Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160PS DCT ProPILOT

Ελλάδα 8:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160PS DCT ProPILOT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160PS DCT ProPILOT

ΔΟΚΙΜΕΣ

To Nissan Qashqai αποκτά σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης και εμείς το δοκιμάζουμε στην έκδοση με τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα και το νέο αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων

Advertisement
Advertisement

To Nissan Qashqai δεν χρειάζεται συστάσεις, μιας και υπάρχει πάντα ως πρόταση σε κάθε νέα αγορά ενός αυτοκινήτου. Αν ψάχνεται όμως ακόμα τον πραγματικό λόγο, που το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί case study και κρατάει ψηλά τα σκήπτρα του πιο καλοπουλημένου SUV, τότε αυτός είναι επειδή τα έχει όλα και σε καλό βαθμό! Φυσικά και θα εξηγηθούμε!

Αν ο υποψήφιος αγοραστής αναζητά ένα SUV (ή και όχι), με χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά, προσεγμένη ποιότητα και συναρμογή των υλικών, σε προσιτή τιμή (κτήσης και συντήρησης), μοντέρνα σχεδίαση, αξιόπιστους και οικονομικούς κινητήρες, τότε δεν χρειάζεται να ψάξει για πολύ. Όπως και ο υπογράφων του κειμένου, καταλήγει στο best seller της ιαπωνικής φίρμας…

Advertisement
Advertisement

Στη δοκιμή μας το “φορτωμένο” Nissan Qashqai εφοδιάζεται με την πιο ισχυρή εκδοχή του 1.3 turbo κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 160 ίππους και 270 Nm ροπής. Στην προκειμένη περίπτωση ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με το DCT, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, καθώς και με το σύστημα ProPILOT, που θα αναλύσουμε παρακάτω.

Advertisement

Ξεκινώντας σχεδιαστικά, το Nissan Qashqai δεν έχει κάνει ριζικές αλλαγές από το 2014, όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η δεύτερη γενιά του μοντέλου. Μικρές αισθητικές επεμβάσεις έγιναν πριν από 3 χρόνια όταν δέχτηκε ένα φρεσκάρισμα, επανασχεδιάζοντας τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, ενώ προστέθηκαν και νέα LED φώτα ημέρας (στην Techna έκδοση). Η εμφάνιση του Qashqai κρατάει ακόμα το ενδιαφέρον του κοινού, γεγονός που υπογράφεται από τις συνολικές πωλήσεις. Μοντέρνα και επιβλητική είναι η γνώριμη μάσκα “V-motion” της φίρμας, ενώ υπάρχουν εκδόσεις για όλα τα γούστα και όλες τις… τσέπες. Στο πίσω μέρος διακρίνονται τα 3D φωτιστικά σώματα και πατάει πάνω σε τροχούς από 17 έως και 19 ιντσών. Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Qashqai υπάρχει το νέο τιμόνι και το σύστημα πολυμέσων, το οποίο έχει δεχτεί αρκετές αναβαθμίσεις, όχι όμως ως προς την ευκρίνεια και την ανάλυση της 7ιντσης οθόνης αφής, αλλά ως προς το λογισμικό του. Το τελευταίο μπορεί να ενημερωθεί OTA (Over The Air), αποφεύγοντας την επίσκεψη σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Επιπλέον, το multimedia είναι συμβατό με iOS συσκευές χάρη στο διαθέσιμο Apple CarPlay (με καλώδιο). Από χωροταξικής πλευράς, η καμπίνα φιλοξενεί 5 άτομα χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα και φυσικά ο όγκος των 430 λίτρων στο πορτμπαγκάζ είναι αρκετός για τις αποσκευές ενός ταξιδιού.

Advertisement

Όλα αυτά όμως είναι λίγο-πολύ γνωστά, αλλά αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι το νέο μηχανολογικό σύνολο, το οποίο αποδίδει 160 ίππους και 270 Nm ροπής. Η ροπή έχει αυξηθεί κατά 10 Nm σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση, χαρίζοντας μια επιπλέον ζωηρότητα στο SUV. Το νέο DCT είναι η προσθήκη που χαροποιεί τους περισσότερους, αφήνοντας στην άκρη το “ενοχλητικό” CVT κιβώτιο. Παρόλο που το εργοστάσιο ανακοινώνει ότι το εν λόγω Qashqai χρειάζεται 10.1 sec για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση, η αίσθηση που σου αφήνει πρακτικά στον δρόμο είναι λίγο πιο αργό. Ωστόσο, το μοτέρ είναι ζωντανό από τις 1.600 rpm και η κλιμάκωση των πρώτων (από τις συνολικά 7) σχέσεων είναι σωστή. Η μέση κατανάλωση για ένα μοντέλο με αυτά τα χαρακτηριστικά είναι ομολογουμένως σε χαμηλό επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα, η “πραγματική” τιμή φλερτάρει με τα 8 lt/100 km και χωρίς να βρίσκεται στο πρόγραμμα Eco ή να είμαστε ιδιαίτερα συνετοί με το γκάζι. Σίγουρα, σε μια μικτή διαδρομή και με μια πιο προσεκτική οδήγηση να πλησιάσουμε περισσότερο την εργοστασιακή κατανάλωση που είναι 7,1 lt./100 km (με τους 18 ιντσών τροχούς) σύμφωνα με τις νέες -πιο αυστηρές- δοκιμές WLTP. Όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων, η συγκεκριμένη έκδοση βρίσκεται στα 159 g/km CO2. Αν τώρα ψάχνετε για επιδόσεις που βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, ο βενζινοκινητήρας 1.3 με τους 160 ίππους και το DCT κιβώτιο δεν είναι για τα… θέλω σας. Το αυτόματο κιβώτιο έχει στόχο να μεταφέρει τους επιβάτες πρωτίστως με μεγάλη άνεση, ώστε να μην κουράσει καθόλου τον οδηγό και γεγονός που επιτυγχάνεται.

