Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Mobility 2021

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Lexus UX 250h & UX 300e

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Το νέο Lexus UX συνεχίζει να απειλεί τον premium ανταγωνισμό, ενώ η φαρέτρα της γκάμας εμπλουτίστηκε και με την ηλεκτρική έκδοση του compact SUV.

Μπορεί τα δύο Lexus UX, που είχαμε στην κατοχή μας, να μοιάζουν σαν δυο σταγόνες βροχής και να χρησιμοποιούν για την κίνησή τους (και) ρεύμα, ωστόσο το υβριδικό UX 250h δεν χρειάζεται καλώδιο για να φορτιστεί, ενώ το UX 300e -από την άλλη- αποτελεί την αμιγώς ηλεκτρική πρόταση της σειράς.

Το UX είναι το τρίτο SUV που διαθέτει η Lexus στην γκάμα της και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από περίπου 2 χρόνια με σκοπό να “ορμήσει” στην αρένα των premium compact.

Σχεδιαστικά, η φουτουριστική ταυτότητα της μάρκας εφαρμόζεται με τον καλύτερο τρόπο, με τις τολμηρές και κοφτερές γραμμές να υποδηλώνουν ένα στυλάτο και ταυτόχρονα δυναμικό χαρακτήρα. Η επιβλητική μάσκα και οι λεπτοί προβολείς χαρίζουν ένα ακόμα πιο μοντέρνο και ελκυστικό σύνολο.

Η υβριδική και η ηλεκτρική έκδοση UX δεν διαφέρουν καθόλου εξωτερικά, παρά μόνο από τα λογότυπα Hybrid και Electric, που εντοπίζονται κάτω από τις πίσω πόρτες, καθώς και από τις ονομασίες των εκδόσεων στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

Στο εσωτερικό συναντάμε ξανά μία πανομοιότυπη πολυτελή εικόνα. Η υψηλή ποιότητα των υλικών και η κορυφαία συναρμογή γίνεται άμεσα αντιληπτή μόλις καθίσετε στη θέση του οδηγού. Από εκεί, η συνολική εικόνα δείχνει σύγχρονη και high tech με τον πίνακα οργάνων να έχει τα γνώριμα γραφικά της μάρκας, που “καμουφλάρουν” -κατά κάποιον τρόπο- την όποια ηλικία τους . Σημαντική προσθήκη στο εξοπλιστικό πακέτο αποτελεί το Head-up Display, το οποίο βοηθάει τον οδηγό να μην πάρει το βλέμμα μακριά απο τον δρόμο, όμως η φωτεινότητα θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη, ώστε να είναι ακόμα πιο ευανάγνωστες οι πληροφορίες.

Η κεντρική οθόνη 10,3 ιντσών, δεν είναι αφής, αλλά είναι διαχειρίσιμη μέσω του touchpad, το οποίο βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Η αίσθηση και ο χειρισμός του σημείου αφής είναι πραγματικά πολύ εύκολη και ανώτερη σε σχέση με οτιδήποτε έχουμε δοκιμάσει μέχρι τώρα. Η θέση του χεριού, αφενός βολεύει για τη χρήση του touchpad, αφετέρου βρίσκεται στο σημείο όπου τα ακροδάχτυλα έχουν τον πλήρη έλεγχο του infotainment (ένταση ήχου, εναλλαγή σταθμός/τραγουδιών κλπ.).

Φυσικά, περιλαμβάνει όλους τους σύγχρονους τρόπους συνδεσιμότητας, καθώς και τη δυνατότητα χρήσης Apple CarPlay και Android Auto μέσω καλωδίου. Ακόμα, η ιδιαίτερη τεχνοτροπία που χρησιμοποιεί η Lexus σε διάφορες επιφάνειες μέσα στην καμπίνα του UX, όπως είναι επάνω στο ταμπλό, ονομάζεται “Washi” και είναι εμπνευσμένο από την υφή του χαρτιού «washi» που χρησιμοποιείται στις παραδοσιακές γιαπωνέζικες συρόμενες πόρτες. Όπως αντιλαμβάνεστε, για τη Lexus δεν είναι τίποτα τυχαίο…

Χωροταξικά, για ένα SUV με μήκος σχεδόν 4,50 μέτρα θα περίμενε κανείς μεγάλη ευρυχωρία για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Για μια τετραμελή οικογένεια, η άνεση είναι δεδομένη, από την άλλη, οι περιορισμοί προκύπτουν όταν θα χρειαστεί να φιλοξενηθούν στο πίσω κάθισμα επιβάτες άνω του μετρίου αναστήματος. Στην περίπτωση μας, δεν αντιμετωπίσαμε καμία έλλειψη χώρου, ακόμα και για το πορτμπαγκάζ, που εκεί ίσως είναι το μελανό σημείο του μοντέλου. Η τιμή του χώρου αποσκευών για το υβριδικό UX 250h είναι στα 320 λίτρα (για τη δικίνητη έκδοση), ενώ το ηλεκτρικό μοντέλο ανεβαίνει στα 367 λίτρα.

Η ειδοποιός διαφορά
Τα δύο Lexus UX έχουν κοινό παρονομαστή το… ρεύμα, αλλά μια εντελώς διαφορετική λειτουργία. Το UX 250h συνδυάζει έναν 2λιτρο βενζινοκινητήρα με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και η συνδυαστική απόδοση ανέρχεται στους 184 ίππους . Η μικρή μπαταρία με την οποία εξοπλίζεται, βοηθάει στην κίνηση του αυτοκινήτου και εν μέρει μπορεί να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά (υπάρχει και το ανάλογο EV μπουτόν). Τα στοιχεία της μπαταρίας όμως ανεφοδιάζονται με ρεύμα είτε μέσω του κινητήρα εσωτερικής καύσης είτε μέσω της επιβράδυνσης/πέδησης. Χάρη του εξελιγμένου υβριδικού συστήματος της Lexus, η μέση κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το εργοστάσιο, το UX250h καταναλώνει 5,3 λτ./100 χλμ για μια μικτή διαδρομή, ωστόσο πρακτικά κυμάνθηκε ανάμεσα από 7,0 με 7,5 λτ./100 χλμ. Αναφορικά με τους εκπεμπόμενους ρύπους CO2, τα 121 γρ/χλμ. έχουν ως αποτέλεσμα την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας ύψους μόλις 78 ευρώ ετησίως.

Το ηλεκτρικό UX 300e κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 135 kW (204 ίππων) και 315 Nm ροπής. Ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, η αθόρυβη λειτουργία είναι στα ατού του. Αξιοσημείωτο είναι το άμεσο “τράβηγμα” μετά το βύθισμα του “γκαζιού”, χαρίζοντας μια σπιρτόζικη αύρα στο compact SUV. Εάν όμως το παρακάνετε, τότε θα βλέπετε τη συνολική αυτονομία να κάνει… βουτιά και δεν μπορείτε να γεμίσετε απλά σε ένα βενζινάδικο.

Η μπαταρία των 54,3 kWh, που επιτρέπει την αυτονομία των 315 χιλιομέτρων, μπορεί να φορτιστεί είτε μέσω οικιακής πρίζας είτε μέσω ταχυφορτιστή (1 ώρα και 20 λεπτά σε παροχή 50 kW), ενώ υπάρχει η δυνατότητα να προγραμματίσετε τις ώρες φόρτισης, ώστε να εκμεταλλευτείτε τα χαμηλά τιμολόγια χρέωσης. Στην πράξη, το UX 300e θα ξεπεράσει ελαφρώς τα 250 χιλιόμετρα, μιας και μετά το άγχος θα αρχίσει να σας χτυπάει την πόρτα! Σε αυτή την περίπτωση όμως ξεχνάτε τα υψηλό κόστος κίνησης.

