, πολλά προγράμματα λειτουργίας (από economy και sport μέχρι λάσπη και χιόνι για εκτός δρόμου διαδρομές), ενώ και η αερανάρτηση μπορεί να ρυθμιστεί σε πέντε επίπεδα ύψους, ανάλογα με τα δεδομένα της διαδρομής.

Πως μεταφράζονται όλα αυτά τελικά στον δρόμο; Η πρώτη και πιο καθοριστική εντύπωση είναι ότι αυτό το αυτοκίνητο έχει έναν ξεκάθαρα ευρωπαϊκό «αέρα» στο πως κινείται και στο πως μεταφέρει την αίσθηση τόσο στον οδηγό όσο και στους επιβάτες. Αυτό που «βγάζει μάτια» από την αρχή είναι η λειτουργία της ανάρτησης, η οποία κάνει το 001 να μοιάζει ότι κινείται σε ένα αόρατο στρώμα αφρολέξ μεταξύ ελαστικών και ασφάλτου.

Ισοπεδώνει τα πάντα, κρατά σταθερό και γεμάτο σιγουριά το αμάξωμα στην άσφαλτο και απομονώνει στο μέγιστο δυνατό τους θορύβους και την ένταση της κύλισης από την καμπίνα (ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι μόλις 0,23 σύμφωνα με την εταιρεία). Θυμίζει αρκετά ακριβότερο αυτοκίνητο, και αυτό είναι σίγουρα ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του.

Εστιάζοντας κατά κύριο λόγο στην άνεση, και με την βοήθεια της high-tech καμπίνας, το ταξίδι με το 001 είναι μία άκρως ευχάριστη και άνετη εμπειρία, θυμίζοντας VIP καταστάσεις και λιμουζίνες που συνήθως έχουν πίσω τους κολλημένη την μοτοσικλέτα του security. Αθόρυβο και με εξαιρετική ηχομόνωση σε αεροδυναμικούς και άλλους θορύβους θα μπορούσε να καλύπτει για ψύλλου πήδημα το Αθήνα-Θεσσαλονίκη, αν και η ηλεκτρική διάσταση βάζει τα δικά της προσκόμματα σε αυτή την διαδικασία.

Η κατανάλωση που είδαμε ποικίλλει ανάλογα τις συνθήκες κίνησης. Πέσαμε εύκολα κάτω από τις 20 kW/h σε χαλαρή βόλτα στην Αθήνα και τα πέριξ, φθάσαμε σχεδόν τα διπλά σε ένα γρήγορο ανέβα-κατέβα στον Διόνυσο, και θεωρούμε μία εφικτή τιμή τις 22-23 kW/h σε μία καθημερινή χρήση με λογική οδήγηση και περιορισμένες στο απολύτως απαραίτητο τις επιδείξεις ισχύος των 544 ίππων και των 3,8 δευτερολέπτων για το παιχνίδι στα φανάρια.

Το σύστημα one-pedal βοηθά τα μέγιστα και είναι άκρως αποδοτικό, αν και θα το θέλαμε λίγο πιο «γραμμικό» στην απόδοσή του, ιδίως προς το τέλος της λειτουργίας του και λίγο πριν την κάπως απότομη στάση του αυτοκινήτου. Όσο για την αυτονομία, τα 400 πραγματικά χιλιόμετρα είναι η βάση για όσους ακολουθούν ευλαβικά τις ηλεκτρικές συνθήκες, και μπορεί να αυξηθεί ακόμα περισσότερο ή να πέσει και στα 300 για όποιον γλυκαθεί με το γκάζι και το ασύλληπτο τράβηγμα από οποιαδήποτε ένδειξη στο ταχύμετρο.

Από εκεί και πέρα, και προς αναζήτησης της όποιας σπορ υπόσχεσης αφήνει η σχεδίαση του αμαξώματος, κάναμε και κάμποσα σβέλτα χιλιόμετρα σε ορεινές διαδρομές. Εκεί το μεγάλο μήκος και πλάτος του αυτοκινήτου είναι η μία παράμετρος που πρέπει να ληφθεί υπόψη.

Και η δεύτερη είναι το βάρος του, που στην έκδοση της δοκιμής μας φθάνει τα 2.350 κιλά. Έχοντας αυτά κατά νου, το Zeekr 001 καταφέρνει να σταθεί περίφημα σε μία πιο σπορτίφ διάσταση της οδήγησης, βασιζόμενο κυρίως στο εξαιρετικό πλαίσιο, το χαμηλό κέντρο βάρους και τα… στρέμματα από ελαστικό της Continental σε διαστάσεις 265/40 και σε ζάντες των 22 ιντσών.

Το τιμόνι με την μεταβλητή υποβοήθηση έχει επαρκή αίσθηση για τα δεδομένα ενός μεγάλου ηλεκτρικού GT, η ανάρτηση πράττει τα δέοντα ώστε να ελέγχει τις κλίσεις και τις μετατοπίσεις βάρους, ενώ και τα φρένα προσπαθούν φιλότιμα να αντέξουν την πίεση μιας κατάβασης της Πεντέλης χωρίς να χαθεί η αποτελεσματικότητά τους. Είναι ευχάριστο και σε αυτή την διαδικασία, στρίβει και ελέγχεται με αρκετή ευκολία και γενικά μπορεί να δώσει μία διάσταση ενθουσιασμού και σε πιο “αθλητικές” διαδρομές.

