Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέα BMW 118i Auto

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Η 3η γενιά της BMW Σειρά 1 έγινε πιο πρακτική, ευρύχωρη και άνετη, χωρίς να θυσιάσει καθόλου από τον σπορ οδηγικό της χαρακτήρα.

Ξημέρωσε η νέα εποχή της BMW με τον δημοφιλή “Άσσο” να απαρνείται την πίσω κίνηση και να υιοθετεί μια νέα αρχιτεκτονική. Η τρίτη γενιά της BMW Σειρά 1 κρατάει σφιχτά τον premium χαρακτήρα, αλλά παρουσιάζει μια πολύ μεγάλη αλλαγή σε σχέση με τους προκατόχους της. Πλέον η δύναμη του κινητήρα μεταφέρεται στον εμπρός άξονα, αφήνοντας κάποιους ρομαντικούς… παραπονεμένους. Αλήθεια, όμως, πόσοι είναι αυτοί που θα “εκμεταλλεύονταν” στο έπακρο την πίσω κίνηση της Σειρά 1; Εξάλλου, η σημαντική αυτή αλλαγή γίνεται μόνο για το καλό των επιβαινόντων, χωρίς να χάσει καθόλου από τη γνώριμη προσωπικότητά της.

Πιο επιβλητική

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, η νέα BMW Σειρά 1 ξεχωρίζει από τη νέα μάσκα, που αναμφίβολα η επιβλητικότητά της πηγάζει -στον μεγαλύτερό της βαθμό- από την αύξηση των διαστάσεων των “νεφρών”. Αυτό είναι ένα μοτίβο που εφαρμόζεται σε όλα τα καινούργια μοντέλα της γερμανικής φίρμας και φαίνεται ότι θα είναι μια συνταγή που θα ακολουθήσει και μελλοντικά. Αν και θα περίμενε κανείς ότι το νέο premium μικρομεσαίο θα μεγάλωνε σε διαστάσεις – ως είθισται να συμβαίνει στις νέες γενιές- το μήκος και το μεταξόνιο της νέας Σειρά 1 μειώθηκε κατά 5 mm και 20 mm αντίστοιχα, φτάνοντας δηλαδή τα 4.319 mm και 2.670 mm. Αυτό όμως δεν συνεπάγεται και μείωση του χώρου της καμπίνας. Αντιθέτως, η μικρότερη BMW προσφέρει ικανοποιητικό αέρα για τρεις επιβάτες στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, ενώ ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε κατά 20 λίτρα, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, φτάνοντας συνολικά τα 380 λίτρα. Αυτό έγινε με την υιοθέτηση της… εμπρός κίνησης, μιας και ο κινητήρας είναι εγκάρσια τοποθετημένος (το τούνελ μετάδοσης που φτάνει από το μοτέρ μέχρι τον πίσω άξονα, γεγονός που έκλεβε χώρο από την καμπίνα του αυτοκινήτου). Από την άλλη, παρόλο που το πλάτος του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 34 mm (1.799 mm) και το ύψος της είναι στα 1.434 mm (+ 13mm), το νέο hatchback παραμένει ευέλικτο μέσα στην πόλη. Τα νέα φωτιστικά σώματα ολοκληρώνουν το επιθετικό εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, τα οποία μάλιστα διαθέτουν προαιρετικά τεχνολογία full-LED. Το αυτοκίνητο δοκιμής πατάει επάνω σε 17 ιντσών τροχούς, ωστόσο ο υποψήφιος πελάτης μπορεί να επιλέξει από 16 έως και 19 ιντσών ζάντες. Παράλληλα, το Sport πακέτο της φίρμας ομορφαίνει ακόμα περισσότερο το σύνολο, χάρη στις μαύρες γυαλιστερές επιφάνειες στους προφυλακτήρες. Ακόμα, τα πίσω φανάρια έχουν αλλάξει αισθητά, τα οποία σχεδιαστικά παραπέμπουν σε μεγαλύτερης κατηγορίας BMW.

