Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Kia Sportage 1.6D 48V Hybrid GT-Line

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ ( gs@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Πακέτο GT-Line, κινητήρας diesel 1.600 κ.εκ. 136 ίππων και 48βολτο υβριδικό σύστημα. Το Sportage αποκτά ένα πλεονέκτημα, που συμβάλει στην οικονομία κατανάλωσης καυσίμου και το τοποθετεί στην εποχή της ηλεκτρικά υποβοηθούμενης κίνησης.

 

Το Sportage, ήταν, και παραμένει, για την Kia ένα σημαντικό μοντέλο και με την τοποθέτηση του υβριδικού συστήματος 48Volt συνδυάζει τις αρετές οικονομίας των δύο τεχνολογιών. Στόχος της να αναζωογονήσει τον κινητήρα diesel και να μειώσει την κατανάλωση / ρύπους του. Παράλληλα στην Ελλάδα γίνεται πιο οικονομικό στην αγορά λόγω φορολόγησης

Diesel με… μπαταρίες

Πριν δούμε αναλυτικά το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διαβάζουμε πως λειτουργεί το 48v Hybrid. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι σχετικά απλό και αποδεικνύετε αποδοτικό. Αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα συνδεδεμένο στο σφόνδυλο του turbodiesel και μια μπαταρία ιόντων λιθίου κάτω από το χώρο αποσκευών.

Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει ή κινείται χωρίς να έχει επιλεγεί ταχύτητα (coasting), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια και φορτίζει τη μπαταρία. Η ενέργεια, που συγκεντρώνεται βοηθά τον πετρελαιοκινητήρα στην επιτάχυνση με πρόσθετη ισχύ 4-12 kW (5,5-16,3 ίππους) , αναλόγως τη στάθμη φόρτισης της μπαταρίας, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου έως και 10%. Επιπλέον, στις επιβραδύνσεις κάτω από 30 χλμ ο diesel σβήνει εντελώς για ακόμη μεγαλύτερη οικονομία (και φυσικά λιγότερους ρύπους) ενώ η επανεκκίνησή του γίνεται σχετικά ομαλά, αφού τον ρόλο της μίζας έχει ο ηλεκτροκινητήρας. Τέλος, μέρος της ενέργειας που αποθηκεύεται στο 48βολτο σύστημα βοηθά και στις λειτουργείες του αυτοκινήτου (σύστημα infotainment, κλιματισμός, φώτα) και διατηρεί την μπαταρία φορτισμένη.

Sportage σε εμφάνιση λειτουργικό στην χρήση

Περιμέναμε πως η Kia θα έδειχνε λίγο πιο έντονα την χρήση της υβριδικής τεχνολογίας στο Sportage, όμως διατήρησε τον χαρακτήρα του και όλη αυτή η τεχνολογία δεν επηρέασε την εμφάνιση του, που μάλλον δείχνει περισσότερο sport παρά ήπια υβριδική. Ειδικά στην έκδοση GT-Line της δοκιμής μας, η οποία έχει «μάσκα» με λεπτομέρειες χρωμίου, προβολείς ομίχλης LED τύπου ICE-cube, πίσω φώτα LED, διπλή απόληξη εξάτμισης, ζάντες 19 ιντσών, αλλά και σπορ πινελιές από σκούρο σατινέ χρώμιο.

Στο εσωτερικό, πάλι δεν υπάρχει κάτι που να δείχνει έντονα πως είναι hybrid εκτός από την ένδειξη στον πίνακα οργάνων, όμως και πάλι οι λεπτομέρειες της έκδοσης GT-Line (μαύρη οροφή, δερμάτινα καθίσματα, 3άκτινο τιμόνι) δείχνουν το κάτι διαφορετικό, καθώς κατά τα άλλα η καμπίνα έχει εργονομία, είναι λειτουργική, έχει ποιότητα κατασκευής και μοντέρνα σχεδίαση. Στο ταμπλό, η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών δεν κλέβει την παράσταση αλλά είναι ικανοποιητική στην πληροφόρηση ελέγχεται εύκολα, φροντίζει για άριστη συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto και διαθέτει εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορίας. Επιπλέον δεν «κλέβει» χώρο από τους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού, οι οποίοι είναι στη σωστή θέση.

Οι χώροι δείχνουν και είναι σε κορυφαία για την κατηγορία επίπεδα. Ακόμη και ο μεσαίος επιβάτης (ο γνωστός πέμπτος) στις πίσω θέσεις δεν θα νιώσει άβολα. Το τούνελ της μετάδοσης είναι χαμηλό, ενώ η προσθήκη της μπαταρίας στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ δεν έχει κλέψει πολλά από τα λίτρα της χωρητικότητάς του. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 439 λίτρα (467 στην απλή έκδοση 1.6 diesel). Οι πλάτες του πίσω καθίσματος ρυθμίζονται σε κλίση, κάτι που βοηθά είτε για να βρείτε λίγο παραπάνω χώρο για τις αποσκευές, είτε για πιο ξεκούραστη θέση των επιβατών.

Σε όλα αυτά προσθέστε τον πλούσιο εξοπλισμό της έκδοσης GT Line που περιλαμβάνει στάνταρ αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 19’’, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, καθώς και ένα πληρέστατο πακέτο τεχνολογιών ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Ανάμεσά τους το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, η προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού, η προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης και η αναγνώριση ορίων ταχύτητας.

Οι μπαταρίες περιλαμβάνονται στην συσκευασία 

Στα πρώτα μέτρα της οδήγησης του Sportage hybrid απαντάμε στην πιο συχνή ερώτησή σας: «Όχι δεν αντιλαμβανόμαστε τίποτα από την λειτουργία του υβριδικού συστήματος». Άλλωστε δεν χρειάζεται να κάνουμε κάτι, γιατί όλα γίνονται αυτόματα. Μόνο το γραφικό της ροής της ενέργειας στον πίνακα οργάνων, μαρτυρά πως κάτι γίνεται. Λίγο πιο δίπλα μία άλλη ένδειξη (αυτή της κατανάλωσης) δείχνει το αποτέλεσμα και τα οφέλη της τεχνολογίας 48Volt Hybrid.

Στην πόλη και σε ώρα αιχμής πολύ αργή κίνηση, οι τιμές που είδαμε στο trip computer ήταν στο 6,6 / 6,8 lt/100 km, ενώ όταν προσπαθήσαμε είδαμε και 6 λίτρα. Σε διαφορετικές συνθήκες (ταξίδι με φορτωμένο το Sportage) και υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα δύσκολα ξεπεράσαμε τα τα 7,7 lt/100 km. Ο 1.600άρης diesel με τους 136 ίππους έχει εξαιρετικά ήσυχη λειτουργία και κινεί με… θέληση το μεσαίο SUV. Είναι ελαστικός από χαμηλά, τραβάει με δύναμη σε όλη την κλίμακα των στροφών και δίνει στο βάρους 1.600 κιλών SUV γρήγορες επιταχύνσεις για να προσπεράσετε φορτηγά και ΚΤΕΛ στο Εθνικό μας δίκτυο, ή σε ανοιχτό επαρχιακό δρόμο. Η αίσθηση που δίνει το υβριδικό Sportage είναι πως κινείται ταχύτερα από αυτό που δείχνουν οι προδιαγραφές του: 0-100 χλμ σε 11,2 δεύτερα και τελική ταχύτητα 180 χλμ.

Οι πολύ καλές επιδόσεις ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα του Sportage, τον οποίο ολοκληρώνει το στιβαρό πλαίσιο. Η ποιότητα κύλισης, μας έκανε να απορούμε (οι 19άρες ζάντες ήταν θεωρητικά το μειονέκτημα) αλλά η ανάρτηση (Μακφέρσον εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) και η ηχομόνωση της καμπίνας μας διέψευσαν. Σε δρόμο με στροφές εμφανίζεται η σταθερότητα, στιβαρότητα και το sport set up του πλαισίου. Εκεί το Sportage GT-Line γέρνει ελάχιστα και «υπακούει» άμεσα στις εντολές που του δίνετε με το τιμόνι. Τα δυνατά φρένα και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ασφαλείας (επεμβαίνουν διακριτικά) ενισχύουν την εμπιστοσύνη στο όχημα και εξασφαλίζουν ένα πολύ καλό επίπεδο ασφάλειας. Αν το θελήσετε θα κινηθείτε με άνεση και σε ομαλούς χωματόδρομους. Για κάτι παραπάνω οι μεγάλοι τροχοί 19’’ με τα ασφάλτινα ελαστικά 245/45 θα σας περιορίσουν. Προσοχή η υβριδική έκδοση δεν έχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής ελαστικού.

Φτάνοντας στον προορισμό

Δυναμικό σε εμφάνιση και συμπεριφορά, με χώρους και ανέσεις, το GT-Line ίσως τελικά να σας συμφέρει ως αγορά  από το απλό diesel.Η έκδοση Upgrade ξεκινά από 24.990 ευρώ ενώ η αντίστοιχη με τον 1600 κ.εκ. Diesel των 136 ίππων κοστίζει 25.790 ευρώ. Η έκδοση GT-Line της δοκιμής ανεβαίνει 4.000 ευρώ πάνω (28.990 ευρώ), όμως πέρα από τις εμφανισιακές διαφοροποιήσεις παίρνετε επιπλέον εξοπλισμό ασφάλειας (ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας) και κάποια εξοπλιστικά στοιχεία άνεσης.

Kia Sportage 1.6D 136PS 48V Hybrid GT Line

Κινητήρας πετρελαίου turbo diesel: 1598cc

Ισχύς: 136 ps/ 4000 rpm

Ροπή: 32,6 Kgm/2000 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,2 sec

Τελική ταχύτητα: 180 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 4,3 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)

Εκπομπές CO2:  115 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 112,7 €

Βάρος: 1.501 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.485/1.855/1.645 mm

Μεταξόνιο: 2670 mm

Χώρος αποσκευών: 503 lt

Βάρος: 1280 kg

Τιμή: 28.990 ευρώ

Δημοφιλή στο Protothema.gr