Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Lynk & Co 01

Ελλάδα 15:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Lynk & Co 01

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η πρώτη επί ευρωπαϊκού εδάφους πρόταση της Lynk & Co, το plug-in υβριδικό 01, ανανεώθηκε πρόσφατα ενισχύοντας ακόμα περισσότερο το ιδιαίτερο premium προφίλ του.

Advertisement
Advertisement

Ξεχάστε για λίγο τα αυτοκίνητα. Και ελάτε να κάνουμε μαζί ένα «ταξίδι» στο Γκέτεμποργκ, εκεί που βρεθήκαμε το Μάιο για τη γνωριμία του νέου Lynk & Co 08. Αν λοιπόν θέλετε να δείτε που το πάνε οι Κινέζοι, ξεχάστε τα αυτοκίνητα, και ψάξτε να δείτε τι συμβαίνει σε αυτή την πόλη της Σουηδίας, στα πάτρια εδάφη της Volvo και μέσα στην έδρα της σκανδιναβικής υπερηφάνειας.

Η εικόνα είναι εντυπωσιακή και άκρως ενδεικτική για αυτά που έρχονται. Οι Κινέζοι της Geely έχουν κάνει τεράστιες επενδύσεις σε ακίνητα και ανθρώπους, και έχουν δημιουργήσει μία τεχνολογική China Town στην καρδιά της Ευρώπης. Μία ολόκληρη περιοχή της πόλης και μεγάλα οικοδομικά τετράγωνα από σούπερ μοντέρνα κτήρια, μέσα στα οποία στεγάζουν όλες τις υπηρεσίες τους, από τα τμήματα σχεδιασμού και R&D μέχρι ό,τι βάλει ο νους σας (και ακόμα περισσότερο ο νους τους).

Σε αυτά τα γυάλινα κτήρια οι Κινέζοι έχουν δημιουργήσει μία «μυρμηγκοφωλιά» από νέους ανθρώπους και λαμπερά μυαλά που δουλεύουν για όλες τις εταιρείες τους, εκμεταλλευόμενοι στο έπακρο την τεράστια παράδοση και την τεχνογνωσία της Volvo και παίρνοντας από πρώτο χέρι κατευθυντήριες γραμμές για τις ευρωπαϊκές τους επιδιώξεις.

Advertisement
Advertisement

Μέσα σε αυτό το high-tech μελίσσι ανθρώπων, ιδεών και οικονομικών επιδιώξεων, οι Κινέζοι της Geely δείχνουν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι είναι ικανοί να φέρουν το ευρωπαϊκό παιχνίδι στα μέτρα τους. Και χάρη σε ένα σωστό blend εταιρειών, από την Volvo και την Polestar έως την Lotus και τόσες άλλες, είναι αποφασισμένοι να μην αφήσουν τους Ευρωπαίους σε χλωρό κλαρί.

Σε αυτό το πραγματικά εντυπωσιακό «οικοσύστημα», η Lynk & Co μοιάζει ως μία φυσική συνέχεια, ένα από τα πιο δημιουργικά εγχειρήματα του κινεζικού γκρουπ, που ήδη έχει δώσει σημάδια γραφής, αφήνοντας εξαιρετικές εντυπώσεις.

Ξεκινώντας από το 01 που αποτέλεσε την πρώτη προσπάθεια, περνώντας στο εξαιρετικό πλήρως ηλεκτρικό 02 και φθάνοντας στο πιο πρόσφατο 08 (το PHEV με τα 200 χιλιόμετρα αυτονομία που τα αλλάζει όλα στην κατηγορία του), η Lynk & Co έχει ήδη αφήσει το στίγμα της. Και όχι μόνο στα αυτοκίνητα, καθώς ήταν και η εταιρεία που προώθησε δυναμικά νέες και πιο μοντέρνες πρακτικές χρήσης του αυτοκινήτου, όπως το car sharing.

