Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Kadjar 1.6 dCi 4X4

Ελλάδα 21:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Renault Kadjar 1.6 dCi 4X4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Kadjar 1.6 dCi 4X4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με ισχυρό 1.600άρη diesel κινητήρα και τετρακίνηση, το κορυφαίο Renault Kadjar είναι μια επιλογή με αρκετά πλεονεκτήματα για όποιον αναζητά το κάτι παραπάνω στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover. Εμείς, δοκιμάζουμε την αρκετά ενδιαφέρουσα αυτή έκδοση του γαλλικού μοντέλου και αναφέρουμε… ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Advertisement
Advertisement

Το Kadjar είναι το μικρομεσαίο SUV της Renault, το οποίο το έχουμε δοκιμάσει σε όλες τις δικίνητες εκδόσεις του και σε βενζίνη και diesel. Το γαλλικό μοντέλο έχει πολλά κοινά με το best-seller Nissan Qashqai, όπως το πάτωμα στο οποίο βασίζεται, αλλά και οι κινητήρες του. Ανάμεσά τους, ως κορυφαία επιλογή στη γκάμα συναντούμε τον γνωστό μας, 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα dCi των 130 ίππων, ο οποίος είναι και ένας από τους ισχυρότερους diesel σε αυτά τα κυβικά. Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται είτε με κίνηση στους εμπρός τροχούς, είτε με τετρακίνηση όπως στο μοντέλο της δοκιμής μας, για όσους θέλουν να τονίσουν περαιτέρω τον ελεύθερο χρόνου χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Τιμολογιακά, το τετρακίνητο Kadjar κοστίζει από 27.510 ευρώ, μια τιμή αυξημένη μεν κατά 1.620 ευρώ σε σχέση με την 4Χ2 επιλογή, όμως συνολικά για την κατηγορία αρκετά ανταγωνιστική, ενώ και φορολογικά ο χαμηλότερου κυβισμού κινητήρας έναντι των αντίστοιχων 2λιτρων επιλογών του ανταγωνισμού, δίνει ένα επιπλέον πλεονέκτημα στο μοντέλο της Renault.

Kadjar 4x4 640 (5)

Advertisement
Advertisement

Μοντέρνα εμφάνιση, ευρύχωρο εσωτερικό

Το 4κίνητο Kadjar δεν διαφοροποιείται σχεδιαστικά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του γαλλικού μοντέλου και μόνο το λογότυπο «4WD» στο πίσω τμήμα αποκαλύπτει την παρουσία της τετρακίνησης. Συνολικά, το γαλλικό SUV εμπνέεται από την πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία της γαλλικής μάρκας, έχοντας μια αρκετά μοντέρνα και μοδάτη εμφάνιση, από την οποία δεν λείπει ο δυναμισμός. Από πλευράς διαστάσεων, με μήκος στα 4,449 μέτρα το Kadjar είναι ένα από τα μακρύτερα μοντέλα της μικρομεσαίας SUV κατηγορίας, με αρκετά οφέλη και στους εσωτερικούς του χώρους.

Περνώντας στην καμπίνα των επιβατών, οι γραμμές που έχουν ακολουθηθεί κρίνονται αρκετά μοντέρνες, με στοιχεία όπως η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων ή το ψηφιακό ταχύμετρο στον πίνακα οργάνων να τονίζουν τον hi-tech χαρακτήρα του Kadjar. Η ποιότητα κατασκευής συνολικά βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, με το μαλακό πλαστικό που υπάρχει σε ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό να αναβαθμίζει την όλη εσωτερική ατμόσφαιρα. Στο πεδίο των χώρων, το Kadjar εξαργυρώνει τις αυξημένες εξωτερικές του διαστάσεις παρέχοντας ευρυχωρία για έως και 5 ενήλικες στο εσωτερικό του. Το πορτ-μπαγκάζ των 472 λίτρων επαρκεί και με το παραπάνω για τις αποσκευές, ενώ έχει μεγάλο άνοιγμα και τετραγωνισμένο σχήμα.

