ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz CLE 200 Coupe

Ελλάδα 7:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mercedes-Benz CLE 200 Coupe

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz CLE 200 Coupe

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η νέα Mercedes-Benz CLE είναι ένα μοντέλο που αποτυπώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους κανόνες της ομορφιάς.

Advertisement
Advertisement

Εάν υπήρχαν καλλιστεία για το ομορφότερο τετράτροχο μοντέλο που κυκλοφορεί αυτή την περίοδο, όχι μόνο επί ελληνικού εδάφους αλλά και στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς, σίγουρα η νέα Mercedes-Benz CLE θα ήταν ένα από τα φαβορί για τον τίτλο. Μάρτυράς μου τα αδηφάγα βλέμματα των επιβατών από τα διπλανά αυτοκίνητα ή των περαστικών.

Eίναι το γεγονός ότι η CLE έχει μια ξεχωριστή παρουσία που εκφράζει εύγλωττα την υψηλή αισθητική όχι μόνο στο επίμαχο πίσω τμήμα του αμαξώματος, αλλά ακόμα και στις λεπτομέρειες. Όπως τις χειρολαβές ή τα φωτιστικά σώματα, αλλά και τις παραλληλόγραμμες απολήξεις των εξατμίσεων, οι οποίες ενισχύουν όσα θέλει να επικοινωνήσει ο σχεδιασμός για το σπορ πνεύμα της κατασκευής.

Η νέα Mercedes-Benz CLE Coupé αντικαθιστά τις αντίστοιχες C-Class και E-Class, συνδυάζοντας την αρχοντική εμφάνιση σε ένα αμάξωμα, το οποίο παρεμπιπτόντως έχει μεγαλύτερο μήκος από την απερχόμενη E-Class Coupé αλλά και οριακά χαμηλότερο ύψος (1,42 m), επιλογές που συνηγορούν σε μια de facto πιο δυναμική παρουσία.

Advertisement
Advertisement

Η επιβλητική της εμφάνιση προσδιορίζεται από την εμφατική και πληθωρική ενιαία μάσκα, το καπό με το έντονο ανάγλυφο, τις εντυπωσιακές 19άρες ζάντες (στάνταρ στο πακέτο AMG Line), τον εμπρός μικρό πρόβολο και το μεγάλο μεταξόνιο.

Η ιδιαίτερη εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου τα πάντα πλέον ακολουθούν τις νέες τάσεις. Μια καμπίνα που δείχνει εξαιρετικά προσεγμένη, σε κάθε της λεπτομέρεια, με λιτές και καθαρές γραμμές, συνδυασμένες με ποιότητα κατασκευής υπεράνω κριτικής.

Το ενδιαφέρον συγκεντρώνουν τα εντυπωσιακά μπάκετ καθίσματα, αλλά κυρίως η οθόνη πολυμέσων με διαγώνιο 11,9” που διαθέτει εξαιρετική ευκρίνεια και πληθώρα λειτουργιών, καθώς περιλαμβάνει το πρωτοποριακό σύστημα τηλεματικής MBUX 3ης γενιάς με τεχνητή νοημοσύνη και φωνητικές λειτουργίες, το οποίο ήδη τοποθετείται και στη νέα E-Class.

Advertisement

Το νέο interface προσφέρει ταχύτερες αντιδράσεις και μεγαλύτερα εικονίδια που βελτιώνουν τη χρήση, όντας πιο εύκολο να τα επιλέξει κάποιος την ώρα που οδηγεί. Επιπλέον, διαθέτει ενσωματωμένες περισσότερες εφαρμογές που βασίζονται στο λειτουργικό σύστημα Android για να μπορούν οι λάτρεις της ψηφιακής επικοινωνίας να έχουν πρόσβαση σε trendy προγράμματα, όπως TikTok και Zoom.

Χωροταξικά, η είσοδος-έξοδος των επιβατών για την πίσω σειρά καθισμάτων ακολουθεί πιστά τη φιλοσοφία των κουπέ μοντέλων, με το χαμήλωμα της οροφής να απαιτεί περισσότερη προσπάθεια για να μη βρίσκει το κεφάλι. Αντίθετα, οι χώροι για οδηγό και συνοδηγό είναι πολύ καλοί, με τον πρώτο να απολαμβάνει μια κορυφαία θέση οδήγησης.

Advertisement

Άψογα και τα ηλεκτρικά καθίσματα, με ρυθμίσεις ακόμα και για την πλευρική σύγκλιση στα πλευρά. Τα 2.865 mm του μεταξονίου δημιουργούν προϋποθέσεις για ικανοποιητικό χώρο για τους ενήλικες που θα φιλοξενηθούν πίσω, ακόμα και για να ταξιδέψουν, με τον χώρο αποσκευών να προσφέρει 420 lt.

Έχοντας συνοδεία την καταπληκτική πιστότητα που προσφέρει το ηχοσύστημα 3D surround της Burmester, ξεκινάω τη διαδρομή μου. Στην πράξη η Mercedes-Benz CLE 200 είναι όσο γρήγορη και αποτελεσματική χρειάζεται.

Το σετάρισμα της ανάρτησης -πολλαπλών συνδέσμων εμπρός πίσω-, το άκαμπτο πλαίσιο, η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης και τα δυνατά φρένα με τους μεγαλύτερους δίσκους, παρά το σχετικά ευαίσθητο ABS, δημιουργούν ένα εντυπωσιακά ισορροπημένο σύνολο.

Advertisement

Το ίδιο ισχύει και για τον πολύ καλό σε λειτουργία κινητήρα των 2,ο lt, με ισχύ 204 PS και 320 Nm ροπής. Χάρη στη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα που προσφέρει επιπλέον 23 PS και 205 Nm, η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 227 PS, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα το σχετικά βαρύ αμάξωμα των 1.790 kg να μπορεί να κινηθεί εύκολα και άνετα.

Το συγκεκριμένο ηλεκτρικό μοτέρ βρίσκεται τοποθετημένο μέσα στο αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic με μετατροπέα ροπής, το οποίο σε συνθήκες ακινησίας ή πολύ χαμηλού φορτίου, αποσυνδέει τον κινητήρα από τη μετάδοση και τον απενεργοποιεί για εξοικονόμηση καυσίμου, που με λίγη προσοχή στο γκάζι σπάνια θα ξεπεράσει τα 9,0 lt/100 km. Σε συνδυασμό με το μεγάλο ρεζερβουάρ καυσίμου (66 lt) η αυτονομία, που εύκολα μπορεί να ξεπεράσει τα 600 km.

Η δύναμη του κινητήρα απλώνεται σε ένα μεγάλο εύρος στροφών και, σε συνδυασμό με την αμεσότητα που προσφέρει η εμπλοκή του κιβωτίου, παρέχει απλόχερα στον οδηγό ικανή ποσότητα ροπής τη στιγμή που αυτός πατήσει πιο βαθιά το πεντάλ του γκαζιού. Η απόκριση του μοτέρ γίνεται ακόμη πιο άμεση εάν ο οδηγός επιλέξει το οδηγικό πρόγραμμα«Sport», το οποίο δίνει στην CLE 200 μια σαφέστατη σπορ απόχρωση.

Βασιζόμενη πάνω στην πλατφόρμα MRA2, είναι λογικό η νέα CLE να περνάει στον οδηγό της μια πολύτιμη αίσθηση ασφάλειας, που συνοδεύεται από κορυφαία ποιότητα κύλισης και ηχομόνωσης. Ειδικά όμως στην έκδοση με το πακέτο AMG Line, δείχνει και τον δυναμισμό της.

Αυτός κρύβεται αριστοτεχνικά κάτω από τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα της στην καθημερινή οδήγηση, παρά τη σχετική σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης, όμως όταν οι ρυθμοί ανέβουν και η διαδρομή γίνει πιο απαιτητική, η CLE 200 Coupé αποδεικνύει ότι έχει φτιαχτεί για να προσφέρει (και) οδηγική ευχαρίστηση.

Γεγονός είναι πάντως πως η CLE προτιμά τους καλοστρωμένους δρόμους. Αυτό που σου αφήνει ως τελική επίγευση είναι μια αίσθηση πληρότητας σε όλους τους τομείς. Αν θες να οδηγήσεις γρήγορα, μπορείς. Αν θες μια χαλαρή βόλτα ή ένα ξεκούραστο ταξίδι είναι ό,τι καλύτερο. Και βέβαια είναι η εμφάνιση που τα σπάει. Οι άνθρωποι της Mercedes-Benz έκαναν για μια ακόμα φορά κίνηση-ματ.

KEY TECH

Η Mercedes-Benz CLE μπορεί να εξοπλιστεί με το σύστημα DYNAMIC BODY CONTROL, το οποίο ελέγχει μεμονωμένα κάθε αμορτισέρ, σε συνάρτηση με τις ρυθμίσεις του κινητήρα και της μετάδοσης. Παράλληλα συνδυάζεται με σύστημα τετραδιεύθυνσης στον πίσω άξονα, με τους τροχούς να στρίβουν αντίθετα με τους εμπρός έως και 2,5 μοίρες, μειώνοντας τον κύκλο στροφής κατά 50 cm. Αποτέλεσμα είναι η CLE Coupé να έχει μικρότερο κύκλο στροφής σε σχέση με τη C-Class Coupé (10,7 m αντί των 11,2 m).

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.999 cc, i4, TURBO, 204 PS/5.800 rpm, 320 Nm/1.600-4.000 rpm
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 48V: 23 PS, 205 Nm
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 227 PS
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 9 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Ε)/ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π),
0-100 KM/H: 7,4”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 240 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 8,8 lt/100 km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.850/1.861/1.423 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.865 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 420 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.790 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 64.630 ευρώ