Το Nissan Qashqai είναι το αυτοκίνητο που χαίρεστε να το οδηγείτε και εδώ ταιριάζει αυτό που αναφέραμε παραπάνω για την ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά. Το SUV της ιαπωνικής μάρκας είναι συμπαγές και δεν σας ενδιαφέρει εάν κινείστε εντός ή εκτός αστικού φόντου. Δεν θα πει όχι για μια μικρή περιπέτεια εκτός ασφάλτου, αλλά η εμπρός κίνηση του μοντέλου θα σας φρενάρει τις υπερβολικές σας διαθέσεις. Το μήκος των 4,39 μέτρων παραμένει ιδανικό για χώρους, αλλά και για ευελιξία στην πόλη, ενώ στην περίπτωση του αυτοκινητόδρομου ο θόρυβος στην καμπίνα είναι περιορισμένος, ειδικά μετά το facelift, που οι μηχανικοί ασχολήθηκαν αρκετές ώρες επάνω στην ηχομόνωση του εσωτερικού. Δεν είναι SUV υψηλών επιδόσεων, συνεπώς σε μεγάλη πίεση το αμάξωμα θα εμφανίσει κλίσεις, χωρίς να ενοχλούν ή να φοβίζουν. Άλλωστε, γι’ αυτό υπάρχουν και τα συστήματα ασφαλείας, που ανεβάζουν το επίπεδο ασφαλείας και προστασίας των επιβατών. Στην περίπτωση της έκδοσης N-Connecta που είχαμε στα χέρια μας, φέρει επιπλέον σύστημα ανίχνευσης κινούμενων αντικειμένων, αποφυγή μετωπικής σύγκρουσης, υποβοήθηση υψηλής δέσμης προβολέων, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας. Παράλληλα, υπάρχουν προαιρετικά το πακέτο “Look”, το οποίο περιλαμβάνει γυάλινη οροφή, ράγες οροφής χρώματος ασημί, καθώς και το σύστημα ProPILOT.

Advertisement

Το ProPILOT είναι ένα σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης. Επιτρέπει δηλαδή στο Qashqai να κινείται “μόνο” του σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ή αυτοκινητόδρομους και να ρυθμίζει αυτομάτως την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Όταν το σύστημα ProPILOT συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διατίθεται το Intelligent Cruise Control (προσαρµοσµένο cruise control ως προς την ταχύτητα και την απόσταση του προπορευόµενου οχήµατος), το Lane Keep Assist (υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας) και ακινητοποίηση/επανεκκίνηση του αυτοκινήτου στην ίδια λωρίδα κυκλοφορίας σε περιπτώσεις κυκλοφοριακής συµφόρησης. Το σύστημα όμως δεν σας αφήνει να πάρετε τα χέρια σας από το τιμόνι, μιας και μετά από 2 δευτερόλεπτα ενημερώνει εικονικά και ηχητικά τον οδηγό να αναλάβει τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Ουσιαστικά, αποτελεί έναν άγρυπνο φύλακα άγγελο, ακόμα και στην περίπτωση που αφαιρεθείτε για λίγο. Ακόμα, να σημειώσουμε ότι ο εξοπλισµός των εκδόσεων N-Connecta Look µε ProPilot περιλαµβάνει και το σύστηµα ασφαλείας της έκδοσης Techna το οποίο διαθέτει: Intelligent Park Assist / Cross Traffic Alert, Blind Spot Warning, Driver Attention Alert και αισθητήρες µέτρησης πλευρικής απόστασης.

Πηγαίνοντας στο… ταμείο, το Nissan Qashqai ξεκινάει από τα 20.490 ευρώ, αλλά το μοντέλο με την ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση και το νέο αυτόματο κιβώτιο DCT ανεβαίνει σε τιμή στα 25.850 ευρώ για τη βασική έκδοση. Εάν επιθυμείτε όμως να τα έχετε… όλα, τότε η έκδοση N-Connecta look με το σύστημα ProPILOT αγγίζει τα 34.190 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.332 cc
Ισχύς: 160 PS/5.500 rpm
Ροπή: 270 Nm/1.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: DCT (Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,1 sec
Τελική ταχύτητα: 198 km/h
Μέση κατανάλωση: 7,1 l/100 km με 18” τροχούς (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 159 gr/km με 18” τροχούς
Βάρος: 1.445 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.394/1.806/1.590 mm
Μεταξόνιο: 2.646 mm
Χώρος αποσκευών: 430 lt
Τιμή: από 25.850 ευρώ