Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year | newsautoMOTO

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέα BMW 420d

  • Σπύρος Χώτος ([email protected]), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Είναι μια από τις πιο πολυσυζητημένες αφίξεις του 2020. Η νέα BMW Σειρά 4 είναι εδώ, έτοιμη να δώσει πειστικές απαντήσεις σε όσους έμειναν μόνο στo μέγεθος της μάσκας της…

Για την ίδια τη BMW άλλωστε η αποκάλυψη της 2ης γενιάς της Σειρά 4 ήταν ένα στοίχημα. Στοίχημα, που αφορά γενικότερα στην τάση πλέον που επικρατεί στην αυτοκίνηση απέναντι στα κουπέ μοντέλα και το μειωμένο ενδιαφέρον του κοινού προς αυτά, αλλά και στοίχημα απέναντι και στη Σειρά 3 – μην ξεχνάμε ότι η Σειρά 4 ονομαζόταν πριν την 1η της γενιά «Σειρά 3 Coupe», στην οποία εν πολλοίς βασίζεται το μοντέλο.

Τι έκανε λοιπόν η BMW; Αποφάσισε αρχικά να διαφοροποιήσει εντελώς οπτικά την «4άρα» από την «3άρα» δίνοντάς της μια εντελώς ξεχωριστή σχεδίαση. Και αμέσως μετά, για να καταστήσει ακόμη πιο σαφή αυτή τη διαφοροποίηση, αποφάσισε η Σειρά 4 να είναι το μοντέλο εκείνο που θα εισάγει τη νέα χαρακτηριστική αισθητική τάση όλων των BMW του μέλλοντος. Η οποία θα ξεκινά με την περίφημη νέα μάσκα, στην οποία τα «νεφρά» της BMW έχουν μεγαλώσει αισθητά σε διαστάσεις, δίνοντας με την πρώτη ματιά κιόλας μια αίσθηση δυναμισμού και κυριαρχίας σε όποιο αυτοκίνητο συνοδέψει.

Όμορφη…

Το πιο πετυχημένο όμως στοιχείο της σχεδίασης της νέας «4άρας» είναι το γεγονός ότι τα νέα αυτά «νεφρά», που από πολλούς έλαβαν άκρως αρνητικές κριτικές όταν οι πρώτες φωτογραφίες της Σειρά 4 διέρρευσαν στο διαδίκτυο, έχουν καταφέρει να ταιριάξουν απόλυτα στη συνολική παρουσία του αυτοκινήτου. Ρωτήστε έναν οποιοδήποτε σχεδιαστή να σας πει το πόσο δύσκολο είναι να εντάξει πετυχημένα ένα τόσο μεγάλο, κάθετο κομμάτι στο εμπρόσθιο άκρο μιας επιφάνειας των διαστάσεων ενός μεσαίου κουπέ μοντέλο, χωρίς να το κάνει να φαίνεται παράταιρο. Και εκ του αποτελέσματος κρίνοντας, έχω να παραδεχτώ ότι οι άνθρωποι της BMW όχι μόνο το κατάφεραν, αλλά αν μη τι άλλο έδωσαν σε όλους τους νέους ιδιοκτήτες της «4άρας» τουλάχιστον έναν λόγο για να νιώθουν ξεχωριστοί οδηγώντας το αυτοκίνητο. Αλλά και στα υπόλοιπα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της, η νέα BMW Σειρά 4 καταφέρνει να είναι ένα πραγματικά όμορφο μεσαίο κουπέ του σήμερα, έχοντας ένα αμάξωμα με αρκετές καμπύλες και «φουσκώματα», γλυπτά σχήματα, αλλά και δυναμικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα. Στο πεδίο των διαστάσεων, η BMW αύξησε τις διαστάσεις του αυτοκινήτου συγκριτικά με την προηγούμενη, μεγαλώνοντας κατά 128 χλστ. το μήκος (4,768 μέτρα) και κατά 27 χλστ. το πλάτος (1,852 μέτρα). Από την άλλη το ύψος έχει αυξηθεί μόνο κατά 6 χλστ. (1,383 μέτρα), καθιστώντας τη νέα Σειρά 4 αρκετά χαμηλότερη (κατά 57 χλστ.) συγκριτικά με την «3άρα».

Οδηγοκεντρικό εσωτερικό με ποιότητα κορυφής

Στο εσωτερικό της Σειρά 4 το ταμπλό δανείζεται από το αντίστοιχο τμήμα της BMW Σειρά 3 διαθέτοντας μια σχεδίαση με οδηγοκεντρικά στοιχεία όπως π.χ. την κεντρική κονσόλα που στρέφεται προς τον οδηγό,  καθώς επίσης και τις απαραίτητες για την εποχή μας ψηφιακές οθόνες υψηλής ευκρίνειας για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων ψηλά στην κεντρική κονσόλα. Θέλοντας να τονίσει τον σπορ χαρακτήρα του νέου της κουπέ η BMW προσφέρει στάνταρ σπορ καθίσματα που βρίσκονται χαμηλά τοποθετημένα και αγκαλιάζουν όσο πρέπει το σώμα χωρίς να κουράζουν, ενώ σπορ σχεδίαση έχει και το τιμόνι. Ποιοτικά, για μια ακόμη φορά σε μοντέλο της BMW δεν έχω να προσάψω τίποτε σε ό,τι αφορά στην επιλογή των υλικών, τη συναρμογή και το φινίρισμά τους. Όλα είναι προσεγμένα μέχρι και την πιο μικρή λεπτομέρεια, ενώ εκείνη η αίσθηση «βράχος» που αποπνέει συνολικά η κατασκευή, δεν δίνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης ως προς τον ατόφια premium προορισμό του αυτοκινήτου. Στο πεδίο των χώρων, οι 2 πίσω θέσεις προσφέρουν περισσότερο χώρο από ό,τι περιμένει κανείς σε ένα κουπέ μοντέλο, ωστόσο είναι δεδομένο ότι για να χωρέσουν 2 ενήλικες θα απαιτηθούν παραχωρήσεις. Το πορτ-μπαγκάζ με χωρητικότητα 440 λίτρων από την άλλη παραμένει στα ίδια, καλά επίπεδα με αυτό της προηγούμενης «4άρας».

Ροπάτος diesel με mild hybrid οικονομία

Κάτω από το καπό της BMW Σειρά 4 της δοκιμής μας κρύβεται η νεότερη, «ήπια» (mild) υβριδική έκδοση του 2λιτρου TwinPower Turbo diesel κινητήρα της μάρκας, η οποία αποδίδει 190 ίππους ισχύος και 400 Nm ροπής. To υβριδικό, 48V σύστημα λειτουργεί ως μίζα/γεννήτρια και είναι σε θέση να παράγει έξτρα ισχύ 11 ίππων, που βοηθά κυρίως στις επιταχύνσεις από στάση, στα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα στην κίνηση, ενώ διαχειρίζεται και τη λειτουργία coasting του στάνταρ 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, που απεμπλέκει το μοτέρ σε πολύ χαμηλές ταχύτητες για να μειώσει τις απαιτήσεις του σε καύσιμου.

Στην πράξη ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου κινεί με άνεση την «4άρα». Η ροπή των 400 Nm φθάνει και περισσεύει για να δώσει στον οδηγό τα αποθέματα που απαιτούνται ώστε να κινήσει με σβέλτους ρυθμούς την 420d, ενώ η έξτρα ισχύς του 48-Volt συστήματος δίνει το κάτι παραπάνω για να μην υπάρξει κανένα κενό ισχύος ακόμη και στις πλέον «βίαιες» επιταχύνσεις. Ειδικά σε αυτό το κομμάτι η 420d τα καταφέρνει αρκετά καλά, με τις επιδόσεις που ανακοινώνει η BMW να είναι γρήγορες (π.χ. 0-100 km/h σε 7.1 sec και τελική 240 km/h). Ωστόσο, προορισμός της συγκεκριμένης έκδοσης δεν είναι αυτός των πολύ γρήγορων επιδόσεων, αλλά αντίθετα να επιτρέψει στην «4άρα» να διανύσει με άνεση μεγάλες αποστάσεις, συμβάλλοντας στο γενικότερο «GT» προορισμό του αυτοκινήτου. Υπό αυτό το πρίσμα, στοιχεία όπως η άκρως πολιτισμένη λειτουργία του diesel μοτέρ με τους ανεπαίσθητους κραδασμούς ή η πολύ καλή κατανάλωση των 7.3 lt./100 km που καταγράψαμε στη δοκιμή μας, τονίζουν αυτό τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα της 420d.

