Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic

Ελλάδα 13:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic

ΔΟΚΙΜΕΣ

«Φορώντας» τον ισχυρότερο 4κύλινδρο κινητήρα σε μοντέλο παραγωγής, η νέα Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic είναι ένα πραγματικά εκρηκτικό μοντέλο που δεν απαιτεί κανέναν συμβιβασμό από όποιον την αποκτήσει.

Advertisement
Advertisement

Μη μένετε στις διαστάσεις. Η νέα Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic δεν είναι απλά η ισχυρότερη και γρηγορότερη έκδοση του μικρομεσαίου 4θυρου κουπέ της Mercedes, αλλά ένα από τα πιο «καυτά» σπορ μοντέλα της αγοράς. Άλλωστε, με 2λιτρο μοτέρ turbo 421 ίππων στην έκδοση «S» (η «απλή» AMG CLA 45 έχει ισχύ 387 ίππων), πρόκειται για το αυτοκίνητο με τον ισχυρότερο 4κύλινδρο κινητήρα από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο που κυκλοφορεί σήμερα.

Άγρια…

Advertisement
Advertisement

Από την εμφάνισή της κιόλας, η CLA 45 S προδιαθέτει τον εξωτερικό παρατηρητή για το δυναμισμό της. Πάνω λοιπόν στο κομψό, 4πορτο κουπέ αμάξωμα της νεότερης CLA, οι άνθρωποι της AMG έχουν προσθέσει μια σειρά από αισθητικά αλλά και αεροδυναμικά βοηθήματα, που χαρίζουν στην 45 S την διαφορετικότητα που της αρμόζει. Ιδίως στο πίσω τμήμα με τον τεράστιο μαύρο διαχύτη και τις τέσσερις μαύρες χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης (90 χλστ. η κάθε μία) που αναγράφουν «ΑΜG», η CLA 45 S δεν αφήνει καμία αμφισβήτηση για την προκλητικότητά της. Ειδικά σε ότι αφορά στην αεροδυναμική και εκτός του πίσω διαχύτη που προαναφέραμε, η πανίσχυρη AMG CLA εφοδιάζεται επίσης με ένα νέο εμπρόσθιο σπόιλερ και διαφοροποιημένες εισαγωγές, πλαϊνά σπόιλερ και ειδικά «φρυδάκια» στους πίσω θόλους, καθώς και μια έξτρα αεροτομή πάνω στο πορτ-μπαγκάζ. Οι αλλαγές ολοκληρώνονται με τις πανέμορφες, ειδικές σφυρήλατες ζάντες των 19 ιντσών σε μαύρο ματ χρώμα, με αλουμινένιο κεντρικό μπουλόνι ασφαλείας, που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής.

Σπορ εσωτερικό με hi-tech πινελιές

Advertisement

Full επίθεση και στο εσωτερικό της εκρηκτικής Mercedes-AMG CLA 45 S, με την Mercedes να προσθέτει στο γνώριμο πλέον hi-tech θάλαμο μια σειρά από μοναδικά σπορ καλούδια. Πρώτα και κυριότερα τα χαμηλά τοποθετημένα AMG σπορ καθίσματα με δέρμα, αλκαντάρα και κόκκινες ραφές, που στηρίζουν σωστά το σώμα χωρίς όμως να αφήνουν στην άκρη την άνεση. Τα καθίσματα αυτά είναι πλήρως ρυθμιζόμενα, συνδυάζονται με όμορφες κόκκινες ζώνες ασφαλείας, ενώ ιδίως αυτό του οδηγού τον φέρνει εύκολα στην ιδανική θέση που χρειάζεται ώστε να έχει το τιμόνι μέσα στα χέρια του. Το τελευταίο έχει τριάκτινη διάταξη, με επενδύσεις χρωμίου, λογότυπο AMG, κόκκινες ραφές, αλλά και στεφάνη με αλκαντάρα στο πιάσιμο και κόκκινο αγωνιστικό σιρίτι για τη ευθεία θέση των τροχών. Υπέρ-πλήρη είναι τα μπουτόν (και με touch διακόπτες) πάνω στο τιμόνι, ενώ υπάρχουν και δύο επιπλέον κουμπιά-οθονούλες εκατέρωθεν του κέντρου του τιμονιού για την ένδειξη του επιλεγμένου set-up οδήγησης.

