Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο MINI Cooper

Ελλάδα 8:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Νέο MINI Cooper

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο MINI Cooper

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το MINI ανανεώνεται στα σημεία και εμείς δοκιμάζουμε την άκρως ενδιαφέρουσα έκδοσή του Cooper με τον 1.500άρη turbo κινητήρα των 136 ίππων, για να δούμε πόσο επίκαιρο παραμένει το αγαπημένο μας μικρό. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Advertisement
Advertisement

Στην εποχή της επέλασης των crossover και SUV μοντέλων, η προσπάθεια ιδίως των 3θυρων χάτσμπακ της μικρής (ή οποιασδήποτε άλλης) κατηγορίας για νούμερα πωλήσεων είναι πολύ δύσκολη. Το MINI, πάντα 3θυρο και μικρό σε διαστάσεις, κουβαλάει στις πλάτες του μια μεγάλη ιστορία και σίγουρα μέσα σε αυτό το πλαίσιο έχει το πλεονέκτημα να απευθύνεται σε ένα συνειδητοποιημένο κοινό, που αναζητά τη μοναδικότητα που του προσφέρει η πλέον σύγχρονη εκδοχή του μοντέλου. Υπό αυτό το πρίσμα άλλωστε, κατά την πρόσφατη ανανέωση του MINI η εταιρεία δεν άλλαξε τον γενικότερο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αλλά μέσω συγκεκριμένων επεμβάσεων «φρεσκάρισε» το πάντα μοδάτο μοντέλο της.

Σχεδίαση… in fashion!

MINI Test (5)a

Advertisement
Advertisement

Εμφανισιακά, λίγα είναι τα στοιχεία που άλλαξαν στην ανανεωμένη εκδοχή του MINI και συνοψίζονται στην υιοθέτηση του αναθεωρημένου λογότυπου της εταιρείας (το πρώτο μοντέλο της μάρκας που το λαμβάνει), στην παρουσία ενός νέου μαύρου πάνελ μέσα στους εμπρόσθιους προβολείς οι οποίοι μπορεί να είναι και τύπου Matrix LED, στη νέα σχεδίαση του κρυστάλλου για τα πίσω φώτα που φέρουν το μοτίβο Union Jack της σημαίας της Μεγάλης Βρετανίας, αλλά και στα νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου. Διαθέσιμοι είναι επίσης και τρεις νέοι εξωτερικοί χρωματισμοί, μεταξύ των οποίων και η πορτοκαλί απόχρωση του μοντέλου της δοκιμής μας, ενώ πάντα ο αγοραστής μπορεί να κάνει πολλαπλούς συνδυασμούς που αλλάζουν την εξωτερική εμφάνιση του MINI σε χρώματα, διακοσμητικές λωρίδες, μοτίβα, εικόνων κ.λπ. Μάλιστα μέσω του προγράμματος MINI Yours Customized, μπορεί να παραγγείλει ακόμη και εξατομικευμένα τμήματα του αμαξώματος (π.χ. λωρίδα ταμπλό, μαρσπιέ, σημεία στα πίσω φώτα), πάνω στα οποία μπορεί να αναγράψει ό,τι θέλει και στη συνέχεια αφού αυτά εκτυπωθούν τρισδιάστατα, να τα τοποθετήσει ο ίδιος στο αυτοκίνητο.

MINI Test (7)a

Εσωτερικό με υψηλή ποιότητα αλλά μέτρια πρακτικότητα

Advertisement

MINI Test (1)a

Στο θάλαμο των επιβατών οι αλλαγές που φέρει το ανανεωμένο MINI αφορούν στο επανασχεδιασμένο τριάκτινο τιμόνι, αλλά και στη στάνταρ παρουσίας μεγαλύτερης (6,5 ιντσών) οθόνης για το σύστημα πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό. Από την προηγούμενη χρονιά έχει επίσης υιοθετηθεί και ένας νέος ψηφιακός δείκτης καυσίμου, ενώ στο μοντέλο της δοκιμής μας άρεσε η παρουσία της φωτιζόμενης (μπλε) το βράδυ σημαίας της Μεγ. Βρετανίας πάνω στο ταμπλό και μπροστά από το συνοδηγό. Από εκεί και πέρα, το εσωτερικό παραμένει άκρως ποιοτικό, με μίξη μαλακών και σκληρών στην αφή πλαστικών που ξεχωρίζουν για τη στιβαρότητά τους και την άριστη συναρμογή. Οι χώροι για τους εμπρόσθιους επιβάτες είναι πολύ καλοί, όμως για τους πίσω –παραδοσιακά– είναι πολύ περιορισμένοι, ενώ τα 211 λίτρα του πορτ-μπαγκάζ παραμένουν σε… μίνι επίπεδα.