Advertisement

Η φετινή χρονιά είναι ίσως η πιο δραστήρια στην σύντομη ιστορία της μάρκας. Μετά τα 02 και το 08, φέρνει στην αγορά την αναβαθμισμένη έκδοση του 01, το οποίο καλείται να συνεχίσει την παρουσία της μάρκας στα plug-in υβριδικά, διατηρώντας την εστέτ παρουσία του και τα ξεκάθαρα premium χαρακτηριστικά του.

Πολύ δε περισσότερο όταν τα PHEV έχουν πλέον πάρει το επάνω χέρι, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές βρίσκουν δύσκολη την συμβίωση με τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα προβλήματα με την φόρτισή τους.

Advertisement

Η εξωτερική εικόνα του Lynk & Co 01 παραμένει οικεία, ωστόσο φέρει τις απαραίτητες πινελιές ανανέωσης που το κάνουν να δείχνει αρκετά διαφορετικό και σίγουρα πιο μοντέρνο από το απερχόμενο μοντέλο. Η μάσκα έχει αποκτήσει πιο γυαλιστερή μαύρη υφή, οι προβολείς ενσωματώνουν πλέον τεχνολογία ενεργής κατεύθυνσης (στην έκδοση More), ενώ πίσω, τα δυναμικά LED φώτα δημιουργούν όμορφα μοτίβα όταν ο οδηγός ανοίγει ή κλείνει το αυτοκίνητο.

Οι νέες ζάντες -19 ή 20 ιντσών- προσθέτουν έξτρα στιλ στο αυτοκίνητο, κάνοντάς το ακόμα πιο δυναμικό και με μία εμφανή σπορτίφ διάσταση. Η παλέτα των χρωμάτων εμπλουτίζεται με το Crystal White και το Mineral Green, δύο αποχρώσεις που αναβαθμίζουν την αίσθηση πολυτέλειας και διαφοροποίησης.

Η πραγματική είδηση, ωστόσο, δεν βρίσκεται στην επιφάνεια. Η μεγαλύτερη αλλαγή για το ανανεωμένο 01 κρύβεται κάτω από το αμάξωμα: η πλήρης επανασχεδίαση της ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής και η υιοθέτηση ενός νέου υβριδικού συστήματος, καθιστούν το 01 όχι απλώς πιο σύγχρονο, αλλά και πιο αποδοτικό.

Advertisement

Στο επίκεντρο της αναβάθμισης βρίσκεται ο νέος επεξεργαστής Qualcomm Snapdragon 8155 -από τους ισχυρότερους αυτή τη στιγμή στην αυτοκίνηση- που αναλαμβάνει τη διαχείριση του infotainment και της συνδεσιμότητας.

Το σύστημα συνοδεύεται από κεντρική οθόνη αφής 15,4 ιντσών υψηλής ευκρίνειας, η οποία βρίσκεται πιο ψηλά στην κεντρική κονσόλα με αντιθαμβωτική επίστρωση και αντοχή στις δαχτυλιές, καθώς και από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών, που προσφέρει παραμετροποιήσιμες απεικονίσεις.

Η συνδεσιμότητα ενισχύεται περαιτέρω με δυνατότητες 5G, ενσωματωμένο Wi-Fi hotspot, διευρυμένη λειτουργία φωνητικών εντολών και δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού (OTA).

Η καμπίνα του 01 αντικατοπτρίζει την ευρωπαϊκών επιρροών προσέγγιση ενός συγκρατημένου δυναμισμού και μιας μίνιμαλ προσεγμένης λιτότητας. Κυριαρχεί μια αυστηρή χρωματική παλέτα με ενδιαφέρουσες αντιθέσεις σε lime-yellow λεπτομέρειες. Η εργονομία έχει βελτιωθεί αισθητά ενώ και τα καθίσματα είναι ιδιαίτερα άνετα, ιδίως τα τύπου μπάκετ εμπρός για οδηγό-συνοδηγό.

Η ατμόσφαιρα στην καμπίνα μπορεί να διαμορφωθεί μέσω του προσαρμόσιμου ambient φωτισμού ενώ το τιμόνι διαθέτει φυσικούς διακόπτες για βασικές λειτουργίες (έχουν φύγει όσοι υπήρχαν υπήρχαν στην κεντρική κονσόλα, αλλά μάλλον θα πρέπει να συνηθίσουμε να ζούμε με αυτό…).

Στην πλουσιότερη έκδοση «More», το επίπεδο εξοπλισμού ανεβαίνει αισθητά με προσθήκες όπως η πανοραμική γυάλινη οροφή, το σύστημα περιμετρικής κάμερας 360 μοιρών και το ηχοσύστημα Infinity από την Harman. Παρέχεται επίσης η δυνατότητα διχρωμίας, με μαύρη οροφή και ζάντες που συνδυάζονται είτε με το Crystal White είτε με το Mineral Green.

Η καρδιά του 01 είναι πλέον ένα νέο plug-in υβριδικό σύστημα, που έχει εξελιχθεί μέσα στο γκρουπ της Geely.  Αποτελείται από έναν νέο κινητήρα 1,5 λίτρων, turbo τετρακύλινδρο και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, με συνδυαστική ισχύ 280 ίππων (από 261 που ήταν πριν) και 535 Nm ροπής. Συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.

Η μπαταρία των 17,6 kWh προσφέρει έως και 75 χιλιόμετρα καθαρά ηλεκτρικής αυτονομίας, αριθμός ικανός να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες αστικής μετακίνησης χωρίς την παραμικρή εκπομπή ρύπων.

Όταν αυτή εξαντληθεί, το θερμικό σύνολο διατηρεί την κατανάλωση σε εξαιρετικά λογικά επίπεδα (6,4 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με το WLTP). Σε μικτό κύκλο, το εργοστάσιο ανακοινώνει 0,9 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO₂ μόλις 20 γρ./χλμ..

Τα εξοπλιστικά πακέτα περιλαμβάνουν και πάλι δύο εκδόσεις, την Core και την More, με την πρώτη να είναι ήδη πολύ πλούσια εξοπλισμένη, περιλαμβάνοντας όλα όσα απαιτεί η κατηγορία και το κόστος του αυτοκινήτου στις μέρες μας. Η «More» έρχεται να προσφέρει επιπλέον τεχνολογικά και αισθητικά στοιχεία, εστιάζοντας περισσότερο σε έναν πιο luxury διάκοσμο και εξοπλισμό.

Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη δεν έχουν υπάρξει κάποιες σημαντικές αλλαγές, καθώς η πλατφόρμα CMA που χρησιμοποιεί είναι αρκετά εξελιγμένη (και έχει παρουσία σε πολλά μοντέλα του γκρουπ και τις τεχνολογικές «ευλογίες» της Volvo).

Ως εκ τούτου οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με το προ face-lift μοντέλο είναι επουσιώδεις, κάτι μάλλον καλό μιας και ήδη είχαμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που πραγματικά ξεχώριζε στην κατηγορία των premium PHEV.

Αυτό που πάντως παρατηρήσαμε από την πρώτη στιγμή είναι μία εμφανής βελτίωση στην κύλιση και στην ποιότητα που εκλαμβάνει ο οδηγός και επιβάτες στην καμπίνα. Αν και ήδη είχαμε να κάνουμε με ένα άνετο και ξεκάθαρα premium στα οδηγικά του χαρακτηριστικά SUV, στην ανανεωμένη του γενιά η εταιρεία κατάφερε χάρη και στην καλύτερη ηχομονωση να ενισχύσει ακόμα περισσότερο αυτές τις παραμέτρους.

Αισθητή είναι η βελτίωση και στο υβριδικό σύστημα, χάρη στο νέο και πιο πολιτισμένο θερμικό κινητήρα (με 4 κυλίνδρους πλέον) και την αύξηση της ισχύος. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που διαθέτει μεγαλύτερα περισσεύματα ισχύος και -κυρίως- ροπής, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις οικογενειακές μεταφορικές του δυνατότητες.

Το υβριδικό αυτό σύστημα είναι ένα από τα πιο ισορροπημένα και «στρωτά» στην λειτουργία τους ανάμεσα στα ανταγωνιστικά μοντέλα, με ελάχιστα κομπιάσματα και μία αδιάκοπη ροή της ισχύος. Κάτι στο οποίο συμβάλλει και το σβέλτο στις αντιδράσεις του κιβώτιο που συνεργάζεται άψογα με τα κινητήρια σύνολα.

Από εκεί και πέρα, το Lynk & Co 01 διατηρεί την εξαιρετική άνεση από την ανάρτηση, παρά τους 20άρηδες τροχούς και τα 45άρια ελαστικά, τα οποία κάποιες φορές, σε έντονες ανωμαλίες των δρόμων, «ακούγονται» λίγο πιο παραπάνω στην καμπίνα, ιδίως στους πίσω επιβάτες. Συνολικά πάντως η αίσθηση από την κύλιση είναι εξαιρετική, σε σημείο που αρκετές φορές να ορκίζεσαι ότι υπάρχει αερανάρτηση.

Το τιμόνι είναι στα πλαίσια αυτής της κατηγορίας χωρίς κάτι ιδιαίτερο σε επίπεδο αίσθησης ενώ τα φρένα έχουν μία σπογγώδη αίσθηση στο πεντάλ, είναι όμως αποτελεσματικά στο να σταματήσουν τα 1.800 και πλέον κιλά του αμαξώματος.

Συνοψίζοντας, η Lynk & Co κατάφερε με το ανανεωμένο 01 να επέμβει σε καίρια σημεία του αυτοκινήτου, δίνοντάς του μία νέα πνοή στο δύσκολο εμπορικό του έργο. Πιο πολιτισμένο, πιο άνετο, πιο δυνατό και σβέλτο, και πάντα με εκείνη την σχεδιαστική και κατασκευαστική ιδιαιτερότητα που του δίνει χαρακτήρα και άποψη, το 01 συνεχίζει να αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία του, και σίγουρα η πιο ιδιαίτερη εναλλακτική απέναντι στις ομοειδείς ευρωπαϊκές προτάσεις πρώτης γραμμής

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τις 45.990 ευρώ για την έκδοση Core και τις 49.990 ευρώ για την έκδοση More. Τιμές που ίσως να μην κρατούν τις δέουσες αποστάσεις ασφαλείας από τις παραδοσιακές ευρωπαϊκές αξίες της κατηγορίας των PHEV, όμως είναι ξεκάθαρο ότι το 01 ανήκει δικαιωματικά σε αυτή την κλάση, χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις.

Ίσως να χρειάζεται λίγος ακόμα χρόνος ώστε το κοινό να έρθει σε επαφή με τη μάρκα, και να εκτιμήσει από κοντά όσα προσφέρει. Όμως κάπου εκεί μακριά στο Γκέτεμποργκ, ένα θαυμαστό blend από κινέζικη ορμή και σκανδιναβική ωριμότητα είναι ικανή να ξεπεράσει ακόμα και αυτό το τελευταίο εμπόδιο. Και αν το δείτε με τα μάτια σας αυτό που συμβαίνει εκεί ψηλά στον ευρωπαϊκό Βορρά, να είστε σίγουροι ότι αργά ή γρήγορα θα το καταφέρουν.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Lynk & Co 01
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς, ροπή θερμικού κινητήρα: 139 PS/230 Nm
Συνδυαστική ισχύς, ροπή: 280 PS/535 Nm
Μπαταρία: 17,7 kWh
Αυτονομία: 75 km
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 3 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,7 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 0,9 l/100 km / 8,0 l/100 km
Εκπομπές CO2: 20 gr/km
Βάρος: 1.830 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.545/ 1.952/ 1.694 mm
Μεταξόνιο: 2.734 mm|
Χώρος αποσκευών: 466-1.213 lt
Τιμή: Από 45.990 ευρώ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Πρώτη επαφή με τη νέα Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Bugatti Tourbillon: Το νέο υπεραυτοκίνητο φέρνει νέα εποχή και… νέο εργοστάσιο
Ο Όμιλος Volkswagen κυριαρχεί στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη