Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Grandland Electric 213 PS 73 kWh 2WD

Ελλάδα 4:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(55) "Δοκιμή: Opel Grandland Electric 213 PS 73 kWh 2WD"
    

Δοκιμή: Opel Grandland Electric 213 PS 73 kWh 2WD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το Grandland Electric είναι η υλοποίηση της νέας φιλοσοφίας της Opel για την ύπαρξη και μιας αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης σε κάθε μοντέλο της.

Advertisement
Advertisement

Νέα αντίληψη, νέα εταιρική εικόνα, νέα δεδομένα για την Opel. H ηλεκτροκίνηση συνέβαλε σε σημαντικό βαθμό στην αναδιάρθρωση της γερμανικής εταιρείας τα τελευταία χρόνια, ταυτόχρονα με την αλλαγή τού επιχειρηματικού σχεδίου της.

Το Grandland υπάρχει στη δεύτερη γενιά του, από το 2024. Αν κάποιος θελήσει να δει τη μεταβολή που έχει συμβεί στην εταιρεία τουλάχιστον την τελευταία πενταετία, είναι ένα πολύ καλό και αντιπροσωπευτικό παράδειγμα.

Το γνωρίσαμε ως Grandland X (το 2017) και μετονομάστηκε σε Grandland το 2021 όταν επανασχεδιάστηκε. Τέσσερα χρόνια αργότερα από τότε δεν έχουμε να κάνουμε μόνο με την καινούργια γενιά του αλλά και με μια νέα εκδοχή αυτής: Με το Grandland Electric.

Advertisement
Advertisement

Η ηλεκτροκίνητη έκδοσή του ολοκληρώνει τον εξηλεκτρισμό του μοντέλου το οποίο διατίθεται και με θερμικό κινητήρα με ήπιο υβριδικό σύστημα όπως και με Plug-in Hybrid.

Η πλατφόρμα
Εφόσον η Opel εντάσσεται στον Όμιλο Stellantis είναι προφανές ότι η βάση για τη δημιουργία και του αμιγώς ηλεκτροκίνητου Grandland θα προερχόταν από αυτόν. Δεν είναι άλλη από την πλατφόρμα «STLA Medium» η οποία έχει χρησιμοποιηθεί ήδη σε αντίστοιχα μοντέλα άλλων εταιρειών που ανήκουν στον Όμιλο.

Η μπαταρία τού Grandland Electric είναι τύπου νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου (NMC)  και στην προκειμένη περίπτωση έχει πραγματική ενεργειακή χωρητικότητα 73 kWh. Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η εταιρεία η μέγιστη τυποποιημένη αυτονομία που παρέχει είναι 523 χλμ. (κατά «WLTP»).

Advertisement

Όπως έχει ανακοινώσει η Opel, η φόρτισή της γίνεται σε παροχή ισχύος έως 11 kW, ενώ όταν πρόκειται για παροχή σταθερού ρεύματος μπορεί να φορτίζει σε παροχή ισχύος έως 160 kW.

Στη δεύτερη περίπτωση ο συσσωρευτής του οχήματος χρειάζεται μισή ώρα για να γεμίσει με ενέργεια από το 20%-80% της συνολικής χωρητικότητάς του.

Advertisement

Ο ηλεκτροκινητήρας του αυτοκινήτου είναι σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη και βρίσκεται τοποθετημένος στον εμπρός άξονα. Η μέγιστη απόδοσή του είναι 213 ίπποι και η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 343 Nm.

Διαφορές και ομοιότητες
Μπορεί το Grandland Electric να μοιράζεται την ίδια βάση με τα αντίστοιχα ηλεκτροκίνητα μοντέλα άλλων εταιρειών εντός της Stellantis, όμως πρόκειται για ένα γνήσιο (και τυπικό) δημιούργημα της Opel.

Θυμίζουμε ότι το νέο Grandland σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Rüsselsheim -στην ιστορική έδρα της- και κατασκευάζεται στο εργοστάσιό της που βρίσκεται στο Eisenach, οι εγκαταστάσεις του οποίου εκσυγχρονίστηκαν για να είναι δυνατή η παραγωγή του.

