Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot E-5008

Ελλάδα 7:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Peugeot E-5008

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με φρέσκια σχεδίαση, πληθώρα τεχνολογικών καινοτομιών, premium ποιότητα και 7θέσια διάταξη, το αμιγώς ηλεκτρικό Peugeot E-5008 είναι μια οικογενειακή πρόταση που οφείλεις να εξετάσεις με προσοχή.

Advertisement
Advertisement

H γαλλική φίρμα δείχνει το τελευταίο χρονικό διάστημα πόσο σημαντικός είναι ο «εξηλεκτρισμός» της γκάμας των μοντέλων της, ιδίως των SUV. Μετά τα E-2008 και E-3008, η Peugeot προσθέτει στη λίστα και το E-5008, ένα μοντέλο με μεγάλες φιλοδοξίες, εξοπλισμένο με σύγχρονες τεχνολογίες και ένα αισθητικό και χωροταξικό πακέτο που αναμφισβήτητα αποτελεί ένα από τα βασικά του όπλα.

Το πρώτο άξιο αναφοράς στοιχείο του E-5008 είναι η δυναμική εξωτερική σχεδίαση. Σε αυτό συμβάλλουν τόσο η επιβλητική μάσκα και οι μεγάλοι θόλοι των τροχών όσο και τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα με τη φωτεινή υπογραφή σεσχήμα κυνόδοντα που πλαισιώνει τους προβολείς Pixel LED.

Φυσικά, δεν λείπουν και ξεχωριστά στοιχεία στυλ και κύρους, όπως είναι οι τονισμένοι προφυλακτήρες, τα έντονα νεύρα στο καπό, αλλά και τα όμορφα και ιδιαίτερα μακρόστενα πίσω φώτα, με τον κωδικό του μοντέλου να φιγουράρει στο κέντρο της 5ης πόρτας, τονίζοντας τη μινιμαλιστική προσέγγιση των σχεδιαστών.

Advertisement
Advertisement

Το Ε-5008 παραμένει ένα πληθωρικό σε διαστάσεις SUV. Το μήκος του φτάνει στα 4,79 m και το μεταξόνιο στα 2.901 mm, κάτι που σε συνδυασμό με την απουσία κεντρικού τούνελ εξασφαλίζει αν όχι κορυφαίους, πολύ καλούς χώρους για τους πίσω επιβάτες, με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων να μετακινείται κατά τον διαμήκη άξονα μέχρι και 15 cm, τη στιγμή που το έδρανο διαιρείται σε αναλογία 60:40.

Μπορεί επίσης να γίνει και 7θέσιο καλύπτοντας έτσι μια ιδιαίτερη συνθήκη για πολυπληθείς οικογένειες, με τους όποιους περιορισμούς της τρίτης σειράς καθισμάτων, αλλά και με 748 lt χώρου αποσκευών, στην 5θέσια διάταξη, τα οποία μπορούν να φτάσουν έως και τα 1.815 lt, με αναδιπλωμένες τις πλάτες της μεσαίας σειράς καθισμάτων.

Η πρόσβαση στην 3η σειρά δεν προβληματίζει, καθώς υπάρχει το σύστημα «Easy Access», αλλά το έδρανο των καθισμάτων, όπως και ο περιορισμένος χώρος για τα γόνατα, ενδείκνυται μόνο για μικρόσωμους επιβάτες.

Advertisement

Στο εσωτερικό οι υπεύθυνοι σχεδίασης προσπαθούν με αρκετή επιτυχία να πρωτοπορήσουν, προσφέροντας ένα νέο επίπεδο επικοινωνίας ανθρώπου και μηχανής. Επίκεντρο είναι το Panoramic i-Cockpit, η εντυπωσιακή κυρτή επιφάνεια με διαγώνιο 21”, που δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται πάνω από το ταμπλό, και περιλαμβάνει δύο ξεχωριστές οθόνες, μία για το infotainment και μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Η Peugeot διατήρησε την τρέχουσα διάταξη του i-Cockpit, με το σχεδόν ορθογώνιο τιμόνι, πάνω στο οποίο βρίσκονται τοποθετημένα χειριστήρια με απτική ανάδραση. Σε ξεχωριστό πάνελ βρίσκεται η επιφάνεια των πλήκτρων αφής i-Toggles, τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα παραμετροποίησης, δίνοντας γρήγορη πρόσβαση σε 10 λειτουργίες, τις οποίες επιλέγει ο οδηγός.

Advertisement

Σε καλά επίπεδα βρίσκεται και η εργονομία, κυρίως με την τοποθέτηση του μικροσκοπικού επιλογέα του κιβωτίου μονής σχέσης δεξιά του τιμονιού, με αποτέλεσμα η εντυπωσιακή οπτικά κεντρική κονσόλα να φιλοξενεί, πέραν των δευτερευόντων φυσικών χειριστηρίων, δύο ποτηροθήκες, μια σχετικά δύσχρηστη επιφάνεια επαγωγικής φόρτισης για smartphone και έναν μεγάλο χώρο που φιλοξενεί δύο θύρες USB-C και μια πρίζα 12V.

Συνολικά, η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή, όπως και η συναρμογή τους, ενώ παράλληλα είναι και ευχάριστα στην αφή, με την alcantara, που αποτελεί μέρος του εξοπλισμού της έκδοσης GT, να «ντύνει» ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό και των πλαϊνών πάνελ, ενισχύοντας την premium εικόνα. Μάλιστα, η πλειονότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται προέρχονται από ανακύκλωση.

Το E-5008 της δοκιμής εξοπλίζεται με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, που περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ισχύος 214 PS και 345 Nm ροπής, ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς. Tροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 77 kWh (73 kWh net), η οποία κατασκευάζεται από την κοινοπραξία ACC που έχει δημιουργηθεί από τις Stellantis, Mercedes-Benz και Total Energies.

Advertisement

Η αρχιτεκτονική 400V δίνει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης DC με ισχύ έως 160 kW, απαιτώντας 30 λεπτά για το τυπικό 20%-80%. Για το ίδιο ποσοστό αναπλήρωσης χρησιμοποιώντας 11άρη AC φορτιστή χρειάζονται περίπου 4,5 ώρες. Με μία πλήρη φόρτιση, η Peugeot υποστηρίζει ότι το E-5008 μπορεί να διανύσει έως 502 km, βάσει δοκιμών WLTP, εμείς όμως είδαμε κατανάλωση κοντά στις 18 kWh/100 km, κάτι που μεταφράζεται σε ρεαλιστική αυτονομία 380-400 km.

Με αρκετή χρήση εντός πόλης και με τη συμβολή της ανάκτησης ενέργειας (ρυθμίζεται από τα paddles στο τιμόνι σε τρία επίπεδα, χωρίς να επιτρέπει την πλήρη στάση του αυτοκινήτου) μπορεί να πλησιάσει τα 450 km. Στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση συνήθως ξεπερνά τις 22,5 kWh/100 km, που σημαίνει κοντά στα 340 km αυτονομίας.

Παρά το μέγεθός του, το E-5008 είναι ευέλικτο, εύκολο στη χρήση, ενώ προσφέρει και πολύ καλή ορατότητα. Οδηγώντας το, είναι ξεκάθαρη η άμεση απόκριση του ηλεκτρικού μοτέρ στις επιθυμίες του χρήστη, με τη σταθερή επιτάχυνση να βοηθά ιδίως στην περίπτωση προσπεράσματος. Οι θετικές εντυπώσεις συνεχίζονται και στον τομέα της στιβαρότητας του πλαισίου, με την πλατφόρμα STLA Medium να χρησιμοποιεί ελαφρά και άκαμπτα υλικά.

Η ανάρτηση είναι σωστά ρυθμισμένη και μπορεί να ελέγχει με αποτελεσματικότητα τους 2,2 τόνους του αμαξώματος. Οι μεγάλοι τροχοί των 20 ιντσών της έκδοσης GT έχουν αρκετό προφίλ (235/50) για να συνεισφέρουν στο φιλτράρισμα των ανωμαλιών, ενώ ταυτόχρονα παρέχουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Στην περίπτωση που ο οδηγός αποφασίσει να «επιτεθεί», η υποστροφή δεν θα αργήσει να έρθει, με τα ηλεκτρονικά να κάνουν σε κάθε περίπτωση σωστά τη δουλειά τους, ενώ η ποιότητα κύλισης, όπως και η ηχομόνωση είναι εξαιρετική.

Τα φρένα στέκονται σχετικά καλά στο ύψος των περιστάσεων, αν και υπό έντονη πίεση και σε παρατεταμένη διάρκεια θα εμφανίσουν τις κλασικές ιδιοτροπίες που συναντάμε σε αντίστοιχης τεχνολογίας αυτοκίνητα, όπως το «σκαλοπάτι» στην αρχική διαδρομή του μεσαίου πεντάλ.

Εν ολίγοις, το νέο Peugeot E-5008 διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία για να αποτελέσει μία ολοκληρωμένη οικογενειακή πρόταση, με ξεχωριστή και συνάμα επιβλητική εμφάνιση, βάζοντας δύσκολα στον -περιορισμένο και σαφώς πιο ακριβό- ανταγωνισμό των αμιγώς ηλεκτρικών 7θέσιων SUV.

KEY TECH

Η Peugeot προσφέρει στο Ε-5008 Tεχνητή Nοημοσύνη ChatGPT που βρίσκεται ενσωματωμένη στο i-Cockpit και ενεργοποιείται μέσω του ψηφιακού βοηθού «OK Peugeot», προσφέροντας μία ιδιαίτερη εμπειρία εξυπηρέτησης. Το ChatGPT που αναπτύχθηκε από την OpenAI έχει εκπαιδευτεί σε τεράστια σύνολα δεδομένων προκειμένου να παρέχει εξελιγμένες, ακριβείς και συνοπτικές απαντήσεις στους χρήστες του και να είναι σε θέση να απαντήσει σε ένα ευρύ φάσμα ερωτήσεων, από απλές έως σύνθετες, ακόμα και να συμμετέχει σε μια συζήτηση. Οι απαντήσεις ενσωματώνονται στην οθόνη αφής του i-Cockpit, και παρουσιάζονται με πολύ απλό και φυσικό τρόπο μέσω του ενσωματωμένου ψηφιακού βοηθού.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, 214 PS, 345 Νm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 77 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 9,7”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 17,9 kWh/100 km
ON BOARD ΦΟΡΤΙΣΤHΣ: 11 kW
ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ: 4,5 h (AC 11 kW), 30 min (20-80% σε φορτιστή DC 160 kW)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 502 km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.791/1.895/1.694 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.901 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 748 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.218 kg
ΤΙΜΗ: Από 53.900 ΕΥΡΩ