Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Mitsubishi ASX: Θέλω διακοπές τώρα!

Ελλάδα 15:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή Mitsubishi ASX: Θέλω διακοπές τώρα!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Mitsubishi ASX: Θέλω διακοπές τώρα!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Tα χαρτάκια του ημερολογίου που ”γράφουν” καλοκαίρι τελείωσαν, όμως η ανάγκη να βρούμε όλους τους μήνες του χρόνου ελεύθερο χρόνο παραμένει. Και γι’ αυτές τις αποδράσεις πρέπει να σε συνοδεύει ένα κατάλληλο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΧΡΟΝΗΣ ΤΣΙΑΝΑΚΑΣ

Με το Mitsubishi ASX, το δεύτερο αγαπημένο μας της ιαπωνικής εταιρείας -μετά το EVO- κάναμε… στενή παρέα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Μαζί οργώσαμε ολόκληρο τον χάρτη της ηπειρωτικής – και όχι μόνο- Ελλάδας. Από τη Θεσσαλονίκη στη Μεσσηνία και από την Λευκάδα στο Πήλιο.

Χορτάσαμε ελεύθερο χρόνο, “γράψαμε” σχεδόν πέντε χιλιάδες χιλιόμετρα και απολαύσαμε οδήγηση. Με εφόδια έναν πετρελαιοκινητήρα 1,8 lt, απόδοσης 150 PS, τετρακίνηση κατ’ επιλογή, ροπή εκεί που τη χρειάζεσαι και οικονομία στα καύσιμα. Τι άλλο μπορεί να χρειαστείς για καλοκαίρι; Λίγη άδεια παραπάνω, αλλά αυτό δεν αφορά το αυτοκίνητο αλλά τον προϊστάμενο στο γραφείο…

Advertisement
Advertisement

Όσοι έχουν βρεθεί πίσω από το τιμόνι του ASX θα έχουν καταλάβει απόλυτα πόσο “γερμανική” αίσθηση σου δίνει αυτό το crossover, με τα προτερήματα ενός ιαπωνικού αυτοκινήτου. Δεν είναι τυχαίο όταν ήρθε πριν τρία χρόνια για να πάρει ένα μερίδιο από την επιτυχία του Νissan Qashqai το πέτυχε και με το σπαθί του! Και γιατί να μην το πετύχει; Στιβαρή εξωτερική εμφάνιση που κλέβει τα βλέμματα και εσωτερικό που όταν το αγγίζεις σου δίνει την αίσθηση ενός καλού γερμανικού μοντέλου.

Όσοι επιζητούν την οργάνωση, τότε θα ενθουσιαστούν με τον εργονομικό σχεδιασμό του και την πληθώρα μικρών θηκών που βολεύουν για να έχεις τα πάντα σε τάξη! Και για τους λιγότερο επιμελείς ωστόσο, με ατίθασο χαρακτήρα, η εμφάνισή του ASX δεν παραπέμπει σε ένα “οικογενειακό” crossover. H επιβλητική του μάσκα του χαρίζει μια άκρως νεανική πινελιά που χαϊδεύει τα… μάτια όλων των ηλικιών!

Στη νυχτερινή οδήγηση η έγχρωμη οθόνη ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο κλέβει τις εντυπώσεις. Ένα είναι βέβαιο. Πως όταν ανάψεις στο ASX το φλας, δεν υπάρχει περίπτωση να το ξεχάσεις. Ο επίμονος ήχος του σε παροτρύνει να το κρατήσεις αναμμένο τόσο ακριβώς όσο είναι απαραίτητο…

Advertisement

Την πανσέληνο του Αυγούστου την απολαύσαμε και μέσα από την πανοραμική οροφή του Μitsubishi ASX. Kαι αυτό μας έφτιαξε ακόμη περισσότερο τη διάθεση για να συνεχίσουμε τις διακοπές μας στα δύσκολα χωμάτινα δρομάκια των χωριών του ανατολικού Πηλίου. Εκεί που η επιλογή της τετρακίνησης ήταν κάτι παραπάνω από σωτήρια.

Επειδή όμως διακοπές χωρίς λίγο … παραπάνω φόρτωμα δε γίνεται, ο χώρος αποσκευών του ASX δεν μας δυσκόλεψε καθόλου. Το αντίθετο θα λέγαμε. Τα 416 λίτρα του χώρου αποσκευών και το ξεχωριστό υποδαπέδιο μέρος, χωρούν από το καροτσάκι ενός παιδιού μέχρι την σκηνή για το κάμπινγκ και, βεβαίως, αρκετές βαλίτσες.

Advertisement

Η ηχομόνωση στο εσωτερικό του είναι απαράμιλλη. Με το ASX εξασφαλίσαμε πραγματικά ήσυχα ταξίδια σε αυτό το ευκολοδήγητο αυτοκίνητο με το “κοφτερό” τιμόνι, τον επιλογέα αυτοκινήτων που θυμίζει σπορ αυτοκίνητο και την άψογη οδική συμπεριφορά. Σε συνδυασμό με το start/stop, το ηλεκτρικό τιμόνι (EPS), το σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης (Generation Control System) τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και ένα σωρό ακόμη οικολογικά “καλούδια” τα ταξίδια των καλοκαιρινών διακοπών μας έγιναν ακόμη πιο ευχάριστα.

Τον κινητήρα πετρελαίου (τον πρώτο στον κόσμο με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων) τον καταλάβαμε μόνο βάζοντας το κλειδί στο ξεκίνημα. Μετά ούτε που το θυμηθήκαμε ξανά μέχρι το επόμενο πρατήριο καυσίμων. Και εκεί τον θυμηθήκαμε γιατί χαρήκαμε που οδηγούμε ένα δυνατό crossover με κινητήρα diesel. Υπολογίσαμε πως πληρώσαμε κατά μέσο όρο περίπου 80 ευρώ (με 1,39 ευρώ ανά λίτρο) για κάθε 800 χιλιόμετρα (λίγο πάνω από 7 lt/100 km), εντός και εκτός πόλης. Ο κινητήρας διαθέτει άφθονη ροπή από χαμηλά, έχει πολύ χαμηλή κατανάλωση τόσο εντός όσο και εκτός πόλης και, το ξαναλέμε, είναι σχεδόν αθόρυβος!

Το μεγαλύτερο πρόβλημα με το Mitsubishi ASX, αυτό το αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, τώρα που μπήκε και ημερολογιακά το φθινόπωρο είναι ένα. Δεν έχει να κάνει με την οδήγηση αλλά με την ψυχολογία. Aυτό το αυτοκίνητο σε παροτρύνει να θέλεις να φύγεις μακριά από την πόλη, να απολαύσεις χιλιόμετρα και οδήγηση, έχεις δεν έχεις ελεύθερο χρόνο…

Advertisement

[nggallery id=2989]

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.8 DiD)

Κινητήρας: 1.798 cc
Ισχύς: 150 PS στις 4.000 rpm
Ροπή: 30,6 kgm στις 2.000 – 3.000 rpm
Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,7 sec
Μεικτή κατανάλωση: 5,4 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 142 g/km
Βάρος: 1.505 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.295/1.770/1.615 mm
Χώρος αποσκευών: 442 lt.
Τέλη κυκλοφορίας:  241,40 ευρώ
Τιμή: 29.390 ευρώ

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil