Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Clio 1.3 TCe R.S. Line 130PS

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Το RS Line είναι ως τώρα το πιο Sport Clio. Είναι όμορφο, έχει χώρους είναι άνετο και «φορά» τον δυνατότερο κινητήρα της γκάμας με 130 ίππους. H οδική του συμπεριφορά είναι κάτι ανάμεσα σε GT και RS. Θα καταφέρει να σας ενθουσιάσει;

 

Μέχρι να δούμε ένα νέο Clio RS το μοντέλο RS Line των 130 ίππων είναι η πιο σπορ έκδοση του μικρομεσαίου πέμπτης γενιάς του Renault Clio. Είναι χτισμένο πάνω σε μία ολοκαίνουργια πλατφόρμα ( την CMF-B της Renault Alliance, με το Clio να είναι το πρώτο Renault που την χρησιμοποιεί) και κινείται από ένα τετρακύλινδρο μοτέρ (ναι οι 4 κύλινδροι έγιναν σημείο αναφοράς) 1.300 κ.εκ. και το οποίο είναι αυτό που συναντάμε στα Captur, Megane και Scenic.

Αποδίδει 130 ίππους, οι οποίοι κινούν τους εμπρός τροχούς μέσω μιας μετάδοσης επτά ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη με αυτόματη και «χειροκίνητη» λειτουργία. Όσον αφορά την ανάρτηση, το RS Line έχει την ίδια διαμόρφωση με τα απλά Clio, που σημαίνει ότι έχει γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος.

Γραμμές RS εκτός…

Η πρώτη προσπάθεια για να διαφοροποιηθεί το RS Line από τα απλά Clio έρχεται από την εμφάνιση: Εμπρός προφυλακτήρας με μεταλλική πτέρυγα σε στυλ F1, χαρακτηριστικές ζάντες αλουμινίου αποκλειστικά για το μοντέλο 17 ίντσών (μοντέλο Magny-Cours) κυψελοειδής μάσκα στον κάτω αεραγωγό (εμπρός), αγωνιστικού σχήματος διαχύτης και οβάλ χρωμιωμένο τελικό εξάτμισης. Δεν ξεχνάμε τα πίσω φωτιστικά σώματα (συμβάλουν στην οπτική ταυτότητα του Clio) και το μικρό τζάμι της πίσω πόρτας, που κάνουν περισσότερο συμπαγές το σχήμα στο πίσω μέρος.

 

…και εντός

Ο ίδιος sportive προσανατολισμός (φυσικά) κυριαρχεί και στο εσωτερικό. Επενδύσεις σε ανθρακί χρώματος απόχρωση με κόκκινες έντονες ραφές, σπορ τιμόνι με επένδυση δέρματος (ευτυχώς όχι… οριζόντια τοποθετημένο όπως στα παλαιότερα Clio RS), αλουμινένια πεντάλ, ταμπλό με κόκκινη διακοσμητική ταινία σε όλο του το πλάτος, και high-tech πίνακας οργάνων. Ποιότητα, εργονομία, τεχνολογία και να πως η έκδοση R.S. Line, αποκτά μία premium αύρα με στοιχεία Renault Sport στο εσωτερικό. Τελευταία αφήσαμε τα καθίσματα, τα οποία διατηρούν μία ισορροπία ανάμεσα στις sport διαθέσεις του μοντέλου και την άνεση. Έχουν μονοκόμματη πλάτη- προσκέφαλο, ιδιαίτερα τονισμένα πλευρικά σημεία. Έχουν την κατάλληλη ποσότητα αφρώδους παντού, κρατούν το σώμα σε σωστή στάση και έτσι έχετε όλα τα χειριστήρια τοποθετημένα σωστά απέναντί σας. Τόσο σε απόσταση, όσο και σε γωνία.

Ο πίνακας των οργάνων με την οθόνη 7 ιντσών, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει την εικόνα των οργάνων ελέγχου και είναι ένα σημαντικό στοιχείο για την αναβάθμιση της εικόνας του αυτοκινήτου. Αποκορύφωμα των ηλεκτρονικών… παιχνιδιών η 9,3 ιντσών  touchscreen οθόνη του συστήματος infotainment. Σε αυτήν εκτός από την λειτουργία του κλιματισμού, ηχοσυστήματος και τηλεφώνου θα βρείτε και την εφαρμογή «Multi Sense»

Με το «Multi Sense» η Renault προσφέρει τη δυνατότητα στον οδηγό του Clio να αλλάξει αρκετές  από τις παραμέτρους, στην εμφάνιση αλλά και στα προγράμματα λειτουργίας του συνδυασμού κινητήρα- κιβωτίου. Σε ότι αφορά το φωτισμό της καμπίνας, οι επιλογές είναι 8 για το χρώμα που αλλάζει την εικόνα του αυτοκινήτου ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως ρυθμίζεται ακόμα και η ένταση. Τα προγράμματα που υπάρχουν είναι: Για νορμάλ οδήγηση (το My Sense, που είναι και η προεπιλογή) για Sport οδήγηση αλλά και για οικονομία και  συνδυάζονται με ανάλογη αλλαγή στο χρωματισμό της καμπίνας. Αν πάμε λίγο πιο πίσω θα δούμε πως ο χώρος στη δεύτερη σειρά των επιβατών είναι λίγο «μαζεμένος» ειδικά όταν πρόκειται για το ύψος της οροφής (το coupe σχήμα έχει αντίκτυπο εδώ) αλλά ο χώρος αποσκευών των 391 λίτρων είναι κορυφαίος και θα σας αποζημιώσει.

RS αλλά και GT Line

Ο υπότιτλος δίνει την μισή εντύπωση από την κίνηση με το Sport Clio, αφού έχει και στοιχεία RS στην οδική συμπεριφορά χωρίς να χάνεται η άνεση (εδώ ταιριάζει το GT). Ο κινητήρας έχει πολιτισμένη λειτουργία και χαμηλό επίπεδο θορύβου. Το 7άρι διπλού συμπλέκτη με το οποίο συνεργάζεται, συμπληρώνει το μοτέρ, τόσο σε επιδόσεις όσο και σε οικονομία καυσίμου. Με χαλαρή διάθεση και το πρόγραμμα Eco, το Clio μένει εύκολα σε τιμές 5,1 με 5,3 λίτρα κατανάλωσης. Ο κινητήρας με τη βοήθεια του αυτόματου κιβωτίου με το διπλό συμπλέκτη και τις 7 σχέσεις, είναι πολιτισμένος και δεν ακούγεται ιδιαίτερα, χάρη και στην εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας.

Στο πρόγραμμα Sport, όπου αλλάζει και η χαρτογράφηση του κιβωτίου, αυτό «κρατά» περισσότερο την κάθε ταχύτητα πριν την αυτόματη αλλαγή, ο κινητήρας συμπεριφέρεται σαν να έχει παραπάνω κυβικά. Κρατώντας το δεξί paddle τραβηγμένο για λίγο (το βρήκαμε δύσκολα και μετά από ερώτηση)  ενεργοποιείται η χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου η οποία επιστρέφει μόνη της στην αυτόματη λειτουργία αν δεν το χρησιμοποιείτε. Το παιχνίδι του χειροκίνητου κιβωτίου αποδεικνύεται διασκεδαστικό και δίνει μία κάποια επιπλέον εμπλοκή στον οδηγό.

Το πλαίσιο και η ανάρτηση μοιάζουν να έχουν αντιγράψει αυτό του Megane RS και δίνουν αυτή την ξεχωριστή… υφή στην αίσθηση του Clio, που σας δίνει την αυτοπεποίθηση που χρειάζεστε για να οδηγήσετε γρήγορα σε μία κλειστή διαδρομή, ή σε δρόμο με ανοιχτές καμπές και πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ. Το τιμόνι μένει λίγο πίσω (σε ότι αφορά την πληροφόρηση) αλλά δεν κουράζει όπως τα αντίστοιχα sport και αυτό θα το εκτιμήσετε στην κίνηση της πόλης. Το set up θυμίζει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στα κλειστά κομμάτια και σε αυτά με ανωμαλίες στο οδόστρωμα όπου η άνεση κυριαρχεί χωρίς να χάνετε την αίσθηση. Αν απογοητευτήκατε βλέποντας ταμπούρα στους πίσω τροχούς θα εντυπωσιαστείτε από την αντοχή και την απόδοσή τους συμφωνώντας πως το θέμα είναι περισσότερο ψυχολογικό.

Πόσο RS είναι;

Με τον εξοπλισμό της έκδοσης R.S. Line, τις κάμερες και το υποβοηθούμενο παρκάρισμα, τα LED φώτα με την αυτόματη χρήση της μεγάλης σκάλας και το σύστημα πολυμέσων Easy Link με την πλοήγηση και τους κορυφαίους χάρτες και τη μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό που είναι σαν κάθετα τοποθετημένο tablet, το 5άστερο (από το Euro NCAP) Clio δικαιολογεί με τον καλύτερο τρόπο την τιμή αγοράς του. Έχει χώρους για πέντε (πολύ άνετα οι τέσσερις)  και πολύπλευρο χαρακτήρα που ισορροπεί στην άνεση και την διασκέδαση. Για να δώσουμε μία απάντηση στην ερώτηση του υπότιτλου (αν θα σας ενθουσιάσει) θα σας πούμε ναι αλλά με κάποιο μέτρο. Μην ξεχνάτε δεν είναι το RS αλλά το RS Line.

 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.333 cc
Ισχύς: 130 PS/5.000 rpm
Ροπή: 245 Nm/1.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων EDC
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 7,2 lt
Εκπομπές CO2: 119 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.050/1.798/1.440 mm
Βάρος: 1.248 kg
Χώρος αποσκευών: 391 lt
Τιμή: Από 21.740€

Δημοφιλή στο Protothema.gr