Μόλις από τα πρώτα μέτρα οδήγησης, το UX ξεχωρίζει με την ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωσή του. Ειδικά όταν κινείστε με το ηλεκτρικό μοντέλο, η ησυχία είναι κάτι που εκτιμά κανείς τόσο εντός πόλης όσο και εκτός. Στην εξαιρετική σταθερότητα βοηθάει και το άκαμπτο πλαίσιο, αφήνοντας συνολικά πολύ θετικές εντυπώσεις. Στην υβριδική έκδοση, το κιβώτιο eCVT είναι ίσως το μόνο στοιχείο που “σπάει” τη σιωπή και αυτό εάν υπάρξει πίεση για κάποια ενδεχόμενη προσπέραση.

Οι 184 ίπποι του υβριδικού δεν είναι άμεσα αντιληπτοί στον δρόμο, ωστόσο υπάρχει μια γραμμική και ευχάριστη επιτάχυνση, κατά την αύξηση των στροφών του κινητήρα. Για να κινηθείτε αμιγώς ηλεκτρικά πρέπει -σίγουρα- να το επιτρέπουν οι συνθήκες (κλίση δρόμου, επίπεδο φόρτισης μπαταρίας κ.λπ.), αλλά με την συνετή πίεση του δεξιού πεντάλ σίγουρα μπορείτε να εξοικονομήσετε αρκετό καύσιμο από το ρεζερβουάρ των 43 λίτρων. Οι ασυνήθιστα τοποθετημένοι περιστροφικοί διακόπτες, οι οποίοι αλλάζουν την χαρτογράφηση των αυτοκινήτων, έχουν σκοπό να κάνουν πιο άμεση την απόκριση των UX στον δρόμο ή να εξοικονομήσουν καύσιμο/ρεύμα.

Να θυμίσουμε ότι η Lexus λάνσαρε το 2005 το RX 400h, το οποίο έχει EV Mode, επιτρέποντας στο μεγάλο SUV να κινηθεί και ηλεκτρικά. Επομένως, η τεχνογνωσία της ιαπωνικής εταιρείας είναι τόσο βαθειά, που η Lexus εγγυάται 11 χρόνια ή 1.000.000 χιλιόμετρα για την μπαταρία του νέου ηλεκτρικού UX 300e (70% της χωρητικότητας της). Ταυτόχρονα, η εξελιγμένη σουίτα ασφάλειας, Lexus Safety System + προστατεύει τους επιβάτες, αλλά και τους περαστικούς μιας και βοηθά την αποφυγή οπίσθιας σύγκρουσης και τις συγκρούσεις ακόμα και με πεζούς, καθώς και τις εκτροπές από τη λωρίδα κυκλοφορίας.

Το Lexus UX 250h βρίσκεται στην ελληνική αγορά με τιμή εκκίνησης τις 32.900 ευρώ και αφορά τη δικίνητη έκδοση, ενώ το ηλεκτρικό UX 300e ξεκινά από τις 48.700 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Lexus UX 250h
Κινητήρας: 1.987 cc
Ισχύς: 184 PS
Ροπή: 190 Nm (για τον θερμικό κινητήρα)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο eCVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,5 sec
Τελική ταχύτητα: 177 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,3 l/100 km / 7,5 l/100 km
Εκπομπές CO2: 121 gr/km
Βάρος: 1.615 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.495/ 1.840/ 1.540 mm
Μεταξόνιο: 2.640 mm|
Χώρος αποσκευών: 320 lt
Τιμή: Από 32.900 €

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Lexus UX 300e
Ηλεκτροκινητήρας: 135 kW
Ισχύς: 204 PS
Ροπή: 320 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,5 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 16,8 kWh/100 km / 17,7 kWh/100 km
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Βάρος: 1.785 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.495/ 1.840/ 1.540 mm
Μεταξόνιο: 2.640 mm|
Χώρος αποσκευών: 367 lt
Τιμή: Από 48.700€ (χωρίς την κρατική επιδότηση)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto