Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Kia XCeed 1,4 Τ με τους 140 ίππους

Ελλάδα 14:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το Kia XCeed 1,4 Τ με τους 140 ίππους

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Kia XCeed 1,4 Τ με τους 140 ίππους

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με ένα νέο crossover η Kia προσπαθεί συνδυάζει τα καλύτερα χαρακτηριστικά από δύο διαφορετικές κατηγορίες: Των πεντάθυρων hatchback και των SUV.

Advertisement
Advertisement

 

Η Kia πραγματικά έχει «πιάσει» το πνεύμα της εποχής ή καλύτερα ακούει τις επιθυμίες του Ευρωπαϊκού κοινού. Τα μοντέλα της έχουν δυναμική και ποιότητα, ενώ τα σχήματά των μοντέλων της δείχνουν πως τολμά. Με το νέο XCeed, η Kia πέτυχε να ξεχωρίσει από τα άλλα SUV Crossover της αγοράς. Για να είμαστε ακριβείς το XCeed είναι κάτι ανάμεσα σε «ψηλό» Station Wagon και σε Crossover. Θυμηθείτε το Simca Rancho (1977-1984 σχέδιο του Αντώνη Βολάνη), που ξεκίνησε το κίνημα της εμφάνισης Off road σε οχήματα χωρίς την τετρακίνηση. Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού θυμηθείτε το 4×4 AMC Eagle Wagon (1980-1986), το οποίο ήταν ένα υψωμένο Station Wagon.

Advertisement
Advertisement

Το XCeed συνεχίζει αυτό το θέμα. Έχει μήκος 4,4 μέτρα, βασίζεται στην πλατφόρμα του Ceed και συνδυάζει το κουπέ σχήμα με στοιχεία SUV. Με χαμηλή οροφή, έντονη κλίση, μεγάλη απόσταση από το έδαφος, φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω (τα οποία κρατούν την εταιρική ταυτότητα) και τροχούς μεγάλης διαμέτρου (18’’), το XCeed γίνεται το κέντρο της προσοχής. Ήταν βέβαια και το χρώμα που φαινόταν έντονα είτε είχε ήλιο είτε είχε σύννεφα και δεν περνούσε απαρατήρητο.

Εσωτερικό με premium… αύρα

Advertisement

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό του με premium/ hi-tech χαρακτηριστικά όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων  και η μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Ο πίνακας των 12,3 ιντσών αντικαθιστά τα παραδοσιακά αναλογικά όργανα στο XCeed. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής 10,25’’ του συστήματος infotainment (8’’ στη βασική έκδοση). Έχει υψηλή ανάλυση και προσφέρει συνδεσιμότητα μέσω Android Auto και Apple CarPlay, εμφανίζει την κάμερα οπισθοπορείας και την πλοήγηση. Πιο χαμηλά στην κονσόλα υπάρχει ειδική θέση ασύρματης φόρτισης smartphone, ενώ ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ηχοσύστημα JBL Premium και θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω, τιμόνι και παρμπρίζ.

Advertisement

Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος συμβάλλει στην ψηλότερη θέση οδήγησης, (κάτι που αναζητούν οι οδηγοί, που επιλέγουν SUV) καθώς προσφέρει ορατότητα και μία αίσθηση ασφάλειας και… κυριαρχίας. Ένα ακόμη στοιχείο που μας έκανε εντύπωση, είναι οι μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές  τους (426 λίτρα ή 1.378 με τα καθίσματα αναδιπλωμένα). Περιμέναμε πως η φιλοξενία ψηλών επιβατών στις πίσω θέσεις θα ήταν πρόβλημα λόγω της κλίσης της οροφής (το coupe στυλ που σας περιγράψαμε παραπάνω). Όμως τελικά βολεύτηκαν άνετα χωρίς να διαμαρτυρηθούν για τον χώρο για το κεφάλι τους.  Η ποιότητα υλικών και κατασκευής είναι πολύ καλή και σε Ευρωπαϊκά επίπεδα, όσο αφορά την αίσθηση που αφήνουν, ενώ ειδικά για το XCeed η Kia δημιούργησε ένα καινούργιο χρωματικό πακέτο με διακοσμητικά στοιχεία στο ταμπλό και ραφές στα καθίσματα και τις πόρτες σε έντονο κίτρινο, που έρχονται σε αντίθεση με τις μαύρες επενδύσεις.

