Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Suzuki Vitara hybrid 48V 4wd

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης
Suzuki_Vitara_Hybrid_Test

Το μοντέλο ορόσημο της Suzuki για την Ελληνική αγορά, αποκτά ένα νέο σύστημα mild hybrid 48 volt που συνδυάζεται με 1.400άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και τετρακίνηση.

Η Suzuki δεν έμεινε πίσω στα συστήματα mild hybrid των 48 volt. Μετά τα Swift και Ignis το Vitara «φορά» το νέο σύστημα mild hybrid των 48 Volt και το συνδύασαν με τον κινητήρα 1.4 Boosterjet.

Πέντε χρόνια μετά την παρουσίαση της τέταρτης γενιάς του (με κωδικό LY) το Vitara εξακολουθεί να εντυπωσιάζει και να «κλέβει την προσοχή» στην Ελλάδα. Οι δικίνητες εκδόσεις έφεραν επιπλέον αγοραστές, οι τετρακίνητες κράτησαν τους παλιότερους (που είχαν συνηθίσει να κινούνται εκτός δρόμου). Τώρα στο εντυπωσιακό «βιογραφικό» του έρχεται να προστεθεί το καινούργιο σύστημα mild Hybrid των 48 volt.

Τι άλλαξε

Στην πρόσφατη ανανέωση, το ιαπωνικό SUV άλλαξε εσωτερικά. Απέκτησε μαλακό υλικό στο ταμπλό που δίνει μία αίσθηση ποιότητας και αναβάθμισης στην καμπίνα των επιβατών. Καλύτερη εικόνα δημιουργεί και η νέα έγχρωμη οθόνη στον πίνακα οργάνων, ανάμεσα σε στροφόμετρο και ταχύμετρο, στην οποία φαίνονται μεταξύ άλλων και οι ενδείξεις του υβριδικού συστήματος. Όμως κάτι λείπει και αυτό είναι λίγο χρώμα ή κάποιες μοντέρνες λεπτομέρειες, είτε με διαφορετικά υλικά είτε με σχέδια ή σχήματα.

Suzuki_Vitara_Hybrid_Test5

Στα πλεονεκτήματα παραμένουν: Τα μεγάλα τζάμια, (προσφέρουν εξαιρετική οπτική προς τα έξω και δίνουν φως στο εσωτερικό) και η ορατότητα (οι εμπρός κολόνες του αμαξώματος δεν έχουν μεγάλη κλίση και δεν εμποδίζουν). Ένα ακόμη στοιχείο που σας κάνει να νοιώθετε οικεία είναι η εργονομία, με διακόπτες και κουμπιά που είναι λίγα, φωτίζονται την νύχτα και είναι τοποθετημένα στις σωστές θέσεις.

Suzuki_Vitara_Hybrid_Test7

Το σύστημα πολυμέσων (infotainment αν δεν το καταλάβετε) διαθέτει οθόνη αφής 7’’ με σύνδεση Smartphone και κάμερα οπισθοπορείας και είναι εύχρηστο. Η θέση οδήγησης παραμένει πολύ καλή με τα καθίσματα να είναι περισσότερο άνετα και λιγότερο υποστηρικτικά. Ο στάνταρ εξοπλισμός της έκδοσης GL+ περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 7 αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί, κεφαλής και γονάτων οδηγού), ESP, αυτόματο κλιματισμό, adaptive cruise control, αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, Hill Descent Control και ζάντες αλουμινίου 17’’.

Στα χαρτιά

Οι προδιαγραφές μας προετοιμάζουν για ένα ιδιαίτερα δελεαστικό πακέτο: Ένα προσιτό compact SUV, ευχάριστο στην καθημερινή συμβίωση και με χαρακτήρα «ταξιδιάρικο», που με το υβριδικό σύστημα αποκτά μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Οι αριθμοί δείχνουν 129 ίππους, 0-100 χλμ σε 10,2 δεύτερα και μέση κατανάλωση 4,6 λίτρα /100 χλμ Όπως αντιλαμβάνεστε τα παραπάνω νούμερα δεν τα βλέπετε εύκολα στα τεχνικά χαρακτηριστικά βενζινοκίνητου SUV της «κατηγορίας B».

