Δοκιμή: Skoda Kodiaq iV PHEV
ΔΟΚΙΜΕΣ
Η δεύτερη γενιά του μεγάλου SUV της Skoda διατηρεί τα βασικά του χαρακτηριστικά, προσθέτοντας επιπλέον τεχνολογικά στοιχεία, πιο premium χαρακτήρα και μία πολύ ενδιαφέρουσα plug-in hybrid έκδοση.
Όταν στις αρχές της δεκαετίας που διανύουμε το Skoda Kodiaq έκανε την εμφάνισή του, η εντύπωση που προκάλεσε ήταν αισθητή ενώ και η αποδοχή του από το κοινό και τους δημοσιογράφους σε όλη την Ευρώπη υπήρξε ενθουσιώδης.
WHAT CAR
Πολύ δε περισσότερο όταν εκείνη η πρώτη γενιά συνοδευόταν με μία απίστευτη τιμή για το μέγεθος αλλά και τα χαρακτηριστικά που προσέφερε το πρώτο μεγάλο SUV των Τσέχων.
Τα όσα μεσολάβησαν μέχρι τις μέρες μας κάνουν το 2025 να μοιάζει μία δεκαετία μετά. Η καταιγιστική άφιξη της ηλεκτροκίνησης έχει αλλάξει εντελώς το τοπίο και τα σχέδια των εταιριών, μεταξύ αυτών και της Skoda η οποία -όντας μέλος του γκρουπ VW- συμμετέχει και αυτή στην μεγαλύτερη ως σήμερα αλλαγή που έχει συντελεστεί στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Όμως οι Τσέχοι δεν αμελούν και τα ταμεία τους. Με άλλα λόγια δεν κλείνουν την πόρτα ούτε κόβουν τις γέφυρες με τις κλασικές λύσεις, αυτές που αφορούν ακόμα τον πολύ κόσμο και φροντίζουν να είναι οι ισολογισμοί στα πράσινα.
Λύσεις δηλαδή όπως το Skoda Kodiaq, το οποίο πέρασε στην δεύτερη γενιά του στα τέλη του 2024 και μάλιστα με μία πολύ ενδιαφέρουσα προσθήκη, την plug-in υβριδική έκδοση με το νέο σύστημα του γκρουπ VW με τη μεγάλη μπαταρία και την αυτονομία που ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα.
H δεύτερη γενιά του Kodiaq είναι αισθητά μεγαλύτερη, με το μήκος του να αυξάνεται κατά 61 χιλιοστά, προσφέροντας περισσότερο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους.

Η αεροδυναμική του έχει επίσης βελτιωθεί σημαντικά, με συντελεστή οπισθέλκουσας cd 0,28, χάρη σε εξελιγμένες λύσεις όπως οι ενεργητικές περσίδες ψύξης και οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες.
Η νέα εμφάνιση του Kodiaq είναι πιο εντυπωσιακή από ποτέ, με ένα σμιλευμένο καπό, τη χαρακτηριστική εξαγωνική μάσκα και τις φωτιζόμενες λεπτομέρειες, όπως η λωρίδα φωτός στη μάσκα και τα πίσω φώτα LED.

Οι προβολείς LED Matrix δεύτερης γενιάς προσφέρουν κατά 50% καλύτερη φωτεινότητα και ενσωματώνουν 36 φωτεινά στοιχεία, ενώ τα πίσω φώτα συνδέονται με μία κόκκινη λωρίδα, αναδεικνύοντας τη δυναμική εμφάνιση του αυτοκινήτου.

Το εσωτερικό του νέου Skoda Kodiaq παρουσιάζει σημαντικές αναβαθμίσεις σε επίπεδο σχεδιασμού, εργονομίας και τεχνολογικού εξοπλισμού. Η κεντρική κονσόλα επανασχεδιάστηκε πλήρως, με τον επιλογέα ταχυτήτων να μεταφέρεται στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας επιπλέον αποθηκευτικό χώρο (έως 2,1 λίτρα).
Ξεχωρίζει η νέα, «αιωρούμενη» οθόνη infotainment 13 ιντσών, η οποία έχει αναβαθμισμένο λειτουργικό και υποστηρίζει χειρονομίες, φωνητικές εντολές και online λειτουργίες, ενώ συνοδεύεται από το Virtual Cockpit 10 ιντσών και προαιρετικό head-up display.

Κομβικό στοιχείο του νέου περιβάλλοντος είναι τα Smart Dials, τρία περιστροφικά χειριστήρια με ενσωματωμένες έγχρωμες οθόνες 32 χιλιοστών, που συνδυάζουν απτική και ψηφιακή λειτουργία.
Ελέγχουν τις βασικές ρυθμίσεις του κλιματισμού, των καθισμάτων και του infotainment, προσφέροντας άμεση πρόσβαση μέσω φυσικών κινήσεων, χωρίς να αποσπάται η προσοχή από την οδήγηση.