Απολαυστική

Όσο όμως «GT» και πολιτισμένη είναι στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, άλλο τόσο δυναμική αποδεικνύεται η νέα BMW Σειρά 4 σε έναν δρόμο με στροφές. Ιδίως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, που «φορούσε» την προσαρμοζόμενη Adaptive M ανάρτηση, η «4άρα» δεν δίστασε να μας αποδείξει στην πράξη τον επιπλέον δυναμισμό που είναι σε θέση να προσφέρει συγκριτικά με την Σειρά 3. Ζυγισμένη σχεδόν στην εντέλεια, έστω και με το επιπλέον βάρος που προσθέτει εμπρός το diesel μοτέρ έναντι ενός βενζινοκίνητου, και με το εκπληκτικό τιμόνι να προσφέρει κάθε στιγμή την πληροφορία που απαιτείται, η Σειρά 4 σε ένα δρόμο με στροφές αποδεικνύεται άμεση, «αεράτη» και επιπλέον στιβαρή, δίνοντας συνεχώς στον οδηγό της αφορμές για να την πιέσει ακόμη περισσότερο και να τη φτάσει στα όριά της. Εδώ, ένα πιο δυνατό και εκρηκτικό μοτέρ βενζίνης θα ταίριαζε ακόμη περισσότερο στο αυτοκίνητο αναδεικνύοντας τις δυνατότητες του πλαισίου, όμως ακόμη και στην περίπτωση της 420d της δοκιμής μας, το αυτοκίνητο βάζει υποψηφιότητα για ένα από τα πιο σπορ και δυναμικά diesel των διαστάσεών του. Και το πιο σημαντικό, για να επιστρέψω στο «GT» του χαρακτήρα της νέας Σειρά 4, είναι ότι δεν θα κουράσει στην καθημερινότητα τον οδηγό της, μιας και στην επιλογή «Comfort» η ρυθμιζόμενη ανάρτηση και το άκαμπτο πλαίσιο, θα φροντίσουν ώστε να φιλτράρουν όσο το δυνατόν καλύτερα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, μεταφέροντάς τες «τόσο, όσο» στο εσωτερικό.

Συμπέρασμα

Η νέα BMW Σειρά 4 είναι όμορφη παρά τις αρχικές ενστάσεις, ποιοτική, hi-tech και απολαυστική οδηγικά. Στην έκδοση 420d προσθέτει και το πλεονέκτημα της πολύ καλής οικονομίας κίνησης του diesel, αλλά επιτρέψτε μου να την προτιμήσω σε μια πιο δυνατή, βενζινοκίνητη έκδοση. Ίσως την 430i των 258 ίππων που κοστίζει όμως 9.000 ευρώ περισσότερα ή την ακόμη πιο ακριβή M440i με τα 374 άλογα. Σε κάθε περίπτωση, η νέα BMW 420d είναι ένα εξαιρετικό μεσαίο coupe του σήμερα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.995 cc
Ισχύς: 190 PS/4.000 rpm*
Ροπή: 400 Nm/1.750-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.1 sec
Τελική ταχύτητα: 240 km/h
Μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση: από 3.9 l/100 km
Εκπομπές CO2: από 103 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 100,9 €
Βάρος: 1.680 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.768/1.852/1.383 mm
Μεταξόνιο: 2.851 mm
Χώρος αποσκευών: 440 lt
Τιμή: από 54.392 €

*+11 PS από mild hybrid

Δημοφιλή στο Protothema.gr