Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Skoda Kamiq 1.5 TSI 150PS

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Στην παρτίδα πόκερ των πωλήσεων για την κατηγορία των B-SUV (μικρομεσαία SUV) η Skoda «ρίχνει» το τελευταίο της χαρτί με το Skoda Kamiq πάνω του. Με τον TSI των 1500 κ.εκ. και των 150 ίππων, τις compact διαστάσεις και την πολύ καλή εκμετάλλευση χώρων οι Τσέχοι τελικά είχαν έναν… κρυμμένο άσσο.

 

Η κατηγορία των αστικών crossover (μικρομεσαία SUV) είναι η πιο πολυπληθής αλλά και αυτή με τον πιο έντονο συναγωνισμό αφού το κοινό έχει δείξει σε αυτήν την προτίμησή του. Σε αυτήν την κατηγορία οι κατασκευαστές έχουν ένα μεγάλο πρόβλημα: Πρέπει να κρατήσουν χαμηλές τιμές χωρίς τα μοντέλα τους να δείχνουν φτηνά και άδεια από εξοπλισμό ενώ πρέπει να συνεχίζουν την σειρά των μοντέλων και να συμπληρώνουν την γκάμα. Όλα αυτά τα παραπάνω πρέπει να καλύψει το Skoda Kamiq. Ήρθε για να συμπληρώσει τα Kodiaq και Karoq, καλύπτοντας το κενό της φίρμας στα B-SUV.

Kamiq: Αυτό που… ταιριάζει παντού

Για να καταλάβετε πόση προσοχή έδωσαν από την Skoda στο Kamiq έψαξαν ιδιαίτερα και το όνομά του. Μάλιστα την παρουσίαση του μοντέλου είπαν πως στην  γλώσσα των Inuit (Εσκιμώοι της Αλάσκας, της Γροιλανδίας και του Καναδά), η λέξη Kamiq υποδηλώνει κάτι που ταιριάζει σε κάθε περίσταση. Στην αρχή το είδαμε λίγο σαν υπερβολή όμως μετά την δοκιμή της έκδοσης με τον 1.500άρη TSI κινητήρα των 150 ίππων (με κιβώτιο DSG) συμφωνήσαμε πως το Kamiq «ταιριάζει» σε κάθε περίσταση της καθημερινότητάς μας.

Το νέο Skoda Kamiq έχει μήκος 4.241 χιλιοστά. πάνω σε αυτήν την διάσταση, οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Skoda, δημιούργησαν ένα SUV, το οποίο πρέπει να διαφοροποιηθεί από  τα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού (και τα άλλα μοντέλα του VW Group) και παράλληλα να έχει και τον δικό του χαρακτήρα εκφράζοντας και μία μοντέρνα εκδοχή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Skoda. Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα, του Scala, έχει μεγαλύτερο ύψος και δείχνει έντονα τα σχεδιαστικά μοτίβα, που είναι τα σημεία σύνδεσης με τα μεγαλύτερα «αδέρφια» του, όπως: Η «μάσκα» και το καπό του κινητήρα. Τα σημεία που ανανεώθηκαν είναι: Η γραμμή της οροφής, τα νέα φωτιστικά σώματα αλλά και το πίσω μέρος. Πάντως το σχήμα του συνδυάζει στοιχεία από station wagon και hatchback μοντέλα και αυτό είναι όμορφο. Όσο αφορά τα λογότυπα ακολουθεί την τακτική, όπου αντί για τα διακριτικά, έχει το όνομα της μάρκας (Skoda) στην πίσω πόρτα.

Minimal αισθητική πρακτικό και λειτουργικό εσωτερικό

Η καμπίνα του Skoda Kamiq είναι ευρύχωρη. Μόλις καθίσετε στην θέση του οδηγού και περιεργαστείτε λίγο τους διακόπτες ή το σύστημα infotainment θα καταλάβετε την έμφαση που έχει δοθεί στην πρακτικότητα και την λειτουργικότητα. Μόλις ζήσετε μαζί του θα διαπιστώσετε ότι καταφέρνει να διατηρεί την ισορροπία ανάμεσα στις νέες τεχνολογικές εφαρμογές και την καθημερινή χρήση τους. Όλες είναι εύκολα προσβάσιμες και διαχειρίσιμες, χωρίς να σας «τρομάζουν» και να δείχνουν πολλές. Ευτυχώς η Skoda δεν ακολουθεί την τακτική της VW με τα σκληρά υλικά και έτσι στο Kamiq η αίσθηση από τα υλικά είναι αυτή της πολυτέλειας. Μαλακά υλικά, όμορφες λεπτομέρειες, από τις οποίες  ξεχωρίζουν το ψηφιακό καντράν των 10.25 ιντσών, το τριάκτινο τιμόνι αλλά και η οθόνη των 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό.

Η πρώτη οθόνη, παρέχει στον οδηγό τις πληροφορίες που εκείνος θα επιλέξει να εμφανίζονται, μέσω περιστρεφόμενου διακόπτη στο τιμόνι, ενώ από την οθόνη στο ταμπλό ελέγχετε τα συστήματα ψυχαγωγίας και το smartphone. Όσο μας απασχολούσε η τεχνολογία, ανακαλύψαμε πως είχε περάσει η ώρα και μείναμε αρκετά πάνω στο κάθισμα το οποίο παρέμεινε άνετο. Κοιτώντας έξω διαπιστώσαμε πως η θέση οδήγησης παρέχει στον οδηγό πανοραμική θέα, κάτι που οι αγοραστές των SUV ψάχνουν.

Μετά το μήκος η επόμενη αριθμητική τιμή, που θα μας απασχολήσει είναι αυτή του μεταξονίου στα 2.651 χιλιοστά. Εδώ το Kamiq αριθμητικά είναι μεγαλύτερο από τα VW T-Roc και Seat Arona της ίδιας οικογένειας. Οι αριθμοί λένε την μισή αλήθεια και η εικόνα συμπληρώνει την άλλη μισή με την αίσθηση (η οποία μένει) και επιβεβαιώνει, πως το εσωτερικό είναι μεγαλύτερο από όσο φαίνεται. Σε αυτό έχει ρόλο και εκμετάλλευση χώρου. Οι θήκες στις πόρτες χωρούν μπουκάλια 1,5 λίτρου, ενώ οι επιπλέον αποθηκευτικοί χώροι κάτω από τα καθίσματα, στο υποβραχιόνιο και αριστερά από το τιμόνι ανεβάζουν την πρακτικότητα. Δεν λείπουν οι «Simply Clever» λύσεις της Skoda, όπως η ομπρέλα (σε θήκη στην πόρτα του οδηγού) ή το αποσπώμενο φως του χώρου αποσκευών που γίνεται φακός.

Οι πίσω επιβάτες έχουν μεγάλο περιθώριο για τα γόνατα αλλά και το κεφάλι τους, ενώ το πλάτος θα σας ικανοποιήσει και αυτό με τη σειρά του. Πάντως το μεγαλύτερο προσόν του Kamiq είναι ο χώρος αποσκευών του (στα 400 λίτρα), ο οποίος μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.395 λίτρα με τα πίσω κάθισμα διπλωμένο (δεν είναι συρόμενο). Ο κύριος χώρος αποσκευών έχει κανονικό σχήμα, θήκες στα πλάγια και αρκετά σημεία στήριξης αντικειμένων.

1500 κ.εκ. με 150 ίππους

Ο κυβισμός και η απόδοση του κινητήρα δείχνουν λίγο παραπάνω, στο Kamiq της δοκιμής μας, όταν βλέπουμε τόσα 1000άρια και 1200σάρια μοντέλα. Το συγκεκριμένο σύνολο συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο DSG κιβώτιο, δίνοντας μία επιπλέον άνεση στην κίνηση ιδιαίτερα μέσα στην πόλη. Το βάρους 1.700 κιλών αυτοκίνητο, χρειάζεται μόλις 8.4 δευτ. για να επιταχύνει από στάση στα 100χλμ./ώρα, ενώ η τελική του ξεπερνά τα 200χλμ./ώρα. Αν προσέξετε την κατανάλωση (δεν θα φτάσετε τα 5,1 λίτρα που δίνει ο κατασκευαστής) αλλά 6,1 ως 6,5 λίτρα θα δείτε στο όργανο μέτρησης. Μία επιπλέον βοήθεια για αυτό θα έχετε από το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT), που λειτουργεί αθόρυβα.

Το Kamiq ταξιδεύει άνετα. Είναι εντυπωσιακή η ηχομόνωση της καμπίνας, η οποία φιλτράρει τόσο το θόρυβο από τον κινητήρα, όσο και από τη κύλιση ανεξαρτήτως από τα χιλιόμετρα με τα οποία κινείται το αυτοκίνητο. Οι αναρτήσεις κρατούν εκτός εσωτερικού τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ οι αντιδράσεις του, ακόμη και αν το οδηγήσετε σαν να ήταν RS, παραμένουν ουδέτερες. Δίνει πάντα μία φιλικότητα προς τον οδηγό και φυσικά μία αίσθηση ασφάλειας. Ο κινητήρας διαθέτει προγράμματα Eco, Normal και Sport για περισσότερες επιλογές παραμετροποίησης της οδήγησης.

 

Συμπέρασμα

Ευρύχωρο, πρακτικό και ποιοτικό. Το Kamiq ξεχωρίζει από τα μοντέλα της B-SUV (ειδικά στην έκδοση 1.5 TSI DSG) που έχει καλύτερες επιδόσεις. Έχει μεγάλους χώρους, compact διαστάσεις και είναι εύκολο στην οδήγηση. Εμείς θα θέλαμε να είναι και τετρακίνητο ή έστω να είχε ένα σύστημα σαν το grip control.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1498 cc

Ισχύς: 150 PS/6.000 rpm

Ροπή: 250 Nm/1.500 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG

Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,4 sec

Τελική ταχύτητα: 212 km/h

Μέση κατανάλωση (/100 km): 5.1 lt

Εκπομπές CO2: 116 gr/km (WLTP)

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.241/1.793/1.553 mm

Βάρος: 1.277 kg

Χώρος αποσκευών: 400 lt

Τιμή: Από 18.900€

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto