Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Suzuki Jimny 1.5 VVT GLX All Grip Pro

  • Θοδωρής Ξύδης

Η νέα γενιά του σκληροτράχηλου Suzuki Jimny ξεχωρίζει χάρη στην μοδάτη νεορετρό σχεδίαση της που συνδυάζεται με απαράμιλλες εκτός δρόμου δυνατότητες για το μέγεθος και την τιμή, χρηστικότητα στην καθημερινή χρήση αλλά και “χαρακτήρα” που χαράσσει τον δικό του δρόμο κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης, Suzuki

Γλυκό και σκληροτράχηλο μαζί

Είναι cool, είναι hip, είναι αδιαμφισβήτητα ένα future classic. Το νέο Jimny, με την τετράγωνη σχεδιαστική φιλοσοφία του και τις επίπεδες επιφάνειες, καταφέρνει και γοητεύει τον παρατηρητή από την πρώτη κιόλας ματιά, από όποια μεριά και αν το κοιτάξει. Είναι ένα γνήσιο εκτός δρόμου όχημα και εκπέμπει, ας μου επιτραπεί η έκφραση, μια κομψή βαρβατίλα που δεν αφήνει πραγματικά κανένα ασυγκίνητο. Γυναίκες, παιδιά, μεγάλοι και μικροί περνούν αρκετή ώρα χαζεύοντας το Jimny, αντιστρόφως ανάλογη του μεγέθους και της τιμής του. Αν μη τι άλλο, στην εποχή που ζούμε όπου το design και η εικόνα μπορούν να οδηγήσουν από μόνα τους σε μια αγορά, η Suzuki έπεσε διάνα στις σχεδιαστικές επιλογές της. Δεν είναι άλλωστε τυχαίες και οι λίστες αναμονής που έχουν δημιουργηθεί σε αρκετές χώρες για την απόκτηση του, οι οποίες μετρούν καμπόσους μήνες.

Το προηγούμενο Jimny με την 20ετή εμπορική του πορεία, ήταν μόνο ένα από μια σειρά εκτός δρόμου οχημάτων που έκαναν την Suzuki να ξεχωρίζει ως σπεσιαλίστας στα μικρά off roaders. Οι σχεδιαστικές αναφορές στους προγόνους του Jimny είναι εύκολα διακριτές και στη νέα γενιά. Η γραμμή της πόρτας που χαμηλώνει όσο πλησιάζει προς τον καθρέπτη θυμίζει έντονα Vitara προηγούμενης γενιάς. Το θρυλικό πλέον Samurai, (και τα LJ και SJ που προηγήθηκαν), διανθισμένο με στοιχεία από το προηγούμενο Jimny, “προβάλλεται” τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος έχοντας επηρεάσει συνολικά το “κυβοειδές” σχήμα του.

Στις σχεδιαστικές αναφορές του ένδοξου σκληροτράχηλου παρελθόντος της Suzuki, και συγκεκριμένα του Samurai, συγκαταλέγονται και οι διπλές, τυφλές πλέον ανάγλυφες γραμμές χαμηλά στις μπροστινές κολώνες. Στο Samurai βέβαια ήταν ανοιχτές και βρίσκονταν στο καπό, με το τελευταίο να παραπέμπει επίσης σε αυτό, έτσι όπως μοιάζει να “κάθεται” πάνω στα φτερά και τη μάσκα του νέου Jimny. Μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά και κάνουν την παρουσία του νέου Jimny στο δρόμο ακόμη πιο αισθητή και γοητευτική.

Και στο εσωτερικό το Jimny ακολουθεί την ίδια “λιτή” σχεδιαστική λογική. Οι ρετρό αναφορές στους προγόνους του είναι και εδώ εμφανείς με το Samurai να έχει και εδώ την τιμητική του. Τετράγωνα πλαίσια για τα όργανα του πίνακα πληροφοριών του οδηγού, πορτοκαλί χρώμα και παρόμοια γραμματοσειρά δίνουν τις δικές τους νοσταλγικές πινελιές. Το ίδιο κάνει και η λαβή, μπροστά από τον συνοδηγό, “όπως και τότε” που προϊδεάζει τους επιβαίνοντες για τις δυνατότητες του ιαπωνικού off roader. Στην κορυφή του ταμπλό, στην έκδοση GLX κυριαρχεί η γνωστή οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων της Suzuki.

Αντέχει και βολεύει

Η λιτή σχεδίαση του εσωτερικού δεν έχει ιδιαίτερες εργονομικές εκπλήξεις με τους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων να βρίσκονται χαμηλά στην κεντρική κονσόλα, τη στιγμή που τα υπόλοιπα χειριστήρια και κουμπιά βρίσκονται στις σωστές θέσεις και συνηθίζονται γρήγορα. Πολύ καλή είναι και η ποιοτική εικόνα του ιαπωνικής κατασκευής Jimny. Τα σκληρά πλαστικά κάνουν την εμφάνισή τους παντού και πείθουν για την αντοχή και με την στιβαρή συναρμογή τους, με την απουσία τριγμών να είναι χαρακτηριστική ακόμη και σε συνεχείς έντονες ανωμαλίες. Οι πλάτες των αναδιπλούμενων πίσω καθισμάτων καλύπτονται επίσης από σκληρό πλαστικό που δείχνει πολύ ανθεκτικό στις κακουχίες και καθαρίζεται εύκολα.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά έχοντας εξαιρετική εποπτεία του δρόμου, όπως αρμόζει άλλωστε σε ένα εκτός δρόμου όχημα. Το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος και όχι σε απόσταση, κάτι που δυσκολεύει λίγο την εύρεση της σωστής θέσης. Χώρος υπάρχει αρκετός για νιώσει άνετα ένας οδηγός που μπορεί να ξεπερνά αρκετά τον μέσο όρο σε ανάστημα, ενώ άνετα θα νιώσει και ο συνοδηγός με το μεγαλύτερο πλάτος και ύψος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο να γίνονται εδώ εμφανή.

Τα καθίσματα έχουν σωστό πλάτος αλλά προσφέρουν μέτρια πλευρική στήριξη, ενώ και η στήριξη της μέσης θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Το ίδιο ισχύει και για τους αποθηκευτικούς χώρους στην καμπίνα του Jimny. Το ντουλαπάκι είναι σχετικά μικρό, οι θήκες στις πόρτες είναι στενές, οι δύο ποτηροθήκες ανάμεσα στα καθίσματα σώζουν κάπως την κατάσταση, όπως και ο μικρός χώρος μπροστά από αυτές αλλά και εκείνος χαμηλά στην κονσόλα. Άνετα θα κάτσουν στα πίσω καθίσματα και δύο ενήλικες μέσου ύψους που δεν θα προβληματιστούν σε σύντομες αλλά και μεγαλύτερης διάρκειας μετακινήσεις. Βεβαία για να ταξιδέψουν τέσσερις ενήλικες με το Jimny θα πρέπει να αφήσουν σχεδόν όλα τους τα πράγματα πίσω αφού ο χώρος αποσκευών είναι μόλις 85 λίτρα με τα καθίσματα στην θέση τους. Με την αναδίπλωση των καθισμάτων ο ωφέλιμος χώρος εκτινάσσεται στα 377 λίτρα, μέχρι το ύψος των παραθύρων, ή στα 830 αν το φορτώσετε μέχρι την οροφή.

Καλό είναι σε αυτό το σημείο να θυμηθούμε ότι το Jimny, αν και ελαφρώς ψηλότερο (+20 χλστ.) και φαρδύτερο (+45 χλστ.) σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, έχει μήκος μόλις, 3,645 μ. (-30 χλστ.) με την ρεζέρβα στη θέση της (3,48 μ. χωρίς αυτήν) και πλάτος 1,645 μ., ενώ το ύψος φτάνει στα 1,72 μ. Όλα αυτά με το μεταξόνιο να παραμένει στα μόλις 2,25 μ., όπως και στο προηγούμενο Jimny.

Γνήσιο 4Χ4 εκτός…

Όπως και το προηγούμενο Jimny έτσι και το νέο είναι ένα πραγματικό εκτός δρόμου αυτοκίνητο. Μπορεί να σου κάνει τα γλυκά μάτια με την άκρως γοητευτική και χαριτωμένη του σχεδίαση αλλά μην ξεγελιέσαι, είναι το ίδιο αγρίμι όπως και το προηγούμενο και σχέση δεν έχει με τα μικρά και μεγάλα SUV που έχουν κατακλύσει τους δρόμους όλου του πλανήτη.

Το ιαπωνικό off roader χτίζεται πάνω σε πλαίσιο τύπου σκάλας, όπως όλα τα γνήσια εκτός δρόμου αλλά και τα “αγροτικά” και αυτό διασφαλίζει την σημαντικά αυξημένη αντοχή του απέναντι στις “κακουχίες” και έναντι όλων των συμβατικών αυτοκινήτων είτε αυτά είναι SUV είτε όχι. Οι αναρτήσεις του αποτελούνται από άκαμπτους άξονες τριών συνδέσμων εμπρός και πίσω που συνδυάζονται με ελικοειδή ελατήρια, ενώ η απόσταση από το έδαφος ανέρχεται στα 210 χλστ.