Την πρακτικότητα ενισχύει η προσθήκη τεσσάρων διακοπτών για βασικές λειτουργίες κλιματισμού και η πληθώρα θύρων USB-C (45 W και 15 W) για ταχεία φόρτιση συσκευών, συμπεριλαμβανομένου ψυχόμενου Phone Box για ασύρματη φόρτιση δύο smartphones.
Η εργονομία υποστηρίζεται και από τα προαιρετικά καθίσματα Ergo που είχε η έκδοση της δοκιμής μας, με λειτουργίες μασάζ, διαθέσιμα σε έως και οκτώ προγράμματα. Το εσωτερικό προσφέρει τέσσερα πακέτα Design Selections με συνδυασμούς βιώσιμων υλικών, όπως ανακυκλωμένα υφάσματα, σουέτ Suedia και διάτρητο δέρμα.

Πέρα από την αισθητική και ποιοτική αναβάθμιση (τα πλαστικά του είναι μαλακά ακόμα και στα χαμηλότερα σημεία του ταμπλό), το Kodiaq διατηρεί το πλεονέκτημα των μεγάλων χώρων.
Χάρη στο τεράστιο μεταξόνιο των 2,791 μέτρων, οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεσή τους κορυφαία ευρυχωρία και άνεση κινήσεων, ακόμα και η πίσω σειρά γεμίσει και με τρίτο άτομο.

Το πορτ-μπαγκάζ είναι και αυτό τεράστιο, φθάνοντας στα 745 λίτρα (ή τα 1.945 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα) παρά το γεγονός ότι η μπαταρία «κλέβει» κάμποσα λίτρα από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Και στην περίπτωση του PHEV στερεί την δυνατότητα επταθέσιας διάταξης.

Στον τομέα της συνδεσιμότητας, το νέο μοντέλο προσφέρει μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο για λειτουργίες όπως αναβάθμιση over-the-air, διαδικτυακή πλοήγηση και υπηρεσίες Skoda Connect, με χαρακτηριστικά όπως απομακρυσμένος έλεγχος κλιματισμού και φόρτισης.
Το σύστημα φωνητικού βοηθού Laura, ενσωματωμένο με το AI ChatGPT, επιτρέπει στο χρήστη να αλληλεπιδρά με το αυτοκίνητο μέσω φυσικών ερωτήσεων και εντολών ενώ επιπλέον δυνατότητες διαχείρισης από απόσταση προσφέρει και η ανανεωμένη εφαρμογή MySkoda.

Σε ό,τι αφορά τα συστήματα υποβοήθησης, το Kodiaq προσφέρει ό,τι πιο εξελιγμένο και σύγχρονο διαθέτει το γκρουπ VW, με όλες τις εφαρμογές που απαιτεί κανείς από ένα μοντέλο σε αυτή την κατηγορία τιμής.
Σχετικά με τα μηχανικά μέρη, η δεύτερη γενιά του Skoda Kodiaq εξηλεκτρίζεται, αξιοποιώντας την πλέον σύγχρονη plug-in υβριδική τεχνολογία που προσφέρει το γκρουπ Volkswagen.

Στην καρδιά του συστήματος βρίσκεται ένας 1.5 λίτρων TSI κινητήρας βενζίνης, ισχύος 150 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ώστε η συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 204 ίππους.
Η ισχύς μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (DSG6).

Η νέα μπαταρία υψηλής τάσης εξασφαλίζει σημαντικά αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία, που ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα (123 χιλιόμετρα δίνει η VW με βάση τον κύκλο WLTP).
Η τιμή αυτή επιβεβαιώνεται και στην πράξη, καθώς καταφέραμε σχετικά εύκολα να την πλησιάσουμε στην διάρκεια της δοκιμής μας. Κάτι που σημαίνει ότι το PHEV Kodiaq μπορεί να καλύψει τις ανάγκες δυο-τριών ημερών, χωρίς να χρειαστεί να εκκινήσει ο κινητήρας βενζίνης.
Για τη φόρτισή της μπαταρίας υπάρχουν δύο επιλογές: σε σταθμούς AC (εναλλασσόμενου ρεύματος) μπορεί να φτάσει έως τα 11 kW, επιτρέποντας τη φόρτιση από το 10% έως το 80% μέσα σε μόλις δυόμισι ώρες. Εναλλακτικά, μέσω ταχυφόρτισης συνεχούς ρεύματος με ισχύ έως 50 kW, η ίδια διαδικασία ολοκληρώνεται σε μόλις 25 λεπτά.

