Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mini Countryman C

Ελλάδα 23:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mini Countryman C

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mini Countryman C

ΔΟΚΙΜΕΣ

Αν υπήρχε μία θεωρία σχετικά με την εξέλιξη και της πορείας ενός μοντέλου, τότε το Countryman είναι ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά δείγματα.

Advertisement
Advertisement

Μεγαλώνουμε και μαζί με εμάς μεγαλώνουν και τα αυτοκίνητα. Ωστόσο, σε αντίθεση με εμάς, που μεγαλώνουμε τόσο σε ηλικία όσο και σε… βάρος, πολλά από τα νέα μοντέλα που περνούν στην επόμενη γενιά τους ψηλώνουν, μακραίνουν και φαρδαίνουν ώστε να είναι πιο ευρύχωρα.

Αρκεί να δείτε την πρώτη γενιά του Countryman δίπλα στην πιο πρόσφατη. Η διαφορά ανάμεσα τους γίνεται αντιληπτή με την πρώτη ματιά αφού τα χωρίζει κοντά στο μισό μέτρο.

Για την ακρίβεια το πρώτο Countryman ίσα που περνούσε τα 4 μέτρα όταν  το  δεύτερο μάκρυνε στα 4,3 μέτρα για να φτάσουμε στο σημερινό των 4,4 μέτρων. To οποίο είναι 13 εκατοστά μακρύτερο και 8 ψηλότερο, πλησιάζοντας το μέγεθος μιας BMW X1.

Advertisement
Advertisement

Ταυτόχρονα, φάρδυνε και ψήλωσε ώστε να προσφέρει μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, αλλά και για να έχει μία απόσταση από το μικρότερο, πλήρως ηλεκτρικό, Aceman που τοποθετείται κάτω από το Countryman και πάνω από το Mini Cooper.

Κάτι που είναι πολύ σημαντικό για αρκετούς είναι ότι το νέο Countryman είναι πιο SUV από ποτέ, αφού η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ξεπερνά τα 20 εκατοστά.

Και στις τρεις γενιές αυτό που δεν άλλαξε ριζικά, αλλά μετασχηματίστηκε (με περισσότερες γωνίες, όπως η οκταγωνική μάσκα, οι νέοι προβολείς κ.α.) είναι η βασική σχεδιαστική φόρμουλα που ξεχωρίζει οποιοδήποτε Mini από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο υπάρχει.

Advertisement

Άλλωστε, το ντιζάιν παραμένει ένα από τα ισχυρά κίνητρα για να αποκτήσει κανείς ένα Mini. Ειδικότερα το νέο Countryman που όχι μόνο έχει ωριμάσει, αλλά έχει εξελιχθεί σε κάθε του σημείο.

Κάτι που είναι έκδηλο περνώντας στο εσωτερικό με το βλέμμα να πέφτε αρχικά στη μεγάλη κυκλική οθόνη με διάμετρο στα 24 εκατοστά.

Advertisement

Η οθόνη είναι εξαιρετική σε γραφικά και πληροφόρηση με πολύ ενδιαφέρουσες και στιλάτες θεματικές ενότητες που αλλάζουν ανάλογα με το προφίλ οδήγησης (Experiences).

Και όπως συμβαίνει στα περισσότερα μοντέλα απαιτείται ένας σημαντικός χρόνος για να μάθεις το μενού (ειδικότερα με τον κλιματισμό), ενώ το ρόλο του πίνακα οργάνων έχει το head-up display.

Αξιοσημείωτο πάντως είναι ότι σε αρκετά σημεία της οθόνης οι ενδείξεις λειτουργούν ως shortcuts/ widgets ανακατευθύνοντας μέσω της αφής προς το αντίστοιχο μενού.

Advertisement

Χαμηλότερα υπάρχει μία σειρά από βασικούς διακόπτες για τη λειτουργία του αυτοκινήτου. Ένας σε στιλ κλειδιού που ενεργοποιεί/ απενεργοποιεί το κινητήρα και ακριβώς δίπλα ένας μίνι διακόπτης για την επιλογή της κίνησης.

Και σε μικρή απόσταση από το μπουτόν για το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Αυτή η διάταξη μπορεί να ξενίζει αλλά εύκολα τη συνηθίζεις. A, να μην ξεχάσω να τονίσω το πολύ καλό σε ένταση και πιστότητα ηχοσύστημα της Harman Kardon.

Από εκεί και πέρα τα πλαστικά και οι επενδύσεις αφήνουν κάποιες ανάμεικτες εντυπώσεις. Τουλάχιστον, μέχρι να κατανοήσεις ότι τα υλικά έχουν κατασκευαστεί σε ένα μεγάλο ποσοστό από ανακυκλώσιμα στο πλαίσιο της βιωσιμότητας.

Κάτι που θα σε βοηθήσει να ξεπεράσεις κάποιες πρωτοτυπίες, όπως για παράδειγμα ότι το κάθετο μπράτσο στο τιμόνι είναι από ύφασμα, οι κάθετοι αεραγωγοί και οι λαβές στις πόρτες.

Όπως και να έχει το θέμα είναι ότι το Countryman έχει έναν ποιοτικό διάκοσμο που καταφέρνει να συνδυάζει με κομψό τρόπο το σύγχρονο ντιζάιν με το στοιχείο της βιωσιμότητας.

Αλλά και της πρακτικότητας με έξυπνες θήκες, ένα ντουλαπάκι στην κεντρική κονσόλα και πολύ καλούς χώρους για όλους τους επιβάτες (σ.σ. τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα κατά 13 εκ. και οι ράχες ανακλινόμενες έξι σημείων), αλλά και για τις αποσκευές με το πορτμπαγκάζ να ξεκινά από τα 450 λίτρα.

Εννοείται ότι το σύνολο με τα συστήματα και τις τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας είναι υπερπλήρης από τη βασική έκδοση που προσφέρουν τη δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2 ή ακόμα και απομακρυσμένου ελέγχου του αυτοκινήτου στο παρκάρισμα μέσω κινητού.

Και πάμε στα μηχανικά μέρη με το νέο Countryman να βασίζεται στην πλατφόρμα FAAR, την οποία συναντάμε μεταξύ άλλων στις BMW X1 και X2. Το Countryman C είναι το entry-level στην γκάμα του μοντέλου και κάτω από το καπό υπάρχει ένας εξελιγμένος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1.499 κ.εκ. που αποδίδει 170 ίππους και 240 Nm.

Χάρη στην τεχνολογία υπερτροφοδότησης TwinPower (άμεσος ψεκασμός με στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας) και το 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα που περιστασιακά προσφέρει έως και 19 ίππους επιπλέον, το μοτέρ προσφέρει κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές επιδόσεις, χάρη και στην πολύ καλή κλιμάκωση των 8 σχέσεων του στάνταρ διπλόδισκου αυτόματου κιβωτίου.

Το οποίο αλλάζει σχέσεις στο σωστό timing, ακόμη και στο σπορ πρόγραμμα. Όσο για την κατανάλωση υπολογίστε μία μέση τιμή στα περίπου 7-8 λίτρα/100 χλμ.

Από εκεί και πέρα το Countryman είναι ένα καλοστημένο SUV. Δεν έχει την σπιρτάδα της πρώτης γενιάς, αλλά προσφέρει ιδιαίτερα άνετες μετακινήσεις (παρά τις 20άρες ζάντες) με κορυφαία ποιότητα κύλισης στο ταξίδι και με κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους στις πολύ υψηλές ταχύτητες να μην περνούν στα αρνητικά.

Αν και ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες, ακόμη και στην επιλογή Go-Kart, το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση, όταν τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων.

Συμπερασματικά, το νέο Countryman έχει ακολουθήσει ξεκάθαρα την οδό ενός οικογενειακού SUV με ισορροπημένα δυναμικά χαρακτηριστικά, που δεν αποτινάσσει το ιδιαίτερο στιλ και μια μινιμάλ αύρα που τη διακατέχει το ρετρό στοιχείο.

Μάλιστα, η νέα γενιά είναι πλήρης αφού πέρα από τη βασική έκδοση της δοκιμής μας (από 34.500 €), υπάρχει η δίλιτρη ντίζελ D των 163 ίππων (από 39.900 €), οι ηλεκτρικές E/ SE των 204/ 313 ίππων (από 43.950/ 49.950€) και οι δίλιτρες τετρακίνητες βενζίνης S/ JCW των 218/ 300 ίππων (από 57.750€). Εσείς αποφασίζετε (και φυσικά πληρώνετε)…

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Mini Countryman C
Κινητήρας: Τρικύλινδρος 1.499 cc
Ισχύς: 170 PS/4.700-6.500 rpm
Pοπή: 240 Nm/1.500-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,3 sec
Τελική ταχύτητα: 212 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 5,9 lt/100 km /7,5 lt/100 km|
Εκπομπές CO2: 102 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.444/1.843/1.661 mm
Μεταξόνιο: 2.692 mm
Βάρος: 1.620 kg
Χώρος αποσκευών: 450-1.450 lt
Τιμή: Από 34.500 ευρώ