ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Range Rover Sport SV στην Πορτογαλία

Ελλάδα 7:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Range Rover Sport SV στην Πορτογαλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Range Rover Sport SV στην Πορτογαλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η πιο εκρηκτική έκδοση του Range Rover Sport δεν έχει να επιδείξει μόνο εντυπωσιακές επιδόσεις, αλλά και αξιοζήλευτα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Advertisement
Advertisement

Oλο και περισσότεροι Βρετανοί «κακοποιοί» επιλέγουν να μετακομίσουν στο Algarve, σύμφωνα με ένα δημοφιλές ταμπλόιντ. Και αν αυτό είναι αλήθεια, τότε θα πρέπει να υπάρχουν περισσότερα από ένα Range Rover Sport SVR που κυκλοφορούν στη νότια ακτή της Πορτογαλίας.

Το SVR ήταν ένα πραγματικά αλήτικο αυτοκίνητο. Υπέροχο στην οδήγηση, με εσωτερικό πιο φανταχτερό κι από τον γάμο ενός ποδοσφαιριστή και έναν φωνακλάδικο υπερτροφοδοτούμενο V8. Ενας εφιάλτης για όποιον επιθυμεί να περάσει κάτω από το ραντάρ, αλλά σίγουρα αρκούντως πειστικό για όσους θέλουν να φανούν απειλητικοί.

Το σίγουρο είναι πως η Πορτογαλία έχει γίνει ένας πολύ θελκτικός προορισμός για τους νόμιμους εκατομμυριούχους χάρη στη χρυσή βίζα που επιτρέπει στους πλούσιους ξένους να αγοράζουν άδεια διαμονής στην Ε.Ε. μέσω επενδύσεων. Είναι αυτοί οι άνθρωποι -που δουλεύουν για τράπεζες, ή τους ανήκουν αντί να τις ληστεύουν- που η Land Rover στοχεύει (και) με τον αντικαταστάτη του SVR, το νέο Range Rover Sport SV.

Advertisement
Advertisement

Μην κάνετε το λάθος να σκεφτείτε ότι με την αφαίρεση του R από το SV, το νέο Sport είναι λιγότερο ακριβό ή ικανό. Θα πέσετε έξω και στα δύο. Σκεφτείτε ότι στη Μ. Βρετανία το SVR κόστιζε το 2022, όταν βγήκε στη σύνταξη, 99.675 λίρες, χρήματα που φαίνονται πλέον αστεία μπροστά στις 171.460 λίρες που κοστίζει το νέο SV First Edition (στην Ελλάδα ξεπερνά τις 300.000 ευρώ!).

Για να έχετε ένα σημείο αναφοράς, στην ίδια αγορά μια Bentley Bentayga V8 κοστίζει 172.000 λίρες, η Lamborghini Urus 185.000 λίρες και η Aston Martin DBX 179.000. Μπορεί ένα Range Rover Sport, ένα SUV που παραδοσιακά θεωρούνταν αντίπαλος των BMW X5, να σταθεί επάξια απέναντι σε τόσο βαριά ονόματα;

Αυτό ήρθαμε να μάθουμε στην Πορτογαλία. Αυτό για το οποίο δεν ήρθαμε είναι για να μαυρίσουμε. Βρέχει καταρρακτωδώς καθώς φορτώνουμε τις βαλίτσες μας στο πορτμπαγκάζ στο αεροδρόμιο του Φάρο, αλλά ακόμα και σε αυτή την γκρίζα ατμόσφαιρα, ακόμα και βαμμένο με αυτό το υποτονικό Flux Silver, το SV ξεχωρίζει σαν τη μύγα μες στο γάλα ανάμεσα στα crossover της μαζικής αγοράς.

Advertisement

Στην προηγούμενη γενιά του γκρινιάζαμε ότι το SVR έμοιαζε υπερβολικά πολύ με ένα απλό Sport. Αυτή τη φορά η ομάδα σχεδίασης έχει προσπαθήσει περισσότερο, δίνοντας στο SV έναν πιο βαθύ και πιο τετραγωνισμένο μπροστινό προφυλακτήρα, νέους πλευρικούς αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά, τέσσερις στρογγυλές απολήξεις εξάτμισης και διακριτικές επεκτάσεις θόλων που προσπαθούν να καλύψουν την έντονη αρνητική καμπύλη των πίσω τροχών μεγέθους 23″, οι οποίοι είναι φαρδύτεροι από τους μπροστινούς για πρώτη φορά σε Range Rover.