Το νέο Kia XCeed εξοπλίζεται με όλα τα κορυφαία συστήματα υποβοήθησης: ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), που κάνουν την οδήγηση πιο άνετη, πιο ξέγνοιαστη και ασφαλή. Ανάμεσά τους τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών (FCA), διατήρησης λωρίδας (LKAS), αυτόματου ρυθμιστή ταχύτητας (SCC) με λειτουργία Stop and Go, ενημέρωσης για κάθετα διερχόμενα οχήματα κατά την όπισθεν (RCCW) και αυτόματου παρκαρίσματος (SPA).

Advertisement

Δύναμη SUV αίσθηση hatchback

Η Kia προχώρησε ένα βήμα εμπρός και δεν έμεινε στην εντυπωσιακή σχεδίαση, το ιδιαίτερο σχήμα και την καλοφτιαγμένη και άνετη καμπίνα. Έδωσε έμφαση και στην αίσθηση/οδική συμπεριφορά, που το νέο της crossover προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες. Κινητήρια δύναμη για το… δικό μας XCeed είναι το μοτέρ 1.4 T-GDi των 140 ίππων. Η κίνηση μεταδίδεται εμπρός μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων. Οι 140 ίπποι συμβάλλουν στον sport χαρακτήρα του crossover δίνοντας πολύ καλές επιδόσεις. Σύμφωνα με την Kia το 0-100 έρχεται σε 9,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι στα 200 χλμ, Επιπλέον, διακρίνεται για την ήσυχη λειτουργία του. Το χειροκίνητο κιβώτιο είναι ακριβές και δεν… δυσκολεύετε ακόμη και στις γρήγορες αλλαγές. Οι πέντε πρώτες σχέσεις έχουν επιταχυντικό ρόλο (η τελική επιτυγχάνεται με πέμπτη ταχύτητα) και η έκτη διατηρεί την ταχύτητα και φροντίζει για την οικονομία. Με τις μετρήσεις NEDC 2 οι τιμές είναι από 6-6,2 και κατά WLTP 6,4-6,7 λίτρα. Εμείς είδαμε στο όργανο ελέγχου του αυτοκινήτου 7 λίτρα (με προσπάθεια) ενώ όταν… αφεθήκαμε φτάσαμε τα 7,3 με 7,5 λίτρα.

Αφήνοντας τις προσπάθειες για χάρη (και την τιμή) της οικονομίας ανακαλύψαμε πως το XCeed έχει ένα ακόμη πολύ δυνατό πλεονέκτημα στο παιχνίδι της κίνησης: Τον συνδυασμό πλαισίου/ αναρτήσεων. Το στιβαρό πλαίσιο υποστηρίζεται από την σύνθεση της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός – πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) και εμπρός αμορτισέρ με υδραυλικά bump-stops που προσφέρουν πιο ομαλή και προοδευτική λειτουργία, καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος και πιο άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του τιμονιού. Αυτά στις προδιαγραφές. Στον δρόμο, το XCeed στρίβει σαν ένα sportive hatchback και ισοπεδώνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος όπως τα SUV, μεγαλύτερων κατηγοριών. Οι αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού ήταν άμεσες και αυτό μας έδινε εμπιστοσύνη. Παράλληλα έδινε υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και αυτό αφήνει τον οδηγό να πιέσει και να αισθανθεί ασφάλεια, αλλά και ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Την ίδια στιγμή η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή παρά τους τροχούς 18’’ και σε συνδυασμό με την ηχομόνωση εξασφαλίζουν ιδιαίτερα ξεκούραστο ταξίδι.

Συμπέρασμα

Το νέο XCeed είναι ένα μοντέλο, που έχει θέση στην γκάμα της Kia, αλλά μπορεί να δημιουργήσει (ή να επαναφέρει) την κατηγορία των station  wagon με εμφάνιση SUV. Βλέπετε είναι η εξέλιξη αυτών ή τα εισαγωγικά μοντέλα στην κατηγορία των SUV, με τετρακίνηση.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1353 cc

Ισχύς: 140 PS/6.000 rpm

Ροπή: 24,7 kgm/1.500 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,4 sec

Τελική ταχύτητα: 200 km/h

Μέση κατανάλωση (/100 km): 5.4 lt

Εκπομπές CO2: 145 gr/km (WLTP)

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.395/1.826/1.495 mm

Βάρος: 1.270 kg

Χώρος αποσκευών: 426 lt

Τιμή: Από 25.190 €