Advertisement

Εκτός τώρα του τμήματος μπροστά από τον οδηγό, όλο το εσωτερικό της AMG CLA 45 S ξεχωρίζει για τα υψηλά ποιοτικά του δεδομένα, που ενισχύονται στην έκδοση αυτή με έξτρα επενδύσεις δέρματος, επενδύσεις χρωμίου, μεταλλικά φιλέτα, αλλά και κρυφό φωτισμό (και στους αεραγωγούς!), η απόχρωση του οποίου μπορεί να ρυθμιστεί ανάλογα με τα «θέλω» των επιβατών. Φυσικά, άξιο μνείας είναι το διπλό κάθετο πάνελ των οθονών MBUX με τον πλήρη ψηφιακό πίνακα οργάνων (αριστερά) και αυτή για το υπέρ-πλήρες σύστημα infotainment (δεξιά). Θα θέλαμε πάντως οι οθόνες αυτές να ήταν οι μεγαλύτερες των 10,25 ιντσών και όχι οι μικρότερες των 7 ιντσών που έφερε το μοντέλο της δοκιμής. Χωροταξικά, τα δεδομένα δεν αλλάζουν συγκριτικά με τις «απλές» εκδόσεις της CLA, με 4 ενήλικες επιβάτες να βρίσκουν εύκολα θέση στο εσωτερικό. Το πορτ-μπαγκάζ των 460 λίτρων φθάνει και περισσεύει για τις ανάγκες τους.

Πανίσχυρη και εκρηκτική

Advertisement

Κάτω από το καπό της CLA 45 S φιλοξενείται ο νέο-εξελιγμένος 2λιτρος turbo κινητήρας της AMG, ο οποίος με 421 ίππους ισχύος περηφανεύεται ότι είναι ο ισχυρότερος 4κύλινδρος που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στο δρόμο. Αυξημένη είναι και η ροπή του η οποία αγγίζει ούτε λίγο, ούτε πολύ τα 51,0 kgm στις 5.000 στροφές. Σε συνδυασμό με το 8άρι, αυτόματο διπλού συμπλέκτη AMG Speedshift-DCT κιβώτιο και την παρουσία της τετρακίνησης 4Matic+, οι επιδόσεις είναι απλά εντυπωσιακές, αφού το 0-100 km/h έρχεται σε μόλις 4.0 sec (με τη βοήθεια και του launch control), ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 270 km/h.

Από πλευράς απόδοσης, το 4κύλινδρο turbo μοτέρ της Mercedes-AMG δεν αφήνει κανένα περιθώριο παραπόνων, με τη λειτουργία του να είναι σε κάθε περίπτωση εκρηκτική ανεξαρτήτως του οδηγικού set-up που θα επιλεγεί. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι το πανίσχυρο 4κύλινδρο αυτό μοτέρ «στροφάρει» μέχρι πολύ ψηλά (έως και τις 7.200 σ.αλ.), γεμίζοντας εντυπωσιακά γρήγορα το στροφόμετρο και θυμίζοντας έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα πολλών ίππων. Από κοντά και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της AMG, το οποίο σε κάθε βαθύ πάτημα του πεντάλ του γκαζιού φροντίζει ώστε άμεσα να αλλάζουν οι ταχύτητες για να βοηθήσει το μοτέρ στο έργο του. Ιδίως εφόσον ο οδηγός επιλέξει κάποιο εκ των οδηγικών προγραμμάτων «Sport», «Sport+» και «Race» («Individual», «Slippery» και «Comfort» τα υπόλοιπα 3), τότε η απόκριση μοτέρ-κιβωτίου είναι ακόμη πιο άμεση, με το «Race» φυσικά να… εκτοξεύει την CLA 45 S σε κάθε γρήγορη επιτάχυνση. Εκρηκτικός είναι και ο ήχος που απελευθερώνεται από τις εξατμίσεις στο πίσω μέρος και ο οποίος στην επιλογή «Race» (ανοίγουν πλήρως τα κλαπέτα) θυμίζει ηχητικό αποτέλεσμα αγωνιστικού αυτοκινήτου! Σε ό,τι αφορά τέλος στην κατανάλωση, είναι λογικό με βάση τα παραπάνω οι τιμές που βλέπει ο οδηγός να είναι υψηλές. Εμείς, κινούμενοι σε πόλη και εθνική καταγράψαμε μια τιμή κοντά στα 12,8 lt./km, ένα νούμερο που μπορεί να αυξηθεί ακόμη περισσότερο εάν ο οδηγός αποφασίζει συχνά να ανακαλύπτει τα όρια της CLA 45 S…

