Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.5 dCi DCT

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Πάνος Φωτόπουλος

Η Nissan συνδυάζει για πρώτη φορά τον γνωστό 1.500άρη diesel του Qashqai με ένα 7άρι αυτόματο, διπλού συμπλέκτη κιβώτιο, δίνοντας μια νέα πνοή στην αρχική πετρελαιοκίνητη έκδοση του best-seller μοντέλου της.

Ο συνδυασμός του αρχικού diesel κινητήρα στη γκάμα του Qashqai με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ήταν μια επιλογή που έλειπε στη γκάμα του πρώτου σε πωλήσεις crossover της αγοράς. Πλέον όμως, η έλευση του νέου 7τάχυτου, διπλού συμπλέκτη αυτόματου κιβωτίου (DCT) της Nissan, επέτρεψε στη μάρκα να προσφέρει και το μοντέλο με τον 1.500άρη diesel ως αυτόματο διευρύνοντας τις επιλογές του μοντέλου.

Τιμολογιακά, το κόστος για το Nissan Qashqai 1.5 dCi με το αυτόματο κιβώτιο DCT ξεκινά από τα 22.430 ευρώ, όντας ακριβότερο μόνο κατά 640 ευρώ σε σχέση με την έκδοση με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Στο στάνταρ εξοπλισμό του περιλαμβάνονται αρκετά στοιχεία, όπως ESP, Hill Start Assist, 6 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηχοσύστημα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και air condition.

Πλεονέκτημα άνεσης και λειτουργίας

Στο πλαίσιο της ανανέωσης της γκάμας των μοτέρ του Qashqai, ο 1.500άρης dCi πετρελαιοκινητήρας έχει λάβει μια σειρά από επεμβάσεις και βελτιώσεις που του προσφέρουν περισσότερη ισχύ σε σχέση με πριν, ενώ τον καθιστούν και πιο οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου, αλλά και με μειωμένους ρύπους πληρώντας το πρότυπο ρύπων Euro 6d-TEMP. Σε νούμερα, η ισχύς έχει αυξηθεί στους 116 ίππους (από 110 PS), με τη ροπή να παραμένει στα 26.5 kgm διαθέσιμα από τις 2.000 rpm. Σε ό,τι αφορά στο κιβώτιο, εδώ έχουμε να κάνουμε με το νέο διπλού συμπλέκτη αυτόματο (DCT) των 7 σχέσεων, που διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία για την εναλλαγή των σχέσεών του. Στην πράξη, ο συνδυασμός ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του Qashqai, συμβάλλοντας στις άνετες μετακινήσεις των επιβαινόντων. Το νέο κιβώτιο έχει σεταριστεί ώστε άμεσα να αλλάζει σχέσεις για να ανταποκριθεί στον εκάστοτε τρόπο οδήγησης, χωρίς παράλληλα να επιβαρύνει την κατανάλωση, ικανοποιώντας απόλυτα τόσο στην αυτόματη, όσο και στη χειροκίνητη –μέσω του επιλογέα στη βάση της κονσόλας– λειτουργία του. Παράλληλα, εκμεταλλεύεται σοφά τη ροπή του μοτέρ για να παρέχει στον οδηγό δύναμη ικανή για μια γρήγορη προσπέραση χωρίς καθυστερήσεις. Με βάση τις ανακοινώσεις της Nissan, το 0-100 km/h έρχεται στα μέτρια 13,0 sec, όμως στην πράξη η απόδοση του συνδυασμού είναι πολύ καλύτερη από ό,τι το νούμερο αυτό δείχνει. Πάντως, εάν ο οδηγός επιλέξει το «Eco» στη χαρτογράφηση του μοτέρ, τότε το κιβώτιο «ρίχνει» τους ρυθμούς του προς όφελος της κατανάλωσης. Ειδικά σε αυτό το κομμάτι, το αυτόματο diesel Qashqai τα καταφέρνει πολύ καλά, με τη δοκιμή μας να καταγράφει μια μέση τιμή 6.2 lt./100 km για χρήση σε πόλη και εθνική χωρίς συχνή χρήση του «Eco».

