Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MINI One D Countryman Auto

Ελλάδα 11:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: MINI One D Countryman Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MINI One D Countryman Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η αρχική diesel έκδοση του MINI Countryman προσφέρει περισσότερη οικονομία κίνησης σε σχέση με τις υπόλοιπες επιλογές του μοντέλου, χωρίς να υπολείπεται σε επιδόσεις ιδίως στην έκδοση της δοκιμής μας με το έξτρα αυτόματο 7άρι κιβώτιο ταχυτήτων. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Advertisement
Advertisement

Με το Countryman 2ης γενιάς η MINI προσφέρει την πλέον οικογενειακή επιλογή στη γκάμα της, σε ένα μοντέλο το οποίο διαθέτει και στοιχεία από crossover μοντέλα που του χαρίζουν και έναν ελεύθερου χρόνου χαρακτήρα. Η έκδοση One D είναι η αρχική στη diesel γκάμα διαθέτοντας τον φορολογικά ευνοημένο 1.500άρη κινητήρα turbodiesel των 116 ίππων, που μπορεί να συνδυαστεί στάνταρ με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων ή προαιρετικά με 7τάχυτο αυτόματο. Η δεύτερη επιλογή είναι και αυτή της δοκιμής μας, η οποία από πλευράς τιμής κοστίζει από 31.873 ευρώ με πλήρη εξοπλισμό (27.915 ευρώ με το μηχανικό κιβώτιο).

5θυρο αλλά πάντα στη μόδα

Το Countryman δεν θα μπορούσε σχεδιαστικά να μην ακολουθεί την αισθητική φιλοσοφία των πρόσφατων δημιουργημάτων της MINI, διαθέτοντας έτσι μεν το μεγαλύτερο αμάξωμα στη γκάμα (μήκος 4,299 μέτρων, πλάτος 1.822 χλστ.), όμως παραμένοντας πάντα μοδάτο και trendy. Ξεχωρίζουν στοιχεία όπως τα στρογγυλεμένα εμπρόσθια φώτα με τους δακτύλιους LED για τα φώτα ημέρας, το μυώδες καπό, τα περιμετρικά μαύρα πλαστικά προστατευτικά, αλλά και τα μικρά πίσω κάθετα φώτα. Μεγαλύτερη από τα υπόλοιπα MINI είναι και η απόσταση από το έδαφος (165 χλστ.).

Advertisement
Advertisement

Πρακτικό εσωτερικό με υψηλή ποιότητα

Countryman One D Test4

Όπως και στα υπόλοιπα Countryman, έτσι και στο εσωτερικό της έκδοσης One D η ποιότητα των υλικών βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, με τη MINI να έχει χρησιμοποιήσει αρκετό μαλακό πλαστικό πάνω στο ταμπλό, ενώ τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά της καμπίνας και οι στιλάτες επενδύσεις διακρίνονται για τη συναρμογή και το φινίρισμά τους. Σχεδιαστικά, έχουμε να κάνουμε αδιαμφισβήτητα με έναν πλήρως στιλάτο θάλαμο, στον οποίο ξεχωρίζουμε πάνω στην κεντρική κονσόλα το μεγάλο κυκλικό κομμάτι για τη φιλοξενία της οθόνης του συστήματος πολυμέσων, όπως και χαμηλά τη σειρά των διακοπτών αεροπορικού τύπου για διάφορες λειτουργίες μεταξύ των οποίων και την εκκίνηση του κινητήρα. Οι χώροι για τους επιβάτες βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα (4 ενήλικες θα μεταφερθούν χωρίς πολλά προβλήματα), ενώ το τετραγωνισμένο πορτ-μπαγκάζ έχει πολύ καλή χωρητικότητα 450 λίτρων.

Advertisement

1.500άρης turbodiesel με πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο

Countryman One D Test5

Advertisement

Η έκδοση One D του MINI Countryman φιλοξενεί κάτω από το καπό της τον 3κύλινδρο 1.500άρη turbo diesel της εταιρείας, ο οποίος προσφέρει 116 ίππους ισχύος (στις 4.000 σ.α.λ.) και 27.5 kgm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Το νούμερο της ροπής είναι και αυτό που ορίζει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του μοτέρ αυτού, το οποίο προσφέρει πολύ καλή απόκριση από χαμηλά χωρίς να εμφανίζει κενά απόδοσης. Άκρως υποβοηθητικό στη λειτουργία του αποδεικνύεται και το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που διαχειρίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη ροπή για να βοηθήσει τον οδηγό να πραγματοποιήσει μια προσπέραση ή ακόμη και να κρατήσει χαμηλά τις στροφές στην εθνική, λειτουργώντας υπέρ της κατανάλωσης. Αυτή, βρίσκεται σε αρκετά καλά επίπεδα για την επιλογή, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 6.8 lt./100 km.

Οδηγοκεντρικό και ευχάριστο στο δρόμο

Simon Palfrader ©

Advertisement

Ακόμη και το αρχικό MINI Countryman της γκάμας στο δρόμο προσφέρει στον οδηγό του μιας άκρως ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, εκμεταλλευόμενο το πλαίσιο με την υψηλή ακαμψία, την σχετικά σφιχτή ανάρτηση και το κοφτερό τιμόνι. Στην πόλη, το Countryman ικανοποιεί με τα παρεχόμενα επίπεδα της άνεσης χωρίς βέβαια να είναι το κορυφαίο στην κατηγορία, ενώ και η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε καλά επίπεδα. Από την άλλη πλευρά στις στροφές, το Countryman χαίρεσαι πραγματικά να το οδηγείς, αφού τα περιθώρια της πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και οι κλίσεις του αμαξώματος σαφώς περιορισμένες σε σχέση με πολλά από τα crossover και SUV μοντέλα των διαστάσεών του. Η υψηλότερη από τα συνηθισμένα MINI, θέση οδήγησης δίνει μια αίσθηση υπεροχής, από την άλλη όμως η απουσία τετρακίνησης και η όχι τόσο υψηλή απόσταση από το έδαφος ορίζουν τα όρια σε τυχόν εκτός δρόμου αναζητήσεις.

Simon Palfrader ©

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.496 cc
Ισχύς: 116 PS/4.000 rpm
Ροπή: 27.5 kgm/1.750-2.250 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11.2 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.5 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 119 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 116,6 €
Βάρος:  1.530 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.299/1.822/1.557 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 450 lt
Τιμή: από 31.873€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1