Τα αυτοκίνητα της έκδοσης First Edition έχουν επίσης πολυάριθμες πινελιές από ανθρακονήματα, συμπεριλαμβανομένου ενός εκπληκτικά αριστοκρατικού carbon καπό με ορατή πλέξη στο κεντρικό τμήμα, το οποίο μάλιστα ανήκει στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης, αν και υποψιαζόμαστε ότι θα καταλήξει στη λίστα των επιλογών όταν το κανονικό -και λιγότερο ακριβό- SV κυκλοφορήσει αυτό το καλοκαίρι. Δεν χορταίνετε τα σύνθετα υλικά; Ζάντες και φρένα από ανθρακονήματα είναι επίσης διαθέσιμα στη First Edition και συνολικά εξοικονομούν 70 kg βάρους, αλλά κανένα από τα δύο δεν τοποθετήθηκε στο αυτοκίνητό μας.

Advertisement

Η στάνταρ τετραδιεύθυνση βοηθά στη συγκάλυψη της τεράστιας μάζας μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα. Είναι ένα χαρακτηριστικό που διατίθεται και σε κάποια μικρότερα RR Sport, αλλά διαμορφώνεται πολύ διαφορετικά εδώ. Ενώ οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους μπροστινούς σε χαμηλότερες ταχύτητες και στην ίδια κατεύθυνση στις υψηλότερες, το σημείο εναλλαγής έρχεται πολύ πιο ψηλά στο SV, στα 130 km/h από τα 50 km/h των μικρότερων εκδόσεων.

Προσθέστε επίσης ένα πολύ πιο γρήγορο γύρω από την ευθεία σύστημα διεύθυνσης και ξαφνικά έχουμε στα χέρια μας ένα παράξενα ευέλικτο, δεδομένου του όγκου του, αυτοκίνητο καθώς περνάμε μέσα από μερικούς κυκλικούς κόμβους πριν φτάσουμε στον αυτοκινητόδρομο N125.

Οταν αλλάζουμε στον A-22 με πορεία προς τα δυτικά και ρυθμίζουμε την ανάρτηση στο Comfort και την ταχύτητα του cruise control στα 120 km/h διαπιστώνουμε ότι το SV δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να βάζει τις επιδόσεις του στο πορτμπαγκάζ και να συμπεριφέρεται ως ένα «απλό» πολυτελές SUV. Η μόνη υπενθύμιση του χαρακτήρα του προέρχεται από το γρήγορο τιμόνι καθώς αλλάζεις λωρίδες, αλλά κατά τα άλλα θα μπορούσες να βρίσκεσαι σε οποιοδήποτε άλλο Range Rover Sport.

Advertisement

Τα νέα καθίσματα Body and Soul της Land Rover χρησιμοποιούν κρυφά ηχεία που στέλνουν δονήσεις στο σώμα σου προσαρμοσμένες στη δική σου επιλογή μουσικής. Συντονίζομαι σε έναν τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό και το κάθισμα ξαφνικά ζωντανεύει. Νιώθω σαν έμπορος ναρκωτικών με έξι τηλέφωνα σε διάφορες τσέπες που όλα χτυπάνε ταυτόχρονα.

Πενήντα λεπτά αργότερα εγκαταλείπουμε τον A22 και κατευθυνόμαστε βόρεια, σε αναζήτηση ενός διαφορετικού είδους αναζωογόνησης. Το Algarve είναι διάσημο για την ακτογραμμή του, αλλά στην ενδοχώρα υπάρχουν μερικοί οδηγικά υπέροχοι δρόμοι. Το ζήτημα είναι ότι τους έχουμε διασχίσει πίσω από το τιμόνι διαφόρων sports cars. Ποτέ με ένα SUV. Αλλά το SV έχει έναν κρυφό άσο στο τιμόνι του.

Ονομάζεται ανάρτηση 6D και αποτελείται από τέσσερα διαγώνια διασυνδεδεμένα αμορτισέρ που ενώνονται με 25 ολόκληρα μέτρα σωληνώσεων και επιτρέπουν στη Land Rover να ξεφορτωθεί τις συμβατικές αντιστρεπτικές ράβδους.

