Δοκιμή: Kia Picanto 1.2 MPI
ΔΟΚΙΜΕΣ
Οι Κορεάτες επιμένουν να δίνουν ηχηρό παρών στη μικρή κατηγορία. Και το ανανεωμένο Picanto δείχνει ότι ξέρουν πολύ καλά τι κάνουν.
Μέσα στις κοσμογονικές αλλαγές που συντελούνται αυτή την εποχή στην αυτοκινητοβιομηχανία και τα αγοραστικά ήθη (ιδίως των Ευρωπαίων) είναι και η συρρίκνωση κάποιων κατηγοριών, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τα μικρά αυτοκίνητα πόλης, το λεγόμενο και A Segment.
WHAT CAR
Η πτώση είναι διαρκής και μάλλον αμετάκλητη την τελευταία δεκαετία, με το μερίδιο αγοράς να μειώνεται στο ισχνό 5% των συνολικών πωλήσεων και τα μοντέλα να μειώνονται από 32 που ήταν το 2018 σε 17 το 2024 με τάσεις να γίνουν ακόμα λιγότερα στα χρόνια που έρχονται.
Μέσα σε αυτό το προφανώς δύσκολο τοπίο, όπου οι περισσότεροι Ευρωπαίοι έχουν ρίξει «λευκή πετσέτα», οι Κορεάτες βλέπουν μία ευκαιρία.

Τόσο η Hyundai με το i10 όσο και η Kia με το δικό της Picanto, επιμένουν να δηλώνουν παρουσία σε αυτή την κατηγορία, κόντρα σε όλες τις προβλέψεις και σε πείσμα όλων όσων επιμένουν ότι αυτή η κατηγορία θα γίνει αποκλειστικό προνόμιο των ηλεκτρικών.
Σε αυτή την πορεία, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ήταν και παραμένει μία σταθερή αξία. Έχοντας κάνει την πρώτη του εμφάνιση στην αγορά το 2004, έχει συμπληρώσει ήδη 3 γενιές (η τελευταία παρουσιάστηκε το 2017). Και τώρα βρίσκεται κοντά μας με μία ανανεωμένη παρουσία, ένα εκτεταμένο facelift που αλλάζει πολλά και του δίνει μία σημαντική ενίσχυση στο εμπορικό του πεπρωμένο.

Το νέο Picanto υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Kia «Opposites United», η οποία θέλει να συνδυάζει τα στοιχεία της φύσης με τον μοντερνισμό, καταλήγοντας σε ένα πολύ εντυπωσιακό και γεμάτο στιλ σχέδιο.
Το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει τους σχεδιαστές, καθώς το Picanto, ιδίως σε αυτή την έκδοση GT Line ξεχωρίζει αμέσως, όντας πολύ νεανικό και ιδιαίτερα τολμηρό. Με δάνεια από τα μεγαλύτερα SUV της μάρκας στα φωτιστικά σώματα και με μία φωτιζόμενη μπάρα που ενώνει τους δύο προβολείς εμπρός, το Picanto έχει χαρακτήρα και δείχνει ιδιαίτερα μοντέρνο και σπορτίφ.

Η έκδοση GT Line έχει μερικά επιπλέον χαρακτηριστικά, όπως τον διαφορετικό εμπρός προφυλακτήρα με τα σπορ χαρακτηριστικά, την μεγαλύτερη μάσκα “tiger nose” που χαρακτηρίζει όλα τα Kia και τις πολύ όμορφες ζάντες 16 ιντσών που προσδίδουν μία σπορτίφ πινελιά.
Το όλο σχέδιο ολοκληρώνεται με νέα πίσω φωτιστικά σώματα και καινούργιο προφυλακτήρα που ενσωματώνει ένα diffuser και προσδίδει στο αυτοκίνητο μία αίσθηση μεγαλύτερου πλάτους από ότι είναι στην πραγματικότητα.

Στο εσωτερικό η Kia φρόντισε να διατηρήσει τα κεκτημένα, δηλαδή την πολύ προσεγμένη ποιότητα και το καλό φινίρισμα, έστω και αν τα πλαστικά που χρησιμοποιούνται είναι κατά κύριο λόγο σκληρά στην αφή (κάτι αναμενόμενο για την κατηγορία).
Την διαφορά κάνουν κάποια γυαλιστερά διακοσμητικά στοιχεία, τα οποία δημιουργούν μία ευχάριστη ατμόσφαιρα ενώ υπάρχουν και επιλογές εξατομίκευσης όπως για παράδειγμα συνθετικό δέρμα για τα καθίσματα.

Το ψηφιακό πακέτο περιλαμβάνει μία στάνταρ οθόνη 8 ιντσών με πληθώρα πληροφοριών και δυνατότητα over the air ενημερώσεων. Εμπρός από τον οδηγό υπάρχει μία οθόνη LCD των 4,2 ιντσών που αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού, παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
Για τους επιβάτες διατίθενται θύρες φόρτισης USB-C τόσο εμπρός όσο και πίσω, σύνδεση με Apple Car Play και Adroid Auto, θέση ασύρματης φόρτισης καθώς και μία εφαρμογή Kia Connect για την καθημερινή επικοινωνία του χρήστη με το αυτοκίνητό του.

Στα θετικά της παρουσίας του Picanto να σημειώσουμε την πολύ καλή θέση οδήγησης με τα άνετα καθίσματα, την εξαιρετική εργονομία (με ισχυρή παρουσία φυσικών διακοπτών όπου χρειάζεται) και την εξαιρετική ορατότητα που προσφέρει για ευκολία οδήγησης μέσα στην πόλη.

Οι χώροι είναι από τους καλύτερους για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, με τους πίσω επιβάτες να μην νιώθουν στριμωγμένοι και να έχουν αρκετό «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους.
Το πορτ-μπαγκάζ επίσης είναι από τα μεγαλύτερα που μπορεί να βρει κανείς σε αυτή την κατηγορία, με χωρητικότητα που φθάνει τα 255 λίτρα και μπορεί να αγγίξει τα 1.010 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Στα μηχανικά μέρη, το ανανεωμένο Picanto διατηρεί την βασική φιλοσοφία του απλού αλλά προσεγμένου «εργαλείου» για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις.
Υπάρχουν δύο επιλογές σε κινητήρες βενζίνης, 1,0 και 1,2 λίτρων, με προηγμένες τεχνολογίες όπως νέο βελτιστοποιημένο χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και επανασχεδιασμένο σύστημα επανακυκλοφορίας καυσίμων.

Υπάρχουν επιλογές μεταξύ ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων πέντε σχέσεων ή του αυτοματοποιημένου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων της Kia, το οποίο συνδυάζει την αποτελεσματικότητα ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων με την άνεση ενός αυτόματου.
Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν αυτή με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων, τους 79 ίππους και το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων, το οποίο έχει αρκετά καλή κλιμάκωση ώστε να εκμεταλλεύεται ιδανικά τον κινητήρα ενώ παράλληλα έχει και πολύ σωστό “κούμπωμα”.

Οδηγώντας το ανανεωμένο Picanto ανακαλύπτεις από την πρώτη στιγμή ότι η επιμονή των Κορεατών σε αυτή την κατηγορία βγάζει νόημα και με το παραπάνω.
Compact, ευέλικτο και άκρως ευχάριστο, το χαριτωμένο μικρό της Kia είναι ένα πραγματικό «κλειδί της πόλης», έτοιμο ανά πάσα στιγμή να ανταποκριθεί σε ό,τι του ζητηθεί.

Η έκδοση GT Line της δοκιμής μας έχει αυτό το κάτι παραπάνω για να σε κάνει να το προσέξεις. Όχι μόνο για την εξωτερική του εμφάνιση που τραβάει τα βλέμματα παντού.
Αλλά και για έναν πιο σπιρτόζικο χαρακτήρα που βγάζει στην οδική του συμπεριφορά, έστω και με ένα μικρό αντίτιμο στην άνεση από την ανάρτηση.

Όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με ένα κινητήρα που δείχνει παντού και πάντα ετοιμοπόλεμος απέναντι στην καθημερινή «μάχη» μέσα στην πόλη.
Ενώ την ίδια στιγμή παραμένει αρκετά οικονομικός, με τη μέση κατανάλωση που καταγράψαμε στην δοκιμή μας να μην ξεπερνά τα 6 λίτρα/100 χλμ. εντός πόλης (μπορεί και παρακάτω με πιο χαλαρή οδήγηση βόλτας).

Συνολικά, το ανανεωμένο Kia Picanto είναι σίγουρα ένα από τα πιο χαριτωμένα «μουτράκια» που κυκλοφορούν στις πόλεις της Ευρώπης αυτές τις ημέρες. Όμορφο και νεανικό, με σπορτίφ διαθέσεις και άκρως ευχάριστο στην οδήγηση, είναι ένα αυτοκίνητο που δείχνει πως η κατηγορία αυτή έχει σοβαρό λόγο ύπαρξης και στις σημερινές συνθήκες.
Ο εξοπλισμός ασφαλείας και υποβοήθησης είναι πλήρης, με όλα τα σύγχρονα -και υποχρεωτικά πλέον- συστήματα, όπως υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης, υποβοήθηση τυφλού σημείου, υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας, αποφυγή σύγκρουσης σε οπισθοπορεία, προειδοποίηση κόπωσης του οδηγού, αναγνώριση οδικής σήμανσης και πολλά ακόμα.

Η τιμή της έκδοσης της δοκιμής μας κοστίζει 18.590 ευρώ αν και η βασική και καλά εξοπλισμένη έκδοση με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων ξεκινά από τις 16.490 ευρώ (η μικρή του 1,0 λίτρου ξεκινά από τις 15.890 ευρώ).
Σε όλα αυτά να προσθέσουμε την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση, στοιχεί που προσθέτει σημαντική υπεραξία στην επιλογή του Picanto.

Σε κάθε περίπτωση το ανανεωμένο Picanto είναι μία εξαιρετική πρόταση για όποιον αναζητά ένα αυτοκίνητο πόλης με χαρακτήρα και προσωπικότητα. Ένα μικρό αυτοκίνητο που εστιάζει στην ουσία, χωρίς περιττούς «κράχτες» και υπερβολές, με κύριο γνώμονα την ευχαρίστηση του οδηγού και των επιβατών του.

Οι Κορεάτες επιμένουν να δηλώνουν ότι η κατηγορία αυτή έχει όχι μόνο παρόν αλλά και μέλλον. Και με το νέο Picanto δείχνουν ότι έχουν και τον τρόπο να το κάνουν σωστά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Kia Picanto 1.2 MPI GT Line
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.197 cc
Ισχύς: 79 PS/6.000 rpm
Pοπή: 118 Nm/4.200 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13,1 sec
Τελική ταχύτητα: 159 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 5,2 lt/100 km /6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 118 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 3.605/1.485/1.595mm
Μεταξόνιο: 2.400 mm
Βάρος: 915 kg
Χώρος αποσκευών: 255-1.010 lt
Τιμή: Από 16.490 ευρώ