Suzuki_Vitara_Hybrid_Test2

Ακόμη και η τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας παραμένει γρήγορη αλλά και οικονομική. Σύμφωνα με την Suzuki: 0-100 χλμ σε 10,2 δευτερόλεπτα και μέση κατανάλωση 4,9 λίτ/100 χλμ. Στην πράξη, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7,2 λιτ/100 χλμ, ενώ δύσκολα ξεπέρασε τα 7,9, όταν νομίζαμε πως οδηγούσαμε το Swift Sport. Όταν προσπαθούσαμε να… ψάξουμε για χαμένα λίτρα καυσίμου και κάναμε οικονομία η ένδειξη στο trip computer έφτασε κοντά στα 6,8 λίτρα.

Πως λειτουργεί το mild Hybrid 48V…

Το σύστημα αποτελείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης (γνωστή ως ISG αντί για μίζα) και μετατροπέα 48V-12V (DC / DC) σε εξαρτήματα ισχύος που απαιτούν χαμηλότερη τάση, συμπεριλαμβανομένων των φώτων, του ήχου και του κλιματισμού. Η συμπαγής και υψηλής απόδοσης μπαταρία ιόντων λιθίου αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που ανακτάται από την επιβράδυνση με ταχύτητες και τα φρένα.

Suzuki_Vitara_Hybrid_Test3

Ένα ακόμα πλεονέκτημα του νέου υβριδικού συστήματος 48V είναι η λειτουργία του ηλεκτρικού μοτέρ στο ρελαντί όταν, ο συμπλέκτης είναι αποσυνδεδεμένος και οι στροφές του κινητήρα είναι περίπου 1.000. Αυτό το χαρακτηριστικό ουσιαστικά αντικαθιστά την έγχυση καυσίμου. Με ισχύ από τον ηλεκτρικό κινητήρα, το σύστημα ελέγχει και διατηρεί τον κινητήρα στο ρελαντί ή σε κάτω από 16 χλμ./ώρα, ή όταν είναι ακινητοποιημένο. Το νέο 48V υβριδικό σύστημα προσθέτει λιγότερο από 15 κιλά στο συνολικό βάρος του οχήματος, ενώ βοηθά τον βενζινοκινητήρα κατά την επιτάχυνση του αυτοκινήτου. Επιπλέον το σύστημα σβήνει και εκκινεί το μοτέρ στα φανάρια, με πραγματικά απουσία κραδασμών και θορύβων.

… και ο βενζινοκινητήρας;

Πέρα από το 48volt(ο) υβριδικό σύστημα, πολύ καλή δουλειά κάνει και ο 1.400σάρης turbo βενζινοκινητήρας. Μπορεί η δύναμή του να μειώθηκε στους 129 ίππους (από τους 140) αλλά η ροπή αυξήθηκε από τα 220 στα 235 Nm. Είναι εξαιρετικά ελαστικός από χαμηλά και ανεβάζει γρήγορα μέχρι τον κόφτη. Σε κάθε πάτημα του γκαζιού νιώθετε το Vitara να επιταχύνει έντονα, άσχετα αν έχετε κατεβάσει ή όχι ταχύτητα στο 6άρι κιβώτιο. Είναι χαρακτηριστικό πως δεν διστάζει να επιταχύνει ακόμη κι αν πιέσετε με 6η ταχύτητα με τις στροφές χαμηλά στο στροφόμετρο. Ανεβάζει αργά και μόλις περάσει τις 1.500 σ.α.λ απελευθερώνει την δύναμή του.

Κίνηση Vitara style

Από τα πρώτα χιλιόμετρα καταλαβαίνετε πως η οδική συμπεριφορά, είναι αυτή η γνωστή καλή των Vitara που προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης, δεν γέρνει πολύ στις στροφές και είναι ιδιαίτερα σταθερό και ασφαλές. Το τιμόνι έχει ακρίβεια χωρίς να μεταφέρει κραδασμούς και να δίνει την αίσθηση αδράνειας. Με μήκος ελάχιστα κάτω από τα 4,2 m, το Vitara «κινείται» με άνεση στην πόλη και ταυτόχρονα μεταφέρει με άνεση τέσσερις ενήλικες (ή πέντε με υποχωρήσεις). Το πορτμπαγκάζ, με τα 375 λίτρα του, είναι αρκετό για να μεταφέρει αποσκευές… κατοικίδια, ποδηλατάκια ή καρότσια και αν χρειαστείτε περισσότερο χώρο, διπλώνετε το πίσω κάθισμα και ανεβάζετε τον «χώρο» στα 1.120 λίτρα.

Suzuki_Vitara_Hybrid_Test6

Με το compact SUV κινείστε με άνεση στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο και τους επαρχιακούς δρόμους. Θα θέλαμε καλύτερη κύλιση με λιγότερο θόρυβο αλλά τότε θα χάναμε την άνεση από το ύψος της οροφής, ή τα μεγάλα τζάμια και την ορατότητα. Αν θέλετε λίγη επιπλέον δράση θα σας δώσει σιγουριά να πιέσετε σε ασφάλτινο δρόμο με στροφές αλλά και σε χωματόδρομο. Εκεί θα σας βοηθήσουν τα 185 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος και η τετρακίνηση «AllGrip», η οποία έχει 4 προεπιλεγμένα προγράμματα λειτουργίας: Auto, Sport, Snow και Lock. Μόνο δείξτε προσοχή στα παιχνίδια στο χώμα γιατί μπορεί να σκίσετε κάποιο… ελαστικό και δεν υπάρχει ρεζέρβα για να σας… σώσει.

Suzuki_Vitara_Hybrid_Test4

Η τετρακίνηση εκτός από την εξερεύνηση για κάποια απομακρυσμένη παραλία συμβάλλει και στην ασφάλεια, σε διαδρομές όπου η πρόσφυση δεν είναι καλή, συμπληρώνοντας τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Στις εκδόσεις GL+ και GLX θα έχετε επιπλέον: Σύστημα Αυτόματου Φρεναρίσματος Dual Sensor Brake Support (DSBS), Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Monitor), Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert), Αναγνώρισης Πινακίδων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), Προειδοποίησης & Αποφυγής Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας και Προειδοποίησης Εκτροπής Αυτοκινήτου.

Συμπέρασμα

Το υβριδικό Vitara αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή (είναι το μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ελλάδα) στη σύγχρονη εξηλεκτρισμένη εποχή των B-SUV. Είναι γρήγορο, οικονομικό, compact σε διαστάσεις, με καλούς χώρους και ευχάριστο, στην καθημερινότητα αλλά και όταν θέλετε να ξεφύγετε από αυτή.

 

Suzuki_Vitara_Hybrid_Test1

Τεχνικά χαρακτηριστικά : Suzuki Vitara Hybrid 48V AllGrip

Κινητήρας: 1.373 cc

Ισχύς: 129 PS/5.500 rpm

Ροπή: 235 Nm/2000-3000 rpm

Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Μηχανικό έξι σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,2 sec

Τελική ταχύτητα: 190 km/h

Μέση κατανάλωση (/100 km): 4,9 lt/100 km

Εκπομπές CO2: 111 gr/km (WLTP)

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4175 x 1.775 x 1.610mm

Βάρος: 1205 kg

Χώρος αποσκευών: 375 lt

Τιμή: Από 22.170  ευρώ

Δημοφιλή στο Protothema.gr