Υπάρχει φυσικά και η επιλογή 4κίνησης (μέχρι τα 100 χλμ./ώρα) με την κίνηση να φτάνει κανονικά και στους πίσω τροχούς, ενώ το Jimny φέρει κοντές σχέσεις αλλά και μηχανικό διαφορικό, έτσι για να μην αφήνει καμία αμφιβολία για το πού μπορείς να φτάσεις έχοντας στα χέρια σου το τιμόνι του.

Όλα αυτά σε συνδυασμό με τους ιδιαίτερα κοντούς προβόλους και τις εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής που φτάνουν στις 37, 28 και 49 μοίρες αντίστοιχα, δημιουργούν ένα απίστευτα ικανό σύνολο που ξεπερνά κατά πολύ τις δυνατότητες των SUV στην κίνηση στο χώμα και το φέρνουν σε ευθεία αντιπαράθεση με επίσης αυθεντικά εκτός δρόμου μοντέλα, τα οποία ωστόσο κοστίζουν πολλαπλάσια ενός νέου Jimny. Βλέπετε, δεν υπάρχει άλλο σαν αυτό σε αυτή την κατηγορία τιμής. Οι εκτός δρόμου δυνατότητές του ξεπερνούν παράλληλα κατά πολύ και εκείνες που μέσου οδηγού που καλά θα κάνει να παρακολουθήσει και τα αντίστοιχα σεμινάρια αν έχει σκοπό να βγει με αξιώσεις εκτός δρόμου και να απολαύσει πραγματικά αυτά που μπορεί να του προσφέρει εκεί το Jimny.

…και εντός δρόμου

Το Jimny είναι ένα γνήσιο εκτός δρόμου όχημα και αυτόν τον αυθεντικό χαρακτήρα που δεν μπορεί να τον κρύψει. Η αλήθεια είναι ότι αυτός ο χαρακτήρας αποτελεί αναπόσταστο μέρος της γοητείας του και τον φέρνει φυσικά στην άσφαλτο και στην καθημερινή συμβίωση μαζί του, χωρίς βέβαια να χαρακτηρίζεται δύστροπο σε καμία περίπτωση.

Οι ιδιαίτερα μαζεμένες διαστάσεις καθιστούν το Jimny εξαιρετικό για καθημερινή χρήση στο κέντρο της πόλης -έχει και κύκλο στροφής μόλις 4,9 μ. και μήκος κάτω από 3,5 μ. χωρίς την ρεζέρβα. Ωστόσο υπάρχουν πράγματα που απαιτούν συνήθεια για την αρμονική συμβίωση μαζί του. Το πολύστροφο τιμόνι με τα επανακυκλοφορούντα είναι ιδανικό για χρήση στο χώμα αφού φιλτράρει σωστά τις μικροανωμαλίες που δεν φτάνουν στα χέρια του οδηγού. Στην άσφαλτο όμως παρουσιάζει την αναμενόμενη ασάφεια γύρω από τη θέση της ευθείας και η επαναφορά του δεν είναι η ιδανική. Το πεντάλ των φρένων απαιτεί επίσης συνήθεια αλλά και παραπάνω δύναμη στο πάτημα για να πάρεις αυτό που θέλεις και η αλήθεια είναι ότι θα θέλαμε περισσότερη δύναμη από το σύστημα πέδησης. Οι αναρτήσεις δεν προβληματίζουν με την άνεση που προσφέρουν αλλά σου υπενθυμίζουν την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική τους σε πιο κοφτές ανωμαλίες ειδικά όταν τις πετύχεις πάνω σε στροφή. Αυτά δεν σε αφήνουν να κινηθείς με την ίδια ταχύτητα που ίσως έχεις συνηθίσει με ένα σύγχρονο SUV. Αν όμως ρίξεις τον ρυθμό σου ένα τσικ πιο χαμηλά τότε το Jimny αισθάνεται πιο άνετα και μαζί του και εσύ που απολαμβάνεις περισσότερο τη διαδρομή και ας διαρκεί παραπάνω. Το αντίστροφο φυσικά ισχύει εκτός δρόμο όπου το Jimny θα χτίσει με χώμα όποιο SUV προσπαθήσει να το ακολουθήσει εκεί που ο “καλός” χωματόδρόμος τελειώσει και αρχίσουν τα “κατσάβραχα”…

Κινητήρας απλός και ζωηρός

Το Jimny προσφέρεται με ένα και μοναδικό μέχρι στιγμής κινητήρα, ένα 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό σύνολο 1,5 λίτρων που αποδίδει 102 ίππους και 13,25 κιλά στις 6.000 και 4.000 σ.α.λ. αντίστοιχα. Με το απόβαρο να κυμαίνεται μεταξύ 1.090-1.135 κιλών, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, οι επιδόσεις που προσφέρει ικανοποιούν στην πράξη, για τον χαρακτήρα του Jimny, με το μοτέρ να διακρίνεται για την ζωντανή απόκριση που επιδεικνύει στο πάτημα του γκαζιού. Πολύ καλό είναι και το κοντό σε κλιμάκωση 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Παρά τις σχετικά μεγάλες διαδρομές του επιλογέα κουμπώνει τις ταχύτητες με σαφήνεια και ακρίβεια και προσφέρει μια πολύ ευχάριστη μηχανική αίσθηση κατά τη χρήση του.

Με την εργοστασιακή τελική να ανακοινώνεται στα 145 χλμ./ώρα το Jimny θα κινηθεί με σχετική άνεση στον αυτοκινητόδρομο λίγο κάτω από το νόμιμο όριο, με λογικά επίπεδα θορύβου στην καμπίνα που δεν θα προβληματίσουν κατά τη διάρκεια ταξιδιού. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 7,4 λίτρα ανά 100 χλμ. και θα μπορούσε να είναι χαμηλότερη, ειδικά μέσα στην πόλη, αν η Suzuki το εξόπλιζε με σύστημα Start/Stop. Στο εξοπλισμό του θα θέλαμε να δούμε παράλληλα και αισθητήρες παρκαρίσματος γιατί μπορεί το Jimny να είναι πολύ κοντό και να χωρά σχεδόν παντού αλλά εύκολα μπορείς να ακουμπήσεις κάποιο αυτοκίνητο στη όπισθεν και να αφήσεις μια ροδιά από την ρεζέρβα στο καπό του.

Γενικά η νέα γενιά του Jimny παρουσιάζεται πιο πολιτισμένη από την προηγούμενη σε όλα τα επίπεδα και γι αυτό το λόγο πιο ευχάριστη στην καθημερινή συμβίωση μαζί της, έχοντας παράλληλα στον εξοπλισμό της όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά βοηθήματα ασφάλειας, όπως TCS, ESP, υποβοήθηση φρένων, σύστημα αναγνώρισης σημάτων, προειδοποίησης σύγκρουσης και αλλαγής λωρίδας, αλλά και σύστημα ελέγχου κατάβασης και εκκίνησης σε ανηφόρα.

Αδύνατο να αντισταθείς

Ακόμη και αν επιλέξετε το Jimny με καθαρά αισθητικά κριτήρια -δεν θα σας αδικήσει κανείς για αυτό- χαμένοι δεν θα βγείτε. Το μικρό θηριάκι της Suzuki είναι ένα ποιοτικότατο όχημα πόλης που εκτός των τειχών μετατρέπεται σε απόλυτο εκδρομικό εργαλείο (εντός και εκτός εισαγωγικών) και μπορεί να ικανοποιήσει και τους απαιτητικούς της περιπέτειας. Ρωτήστε εκείνους που έχουν το προηγούμενο στην κατοχή τους και θα μας θυμηθείτε. Εκεί που τα SUV σταματούν αυτό συνεχίζει ακάθεκτο με τον ανόθευτο και σκληροτράχηλο χαρακτήρα του να δίνει το “παρών” φυσικά και στην άσφαλτο, όπου θα κινηθεί στο δικό του ελαφρώς χαμηλότερο ρυθμό και θα τον περάσει και σε εσένα χωρίς να το καταλάβεις. Το Jimny αποτελεί παράλληλα μια μοναδική value for money πρόταση αφού δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο από άλλον κατασκευαστή σε αυτή την κατηγορία μεγέθους ή/και τιμής. Το επόμενο κοστίζει αρκετές χιλιάδες ευρώ παραπάνω και σίγουρα δεν είναι το ίδιο βολικό και ευχάριστο στο περιβάλλον της πόλης, ούτε εξίσου οικονομικό στην χρήση και την συντήρησή του. Αν ψάχνετε για κάτι ελαφρώς διαφορετικό, χρηστικό αλλά με ακαταμάχητη νεορετρό σχεδίαση και γοητεία, δυνατότητες εκτός δρόμου που αυτή τη στιγμή… δεν μπορείτε να φανταστείτε και έντονο χαρακτήρα που απαιτεί και κάποιους συμβιβασμούς το νέο Suzuki Jimny έχει ήδη το έντονο “βλέμμα” του πάνω σας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.462 cc
Ισχύς: 102 PS/6.000 rpm,
Ροπή: 13,25 kgm/4.000 rpm
Μετάδοση: Τετρακίνηση AllGrip
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: Δ.Α.
Τελική ταχύτητα: 165 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,6 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 105 gr/km
Βάρος: 1.090 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.645/1.645/1.720 mm
Μεταξόνιο: 2.250 mm
Χώρος αποσκευών: 85-830 lt
Τιμή: Από 18.470€

Δημοφιλή στο Protothema.gr