Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MINI Countryman JCW ALL4

Ελλάδα 19:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: MINI Countryman JCW ALL4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MINI Countryman JCW ALL4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πόσο «καυτό» μπορεί να γίνει το πιο οικογενειακό MINI στην ιστορία; Η βρετανική φίρμα λέει «όσο περισσότερο από κάθε άλλο MINI!» και έτσι του προσφέρει μια πραγματικά κορυφαία ισχύ 306 ίππων για εκρηκτικές επιδόσεις.

Advertisement
Advertisement

Αυτό είναι το νέο MINI Countryman JCW (John Cooper Works) ALL4. Το ισχυρότερο MINI, μαζί με το Clubman JCW, που έχει ποτέ βγει σε δημόσιο δρόμο. Με αυτό το στοιχείο η βρετανική φίρμα θέλησε να τονίσει το γεγονός ότι το μοδατό και πρακτικό της C-SUV, μπορεί να προσφέρει στον οδηγό του μοναδικές σπορ οδηγικές εμπειρίες, αντίστοιχες με αυτές που τα τελευταία χρόνια προσφέρουν οι αντίστοιχες εκδόσεις του hatchback MINI. Το αν τα κατάφερε; Μπορείτε να το διαβάσετε στις παρακάτω γραμμές…

Ζόρικο…

Advertisement
Advertisement

Σχεδιαστικά, το Countryman JCW ALL4 πατάει πάνω στις γνώριμες, στιλάτες γραμμές του 5θυρου οικογενειακού SUV της MINI και τις τονίζει μέσω της υιοθέτησης μιας σειράς από επιπλέον αισθητικών επεμβάσεων. Η κόκκινη απόχρωση της οροφής και των καλυμμάτων των καθρεπτών, η νέα κυψελοειδής μάσκα με την κόκκινη περιμετρική λωρίδα, τα πλαϊνά κυψελλοειδή φινιστρίνια, η πίσω αεροτομή, αλλά και ο «φουσκωμένος» πίσω προφυλακτήρας με τη διπλή εξάτμιση και τον διαχύτη, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αμφισβήτησης για το «ζόρικο» ποιόν της έκδοσης. Οι επεμβάσεις στην εμφάνιση ολοκληρώνονται με τους ειδικούς τροχούς, που φέρουν μαύρες ζάντες 19 ιντσών – προαιρετικά, στάνταρ 18άρες.

Στο εσωτερικό του Countryman, η MINI έχει προσθέσει ειδικά σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, επίσης σπορ τιμόνι, ανθρακί επένδυση οροφής, αλλά και ειδικές επενδύσεις στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου και πάνω στο ταμπλό. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί από εκεί και πέρα σε όλο το ταμπλό, τις πόρτες και την κονσόλα είναι από τα πλέον ποιοτικά στην κατηγορία, ενώ στο ίδιο, premium ύφος βρίσκεται και η αψεγάδιαστη συναρμογή. Δέρμα και αλκαντάρα ντύνουν τα καθίσματα, σε μια ακόμη σπορ και πολυτελή επιτυχημένη μίξη. Η θέση του οδηγού είναι πλήρως ρυθμιζόμενη και από τις καλύτερες στην κατηγορία, τόσο λόγω της τοποθέτησης του καθίσματος, όσο και της θέσης του τιμονιού. Φυσικά, όπως και στα υπόλοιπα Countryman έτσι και εδώ πρωταγωνιστεί η μεγάλη ρετρο-hi tech οθόνη στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων, ενώ ίδια, στρογγυλή σχεδίαση, διαθέτουν και τα ανεξάρτητα τρία όργανα του πίνακα οργάνων.

Advertisement

Επιπλέον των παραπάνω, το Countryman JCW διατηρεί τον πρακτικό χαρακτήρα των υπολοίπων εκδόσεων του 5θυρου υπερυψωμένου MINI, όντας σε θέση να μεταφέρει με άνεση στο εσωτερικό του 4 ενήλικες επιβάτες. Το πορτ-μπαγκάζ των 450 λίτρων θα ικανοποιήσει και με το παραπάνω τις ανάγκες τους, όπως επίσης και οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα που βρίσκονται στην καμπίνα.

Με 306 γιατί έτσι μας αρέσει!

Advertisement

To μοτέρ του MINI Countryman JCW βασίζεται πάνω στον 2λιτρο Twin Power Turbo 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης του Countryman Cooper S, όμως έχει υποστεί μια σειρά από επεμβάσεις (ενισχυμένος στρόφαλος, κύριο ρουλεμάν μεγαλύτερης διατομής, ειδικά έμβολα, μπιέλες, νέος αποσβεστήρας κραδασμών με βελτιστοποιημένη ψύξη, μεγαλύτερος υπερσυμπιεστής, νέα σχέση συμπίεσης), οι οποίες του χαρίζουν 306 ίππους ισχύος ή 114 περισσότερους από το S. Ακόμη και συγκριτικά με το προηγούμενο Countryman JCW η ισχύς του έχει αυξηθεί κατά 75 ολόκληρα άλογα. Φυσικά, ανάλογη αύξηση έχουμε και στη ροπή, η οποία φθάνει πλέον τα 45.9 kgm και είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται αποκλειστικά με το σπορ αυτόματο 8άρι Steptronic κιβώτιο του BMW Group, που διαθέτει και manual λειτουργία μέσω των paddles πίσω από τιμόνι.