Τα οφέλη στην άρθρωση των τροχών υποδηλώνουν ότι η τεχνολογία θα είναι πολύ χρήσιμη εκτός δρόμου, αλλά προς το παρόν η εταιρεία θέλει να δείξει πως χρησιμοποιείται για να βελτιώσει ριζικά τη δυναμική ικανότητα του Sport.

Είμαστε ακόμα στη λειτουργία Comfort για τα πρώτα χιλιόμετρα ενός δρόμου με στροφές, οπότε το SV αρχικά εντυπωσιάζει περισσότερο με την άνεση της οδήγησής του παρά με τον έλεγχο του αμαξώματός του.

Μολονότι απαιτούνται μικρότερες κινήσεις των χεριών για την αλλαγή κατεύθυνσης δεν αισθάνεσαι πολύ διαφορετικά από οποιοδήποτε άλλο καλά σεταρισμένο SUV, παρά το μεγάλο απόβαρο και το υψηλό κέντρο βάρους Στη συνέχεια, όμως, αγγίζεις το κουμπί R πάνω στο τιμόνι, το πατάς και αισθάνεσαι ξαφνικά σαν το SV να έχει μειωθεί στο μισό σε βάρος και ύψος.

Ας μην προτρέχουμε όμως. Υπάρχουν στην πραγματικότητα δύο εναλλακτικά προγράμματα εκτός από τη λειτουργία Comfort (τρία αν υπολογίσεις τη λειτουργία εκτός δρόμου Mud and Ruts). Το πρώτο είναι το Dynamic, το οποίο θα βρείτε και σε άλλα Range Rover Sport, και η λειτουργία SV, την οποία θα βρείτε μόνο σε αυτό το μοντέλο.

Ο πειρασμός είναι να μπεις κατευθείαν στο SV mode, αν και ακόμα και ο μηχανικός πλαισίου της LR που πέρασε τρία χρόνια για να τελειοποιήσει το σύστημα παραδέχεται ότι ταιριάζει καλύτερα σε γρήγορους, ομαλούς γερμανικούς δρόμους από ό,τι στα πορτογαλικά στροφιλίκια.

Η διαφορά μεταξύ Comfort και Dynamic είναι προφανώς πιο έντονη στο SV απ’ ό,τι στα μικρότερα Sport, κυρίως εξαιτίας των νέων αμορτισέρ. Με το Dynamic ενεργοποιημένο μπορείς να αισθανθείς αμέσως το επιπλέον βάρος του συστήματος διεύθυνσης, καθώς και τον επαυξημένο έλεγχο του αμαξώματος που ακολουθεί την κίνηση του τιμονιού. Μπορείς να παραμετροποιήσεις ορισμένες από τις λειτουργίες, ρυθμίζοντας το βάρος του τιμονιού, το επίπεδο ελέγχου και τον ήχο από το ενεργό σύστημα της εξάτμισης.

Ο μηχανικά υπερτροφοδοτούμενος AJ-V8 των 5,0 lt με τη σχεδόν ευθεία εξάτμιση του πρώτου SVR δεν ανακάτευε απλώς την ψυχή σου – τη χτυπούσε στο μίξερ. Αλλά το μείγμα πραγματικών και ενισχυμένων ήχων του νέου SV δεν είναι ποτέ βαρετό. Και ενώ οι ευθείες σωλήνες του SVR κατανάλωναν καύσιμο που δεν δικαιολογούσαν οι επιδόσεις του, η αντίστοιχη αναλογία του SV είναι απλώς κορυφαία.

Αυτό συμβαίνει επειδή ο V8 των 4,4 lt με διπλό τούρμπο που προέρχεται από την X5M της BMW είναι μακράν πιο τεχνολογικά προηγμένος και ισχυρός. Το SVR -το ταχύτερο Range Rover που κυκλοφόρησε ποτέ το 2015- απέδιδε 550 PS (που αργότερα αυξήθηκαν στους 575 PS), μπορούσε να φτάσει το 0-100 km/h σε 4,7″ και είχε τελική ταχύτητα 260 km/h.

Το SV αποδίδει 635 PS, φτάνει τα 100 km/h από στάση σε 3,8″ και έχει τελική 290 km/h. Είναι ένας εξαιρετικός κινητήρας: ομαλός, αβίαστα δυνατός στις μεσαίες στροφές, ακόμα και όταν κουβαλάει στις πλάτες του το SV με το γιγαντιαίο βάρος των 2.560 kg, και διακριτικός όταν απλώς κάνεις βόλτες.

Το ήπιο υβριδικό σύστημα είναι τόσο έξυπνο που ο κινητήρας παίρνει μπροστά σχεδόν χωρίς να το καταλάβεις. Αυτό το τελευταίο χαρακτηριστικό δύσκολα ακούγεται σαν το είδος της λειτουργίας που είναι πιθανό να προσελκύσει τους αγοραστές του παλιού SVR, αλλά ίσως αυτό να είναι το ζητούμενο.

Το νέο SV έχει ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος, όντας πολύ πιο ικανό να παίζει και τον ρόλο του πολυτελούς SUV. Στη λειτουργία Dynamic είναι ικανό να καλύπτει αποστάσεις με ταχύτητα που οι οδηγοί των συνηθισμένων Range Sport δεν θα μπορούσαν ούτε να διανοηθούν.

Ακόμα και με τα στάνταρ all weather ελαστικά, αντί των Michelin Pilot Sport 5 που θα είναι διαθέσιμα το επόμενο έτος, ακόμα και σε ολισθηρή επιφάνεια, δαγκώνει με μανία την άσφαλτο, επιτρέποντάς σου να «ακουμπήσεις» πρώτα στον μπροστινό και μετά στον πίσω άξονα.

Στη λειτουργία SV, ωστόσο, με μειωμένο κατά 25 mm το ύψος από το έδαφος -επιπλέον των 10 mm της στάνταρ μείωσης του SV-, και με την απόσβεση πιο σφιχτή από χειροπέδες, οι κλίσεις κατά τον κατακόρυφο άξονα σχεδόν εξαλείφονται. Το ίδιο και αυτές κατά την επιτάχυνση ή τη βύθιση, όταν πατάς τα απίστευτα σε απόδοση φρένα.

Η απουσία κίνησης του αμαξώματος και η συνακόλουθη έλλειψη αισθητηριακού ερεθίσματος στην αρχή είναι σχεδόν αποπροσανατολιστικά. Αλλά μόλις μάθεις να εμπιστεύεσαι το SV, το σβέλτο τιμόνι αρχίζει να αποκτά νόημα. Μπορείς να ενώσεις ολόκληρες ακολουθίες στροφών με μια μικρή κίνηση των καρπών και αν απενεργοποιήσεις το ESP, κάτι που δεν είναι εφικτό στη λειτουργία Dynamic, μπορείς ακόμα και να πας με το πλάι με αυτό το θηρίο.

Βέβαια κανείς που αγοράζει ένα SV δεν πρόκειται πραγματικά να το επιχειρήσει, όπως και ουδείς χωρίς μετοχές στη Michelin και τη Ferodo δεν θα το βάλει σε πίστα. Εμείς ωστόσο, απλά και μόνο για να πιστοποιήσουμε την ικανότητά του, κατηφορίσαμε τους λόφους για να ολοκληρώσουμε τη δοκιμή με μερικούς γύρους στην πίστα του Portimao.

Σαν να μην είναι αρκετά παράλογο να βάλουμε στην πίστα ένα SUV, το κάνουμε κατά τη διάρκεια ενός μεσημεριανού διαλείμματος για τις δοκιμές του αγώνα GT3. Καθώς διασχίζω το pitlane έτοιμος να ξεκινήσω τον γύρο μου περνάω γκαράζ γεμάτα με 911, Ferrari, Audi R8 και KTM. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος να φέρει το SV σε δύσκολη θέση κάποιο από αυτά τα αυτοκίνητα, αλλά σίγουρα δεν ντροπιάζει τον εαυτό του.

Αν έχετε τα κότσια, η είσοδος σε μια στροφή με φόρα και τιμονιά θα βάλει το πίσω μέρος να γλιστράει και ένα γερό πάτημα του γκαζιού στην κορυφή θα κρατήσει το γλίστρημα ζωντανό στην έξοδο. Ή μπορείτε να το παίξετε πιο κομψά και να δοκιμάσετε τον λαιμό σας με δυνάμεις άνω του 1,1 g μέσα στη στροφή, που είναι 22% περισσότερο από ό,τι το παλιό SVR. Τα SUV δεν θα έπρεπε να είναι, και συνήθως δεν είναι, τόσο διασκεδαστικά και τόσο συγκροτημένα σε ένα τέτοιο περιβάλλον.