Ασφαλές στο δρόμο και με πολύ καλή άνεση

Τα χαρακτηριστικά του Qashqai με τον 1.500άρη diesel και το νέο αυτόματο κιβώτιο στο δρόμο συνεχίζουν να ικανοποιούν απόλυτα τον οδηγό, αφού το crossover της Nissan πετυχαίνει μια πολύ καλή ισορροπία μεταξύ της αποτελεσματικής άνεσης και της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς. Έτσι, στην καθημερινή χρήση το Qashqai ξεχωρίζει με την ευκολία στην οδήγηση που προσφέρει και με την πολύ καλή άνεση από την ανάρτηση, καταφέρνοντας να διαχειριστεί αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στις στροφές, οι κλίσεις από το αμάξωμα είναι λιγότερες από ό,τι περιμένεις και η πρόσφυση αυξημένη. Το τιμόνι με τη σπορτίφ σχεδίαση, παρέχει την αμεσότητα και το βάρος που αναζητά ο μέσος ο οδηγός, χωρίς το κάτι παραπάνω, ενώ τα φρένα, σε κάθε περίπτωση ικανοποιούν με την αίσθηση και την αποτελεσματικότητά τους.

Πάντα μοντέρνο σχεδιαστικά και με ποιοτικό εσωτερικό

Εκτός του νέου συνδυασμού κινητήρα-κιβωτίου, δεν έχουν αλλάξει τα κύρια στοιχεία που γνωρίζουμε στο Qashqai και έτσι, το ιαπωνικό best-seller crossover διατηρείται μοντέρνο σχεδιαστικά και με ένα εσωτερικό που προβάλει την ποιοτική κατασκευή του. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού υπάρχει και το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων Nissan Connect, που συνδυάζεται με μια οθόνη αφής 7 ιντσών, διαθέτοντας νέα γραφικά, πλήρη συνδεσιμότητα και νέο σύστημα πλοήγησης. Το παρών δίνει πλέον και η απαραίτητη κάμερα οπισθοπορείας. Χωροταξικά, το εσωτερικό του Qashqai συνεχίζει να είναι σε θέση να μεταφέρει σχετικά άνετα 4 ενήλικες επιβάτες με έναν έξτρα μεσαίο καθήμενο να απαιτεί κάποιες παραχωρήσεις. Το πορτ-μπαγκάζ από την πλευρά του, διαθέτει αρκετά καλή χωρητικότητα 430 λίτρων.

Συμπέρασμα

Η προσθήκη του νέου διπλοσύμπλεκτου αυτόματου κιβώτιου δημιουργεί μια άκρως ενδιαφέρουσα έκδοση για τους θιασώτες των diesel επιλογών του Qashqai. Η πολύ καλή λειτουργία του κιβωτίου σε συνδυασμό με το εγνωσμένης αξίας μοτέρ χαρίζουν στο αυτοκίνητο ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του άμεσου ανταγωνισμού, ιδίως εφόσον μπει στο «παιχνίδι» και η διαφορά τιμής με την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, που εκτοξεύει τη σχέση τιμής-αξίας της αυτόματης επιλογής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.461 cc
Ισχύς: 116 PS/3.750 rpm
Ροπή: 26.5 kgm/2.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13.0 sec
Τελική ταχύτητα: 183 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.3 l/100 km (WLTP)
Εκπομπές CO2: 138 gr/km (WLTP)
Τέλη κυκλοφορίας: 165,6 €
Βάρος: 1.385 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.394/1.806/1.590 mm
Μεταξόνιο: 2.646 mm
Χώρος αποσκευών: 430 lt
Τιμή: από 22.430€

Δημοφιλή στο Protothema.gr