Advertisement

Η λειτουργία όλων των παραπάνω καθορίζεται από τα 3 προεπιλεγμένα set-up του συστήματος MINI Driving Modes (Mid, Green και Sport), το οποίο παραμετροποιεί –μεταξύ άλλων– τη λειτουργία του κιβωτίου και την απόκριση του κινητήρα. Στην πράξη ο συνδυασμός καταφέρνει να «κρύψει» σοφά τον εκρηκτικό του χαρακτήρα όταν ο οδηγός κινείται σε καθημερινούς ρυθμούς, αφού το κιβώτιο φροντίζει ώστε να ρίχνει τις στροφές για να μειώσει και τις απαιτήσεις σε καύσιμο. Με την επιλογή ωστόσο του προγράμματος Sport το μοτέρ –μαζί με το πολύ καλό σε λειτουργία κιβώτιο– δείχνει τα… δόντια του, ανεβάζοντας ανεμπόδιστα στροφές και ρίχνοντας τους χρόνους των επιταχύνσεων από στάση (π.χ. 0-100 km/h σε μόλις 5.1 sec) και εν κινήσει. Ο σπορ ήχος από την νέα εξάτμιση συνοδεύει τον οδηγό σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, χωρίς παράλληλα να «ενοχλεί» τους επιβάτες. Στο κομμάτι της κατανάλωσης οι απαιτήσεις του ισχυρότερου MINI δρόμου στην ιστορία δεν είναι χαμηλές. Μια μέση τιμή 12.0 lt./00 km είναι αυτή που συνήθως θα δει ο οδηγός του στη σχετική οθόνη του trip computer, αφού είναι γεγονός ότι η αυτοσυγκράτηση είναι μια έννοια που δύσκολα συνοδεύεται με αυτή την έκδοση του Countryman…

Hot SUV

Η MINI έχει προσδώσει στο κορυφαίο Countryman μια σειρά από χαρακτηριστικά που στόχο έχουν να τονίσουν στο έπακρο την οδηγική του… λίμπιντο. Κατ’ αρχάς συναντούμε εδώ την αυτόματη, ALL4 τετρακίνηση της εταιρείας, με πολύδισκο συμπλέκτη που φροντίζει να στέλνει ροπή και στους πίσω τροχούς τη στιγμή ακριβώς που αυτή απαιτείται. Έπειτα υπάρχουν και αρκετές επεμβάσεις στην ανάρτηση που στόχο έχουν την παροχή όσο το δυνατόν περισσότερης πρόσφυσης, έχει αλλάξει η γωνία κάμπερ των εμπρός τροχών, έχει τοποθετηθεί μια –απαραίτητη– μπάρα θόλων επίσης μπροστά, ενώ έχει αλλάξει η λειτουργία του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της έκδοσης. Το «παρών» δίνει και ένα μηχανικό μπλοκέ που φροντίζει να κρατά… βιδωμένους τους εμπρός τροχούς στην άσφαλτο. Οι αλλαγές ολοκληρώνονται με τα ενισχυμένα φρένα (με κόκκινες δαγκάνες εμπρός), που έχουν δίσκους 360×30 mm μπροστά και 330×20 mm πίσω. Όλα αυτά στην πράξη έχουν ως αποτέλεσμα το Countryman JCW στο δρόμο να εμφανίζει μια σπορ οδική συμπεριφορά, με τονισμένη σταθερότητα στην ευθεία, πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές και αρκετή διάθεση για γρήγορα περάσματα. Στοιχεία όπως το αυξημένο βάρος και η υψηλότερη απόσταση από το έδαφος στερούν εκείνο τον σχεδόν απόλυτο χαρακτήρα που έχουν οι αντίστοιχες εκδόσεις των χαμηλότερων MINI, όπως από την άλλη σίγουρα το Countryman JCW βάζει πλώρη για να λάβει τον τίτλο του πιο «καυτού» SUV των διαστάσεών του. Προσόν του αποτελεί το γεγονός ότι παρά τις 19άρες ζάντες (με ελαστικά run flat) το Countryman δεν θα κουράσει τόσο πολύ στην καθημερινή οδήγηση, ενώ στις ίδιες συνθήκες η γενικότερη ορατότητα μαζί με την υψηλή θέση οδήγησης θα βοηθήσουν και στους ελιγμούς.

Συμπέρασμα

Με το νέο Countryman JCW η MINI δημιούργησε ένα πραγματικά πολύ γρήγορο compact SUV, που παράλληλα δεν χάνει τα στοιχεία του ξεχωριστού στυλ και της αυξημένης πρακτικότητας που χαρακτηρίζουν όλες τις εκδόσεις του Countryman. Η τιμή των 55.250 ευρώ που κοστίζει το αυτοκίνητο στην Ελλάδα είναι πολύ υψηλή και σίγουρα το απευθύνει σε όσους συνειδητά θελήσουν να αποκτήσουν το ισχυρότερο MINI –και δει SUV– στην ιστορία, χωρίς να σκεφτούν οτιδήποτε άλλο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 306 PS/5.000-6.250 rpm
Ροπή: 45.9 kgm/1.750-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5.1 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6.9 l/100 km
Εκπομπές CO2: 156 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 288,6 €
Βάρος: 1.675 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.299/1.822/1.557 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 450 lt
Τιμή: από 55.250 €