Advertisement

Σχεδιαστικά, το Grandland Electric διατηρεί τη μορφή και τον χαρακτήρα του μοντέλου της καινούργιας γενιάς. Στο εμπρός μέρος, τα φώτα, η εγκάρσια LED φωτεινή λωρίδα, το φωτιζόμενο εταιρικό έμβλημα και η μάσκα «Vizor» το προσδιορίζουν και αποτελούν τα βασικά στοιχεία ταυτοποίησής του.  

Στο πίσω μέρος του αμαξώματος έχει εφαρμοστεί η νέα πρακτική με τον φωτιζόμενο λογότυπο-ονομασία της εταιρείας, την εγκάρσια φωτεινή λωρίδα εκατέρωθεν αυτού και τη σκουρόχρωμη λωρίδα κάτω από αυτά.

Το όνομα του μοντέλου υπάρχει έγγλυφο στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Το πορτμπαγκάζ είναι μεγάλο και κυμαίνεται μεταξύ 550 λίτρων και 1.645 λίτρων όταν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.

Εκ των έσω
Το καινούργιο Grandland είναι ένα μεγαλύτερο σε διαστάσεις αυτοκίνητο από τον προκάτοχό του και αυτό είναι εμφανές από την πρώτη στιγμή. Μάλιστα, η σχεδίαση του αμαξώματος είναι τέτοια ώστε να ενισχύει το γεγονός.

Τόσο το επίμηκες καπό όσο και η γωνιώδης απόληξη του πίσω μέρους και η κεκλιμένη οροφή σε εκείνο το μέρος επιτείνουν την εικόνα του προφίλ του.

Συγκριτικά με τον προκάτοχό του, το νέο Grandland είναι κατά 173 χλστμ. πιο μακρύ, κατά 28 χλστμ. ευρύτερο και κατά 56 χλστμ. πιο ψηλό. Αντίστοιχα, το μεταξόνιό του είναι κατά 120 χλστμ. πιο μακρύ.

Να σημειώσουμε ότι το μεταξόνιο στο Grandland Electric είναι κατά 11 χλστμ. πιο μακρύ σε σχέση με την έκδοση του μοντέλου με θερμικό κινητήρα, χάρη στη δυνατότητα διαφοροποίησης που επιτρέπει η πλατφόρμα «STLA Medium», η οποία χρησιμοποιείται και στις εκδοχές με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Κατά συνέπεια δεν υπάρχει θέμα ευρυχωρίας στο εσωτερικό του. Αυτό το καταλαβαίνεις από την πρώτη στιγμή που θα ανοίξεις την πόρτα για να εισέλθεις. Ο διαθέσιμος ωφέλιμος χώρος είναι μεγάλος ακόμα και για πέντε υψηλόσωμους επιβάτες.

Στο ταμπλό ξεχωρίζουν η έγχρωμη οθόνη 10 ιντσών στον πίνακα οργάνων και η αφής 16 ιντσών στο κέντρο. Κάτω από αυτή βρίσκονται οι φυσικοί διακόπτες για τον χειρισμό του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού και υπό αυτών οι κεντρικοί αεραγωγοί.

Η κονσόλα είναι τύπου «γέφυρας», με ενσωματωμένες θήκες για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες και τη διαμόρφωση του «Pixel Box», όπως το ονομάζουν στην Opel.

Πρόκειται για ένα ημιδιαφανές πλαστικό το οποίο χωρίζει την επιφάνεια ασύρματης φόρτισης smartphone από την υπόλοιπη κονσόλα. Να σημειώσουμε ότι κάτω από αυτή έχει διαμορφωθεί ανοιχτός χώρος για την τοποθέτηση μεγαλύτερων αντικειμένων.

Το τιμόνι είναι επίπεδο στο κάτω μέρος του για να δίνει πιο σπορτίφ εικόνα. Η στεφάνη του έχει καλή διάμετρο και η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το σύστημα διεύθυνσης σχετικά καλή για τα δεδομένα ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου SUV της κατηγορίας του.

Τα εμπρός καθίσματα είναι αυτά που οι άνθρωποι της Opel ονομάζουν «Intelli-Seats», δηλαδή έχουν εργονομική διαμόρφωση και την πιστοποίηση «AGR». Αναλόγως της έκδοσης, αυτά είναι και θερμαινόμενα.