Advertisement

Turbo μοτέρ με πολύ καλά χαρακτηριστικά-Νέο αυτόματο κιβώτιο

MINI Test kivotio

Η MINI διατήρησε στην έκδοση Cooper τον 3κύλινδρο 1.500 κινητήρα βενζίνης, ο οποίος με τη βοήθεια του turbo αποδίδει 136 ίππους ισχύος και 22.4 kgm ροπής (από τις 1.480 σ.α.λ.). Το μοτέρ αυτό διακρίνεται για την ελαστικότητά του, την προθυμία του να ανεβάσει στροφές και την πολιτισμένη λειτουργία του, που συχνά δεν θυμίζει υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές, αφού το 0-100 km/h έρχεται σε 7.8 sec, χαρίζοντας έναν ευπρόσδεκτο δυναμισμό στην έκδοση. Νέα παρουσία στη γκάμα αποτελεί το 7τάχυτο διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο Steptronic με το οποίο εφοδιαζόταν το μοντέλο της δοκιμής (προαιρετικά). Σύμφωνα με την MINI η επιλογή του έγινε για να προσφερθούν ακόμη πιο γρήγορες αλλαγές σχέσεων, κάτι που στην πράξη γενικά το κιβώτιο το καταφέρνει ακολουθώντας με ικανοποιητικό ρυθμό τις «εντολές» του οδηγού, αν και μας έλειψαν κατά τη χειροκίνητη χρήση του τα paddles αλλαγής σχέσεων πίσω από το τιμόνι. Από πλευράς κατανάλωσης τέλος, με βάση πάντα και το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί (Green, Mid, Sport τα 3 διαθέσιμα, στα δύο πρώτα το κιβώτιο κάνει και coasting για να μειώσει την κατανάλωση), θα πρέπει να υπολογίζετε με χρήση σε πόλη και εθνική μια τιμή κοντά στα 8,0 lt/100 km.

Advertisement

Απολαυστικό στην οδήγηση

MINI Test (3)a

Ένα από τα δυνατά σημεία του MINI, ο fun-to-drive χαρακτήρας του, παραμένει ατόφιο και στην ανανεωμένη γενιά του. Έτσι, το μικρό σε διαστάσεις μοντέλο διατηρεί τη χαρακτηριστική στιβαρότητά του, την αμεσότητα του πλαισίου στις εντολές του οδηγού και γενικότερα τον οδηγικό δυναμισμό που το διακρίνει σε όλες τις σύγχρονες γενιές του. Η ανάρτηση παραμένει σφιχτή για τα δεδομένα της κατηγορίας και σε συνδυασμό με τα run flat ελαστικά θα μεταφέρει κάποιους από τους κραδασμούς των εγκάρσιων ανωμαλιών του δρόμου στο εσωτερικό, ωστόσο είναι σίγουρο ότι λίγα μοντέλα των διαστάσεων του MINI μπορούν να προσφέρουν αυτή την ευχαρίστηση στην οδήγηση που παρέχει απλόχερα το αυτοκίνητο στον οδηγό του. Σε αυτό το μοτίβο, το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι παίζει το δικό του σημαντικό ρόλο, όπως και τα πειστικά και άκρως αποτελεσματικά φρένα.

Εν κατακλείδι…

MINI Test (2)a

Το MINI μετά την ανανέωσή του συνεχίζει να αποτελεί μια πραγματικά ξεχωριστή επιλογή στη μικρή κατηγορία, που πάντα θα απευθύνεται σε ένα κοινό που ξέρει ακριβώς τι ζητάει. Στοιχεία όπως η ξεχωριστή εμφάνιση, η υψηλή ποιότητα στο εσωτερικό και η ιδιαίτερα ευχάριστη οδική συμπεριφορά δύσκολα συναντώνται σε κάποιον ανταγωνιστή του. Όπως άλλωστε και οι συμβιβασμοί που πρέπει να γίνουν σε χώρους και πρακτικότητα –κάτι πάντως που η MINI το έχει λύσει εν μέρει προσφέροντας και 5θυρη έκδοση του μοντέλου. Τιμολογιακά, το κόστος για το MINI Cooper με το αυτόματο κιβώτιο της δοκιμής μας είναι 24.490 ευρώ. Στην έκδοσή του με μηχανικό κιβώτιο, το αυτοκίνητο κοστίζει 21.095 ευρώ. Η αρχική έκδοση One (1.5 lt.-102 PS) τιμάται από 19.740 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 136 PS/4.500-6.500 rpm
Ροπή: 22.4 kgm/1.480-4.200 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.8 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.8 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 109 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 106,8 €
Βάρος: 1.210 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.821/1.727/1.414 mm
Μεταξόνιο: 2.495 mm
Χώρος αποσκευών: 211 lt
Τιμή: 24.490€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1