Για να είμαστε ειλικρινείς, δεν χρειάζεται να είναι. Ενα Autobiography P550e PHEV ή το υπέροχο D350 ταιριάζουν καλύτερα στους περισσότερους οδηγούς – και το πιο αργό τιμόνι τούς δίνει μια πολύ πιο χαλαρή αίσθηση σε βάρος μιας σχεδόν αχρείαστης ευελιξίας. Σίγουρα έχουν περισσότερο νόημα. Αλλά αν έχετε αναπτύξει έναν πιο καλλιεργημένο ουρανίσκο από τότε που αγοράσατε το παλιό σας SVR, και χρειάζεστε κάτι που θα ξεπεράσει οτιδήποτε έχει η Ιντερπόλ στον στόλο της, το SV θα πρέπει να μπει στη λίστα των επιθυμιών σας.

KEY TECH

Αντικαθιστώντας τις παραδοσιακές αντιστρεπτικές ράβδους με ένα εξελιγμένο υδραυλικό κύκλωμα, το σύστημα ανάρτησης 6D Dynamics παρέχει εξαιρετικά επίπεδα στήριξης στις κλίσεις, τόσο στον κάθετο όσο και στον οριζόντιο άξονα. Το νέο Range Rover Sport SV διαθέτει επίσης ένα νέο πίσω υποπλαίσιο, νέους συνδέσμους ανάρτησης με αναθεωρημένη γεωμετρία και ελαστοκινηματική. Μια νέα ηλεκτρική κρεμαγιέρα διαθέτει ταχύτερο λόγο περιστροφής από οποιοδήποτε Range Rover μέχρι σήμερα, για βελτιωμένη ευελιξία και αίσθηση. Παράλληλα με την εξοικονόμηση βάρους 8 kg σε σχέση με τα παραδοσιακά συστήματα που ελέγχουν τις κλίσεις, η ανάρτηση 6D Dynamics ανταποκρίνεται έξυπνα σε διαφορετικά στυλ οδήγησης – παρέχοντας ένα εύρος χαρακτηριστικών χειρισμού που ανταποκρίνονται στις εκάστοτε ανάγκες.
Το SV Mode περιλαμβάνει μια ειδικά εξελιγμένη βαθμονόμηση για ακαμψία, πλευρικές και οριζόντιες κλίσεις, απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς, καθώς και χαμήλωμα του αυτοκινήτου κατά επιπλέον15 mm για να εξασφαλίσει καλύτερη δυναμική συμπεριφορά.
Τα κεραμικά φρένα από ανθρακονήματα (CCB), διαθέσιμα για πρώτη φορά σε Range Rover, προσφέρουν εξαιρετική απόδοση πέδησης με βελτιωμένη αντοχή σε υψηλές θερμοκρασίες, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και συνολική μείωση βάρους της μη αναρτώμενης μάζας κατά 34 kg σε σχέση με τους αναβαθμισμένους δίσκους φρένων από διπλό χυτοσίδηρο που τοποθετούνται στάνταρ στο νέο Range Rover Sport SV.
Οι ειδικά εξελιγμένες για το SV ανθρακονημάτινες ζάντες των 23” πίσω είναι αποτέλεσμα τριών ετών δοκιμών. Με πρωτοποριακή σχεδίαση πέντε ακτίνων εξοικονομούν 21 kg βάρους σε σχέση με το αντίστοιχο σφυρήλατο αλουμίνιο. Αυτό ισοδυναμεί με βελτιωμένη επιτάχυνση και αμεσότερο φρενάρισμα, αυξημένη ευελιξία και βελτιωμένη οικονομία καυσίμου.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4.395 cc, V8, TWIN TURBO, 635 PS @ 6.000-7.000 rpm, 800 Nm @ 1.800-5.850 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Ε/Π)
0-100 km/h: 3,8”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 290 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 11,7 lt/100 km (WLTP)
CO2: 267 g/km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.946/2.047/1.814 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.997 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 450 ltΒΑΡΟΣ: 2.560 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 301.024 ΕΥΡΩ