Το σύστημα προσφέρει επίσης ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, συμβάλλοντας στην επαναφόρτιση της μπαταρίας κατά την κίνηση.
Η κατανάλωση καυσίμου εξαρτάται από τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Σε καθημερινές μετακινήσεις με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, η κατανάλωση μπορεί να είναι εξαιρετικά χαμηλή έως και μηδενική. Ωστόσο, σε μεγαλύτερες αποστάσεις ή με άδεια μπαταρία, η κατανάλωση αυξάνεται, φτάνοντας τα 5,5-6 λίτρα/100 χιλιόμετρα, τιμή εξαιρετική για ένα μεγάλο SUV με 204 ίππους.
Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη δεν υπάρχουν κάποιες μεγάλες αλλαγές, με την ανάρτηση να παραμένει η γνωστή διάταξη γονάτων ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Η διαφορά εδώ είναι ότι η ανάρτηση DCC Plus του Kodiaq 2ης γενιάς διαθέτει διπλές βαλβίδες για ξεχωριστό έλεγχο επαναφοράς και συμπίεσης, προσφέροντας ταχύτερες ρυθμίσεις και μεγαλύτερη ευελιξία στην απόσβεση.
Στον δρόμο, το Kodiaq παραμένει ένα πληθωρικό στις ανέσεις και στον χαρακτήρα του αυτοκίνητο. Ευχάριστο και εύκολο στην οδήγηση, παρά τον μεγάλο όγκο του, θα κινηθεί σβέλτα μέσα στην πόλη, εκμεταλλευόμενο ιδιαίτερα το πολύ καλό υβριδικό πακέτο, και το άμεσο τράβηγμα από χαμηλά.
Στις περιπτώσεις που κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα είναι ιδιαίτερα πολιτισμένο και αθόρυβο, δημιουργώντας μία πολύ premium αίσθηση στους επιβάτες που απολαμβάνουν ένα ευρύχωρο σαλόνι με πολλές παροχές άνεσης και ευκολίες στην καθημερινή μετακίνηση.

Στον αυτοκινητόδρομο, το μεγάλο SUV βρίσκεται στο στοιχείο του όντας ταχύτατο και ευθύβολο, με εξαιρετική σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και ένα σύνολο πλαισίου-αναρτήσεων που εξασφαλίζουν άνεση και σταθερότητα σε κάθε συνθήκη.
Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση κάτι που ισχύει και για τα φρένα, τα οποία έχουν να αντιμετωπίσουν και το αυξημένο βάρος της μεγάλης μπαταρίας και του υβριδικού συστήματος. Το πακέτο DCC κάνει αρκετά καλή δουλειά στο να εξασφαλίσει σωστή λειτουργία της ανάρτησης χωρίς να υπάρχουν κλίσεις στις στροφές, έστω και αν μερικές φορές το τίμημα είναι κάποιες «ξερές» αντιδράσεις -ιδίως του πίσω άξονα- στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες.

Εκτός ασφάλτου, το Kodiaq θα κινηθεί στις τυπικές διαδρομές που θέλει και μπορεί να κινηθεί ο μέσος οδηγός, με μόνο αρωγό τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος. Ο όγκος και τα ασφάλτινα ελαστικά πάντως θα βάλουν από νωρίς τα προσκόμματα σε οτιδήποτε περισσότερο, όπως άλλωστε συμβαίνει με όλα τα ανταγωνιστικά μοντέλα (και δη χωρίς τετρακίνηση).
Σε τελική ανάλυση, αυτό που προσφέρει είναι ένα αυτοκίνητο εξαιρετικά ισορροπημένο, ήσυχο και ξεκούραστο, που αποδίδει καλύτερα όταν κινείται με ρυθμό οικογενειακής περιήγησης όπου είναι και το στοιχείο του.
Με την ηλεκτρική αυτονομία να εξασφαλίζει την ησυχία στην πόλη και την υβριδική λειτουργία να του δίνει αυτονομία και ασφάλεια στον αυτοκινητόδρομο, το Kodiaq PHEV κάνει αυτό που υπόσχεται: προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία μετακίνησης για οικογένειες, χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση.

Το κόστος της συγκεκριμένης plug-in υβριδικής έκδοσης ξεκινά από τις 48.400 ευρώ και φθάνει στις 52.500 ευρώ για την έκδοση της δοκιμής μας που έχει (εκτός των άλλων) το DCC και το πλήρες πακέτο των LED προβολέων.
Τα νούμερα αυτά ίσως προβληματίσουν (ιδίως όσους θυμούνται την τιμή-χάρισμα της πρώτης γενιάς), όμως αφ’ ενός μεν οι καιροί έχουν αλλάξει, αφ’ ετέρου δε το plug-in υβριδικό σύστημα είναι από τα πιο εξελιγμένα της αγοράς και το Kodiaq προσφέρει ένα πακέτο εξοπλισμού και άνεσης που ο ανταγωνισμός το κοστολογεί 10-15 χιλιάρικα παραπάνω.

Σε κάθε περίπτωση, το μεγάλο Skoda σε αυτή την έκδοση είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους αγοραστές, με κατασταλαγμένες επιλογές και γνώσεις για το δούναι και λαβείν της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας. Και αυτοί είναι που μπορούν να το αξιολογήσουν και να το απολαύσουν στο έπακρο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Skoda Kodiaq iV Plug-In Hybrid
Κινητήρας: τετρακύλινδρος 1.498 cc
Μέγιστη ισχύς: 204 PS/5.000-6.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 350 Nm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,4 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 0,4/5,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 123 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.758/1.864/1.659 mm
Μεταξόνιο: 2.791 mm
Βάρος: 1.945 kg
Χώρος αποσκευών: 745-2.1.945 lt
Τιμή: Από 48.400 ευρώ