Menu
Live Κίνηση | Τιμές Αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ανανεωμένο Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet

  • Σπύρος Χώτος

Vitara: Η Εξέλιξη. Αν η ιστορία του SUV της Suzuki γινόταν ταινία αυτός θα ήταν ο τίτλος της. Όποια ταυτότητα και αν του βάλετε Crossover, SUV, εκδρομικό, οικογενειακό το Vitara κρατά τον χαρακτήρα του. Η τελευταία του ανανέωση του πρόσθεσε κομψότητα, ηλεκτρονικά βοηθήματα ασφαλείας και απόδοση.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΕΥΟΦΥΛΑΞ (gs@newsauto.gr)

Η ανανέωση του Vitara ήρθε λίγο πριν ή λίγο μετά την παρουσίαση του νέου Jimny έτσι μοιραία έγινε χωρίς τυμπανοκρουσίες και έντονη προσοχή από την Suzuki. Η νέα γενιά έχει αποκλειστικά τους βενζινοκινητήρες Boosterjet, αλλά και τελευταίας γενιάς συστήματα βοηθήματα ασφαλείας για τον οδηγό.

Εμφάνιση και άνεση

Το facelift περιλαμβάνει αλλαγές στους προφυλακτήρες, με λεπτομέρειες στο χρώμα του  αλουμινίου, νέα μάσκα με έντονο χρώμιο (το κάνει να δείχνει ακριβό), νέα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και διαφορετικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου.

Στο εσωτερικό τα πράγματα δείχνουν ίδια αλλά αν προσέξετε καλύτερα θα ανακαλύψετε αρκετές αλλαγές που αναβαθμίζουν την εικόνα του. Το πάνω μέρος του ταμπλό απέκτησε μαλακά υλικά, ενώ οι επενδύσεις στα καθίσματα έχουν βελτιωμένη αισθητική. Δεν συμβαίνει το ίδιο και στις ταπετσαρίες στις πόρτες που το μονοκόμματο κομμάτι πλαστικό δείχνει φτηνό.

Ο εσωτερικός διάκοσμος, δεν διεκδικεί τον χαρακτηρισμό premium όμως όλα είναι λειτουργικά και πρακτικά (πολλές θήκες διαφόρων μεγεθών) και βοηθούν την καθημερινή συμβίωση. Η ανανέωση άλλαξε τον πίνακα οργάνων, με έγχρωμη οθόνη ανάμεσα σε στροφόμετρο και ταχύμετρο, στην οποία απεικονίζονται αρκετές πληροφορίες, ενώ το σύστημα πολυμέσων μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής των 7 ιντσών, αν και χρειάζεται εξοικείωση, βοηθά την συνδεσιμότητα για ψυχαγωγία, πλοήγηση και ενημέρωση.2019modelVitara5

Η ορατότητα, τα μεγάλα παράθυρα προσφέρουν πολύ καλή θέα προς τα έξω. Οι χώροι είναι καλοί για τέσσερις ενήλικες, ενώ το πίσω κάθισμα είναι εύκολο στην αναδίπλωση δημιουργώντας επίπεδο χώρο 1.120 λίτρων. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση είναι στα 375 λίτρα. Οι αριθμοί φέρνουν στον νου την λέξη «ΕΚΔΡΟΜΗ» κάτι για το οποίο έγινε διάσημο το Vitara.

Στον δρόμο και έξω από αυτόν

Ξεκινώντας για την σύντομη εκδρομή μπαίνουμε στο κεφάλαιο της κίνησης όπου θα ανακαλύψετε και τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού που περιλαμβάνουν: Ειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας και διόρθωση της πορείας του αυτοκινήτου, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, ειδοποίηση για κάθετα διερχόμενα οχήματα κατά την οπισθοπορεία, κάμερα οπισθοπορείας, κ.α.

2019modelVitara1

Το αυτόματο κιβώτιο και ο κινητήρας 1.400 κ.εκ. της σειράς BoosterJet (υπερτροφοδότηση και άμεσος ψεκασμός) είναι τα νέα στο Vitara. Στην πόλη και το Εθνικό δίκτυο το αυτόματο κιβώτιο προσφέρει ξεκούραστη οδήγηση, άνεση και ησυχία. Συνεργάζεται καλά με τον κινητήρα και βοηθά  στις επιταχύνσεις αλλά και στο να διατηρεί υψηλή ταχύτητα. Όμως βοηθά και στο να αυξάνεται η κατανάλωση. Αν προσπαθήσετε θα δείτε το trip computer τιμές κοντά στα 8,3 με 8,6 λίτρα/100 χλμ, ενώ αν οδηγείτε πιεσμένα θα δείτε διψήφιες τιμές. Ιδιαίτερα όταν θέλετε άμεση επιτάχυνση ή “παιχνίδια” στο χώμα.

2019modelVitara6

Στο χωματόδρομο, τα 185 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος θα σας βοηθήσουν σε μικρές εξερευνήσεις. Στο χώμα ή γενικά σε κάθε ολισθηρό τερέν ο συνδυασμός πλαισίου / αναρτήσεων βοηθά στο παιχνίδι καθώς το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση. Συνολικά η οδική συμπεριφορά είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία, με πολύ καλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας και δυνατά φρένα. Οι αναρτήσεις, δεν θα κουράσουν οδηγό και επιβάτες στο χωματόδρομο. Αν θέλετε κάτι παραπάνω η αυτόματη τετρακίνηση All Grip,θα σας βοηθήσει σε δύσβατα μονοπάτια αλλά θέλει προσοχή γιατί τα ελαστικά δεν είναι προδιαγραφών εκτός δρόμου αλλά εντός. Έτσι επιστρέφουμε στην άσφαλτο.

Εκεί το Vitara δείχνει πως οι ρυθμίσεις των αναρτήσεών του είναι προσανατολισμένες στην άνεση. Παραμένει σταθερό με καλό κράτημα και ταξιδεύει με ασφάλεια στον αυτοκινητόδρομο και στον επαρχιακό δρόμο. Το αμάξωμα δεν γέρνει έντονα, το τιμόνι έχει ακρίβεια χωρίς να μεταφέρει κραδασμούς και η πρόσφυση είναι πολύ καλή.

2019modelVitara3

Συμπέρασμα

Επιγραμματικά συνοψίζουμε. Προτερήματα: Η αναβαθμισμένη ποιότητα, τα τεχνολογικά βοηθήματα, η ορατότητα, η απόδοση του κινητήρα η οδική συμπεριφορά και η πρακτικότητα του εσωτερικού. Μειονεκτήματα: Η έλλειψη εφεδρικού τροχού, η αυξημένη κατανάλωση και τα μέτρια πλαστικά της καμπίνας

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.373 cc
Ισχύς: 140 PS/5.500 rpm
Ροπή: 22.4 kgm/1.500-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.4 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 9.1 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 127 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 153,6 €
Βάρος: 1.317 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.175/1.775/1.610 mm
Μεταξόνιο: 2.500 mm
Χώρος αποσκευών: 375 lt
Τιμή: 31.560 €

2019modelVitara4

 

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν

Elin logo copy1

Δημοφιλή στο Protothema.gr