Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Juke 1.0 turbo 117 PS

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr)

Η 2η γενιά του Nissan Juke λανσάρεται με νέα εμφάνιση και έναν 1.000άρη turbo κινητήρα κάτω από το καπό του. Το δοκιμάζουμε στην έκδοση Acenta με το χειροκίνητο κιβώτιο…

To Juke δεν είναι ακόμα ένα B-crossover. Είναι το μοντέλο που “άνοιξε” τα μάτια στις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες. Πριν από 10 χρόνια “έπαιζε” μόνο του μπάλα στο γήπεδο της κατηγορίας του και από το 2010 μέχρι και το 2017, οι πωλήσεις ήταν -παραδόξως- υψηλές! Γιατί λέμε παραδόξως; Γιατί υπήρχαν πάρα πολλοί που δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν την αντισυμβατική εικόνα του μοντέλου. Ωστόσο πολλοί περισσότεροι ήταν τελικά αυτοί που σπεύσανε να καταθέσουν την προκαταβολή τυφλωμένοι από κεραυνοβόλο έρωτα. Με αυτούς τους… αισθηματίες λοιπόν, η Nissan σημείωσε πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις για την πρώτη γενιά του Juke, αλλά -παράλληλα- συνεχίζει να λαμβάνει την αναγνώριση από όλους τους ανταγωνιστές που ξεφύτρωναν πλέον με γεωμετρική πρόοδο.

Μπορεί η νέα γενιά να συνεχίσει την καλή πορεία που χάραξε ο προκάτοχος του και αν ναι, τότε που πραγματικά έχει γίνει καλύτερο;

Το νέο Nissan Juke βασίζεται σε καινούργια πλατφόρμα και συγκεκριμένα στην CMF-B, την οποία έχουμε συναντήσει στο Renault Captur. Μεταξύ άλλων, αυτό συνεπάγεται και σε πιο ευρύχωρη καμπίνα, ένα πρόβλημα που ανέκαθεν καταλόγιζαν στον προκάτοχο του. Η μηχανολογική του γκάμα έχει απλοποιηθεί, παρέχοντας προς το παρόν μόνο έναν turbo βενζινοκινητήρα, ενώ από πλευράς τεχνολογίας φέρει καινοτόμα και αξιοσημείωτα καλούδια. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…

Η σχεδίαση του νέου Nissan Juke έχει αλλάξει, χωρίς να χαθεί ο ιδιαίτερός του χαρακτήρας. Τολμούμε να πούμε ότι πλέον έχει μια εμφάνιση που θα ταιριάξει σε… περισσότερα γούστα. Το μικρό crossover φέρει ένα πιο “στρογγυλεμένο” αμάξωμα, αλλά αυτό που μαγνητίζει με την πρώτη ματιά είναι οι νέοι οβάλ προβολείς που διαθέτουν LED σε σχήμα Υ, καθώς και τα στενά φωτιστικά σώματα κοντά στο καπό. Η εμπρόσθια εικόνα συμπληρώνεται με την γνώριμη V-Motion μάσκα της φίρμας, ενώ στο πίσω μέρος έχουμε μια πιο mainstream πινελιά, αποφεύγοντας τις υπερβολές. Πλέον, τα φανάρια έχουν μεν μοντέρνα γραμμή, αλλά απουσιάζει το σχήμα τύπου μπούμερανγκ που είχαμε συνηθίσει τόσα χρόνια. Τόσο το μήκος όσο και το μεταξόνιο έχουν αυξηθεί κατά 7,5 cm και 10,6 cm, φτάνοντας τα 4.210 mm και 2.636 mm αντίστοιχα. Συνεπώς, οι χώροι της καμπίνας έχουν διαφοροποιηθεί. Μάλιστα, το Juke συγκαταλέγεται στα άνετα μικρά crossover της αγοράς, μιας και χωράει εύκολα 4 ενήλικες, με ύψος μέχρι και 1,85. Σε απόλυτους αριθμούς, ο “αέρας” των γονάτων των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 5,8 cm και για τα κεφάλια κατά 1,1 cm. Αυτή η μικρή αύξηση στις εξωτερικές διαστάσεις έδωσε και επιπλέον χώρο στο πορτμπαγκάζ. Για την ακρίβεια αγγίζει τα 422 λίτρα, τιμή που φτάνει τον μεγαλύτερο και επιτυχημένο “αδερφό” του, το Qashqai. “Μπόνους” το μεγαλύτερο άνοιγμα της πόρτας για πιο άνετη φόρτωση/εκφόρτωση.

Η εικόνα του cockpit είναι γνώριμη, αλλά με πινελιές που το κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας. Το νέο τριάκτινο τιμόνι προέρχεται από τα Qashqai και Micra, αλλά η κεντρική κονσόλα φέρει τρεις αεραγωγούς “αεροπορικού τύπου” (κάτω από την οθόνη) και φυσικά δεν λείπει το “ντεπόζιτο μοτοσικλέτας” ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Εκεί συναντάμε δύο ποτηροθήκες, οι οποίες χρησιμοποιούνται συχνά ως θέσεις μικροαντικειμένων, μιας και εκτός από τη θήκη (με κεκλιμένο επίπεδο) εμπρός από τον λεβιέ ταχυτήτων, δεν υπάρχει κάπου αλλού να ακουμπήσετε το μεσαίων διαστάσεων smartphone σας. Τα υλικά κατασκευής έχουν αναβαθμιστεί αισθητά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Το νέο Juke εξοπλίζεται με μαλακά πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό, καθώς και στις πιο πλούσιες εκδόσεις συναντάμε δερμάτινη επένδυση. Όσο… κατηφορίζουμε, τα πλαστικά σκληραίνουν, ωστόσο η συναρμογή σε κερδίζει. Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται ψηλά και σε άνετα καθίσματα, τα οποία παραπέμπουν σε σπορ bucket, χάρη στην ενιαία κατασκευή πλάτη-προσκέφαλο. Η οθόνη αφής 8 ιντσών βρίσκεται στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και παρέχει όλους τους τελευταίους τρόπους συνδεσιμότητας με smartphone, καθώς και Apple CarPlay και Android Auto (υπό προϋποθέσεις). Παράλληλα, η Nissan διαθέτει και μια σουίτα από εφαρμογές προεγκατεστημένες, βοηθώντας τον χρήστη να παραμένει συνδεδεμένος με τον “έξω” κόσμο και να νιώθει πιο ασφαλής.

Κάτω από το καπό του Juke “γουργουρίζει” ένας 3κύλινδρος 1.0 turbo βενζίνης κινητήρα απόδοσης 117 ίππων και 180 Nm ροπής (με overboost 200 Nm), που είναι άλλωστε και το μοναδικό μοτέρ που θα βρείτε -προς το παρόν- στους καταλόγους του μοντέλου. Το αυτοκίνητο δοκιμής εφοδιάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, αλλά υπάρχει και η επιλογή του αυτόματου κιβώτιο DCT διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων με paddles πίσω από το τιμόνι. Αποτελεί μια από τις πιο προφανείς λύσεις, μιας και το μηχανολογικό σύνολο εξασφαλίζει καλή απόδοση με χαμηλή κατανάλωση και ρύπους. Βέβαια, μην περιμένετε να βάλετε φωτιά στην άσφαλτο. Το Juke κινείται πολιτισμένα μέσα στην πόλη, έχοντας την επιτάχυνση που χρειάζεται κάθε φορά που ο δείκτης του στροφόμετρου φλερτάρει κοντά στις 2.000 rpm. Το σίγουρο είναι ότι δεν του λείπει η δύναμη, αλλά αν η ανήσυχη “ψυχή” σας θέλει το κάτι παραπάνω, το πιθανότερο είναι να μην την ικανοποιήσετε. Το 0-100 km/h που ανακοινώνει το εργοστάσιο (10,4 sec), μαρτυρά τις ήρεμες διαδρομές που πρόκειται να σας χαρίζει το νέο Juke. Από την άλλη, το νέο Juke σας αποζημιώνει στην κατανάλωση καυσίμου και γενικότερα στο κόστος χρήσης. Η Nissan αναφέρει ότι χρειάζεται 5,9 λτ. για να διανύσει 100 χιλιόμετρα σε μικτό κύκλο διαδρομής για τα αυστηρά πρότυπα δοκιμών WLTP. Κατά τη διάρκεια του test drive, η “πραγματική” μέση κατανάλωση που σημειώσαμε ήταν 7 λτ./100 χλμ. με συνετή οδήγηση και χωρίς… απότομα ξεσπάσματα. Οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί, ξεκινώντας από 135 g/km (WLTP), που σημαίνει ότι από την τσέπη σας και σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα θα φεύγουν κάθε χρόνο 162 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας.

Το νέο Nissan Juke παραμένει ευχάριστο στην οδήγηση τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Στο αστικό περιβάλλον, το ιαπωνικό crossover απορροφάει τις κακοτεχνίες του δρόμου και σίγουρα σε αυτό βοηθούν και οι 17 ιντσών τροχοί με τα υψηλού προφίλ ελαστικά, προίκα της έκδοσης Acenta. Σε συνδυασμό με τη -σωστά ρυθμισμένη- ανάρτηση, το Juke αποτελεί ένα every day car, χωρίς να κουράζει καθόλου, αλλά αντιθέτως! Στον αυτοκινητόδρομο πατάει με ασφάλεια και όταν η ταχύτητα αυξάνεται, αεροδυναμικοί θόρυβοι κάνουν την εμφάνισή τους. Σε κάθε περίπτωση όμως, η 3κύλινδρη “καρδιά” του δεν ακούγεται, χάρη στην καλή ηχομόνωση του μηχανοστασίου. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες, χωρίς φυσικά να φοβίζουν τον οδηγό. Στα υπέρ κατατάσσουμε το σύστημα διεύθυνσης, μιας και έχει αναβαθμιστεί σε σχέση με το προηγούμενο, προσφέροντας καλύτερη πληροφόρηση. Σίγουρα, οι επιδόσεις δεν είναι στα ατού του, ωστόσο έχει αυτά που χρειάζεται για να κάνει καλύτερη και πιο ευχάριστη την καθημερινότητα των περισσότερων οδηγών.

Να σημειώσουμε ότι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι η Έξυπνη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης με Αναγνώριση Πεζών και Ποδηλάτων, η Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας, η Έξυπνη Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας, το Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας και την Παρέμβαση Τυφλού Σημείου, ως μια μοναδική “πρεμιέρα” για την συγκεκριμένη κατηγορία. Παράλληλα, η προηγμένη τεχνολογία ProPILOT της Nissan, η οποία προσφέρει ηλεκτρονική υποβοήθηση στο τιμόνι, την επιτάχυνση και την πέδηση, θα είναι διαθέσιμη στο Juke για πρώτη φορά. Σχεδιασμένο για χρήση σε αυτοκινητόδρομους και σε μία λωρίδα κυκλοφορίας, το ProPILOT επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα, ούτως ώστε ο οδηγός να διατηρεί την σωστή απόσταση και ταχύτητα και με το αυτοκίνητο εντός της λωρίδας κυκλοφορίας.

Το νέο Nissan Juke κατασκευάζεται στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου και στην Ελλάδα ξεκινάει από τα 17.900 ευρώ. Πρόκειται για την έκδοση Energy και με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ με 1.000 ευρώ επιπλέον, η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει το νέο Juke στην έκδοση Acenta (όπως είναι το αυτοκίνητο δοκιμής). Eάν ο ενδιαφερόμενος επιθυμεί το αυτόματο κιβώτιο με το εξοπλιστικό πακέτο Acenta, θα πρέπει να προσθέσει επιπλέον 3.000 ευρώ από τη βασική έκδοση. Τέλος, διατίθενται και οι εκδόσεις N-Design, που προσφέρει 20 διαφορετικούς συνδυασμούς για εξατομίκευση εξωτερικά και εσωτερικά, καθώς στον στάνταρ εξοπλισμό είναι οι 19 ιντσών ζάντες αλουμινίου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 117 PS/5.250 rpm
Ροπή: 180 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,4 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 5.9 lt
Εκπομπές CO2: 135 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.210/1.800/1.596 mm
Βάρος: 1.700 kg
Χώρος αποσκευών: 422 lt
Τιμή: Από 17.900€

Δημοφιλή στο Protothema.gr