Στο εσωτερικό συναντάμε τη γνώριμη premium αύρα, η οποία προέρχεται από τα εξαιρετικής ποιότητας υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί τόσο στο ταμπλό όσο και στις πόρτες, ενώ το φινίρισμα βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Αναφορικά με την εργονομία, το κάθε μπουτόν και όλοι οι διακόπτες βρίσκονται ακριβώς εκεί που θέλεις, αλλά ασυναίσθητα ακόμα το χέρι μας πάει πίσω από το τιμόνι για την ενεργοποίηση του κινητήρα. Το κουμπί εκκίνησης βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, δίπλα από τον λεβιέ ταχυτήτων, όπως ακριβώς στις νέες Σειρά 3 και 5. Η υπόλοιπη εικόνα του cockpit θυμίζει τα εσωτερικά των μεγαλύτερων μοντέλων της φίρμας, με τις δύο οθόνες από 10,25 ιντσών η καθεμιά, να εντυπωσιάζουν. Ωστόσο στη βασική έκδοση συναντάμε την 8,8 ιντσών οθόνη αφής στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και τον παραδοσιακό πίνακα οργάνων (η διακριτική οθόνη ανάμεσα από τους κεντρικούς αεραγωγού, απ’ όπου ρυθμίζεται ο κλιματισμός). Το λογισμικό του infotainment BMW Operating System 7.0 είναι γρήγορο και εύχρηστο, ενώ προαιρετικά συνοδεύεται από τα Gesture Controls (εντολές μέσω χειρονομιών) και τα συστήματα Apple CarPlay και Android Auto. Επίσης, το smartphone μπορεί να φορτιστεί μέσω του συστήματος ασύρματης φόρτισης, που περιλαμβάνει μια ειδική θήκη για να παραμένει το κινητό σταθερό και χωρίς να ενοχλεί. Θετική εντύπωση μας έκανε το BMW Head-up display των 9,2 ιντσών, το οποίο απεικονίζει σημαντικές πληροφορίες επάνω στο παρμπρίζ για να μην διασπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο.

Ήρεμη δύναμη

Η νέα 118i εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα, που αποδίδει 140 ίππους. Αυτός είναι ο Βενιαμίν της μηχανολογικής γκάμας του καινούργιου Άσσου και χάρη στις τροποποιήσεις των βαυαρών είναι πολύ αποδοτικός και ελαστικός. Συνδυάζεται στάνταρ με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ωστόσο -στην προκειμένη περίπτωση- δοκιμάζουμε την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Επαρκέστατες είναι οι επιδόσεις του και σε καμία περίπτωση δεν θα “ξεμείνεις” από δύναμη. Η εξαιρετική γραμμικότητα, προσφέρει μια αρμονική επιτάχυνση, χαρίζοντας ταυτόχρονα μια ευχάριστη αίσθηση στον οδηγό, άνευ άγαρμπων εκρήξεων. Οι αλλαγές των σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου γίνεται με πολύ… βελούδινο τρόπο, χωρίς να μπερδεύεται το σύστημα, κουμπώνοντας δηλαδή την ταχύτητα που πραγματικά χρειάζεσαι κάθε στιγμή. Αυτή την περίοδο, η BMW προσφέρει στους υποψήφιους αγοραστές το νέο μοντέλο -επιλέγοντας ένα από τα πακέτα εξοπλισμού- με αυτόματο κιβώτιο και την τελική τιμή να είναι κάτω από 30.000 ευρώ.

Στα χαρτιά, η σχεδόν 1.400 κιλών (μαζί με τον οδηγό) 118i auto μπορεί να φτάσει τα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα από στάση σε 8.5 sec, ενώ η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο ξεκινάει από τα 5 lt./100 km (ανάλογα με το εξοπλιστικό πακέτο). Πρακτικά, χωρίς άγχος και με το 90% κίνησής μας να είναι εντός πόλης, το trip computer έδειξε την τιμή των 9,4 lt./100 km.

