Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Suzuki Vitara 1.6 VVT 120 HP

Ελλάδα 19:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Suzuki Vitara 1.6 VVT 120 HP

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Suzuki Vitara 1.6 VVT 120 HP

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το ατμοσφαιρικό 1.600άρι Suzuki Vitara με τους 120 ίππους είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση για όλους εκείνους που θέλουν να έχουν στην κατοχή τους ένα άνετο και μαζεμένο σε διαστάσεις SUV, που μπορεί να καλύψει ένα μεγάλο φάσμα απαιτήσεων. ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ ΞΥΔΗ

Advertisement
Advertisement

Μοντέρνο και σοβαρό. Αυτά είναι τα δύο πρώτα πράγματα που σκέφτομαι έχοντας μπροστά μου το Vitara. Οι έντονες ακμές, οι σχετικά περιορισμένες καμπύλες και το χαρακτηριστικό “σκαλοπάτι” κάτω από τα παράθυρα, που ξεκινά από πίσω και φτάνει μέχρι τα εμπρός φωτιστικά σώματα, προσδίδουν μια πολύ στιβαρή εικόνα εξωτερικά στο SUV της Suzuki. Τα ίδια στοιχεία είναι που προσδίδουν και μια διαχρονικότητα στην σχεδίαση του Vitara. Το εμπρός μέρος και η μεγάλη σε διαστάσεις γρίλια φροντίζει για τον έξτρα δυναμισμό που πρέπει να έχουν τα οχήματα αυτής της κατηγορίας, ενώ πίσω το design κινείται σε σαφώς πιο συντηρητικά μονοπάτια.

suzuki-vitara-test-640

Ποιότητα και μέσα

Advertisement
Advertisement

Η σχετικά συντηρητική προσέγγιση στη σχεδίαση συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Η εικόνα “μέσα” σαφώς και είναι σύγχρονη αλλά δεν υπάρχει κάτι που θα μαγνητίσει το βλέμμα, με την λειτουργικότητα και την εργονομία να έχουν τον πρώτο λόγο. Χειριστήρια και κουμπιά βρίσκονται όλα στις σωστές θέσεις και απαιτούν ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης από την πλευρά του οδηγού, ο οποίος θα βρει γρήγορα και την θέση οδήγησης που του ταιριάζει. Σε γενικές γραμμές όσο καλοφτιαγμένο είναι εξωτερικά το Vitara άλλο τόσο είναι και εσωτερικά με την αίσθηση στιβαρότητας να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Μόνο τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες εγείρουν κάποιες ενστάσεις στην συνολικά πάρα πολύ καλή εικόνα του Vitara όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής, όχι με την αντοχή και την πολύ καλή συναρμογή τους αλλά με την αίσθηση που δίνουν στο άγγιγμα.

suzuki-vitara-test-640-5

Χώροι για πράγματα υπάρχουν αρκετοί, στις πόρτες, στην μεσαία κονσόλα και φυσικά στο ντουλαπάκι – δεν έχουμε κανένα παράπονο σε αυτό το σημείο. Το ίδιο ισχύει και για τους πίσω επιβαίνοντες όπου δύο άτομα φυσιολογικού ύψους θα βολευτούν άνετα και ένας τρίτος θα χωρέσει μόνο για διαδρομές ανάγκης. Κανονικού σχήματος και πολύ πρακτικός παρουσιάζεται και ο χώρος αποσκευών, ο όγκος του οποίου ανέρχεται στα 375 λίτρα, μια τιμή αρκετά ικανοποιητική και για τις διαστάσεις του Vitara.

Advertisement

suzuki-vitara-test-640-6

Πολιτισμένος και δυνατός κινητήρας

Advertisement

Ο ατμοσφαιρικός 1.600άρης κινητήρας καταφέρνει να κερδίσει την εκτίμηση του οδηγού χωρίς να προσπαθήσει ιδιαίτερα. Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι λίγο μακριά αυτό όμως δεν εμποδίζει το μοτέρ από το να δείξει τις αρετές του, έχοντας παράλληλα να κινήσει ένα αμάξωμα με το σχετικά περιορισμένο βάρος των 1.075 κιλών. Ελαστικός, με καλά αποθέματα ροπής από τις μεσαίες ήδη στροφές και αρκετή δύναμη ψηλά για ασφαλείς προσπεράσεις, ο κινητήρας του Vitara επιτρέπει την εύκολη διατήρηση ταχυτήτων της τάξης των 140-150 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο ακόμη και με την καμπίνα γεμάτη από επιβαίνοντες. Στα δυνατά χαρτιά του μοτέρ συγκαταλέγεται η ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία σε όλη την κλίμακα των στροφών με τους κραδασμούς να μην κάνουν πουθενά την εμφάνισή τους, ενώ μόνο με το γκάζι στο πάτωμα και τον δείκτη του στροφομέτρου πάνω από το μισό της διαδρομής του θα τον ακούσετε μέσα στην καμπίνα, όχι όμως σε βαθμό που να ενοχλεί. Σε ικανοποιητικά επίπεδα κυμάνθηκε και η κατανάλωση που βρέθηκε κοντά στα 6,7 λίτρα/100 χλμ. σε μικτές συνθήκες οδήγησης.

Ικανό παντού

Στην πράξη το Vitara αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστο και συγκροτημένο. Η ανάρτηση, που είναι προσανατολισμένη προς την άνεση, σε συνδυασμό με το ψηλό προφίλ των ελαστικών, απορροφά χωρίς κόπο τις μικρές ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παράλληλα “στρογγυλεύει” σε μεγάλο βαθμό τις παραδοσιακές… ελληνικές λακκούβες, με τους τροχούς να μένουν σε επαφή με το έδαφος και την ποιότητα κύλισης να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα. Μέσα στην πόλη το Vitara είναι ένα άνετο “παιχνίδι”. Με το συνολικό μήκος να μην ξεπερνά τα 4,2 μέτρα (4,175 για την ακρίβεια) το SUV της Suzuki παρουσιάζεται και σχετικά εύκολο στο παρκάρισμα, ενώ η ανάρτηση δεν καταλαβαίνει τίποτα από πεζοδρόμια, ψηλά ή χαμηλά.

Advertisement

suzuki-vitara-test-640-3

Το Vitara διατηρεί τις αρετές του και όταν αφήσει πίσω του τους δρόμους της πόλης. Στις στροφές η συνοχή και η ομοιογένειά του διατηρούνται και ο οδηγός θα καταφέρει να κινηθεί με σβέλτο ρυθμό χωρίς να προβληματίζεται. Το ελαφρύ τιμόνι είναι άμεσο για τον χαρακτήρα του Vitara που υπακούει χωρίς δεύτερη σκέψη στις εντολές του οδηγού και η περιορισμένη αίσθηση που φτάνει στα χέρια του τελευταίου δεν είναι ικανή να ανακόψει τον ρυθμό του, με “συνεργάτη” τις σχετικά μικρές κλίσεις που παίρνει στις στροφές. Τα φρένα βάζουν το δικό τους λιθαράκι στην απρόσκοπτη σβέλτη οδήγηση με αρκετή δύναμη και καλή αίσθηση από το άμεσο πεντάλ. Με άνεση θα ταξιδέψει το Vitara και στον αυτοκινητόδρομο. Στα νόμιμα όρια μπορείτε να ταξιδεύετε για ώρες, μέχρι να αδειάσει ουσιαστικά το ρεζερβουάρ αφού και τα επίπεδα θορύβου βρίσκονται χαμηλά και τα καθίσματα φροντίζουν να σας κρατήσουν ξεκούραστους για αυτό το χρονικό διάστημα. Μπορεί τα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού να υπολείπονται λίγο σε πλευρική στήριξη αλλά στις ευθείες δεν θα την χρειαστείτε ούτως ή άλλως.

suzuki-vitara-test-640-4

Με την άσφαλτο να τελειώνει και τους τροχούς να πατούν χώμα, το Vitara συνεχίζει να παρουσιάζεται συγκροτημένο, ευχάριστο και σοβαρό. Σε χωματόδρομους ακόμη και σε εκείνους που δεν βρίσκονται σε καλή κατάσταση το μοντέλο της Suzuki δεν προβληματίζεται καθόλου και δεν προβληματίζει ούτε όσους μεταφέρει με την προσφερόμενη άνεση. Την ίδια στιγμή μπορεί να διατηρήσει και εδώ ένα σβέλτο ρυθμό χωρίς να δίνει την εικόνα ότι ταλαιπωρείται, με τα 18,5 εκ. της απόστασης από το έδαφος να προσφέρουν την σχετική και απαραίτητη ηρεμία μυαλού στον οδηγό του. Όταν τα πράγματα αρχίσουν να δυσκολεύουν και το ένστικτο της περιπέτειας του οδηγού ξυπνάει για τα καλά, τότε πραγματικά βρίσκεστε πολύ μακριά από την χρήση που έχει προοριστεί αυτή η έκδοση του Vitara. Με λίγα λόγια θα καλύψει πλήρως τις ανάγκες του σύγχρονου οδηγού για άνετη, γρήγορη και ασφαλή διάσχιση χωματόδρομων ακόμη και κακοτράχαλων και έως ένα βαθμό και για κάποια εκτός δρόμου παιχνίδια. Μην ξεχνάτε ότι δεν έχει 4κίνηση, ενώ ένα σετ πιο χωμάτινα ελαστικά μπορούν να σας πάνε ακόμη πιο μακριά, ακόμη και χωρίς να φτάνει η κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Πολλαπλών ρόλων

Το Suzuki Vitara στην προσθιοκίνητη έκδοση με τον 1.600άρη κινητήρα βενζίνης είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση που μπορεί κάλλιστα να παίξει τον ρόλο του αυτοκινήτου όλα-σε-ένα. Ευρύχωρο για τέσσερα άτομα, με ικανοποιητικό χώρο στο πορτμπαγκάζ, πολιτισμένο και ικανοποιητικό σε απόδοση μοτέρ και σύγχρονη σχεδίαση που στοχεύει σε ένα ευρύ φάσμα, το SUV της Suzuki προσφέρει και μία πολύ καλή εικόνα στον δρόμο όσον αφορά την συμπεριφορά του, εντός και εκτός ασφάλτου. Στα 16.190 ευρώ που βρίσκεται η τιμή της βασικής έκδοσης είναι παράλληλα και προσιτό για τα μέτρα της κατηγορίας και αυτό κάνει το Vitara μία πρόταση που δεν μπορείτε να αγνοήσετε.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.586 cc
Ισχύς: 120 HP/6.000 rpm
Ροπή: 156 Nm/4.400 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,5 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 6,7 lt
Εκπομπές CO2: 123 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 147,6 ευρώ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.175/1.775/1.610 mm
Βάρος: 1.075 kg
Χώρος αποσκευών: 375 lt
Τιμή: 16.190 ευρώ

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1