Advertisement

Kadjar 4x4 640 (6)

Ισχυρός diesel με πολύ καλή οικονομία

Advertisement

Ο 1.600άρης dCi πετρελαιοκινητήρας της Renault που εφοδιάζει το Kadjar προσφέρει αυξημένη ισχύ 130 ίππων και κυρίως, 320 Nm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Η λειτουργία του είναι άκρως πολιτισμένη και η αρκετή διαθέσιμη ροπή βοηθά το μοτέρ ώστε να κινήσει με άνεση το σχετικά βαρύ γαλλικό crossover. Πολύ καλή αίσθηση κατά το κούμπωμα προσφέρει το 6άρι μηχανικό κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται, το οποίο διαθέτει μακριά κλιμάκωση προς όφελος της κατανάλωσης. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Renault είναι αρκετά καλές, με 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ. και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Για αυτούς που θέλουν να κινηθούν ακόμη πιο οικονομικά, υπάρχει διαθέσιμη η επιλογή Eco (πιο ήπια απόκριση κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού, κλιματισμός σε πιο οικονομική λειτουργία), όπου σύμφωνα με τη Renault μπορεί να υπάρξει όφελος έως και κατά 10% στην κατανάλωση. Ωστόσο, ακόμη και χωρίς το Eco ενεργοποιημένο, η άφθονη ροπή του κινητήρα βοηθά ώστε να κρατηθούν χαμηλά οι στροφές μεταξύ των σχέσεων και έτσι να μην επιβαρυνθεί η κατανάλωση. Ως μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής και με χρήση και του Eco σε πόλη και εθνική καταγράψαμε 6,7 λτ./100 χλμ., ένα εξαιρετικό νούμερο για μοντέλο της κατηγορίας.

Kadjar 4x4 640 (1)

Έμφαση στην άνεση

Advertisement

Προσόν της τετρακίνητης έκδοσης του Kadjar αποτελεί το γεγονός ότι στον πίσω άξονά του διαθέτει πολλαπλούς συνδέσμους, έναντι ημιάκαμπτου άξονα στις δικίνητες εκδόσεις του. Το γεγονός αυτό προάγει τις γενικότερες αντιδράσεις του αυτοκινήτου καθιστώντας το ακόμη πιο σταθερό στις στροφές, ενώ τονίζει και την ποιότητα κύλισής του αλλά και την άνεση, μιας και οι ανωμαλίες του οδοστρώματος διαχειρίζονται ακόμη πιο αποτελεσματικά από τον πίσω άξονα. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και το τιμόνι, που μπορεί να μην παίρνει άριστα για την αίσθηση και την πληροφόρησή του, όμως συνολικά ικανοποιεί. Εν τέλει, η πολύ καλή άνεση και ποιότητα κύλισης είναι αυτά στα οποία δίνει έμφαση και αυτή η έκδοση του Kadjar, με την ασφάλεια σε κάθε περίπτωση λόγω και της τετρακίνησης να είναι τονισμένη έναντι των δικίνητων επιλογών του.

Kadjar 4x4 640 (3)

Ειδικά για την τετρακίνηση, πρόκειται για το γνωστό, αυτόματο σύστημα της Renault-Nissan (μοιράζει έως και το 50% της ροπής και στον πίσω άξονα), το οποίο μπορεί να επιλεγεί μέσω του σχετικού περιστροφικού διακόπτη στο τούνελ της κονσόλας. Υπάρχει και δυνατότητα αποκλειστικά δικίνητης κίνησης, αλλά και κλείδωμα της τετρακίνησης. Το τελευταίο στοιχείο, μαζί και με την υψηλή απόσταση από το έδαφος του αυτοκινήτου (200 χλστ.), βοηθούν το Kadjar ώστε να κινηθεί με ακόμη περισσότερη άνεση στο χώμα, από την έτσι κι αλλιώς ευκολία που του προσφέρει η γρήγορα εμπλεκόμενη τετρακίνηση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 130 PS/ 4.000 rpm
Ροπή: 32,6 kgm/ 1.750 rpm
Μετάδοση: Κατ’ επιλογή στους τέσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,5 sec
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 4,8 lt (εργοστασιακή)
Εκπομπές CO2: 126 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 151,2 ευρώ
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Βάρος: 1.611 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.449/1.836/1.607 mm
Χώρος αποσκευών: 472 λίτρα
Τιμή: Από 27.510 ευρώ