Γνήσια σπορ

Η Mercedes έχει δώσει ιδιαίτερη σημασία κατά την εξέλιξη των εκδόσεων AMG 45 & 45 S των compact αυτοκινήτων της στο να δημιουργήσει αυτοκίνητα γνήσια σπορ, που δεν απαιτούν κανέναν συμβιβασμό από τον ιδιοκτήτη τους. Για παράδειγμα, παρότι όλες οι CLA πατούν σε προσθιοκίνητη πλατφόρμα και η CLA 45 S είναι τετρακίνητη, η Mercedes μέσω της προσθήκης δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενων πολύδισκων συμπλεκτών στο πίσω διαφορικό δίνει τη δυνατότητα στη 45 S να στείλει τη δύναμη αποκλειστικά στους πίσω τροχούς και να προσφέρει άφθονη πλαγιολίσθηση (Drift mode). Το παρών δίνουν και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ τα οποία ρυθμίζουν τη σκληρότητά τους ανάλογα με το οδηγικό set-up που έχει επιλεγεί, ενώ ενισχυμένα (με 6πίστονες δαγκάνες εμπρός και αεριζόμενους δίσκους 360×36 mm) είναι και τα φρένα.

Στο δρόμο η Mercedes-AMG CLA 45 S είναι απλά εντυπωσιακή. Σε καθημερινές, «ήπιες» συνθήκες τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ δουλεύουν συνεχώς ώστε να προσφέρουν όσο το δυνατόν καλύτερη άνεση (με βάση πάντα και τα δεδομένα του πλαισίου, των χαμηλοπρόφιλων ελαστικών-μεγάλων ζαντών κ.λπ.) και να μην «κουράσουν» οδηγό και επιβάτες κατά το πέρασμα από τις ανωμαλίες της ασφάλτου. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς η CLA 45 S αποκαλύπτει τις πραγματικές της δυνατότητες. Στην ευθεία το πανίσχυρο μοντέλο της Mercedes-AMG φθάνει με χαρακτηριστική ευκολία σε ταχύτητες πολύ υψηλότερες από τα… νόμιμα όρια ταχυτήτων, με τη σταθερότητα να είναι σε κάθε περίπτωση σε πολύ υψηλά επίπεδα. Ωστόσο, το κύριο πεδίο δράσης της είναι οι στροφές και εκεί η CLA 45 S βγάζει με μεγαλοπρέπεια μάλιστα, τον πραγματικό της χαρακτήρα. Το κράτημα λοιπόν είναι πολύ υψηλό και η πρόσφυση είναι άφθονη, αφού η δουλειά των ανθρώπων της AMG πιάνει τόπο και η CLA 45 S στρίβει εκπληκτικά γρήγορα και με απόλυτη σαφήνεια. Για τους λάτρεις της οδηγικής… ηδονής το σύστημα Drift mode (ενεργοποιείται μέσω των paddles αλλαγής ταχυτήτων, με επιλεγμένο το «Race» και τη χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου) επιτρέπει την άφθονη πλαγιολίσθηση αφού όλη η δύναμη μεταφέρεται πίσω. Βέβαια, κύριο χαρακτηριστικό της CLA 45 S παραμένει η κορυφαία πρόσφυση που προσφέρει και που, σε συνδυασμό με τον πανίσχυρο κινητήρα της, της δίνει τη δυνατότητα να καταπιεί πραγματικά χιλιόμετρα, ανεξαρτήτως της χάραξης της διαδρομής… Σε ό,τι αφορά στα φρένα της, αυτά ξεχωρίζουν για την αποτελεσματικότητά τους ακινητοποιώντας το αυτοκίνητο με πραγματικά εμφατικό τρόπο. Το τιμόνι τέλος δεν είναι το πιο βαρύ της κατηγορίας, τουναντίον μάλιστα δεν «ενοχλεί» καθόλου στην καθημερινή χρήση, όμως παραμένει ακριβές και με πολύ καλή πληροφόρηση σε κάθε συνθήκη.

Συμπέρασμα

H Mercedes έφτιαξε ένα πραγματικά εκρηκτικό compact 4πορτο κουπέ. Όπως είπαμε και στην αρχή, η CLA 45 S δεν μπορεί να ειδωθεί ως απλώς η κορυφαία έκδοση στη γκάμα της CLA, αλλά ως μια αυτόνομη σπορ κατασκευή, που μπορεί να ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό λάτρη των κορυφαίων επιδόσεων και της οδηγικής απόλαυσης. Μοιραία η τιμή της βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, αφού η έκδοση CLA 45 S κοστίζει 86.640 ευρώ, με την «απλή» CLA 45 των 387 ίππων να τιμάται στα 80.400 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.991 cc
Ισχύς: 421 PS/6.750 rpm
Ροπή: 51.0 kgm/5.000-5.250 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4.0 sec
Τελική ταχύτητα: 270 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 8. l/100 km
Εκπομπές CO2: 186 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 517,1 €
Βάρος: 1.675 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.693/1.857/1.413 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Χώρος αποσκευών: 460 lt.
Τιμή: από 86.640 €