Επιλέγοντας το πρόγραμμα sport κερδίζεις πόντους στην αίσθηση του τιμονιού και την πιο σφιχτή και χαμηλή ανάρτηση, όμως η ρύθμιση του μοτέρ γίνεται πιο απότομη και υπάρχουν βίαια ξεσπάσματα της ισχύος που θέλουν προσοχή και σύνεση.

Μία σύνεση που απαιτείται έτσι και αλλιώς όταν έχεις να διαχειριστείς 544 άλογα και 2,5 τόνους (μαζί με τους επιβάτες), όπου ο ενθουσιασμός, η απουσία θορύβου-αίσθησης της ταχύτητας και οι νόμοι της Φυσικής είναι ένα ζόρικο κοκτέιλ που θέλει εξοικείωση και σεβασμό. Και μια ωραία διαδρομή, ανοιχτή και με «αφράτη» άσφαλτο για να μπορέσει να δείξει τα τρελά γκάζια και τις δυνατότητές του.

Συνοψίζοντας, το άκρως εντυπωσιακό Zeekr 001 είναι αυτοκίνητο που καταφέρνει να ξεφεύγει από την κινεζική «στάμπα» και την «κάπου-το-έχω-ξαναδεί» αντίληψη, και να έχει χαρακτήρα και -κυρίως- έναν ξεκάθαρο ευρωπαϊκό «αέρα» στον τρόπο που προσεγγίζει την luxury ηλεκτροκίνηση.

Διαφορετικό και με άποψη ως σχέδιο, με ένα σαλόνι που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από καταξιωμένα «τζάκια» της Ευρώπης και με ένα μηχανολογικό υπόβαθρο από το πάνω ράφι, το 001 καταφέρνει να σε κερδίζει είτε με την ζεν ατμόσφαιρα στα ταξίδια είτε με τα οδηγικά του χαρακτηριστικά, και σε κάθε περίσταση, από ταξίδι με την οικογένεια μέχρι κάποιες κατά μόνας σπορτίφ αναζητήσεις σε στριφτερή διαδρομή με ανοιχτές καμπές και όμορφη ροή.

Το ηλεκτρικό πακέτο είναι επίσης αρκετά προηγμένο, και ιδιαίτερα αποδοτικό, λαμβάνοντας πάντα υπόψη ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μεγάλο, βαρύ και πανίσχυρο GT υψηλών επιδόσεων. Υπό αυτό το πρίσμα, η προσέγγιση της μαμάς Geely δείχνει στην σωστή πλευρά της ιστορίας των ηλεκτρικών, τουλάχιστον όπως την ζούμε στο μέσο αυτής της δεκαετίας των μεγάλων αλλαγών.

Τα 60 χιλιάρικα μοιάζουν εκ πρώτης όψεως αρκετά λεφτά και απαιτούν σοβαρή σκέψη ώστε να κλείσεις τα αυτιά στις Σειρήνες της Ευρώπης. Από την άλλη, αν μπούμε στην λογική -και γιατί όχι;- μιας τύπου-Taycan στα μισά λεφτά, τότε η εξίσωση αρχίζει να βγάζει νόημα. Και το κόστος «φωτίζεται» από άλλη γωνία, ιδίως αν συνυπολογίσουμε τις εκτεταμένες εγγυήσεις της πολύ δραστήριας ελληνικής αντιπροσωπείας (μεταξύ άλλων 5+5 χρόνια ολική κάλυψη, και 8 χρόνια για την μπαταρία).

Θα κλείσουμε με μία ακόμα διαπίστωση. Όχι, όλα τα κινεζικά αυτοκίνητα δεν είναι ίδια. Υπάρχουν και μοντέλα που ξεχωρίζουν, που έχουν κάνει αυτό το παραπάνω βήμα για να μπορέσουν να συνομιλήσουν με αξιώσεις απέναντι στην αυτοκινητική Ευρώπη. Το 001 είναι αναμφίβολα μία από αυτές τις μετρημένες στα δάχτυλα του χεριού περιπτώσεις.

Και αν σκεφτούμε ότι χρειάστηκαν μόλις 4 χρόνια για να φθάσουμε εδώ, όσος χρόνος δηλαδή μια ευρωπαϊκή μάρκα χρειάζεται για να αλλάξει ένα τιμόνι και μια μάσκα σε ένα μοντέλο της, τότε είναι ξεκάθαρο ότι βρισκόμαστε πλέον σε ένα εντελώς διαφορετικό μέλλον. Και το Zeekr 001 είναι ένας από τους καλύτερους οιωνούς του.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Zeekr 001 AWD
Κινητήρας: Δύο ηλεκτροκινητήρες, σύγχρονοι μόνιμου μαγνήτη εμπρός-πίσω
Μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς: 544 PS
Μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή:686 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 100 kWh
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 3,8 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 18,5 kWh/100 km/ 22,8 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 580 km («WLTP»)
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.995/1.999/1.548 mm
Μεταξόνιο: 2.999 mm
Βάρος: 2.350 kg
Χώρος αποσκευών: 539 lt
Τιμή: Από 59.990 ευρώ