Το εσωτερικό είναι καλυμμένο από συνδυασμό σκληρού πλαστικού με μαλακό υλικό και καλής ποιότητας επένδυση. Βασική παράμετρος για τη δημιουργία του νέου Grandland ήταν η πρακτικότητα για τους επιβάτες του και αυτό ισχύει και για την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοσή του.

Διπλός χαρακτήρας
Η εμπρός ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας.

Το Grandland Electric διαθέτει στάνταρ τα αμορτισέρ τεχνολογίας «FSD» («Frequency Selective Damping») τα οποία προσαρμόζουν αυτόματα την αποσβεστικότητά τους αναλόγως της επιφάνειας του δρόμου και του ρυθμού κίνησης που επιλέγει ο οδηγός κάθε φορά.

Το βάρος του οχήματος ξεπερνά τους δύο τόνους κάτι που σημαίνει ότι η ανάρτηση επιφορτίζεται σημαντικό ρόλο στη γενικότερη οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Η ρύθμισή της είναι σχετικά σφιχτή, ωστόσο χάρη στα συγκεκριμένης τεχνολογίας αμορτισέρ το όχημα έχει την απαιτούμενη άνεση.

Εντός πόλης, όπου η ταχύτητα κίνησης είναι μικρή εκ των πραγμάτων, οι επιβάτες νοιώθουν ότι η ανάρτηση είναι σφιχτή, ιδίως εάν το αυτοκίνητο περάσει πάνω από λακκούβα ή άλλη κακοτεχνία του δρόμου.

Αυτό το φαινόμενο υποχωρεί με την αύξηση της ταχύτητας κίνησης, όμως τότε αντικαθίσταται από μια πιο απότομη ταλάντωση στην απόσβεση των κραδασμών όταν το Opel περάσει από μια έντονη ανωμαλία του καταστρώματος.

Πέραν αυτού, πρέπει να σημειώσουμε ότι το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και ο οδηγός και οι συνεπιβάτες του μεταφέρονται στο προορισμό τους χωρίς να κουράζονται εξαιτίας αυτού.

Το βάρος είναι υπεύθυνο για τη σχετικά περιορισμένη πραγματική αυτονομία τού Grandland Electric. Παρά το γεγονός ότι η τυποποιημένη ξεπερνά τα 500 χλμ. (κατά «WLTP») στην πράξη το αυτοκίνητο θα διανύσει περίπου 300-350 χλμ. πριν την αναγκαστική φόρτισή του.

Η μέση τιμή κατανάλωσης ενέργειας που μετρήσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν 22,6 kWh/100 χλμ.

Ως επίλογο, θα αναφέρουμε ότι το Grandland Electric είναι σύννομο με το κατασκευαστικό δόγμα της Opel. Είναι ισορροπημένο σε ό,τι αφορά στη σχεδίασή του -αν και αυτή τη φορά είναι πιο καινοτόμο αισθητικά- και στις επιδόσεις του.

Είναι ευρύχωρο, πρακτικό, έχει σύγχρονη εικόνα και υψηλό επίπεδο εξοπλισμού και δείχνει καλοκατασκευασμένο. Βεβαίως, ως ένα τυπικό Opel δεν θα σε προσελκύσει με τον σχεδιασμό του, όπως συμβαίνει με άλλα αντίστοιχα οχήματα του Ομίλου Stellantis.

Όμως, ως ένα δημιούργημα της γερμανικής εταιρείας ξέρεις ότι έχει όλα τα στοιχεία που κάνουν τους αγοραστές των οχημάτων της να τα εκτιμούν και να αισθάνονται ικανοποιημένοι που επέλεξαν ένα από αυτά.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Opel Grandland Electric 213 PS 73 kWh 2WD

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς: 213 PS
Μέγιστη ροπή: 343 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 73 kWh
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,0 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 17,0 kWh/100 km / 22,6 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: Έως 523 km (WLTP)
Εκπομπές CO2: 0
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.6501.934/1.665 mm
Μεταξόνιο: 2.795 mm
Βάρος: 2.132 kg
Χώρος αποσκευών: 550-1.645 lt
Τιμή: Από 49.100 ευρώ («Grandland Plus», 73 kWh)