Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V

Ελλάδα 22:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(42) "Δοκιμή: Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V"
    

Δοκιμή: Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V

ΔΟΚΙΜΕΣ

To Vitara προσαρμόστηκε στις πιο πρόσφατες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων και παραμένει μια από τις πιο value for money προτάσεις.

Advertisement
Advertisement

Το 2024 η Suzuki ανανέωσε το Vitara, εξοπλίζοντάς το με όλα τα συστήματα υποβοήθησης που απαιτούσε η Ε.Ε. να είναι στάνταρ για να πωλείται ένα αυτοκίνητο στην Ευρώπη, ενώ δεν παρέλειψε και μία μικρή αισθητική ανανέωση.

Φέτος, η ιαπωνική εταιρεία προχώρησε σε νέες αλλαγές, αυτή τη φορά για να κάνει το Vitara να είναι συμβατό με τις τελευταίες και φυσικά και πιο αυστηρές προδιαγραφές Euro 6e-bis.

Πέρυσι, η Suzuki είδε για ακόμα μία χρονιά το SUV της να αποτελεί μία από τις πιο δημοφιλείς επιλογές στην κατηγορία του στην ελληνική αγορά. Για την ακρίβεια σημείωσε αύξηση 106% συγκριτικά με το 12μηνο του 2023, με 3.829 ταξινομήσεις!

Advertisement
Advertisement

Σε αυτή την ανοδική πορεία αποτυπώνεται η διαχρονική του αξία που χαρακτηρίζεται από πρακτικότητα, άνεση, ευκολία και κυρίως αξιοπιστία. Συν του ότι είναι ένα γνήσιο SUV που ακόμα και ως προσθιοκίνητο δεν βάζει πολλά όρια ως προς το πού θα φτάσεις μέσω χωματόδρομου.

Γνωστός εσωτερικός κόσμος
Μπαίνοντας στο ανανεωμένο Vitara, γνωρίζεις, χάρη στα δοκιμασμένα ιαπωνικά πρότυπα, ακριβώς τι βρίσκεται που. Αλλαγές ουσίας στο εσωτερικό δεν υπάρχουν και δεν τις χρειαζόταν κιόλας.

Ο αναλογικός και ευανάγνωστος πίνακας οργάνων με την έγχρωμη LCD οθόνη των 4,2 ιντσών στο κέντρο για πληροφορίες όπως η συνεργασία μεταξύ μοτέρ και ήπια υβριδικού συστήματος, η πίεση των ελαστικών, τα επίπεδα ροπής και ιπποδύναμης όταν πατάς το γκάζι κ.ά., παραμένει.

Advertisement

Όπως παραμένει και η «ελεύθερη» οθόνη των 9,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό η οποία είναι εύκολη στο χειρισμό της και την πλοήγηση στο μενού. Όσο για το σύστημα infotainment υποστηρίζει συνδεσιμότητα του smartphone μέσω Bluetooth και WiFi και είναι συμβατό τόσο με Apple CarPlay όσο και με Android Auto.

Οι καλαίσθητες επενδύσεις σουέντ και συνθετικού δέρματος είναι καλοδεχούμενες στην έκδοση GLX του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Ταυτόχρονα, δεν παραβλέπεις τους καλούς χώρους στην κεντρική κονσόλα για μικροαντικείμενα, με την ειδική θήκη για το κλειδί να είναι πάντα βολική.

Advertisement

Τα μαλακά εμπρός καθίσματα είναι άνετα και δεν επιτρέπουν στους όποιους κραδασμούς να φτάσουν σε όσους κάθονται σε αυτά. Από την άλλη η πλευρική στήριξη που παρέχουν θα μπορούσε να είναι και καλύτερη.

Εξίσου άνετες είναι οι θέσεις και των πίσω επιβατών που έχουν επαρκή αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια, ακόμα και αν το ύψος τους είναι 1,80+ και κάθονται πίσω από αντιστοίχου μεγέθους οδηγό και συνοδηγό.

Το πορτμπαγκάζ των 362 λίτρων έχει πολύ πρακτικό σχήμα που βολεύει για να παίξεις «τέτρις» με τις αποσκευές. Πιο μικρά αντικείμενα, μπορείς να τα βολέψεις και στον επιπλέον χώρο από κάτω, ο οποίος είναι εξαιρετικός για να τοποθετήσεις π.χ. μία βάση ομπρέλας το καλοκαίρι ή για να βάλεις κάτι που θέλεις να είναι προστατευμένο από τα μάτια.

Advertisement

Αν θέλεις να εκμεταλλευθείς όλο το διαθέσιμο χώρο τότε απλά τοποθετείς το μετακινούμενο δάπεδο κάτω κάτω.

Λιγότερη ιπποδύναμη; No problem!
Ο ανανεωμένος, ήπια υβριδικός (48V) 1.4 BoosterJet της Suzuki έχει στο νέο Vitara μέγιστη ισχύ 110 ίππων, δηλαδή 19 λιγότερους σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Αλλά ελάχιστη σημασία έχει αυτό, όταν η ροπή -που είναι σημαντικότερη- έχει παραμείνει στα 235 Nm και ο 1.4 turbo έχει «αντιρρυπαντική τεχνολογία» Euro 6e-bis, καλύτερη οικονομία καυσίμου και μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Επιπλέον, για πρώτη φορά, η Suzuki προσφέρει τον 1.4 BoosterJet με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (6AT). Βέβαια, στην περίπτωσή μας μιλάμε για την έκδοση με το 6άρι χειροκίνητο που το προτιμούν οι περισσότεροι στην Ελλάδα λόγω του μικρότερου κόστους κτήσης.

Το 48V ήπια υβριδικό σύστημα συνεχίζει στο ανανεωμένο μοντέλο να έχει συμβολή στην οδήγηση, βοηθώντας στις καλύτερες ρεπρίζ, στην πιο αθόρυβη εκκίνηση του μοτέρ και κυρίως στην μειωμένη κατανάλωση και τους ρύπους.

Από τις παραπάνω αλλαγές, το τελευταίο που πρέπει κανείς να κρατήσει είναι η μικρότερη ιπποδύναμη. Ο 1.400άρης τετρακύλινδρος της Suzuki εξακολουθεί να είναι “γεμάτος” στις μεσαίες στροφές και συνεχίζει να προσφέρει καλή ώθηση σχεδόν μέχρι τον κόφτη.

Κάτι που το αντιλαμβάνεσαι λίγο περισσότερο στις δύο πρώτες σχέσεις με την κοντή κλιμάκωση, ενώ οι τρεις τελευταίες είναι σχετικά μακριές προκειμένου να περιορίζουν την κατανάλωση σε ανοιχτούς δρόμους και της εθνικές οδούς.

Οι 110 ίπποι μεταφράζονται σε μικρότερη τελική σε σχέση με το παρελθόν, ήτοι 180 χλμ./ ώρα, ενώ αντίστοιχα, λίγο πιο αργή είναι και η διαδικασία του «0-100», κάτι που δύσκολα θα το αντιληφθεί κανείς.

Στην περσινή δοκιμή μας, είχαμε δει 7,5-8,0 λίτρα ανά 100 χλμ. Φέτος οι αλλαγές στον κινητήρα βοήθησαν προκειμένου η μέση κατανάλωση να πλησιάσει τα 7,0 λίτρα ανά 100 χλμ.

Μπορείς να κάνεις τα πάντα
Μετά από αρκετά, έως… πολλά, χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμο ένα από τα συμπεράσματα στα οποία φτάσαμε είναι ότι -όπως ανακοινώνει η Suzuki- ο θόρυβος που φτάνει μέχρι τους επιβαίνοντες είναι πράγματι λιγότερος.

Όχι σε βαθμό που να κάνει τρομακτική διαφορά, αλλά στα 120 χλμ./ ώρα η διαφορά είναι αισθητή. Από εκεί και πάνω ο αεροδυναμικός θόρυβος αναμενόμενα αυξάνεται.

Καθώς έμεινε σχεδιαστικά ίδιο και το μήκος του δεν μετακινήθηκε από τα 4,185 μέτρα, το ανανεωμένο Vitara παραμένει ένας εξαιρετικός σύμμαχος της καθημερινότητάς μας. Το παραδοσιακά μαλακό set-up της Suzuki το κάνει να περνά ξεκούραστα πάνω από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, με τους κραδασμούς να μην φτάνουν στο τιμόνι επηρεάζοντας τον χειρισμό, ούτε να αναστατώνουν τους επιβάτες.

Αρκετά ευέλικτο για μέσα στην πόλη και αρκούντως ταξιδιάρικο για πολύωρη οδήγηση, είχε έρθει η ώρα για ένα στριφτερό κομμάτι και λίγο χωματόδρομο. Τα 17,5 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, τα περιμετρικά πλαστικά και οι 17άρηδες τροχοί με τo 55άρι προφίλ στα λάστιχα κάνουν το πέρασμα από έναν κακοτράχαλο δρόμο, προκειμένου να φτάσεις π.χ. σε μια πιο δύσκολη ως προς την πρόσβαση παραλία, μία εύκολη και κυρίως ασφαλή διαδικασία.

Ακόμα πιο ασφαλές, πάντα πλούσια εξοπλισμένο
Οι λοιπές ουσιαστικές βελτιώσεις που είδε το Vitara ως MY25 έχουν να κάνουν με την ασφάλεια. Η Suzuki τοποθέτησε βελτιωμένο Σύστημα Παρακολούθησης Οδηγού (DMS) με διευρυμένη περιοχή ανίχνευσης και ταχύτερη απόκριση σε περιπτώσεις υπνηλίας ή απόσπασης προσοχής του οδηγού.

Στο βασικό εξοπλισμό ακόμα και της εισαγωγικής έκδοσης GL και την τιμή των 20.580 ευρώ υπάρχουν επίσης όλα τα απαραίτητα συστήματα άνεσης και υποβοήθησης, όπως αυτόματος κλιματισμός, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, Σύστημα Αυτόματης Πέδησης (DSBS II), Adaptive Cruise Control (ACC), Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (LKA), Σύστημα Αποφυγής Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας (LDP), Σύστημα Εισόδου και Εκκίνησης Κινητήρα Χωρίς Κλειδί (Keyless Push Start) και την υπηρεσία Suzuki Connect.

Ο καλός εξοπλισμός και η τιμή αγοράς αποτελούν ακόμα δύο ατού του Suzuki Vitara που και στην πρόσφατη έκδοσή του είναι μια από τις πλέον προσιτές, αξιόλογες προτάσεις της ελληνικής αγοράς. Πόσο μάλλον αν λάβει κανείς υπόψη του και τη στάνταρ 5ετή εγγύηση (ή 100.000 χλμ.) της Suzuki, η οποία μπορεί να επεκταθεί στα 10 έτη (!) ή 200.000 χλμ. μέσω του προγράμματος Suzuki Care+.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V
Κινητήρας: Υβριδικός τετρακύλινδρος turbo, 1.373 cc
Ισχύς: 110 PS/4.500 rpm
Pοπή: 235 Nm/2.000-3.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό, έξι σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,4 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή -δοκιμής: 5,3 lt/100 km – 7,2 lt/100 km|
Εκπομπές CO2: 120 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.185 /1.775/1.595 mm
Μεταξόνιο: 2.500 mm
Βάρος: 1.205 kg
Χώρος αποσκευών: 362 – 1.120
Τιμή: Από 20.580 ευρώ