“Σεμιναριακό”… πάτημα

Όπως αναφέραμε και στην αρχή, η BMW περνάει σε νέα εποχή με την ολοκαίνουργια Σειρά 1. Ο λόγος είναι η υιοθέτηση της νέας αρχιτεκτονικής, στην οποία η γερμανική εταιρεία επένδυσε τόσο πολύ χρόνο όσο και πολλά χρήματα. Επομένως περιμένουμε μια καλή οδηγική συμπεριφορά. Έφτασε λοιπόν η στιγμή που καθίσαμε στην αναπαυτική και χαμηλή θέση του οδηγού της Σειρά 1 και κλείσαμε την πόρτα. Η ηχομόνωση της καμπίνα είναι αξιοσημείωτη, απομονώνοντας κάθε θόρυβο που πηγάζει από το εξωτερικό περιβάλλον. Μόλις από τα πρώτα μέτρα και καθώς η ταχύτητα αυξανόταν, αντιληφθήκαμε ότι η κύλιση που προσφέρει είναι… σεμιναριακή. Η σωστή ρύθμιση του συστήματος ανάρτησης και οι πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι “υπογράφουν” για άνετες διαδρομές. Κατά τη διάρκεια των στροφών δεν διακρίνονται έντονες κλίσεις του αμαξώματος, αλλά αν ο οδηγός υπερβάλλει τότε επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης και ασφαλείας. Πάνω σε αυτό πρέπει να σημειώσουμε ότι η BMW εφαρμόζει για πρώτη φορά το σύστημα ARB στο μικρομεσαίο της μοντέλο, το οποίο έκανε ντεμπούτο στο i3s και στόχος του είναι να περιορίζει την ολίσθηση των εμπρός τροχών. Πιο συγκεκριμένα, το ARB χρησιμοποιεί έναν ελεγκτή ολίσθησης στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα, αντί στη μονάδα ελέγχου του συστήματος DSC (Dynamic Stability Control). Καθώς περιορίζονται οι μεγάλες διαδρομές μετάδοσης σήματος, οι πληροφορίες μεταδίδονται με τριπλάσια ταχύτητα, ενώ ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι ο έλεγχος ολίσθησης εκτελείται δέκα φορές ταχύτερα. Το ARB λειτουργεί σε συνεργασία με το DSC για να επιτυγχάνεται καθαρή μείωση της υποστροφής που συνήθως δημιουργείται στα εμπροσθιοκίνητα οχήματα, ενώ υποστηρίζεται και από τη λειτουργία BMW Performance Control (κατανομή ροπής εκτροπής). Έτσι καταλήγουμε στο αποτέλεσμα ότι η απώλεια της πίσω κίνησης δεν αφαίρεσε τον χαρακτήρα και τη σπορ οδηγική συμπεριφορά του Άσσου.

Η αίσθηση που αφήνει στο τέλος της ημέρας η νέα BMW Σειρά 1 είναι της… ανυπομονησίας. Ανυπομονείς να βρεθείς ξανά μέσα στην premium καμπίνα της και να κάνεις διαδρομές, μιας και αυτές γίνονται τόσο άνετα και ξεκούραστα. Η πίσω κίνηση δεν είναι ένα χαρακτηριστικό που μας έλειψε, αλλά η “μικρότερη” BMW κράτησε τον οδηγοκεντρικό της χαρακτήρα και ενδυνάμωσε τις χωροταξικές αδυναμίες των προκατόχων της.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 140 PS / 6.500 rpm
Ροπή: 220 Nm / 1.480 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.5 sec
Τελική ταχύτητα: 213 km/h
Μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση: από 5 l/100 km
Εκπομπές CO2: από 114 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 111,72 €
Βάρος: 1.320 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.319/1.799/1.434 mm
Μεταξόνιο: 2.670mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τιμή: από 26.125 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr