Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: KGM Musso Grand 2.2D Auto

Ελλάδα 2:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: KGM Musso Grand 2.2D Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το Musso Grand είναι το φθηνότερο διπλοκάμπινο της ελληνικής αγοράς. Και αυτό είναι μόνο ένα από τα πολλά θετικά στοιχεία που φέρνει στην κατηγορία.

Advertisement
Advertisement

Ένα από τα πιο δυνατά comeback της χρονιάς που διανύουμε είναι αυτό της KGM. Και αν το όνομα σε πολλούς είναι ακόμα άγνωστο, να σημειώσουμε από την αρχή ότι δεν πρόκειται για μία νέα εταιρεία, αλλά για έναν παλιό γνώριμο και στην χώρα μας.

Πίσω από αυτή τη νέα «μαρκίζα» κρύβεται ουσιαστικά η συνέχεια της SsangYong, η οποία έφθασε στις μέρες μας ως KGM μέσα από διάφορες εταιρικές αλλαγές και συνεργασίες. Το νέο αυτό σχήμα συνεχίζει την μακρά παράδοση της κορεάτικης μάρκας στην παραγωγή μερικών SUV με αρκετό ενδιαφέρον, όπως διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι στην δοκιμή μας στο πολύ ιδιαίτερο εμφανισιακά -και όχι μόνο- Torres (διαβάστε εδώ).

Ένα ακόμα στοιχείο που αναβαθμίζει συνολικά την παρουσία της KGM στην χώρα μας είναι ότι την αντιπροσώπευσή της και την διανομή στην χώρα μας την έχει αναλάβει η Νικ. Ι. Θεοχαράκης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε υποστήριξη στον πελάτη και στην ξεκάθαρη σιγουριά που προσφέρει στον Έλληνα αγοραστή μια εταιρεία με την δική της παράδοση.

Advertisement
Advertisement

Από την πλούσια γκάμα της KGM δεν θα μπορούσε να λείπει και ένα pick-up, και μάλιστα διπλοκάμπινο. To Musso Grand είναι και αυτό ένα όνομα που επιστρέφει από τα παλιά, καθώς υπήρχε μοντέλο με το ίδιο όνομα στις μέρες της SsangYong.

Για όσους δεν το θυμούνται ήταν ένα μεγάλο SUV των αρχών της δεκαετίας του 2000, με εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες και μία ιδιαιτερότητα που πρόσδιδε χαρακτήρα, καθώς χρησιμοποιούσε κινητήρες της Mercedes-Benz (ο μεγάλος των 3,2 λίτρων ήταν όλα τα λεφτά, κυρίως σε έξοδα για βενζίνη…).

Το Musso λοιπόν επιστρέφει ως «αγροτικό». Με κάποια πολύ ισχυρά ατού στην φαρέτρα του και με ξεκάθαρο στόχο να αποτελέσει μία ισχυρή εναλλακτική πρόταση για όσους θέλουν ένα προσιτό διπλοκάμπινο, με σύγχρονα τεχνολογικά στοιχεία και κορυφαίες δυνατότητες φόρτωσης. Και παράλληλα να είναι άνετο ώστε να μπορεί να καλύψει τις επαγγελματικές του υποχρεώσεις αλλά και τις καθημερινές μετακινήσεις ή τις βόλτες εντός και εκτός ασφάλτου.

Advertisement

Οι θετικές εντυπώσεις ξεκινούν από την σχεδίαση του αμαξώματος. Μία σχεδίαση που είναι προσγειωμένη, χωρίς τις ακρότητες που συνήθιζαν σε παλαιότερες εποχές οι Κορεάτες, και με μία έντονη παρουσία στον δρόμο, χάρη στην εντυπωσιακή μάσκα με τις οριζόντιες λωρίδες.

Αυτή η μάσκα σε συνδυασμό με τα μοντέρνα LED φώτα και τις δυναμικές γραμμές του εμπρός μέρους προκαλούν ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις και σχολιάζονται θετικά όπως φάνηκε από το μεγάλο ενδιαφέρον που συγκέντρωσε η παρουσία του αυτοκινήτου τις ημέρες της δοκιμής μας, είτε στην Αθήνα είτε -πολύ περισσότερο- στην επαρχία.

Advertisement

Στο πλάι το σχέδιο ακολουθεί μια λιγότερο «εξωστρεφή» σχεδίαση, με όμορφες χυτές γραμμές, και έναν ευδιάκριτο δυναμισμό που προκύπτει από τις σωστά ισορροπημένες αναλογίες του 5,4 μέτρων αμαξώματος. Η έμφαση εδώ δίνεται στην πρακτικότητα και στην πλήρη εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων τόσο για τους επιβάτες όσο και για το φορτίο στην καρότσα.

Μιλώντας για την καρότσα, να σημειώσουμε ότι πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες της αγοράς, με μήκος που φθάνει τα 1,61 μέτρα, πλάτος τα 1,57 μέτρα και ύψος τα 570 χιλιοστά (είναι η πιο «βαθιά» καρότσα της αγοράς). Τα νούμερα αυτά είναι ενδεικτικά της μεταφορικής ικανότητας του Musso Grand, καθώς μπορεί να χωρέσει δύο ευρωπαλέτες (τοποθετημένες εγκάρσια), στοιχείο που μετρά καθοριστικά για τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.

Η καρότσα είναι πολύ προσεγμένη στην κατασκευή της, με σκληρό πλαστικό να καλύπτει όλη την επιφάνεια, και δυνατότητα φορτίου, ανάλογα την έκδοση από 794 έως 1.085 κιλά (στις αυτόματες εκδόσεις το ωφέλιμο είναι 870 κιλά). Στην καρότσα υπάρχουν άγκιστρα για την πρόσδεση των φορτίων, παροχή ρεύματος 12V ενώ ιδιαίτερα προσεγμένη και με μηχανισμό αντοχής είναι και η πίσω πόρτα.

Advertisement

Περνώντας στην καμπίνα, οι πρώτες εντυπώσεις είναι ιδιαίτερα θετικές, τόσο σε ό,τι έχει να κάνει με την ισορροπημένη σχεδίαση όσο και με την γενικότερη αίσθηση ποιότητας που δίνουν τα υλικά κατασκευής. Στο ταμπλό χρησιμοποιούνται σε αρκετά σημεία μαλακά πλαστικά, δίνοντας μια πιο premium αίσθηση, ενώ δείχνει προσεκτικά συναρμολογημένο και ικανό να αντέξει για πολλά χρόνια στην σκληρή χρήση.

Το ψηφιακό πακέτο περιλαμβάνει οθόνη 12,3 ιντσών στον πίνακα οργάνων ο οποίος διαθέτει πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης και μία οθόνη αφής 12,3 ιντσών για το σωστά δομημένο και με πολλές πληροφορίες σύστημα πολυμέσων. Στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται μία ακόμα επιφάνεια με διακόπτες αφής για τον διζωνικό κλιματισμό, ίσως από τις πιο εύχρηστες που έχουμε συναντήσει τα τελευταία χρόνια σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Το σύστημα πολυμέσων διαθέτει όλες τις σύγχρονες παροχές (μεταξύ άλλων Apple CarPlay και Android Auto), υπάρχουν θύρες φόρτισης USB-C, και ένα τιμόνι με αρκετούς διακόπτες για έλεγχο όλων των βασικών λειτουργιών του οχήματος. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πλούσιοι ενώ και ο εξοπλισμός άνεσης περιλαμβάνει τα πάντα.

Ένα ακόμα δυνατό στοιχείο του Musso Grand είναι οι εξαιρετικοί χώροι για τους επιβάτες. Ιδίως οι πίσω απολαμβάνουν μία από τις πιο ευρύχωρες καμπίνες της κατηγορίας, με μπόλικο «αέρα» εμπρός από τα πόδια και πάνω από τα κεφάλια.

Ιδιαίτερης μνείας χρήζουν και τα καθίσματα, τα οποία είναι πολύ άνετα και μαλακά, και με σωστή κλίση για να μην κουράζουν στα μεγάλα ταξίδια (τα εμπρός είναι και αεριζόμενα στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας). Υπάρχει επίσης και παροχή του κλιματισμού για τους πίσω και υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο την άνεσή τους.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, το Musso Grand διαθέτει ένα πλήρες πακέτο ακόμα και από την βασική έκδοση περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης, Σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας, Προειδοποίηση Εμπρόσθιας Σύγκρουσης, Σύστημα Διατήρησης της Λωρίδας, Σύστημα Ειδοποίησης Τυφλού Σημείου και πολλά ακόμα.

Παρέχονται επίσης κάμερα 360 μοιρών, αισθητήρες παρκαρίσματος, 6 αερόσακοι, συστήματα υποβοήθησης εκκίνησης στην ανηφόρα και σε απότομη κατάβαση και Adaptive Cruise Control, στοιχεία που συντελούν στην δημιουργία μίας ξεκάθαρα επιβατικής αίσθησης ενός μεγάλου και πολυτελούς SUV. Κάτι στο οποίο συμβάλλει και μία μεγάλη γκάμα από εξτρά εξοπλισμό και off road αξεσουάρ που επιτρέπει στον αγοραστή να φέρει το Musso Grand στα μέτρα του και στο δικό του γούστο.

Στα μηχανικά μέρη έχει γίνει μία πολύ σοβαρή προσπάθεια ώστε το Musso να συνδυάσει ιδανικά τον ρόλο του επαγγελματικού εργαλείου με εκείνον ενός SUV για μετακινήσεις και εκδρομές. Το πλαίσιο είναι τύπου σκάλας αλλά ιδιαίτερα προσεγμένο και με έξτρα ενισχύσεις. Η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων στις πιο ακριβές εκδόσεις (ή με ημιελλειπτικά φύλλα σούστας στην βασική).

Ο κινητήρας είναι ένας τετρακύλινδρος diesel με τούρμπο και απόδοση 202 ίππων. Πρόκειται για ένα μοτέρ που δείχνει αρκετά εξελιγμένο, όντας αναπάντεχα αθόρυβο και πολιτισμένο στην συμπεριφορά του.

Παράλληλα είναι ελαστικό και ιδιαίτερα ζωντανό στις χαμηλομεσαίες στροφές, και συνδυάζεται περίφημα με το αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο της Aisin (υπάρχει και επιλογή μηχανικού έξι σχέσεων για την απλή έκδοση).

Η προσεγμένη μηχανική συγκρότηση κάνει άμεσα την εμφάνισή της από τα πρώτα χιλιόμετρα στο τιμόνι του Musso Grand. Αυτό που σε εντυπωσιάζει αμέσως είναι το πόσο αθόρυβος και χωρίς τον χαρακτηριστικό ήχο του diesel είναι ο κινητήρας.

Ιδιαίτερα στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, όπου τα 130 χλμ/ώρα αντιστοιχούν σε περίπου 2.000 σ.α.λ, το Musso Grand ταξιδεύει σαν ένα καθαρά επιβατικό SUV, με τον θόρυβο, είτε μηχανικό είτε αεροδυναμικό να κρατιέται στο ελάχιστο.

Ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του Musso ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την λειτουργία της ανάρτησης. Η διάταξη των πολλαπλών συνδέσμων πίσω το καθιστά ίσως το πιο άνετο της κατηγορίας του, με τις χαρακτηριστικές για pick-up αναπηδήσεις να κρατούνται σε απολύτως λογικά επίπεδα.

Ο κινητήρας έχει πάντα περίσσευμα δύναμης για ένα σβέλτο προσπέρασμα, το κιβώτιο ανταποκρίνεται ιδιαίτερα γρήγορα (ιδίως στο πρόγραμμα Sport),  ενώ αν ο οδηγός θελήσει κάτι πιο άμεσο υπάρχουν και τα paddles πίσω από το τιμόνι για γρήγορα κατεβάσματα. Το μοτέρ λειτουργεί ιδανικά μέχρι τις 3-3.500 στροφές, όπου και η κατανάλωση σε στρωτό ταξίδι παραμένει σε λογικά επίπεδα (κοντά στα 9+ λίτρα/100 χλμ.).

Εκτός δρόμου, το Musso επιβεβαιώνει τα γονίδια της εταιρείας, δείχνοντας απόλυτα σίγουρο και ικανό να ανταπεξέλθει σε ότι του ζητηθεί. Για τον σκοπό αυτό υπάρχει η επιλογή της τετρακίνησης ή ακόμα και των «κοντών» σχέσεων όταν τα πράγματα δυσκολέψουν πραγματικά σε φορτίο και off-road καταστάσεις.

Μοναδική ένσταση τα εντελώς ασφάλτινα ελαστικά, τα οποία δείχνουν αμέσως να μην ανέχονται οτιδήποτε περισσότερο από βατούς χωματόδρομους, οπότε όποιος επιλέξει το Musso Grand με πιο επαγγελματικό προσανατολισμό θα πρέπει να υπολογίζει την άμεση αλλαγή τους σε κάτι πιο ταιριαστό στις δύσκολες εκτός δρόμου συνθήκες.

Εν κατακλείδι, το KGM Musso Grand αποτελεί μία ακόμα έκπληξη από την κορεατική εταιρεία. Πρόκειται για ένα ψαγμένο μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια και άψογα εκτελεσμένο προϊόν, σε μία κατηγορία με πολλές και αντικρουόμενες απαιτήσεις.

Όμορφο και εντυπωσιακό, με κορυφαίους χώρους και ανέσεις για τους επιβάτες, με καρότσα που είναι η μεγαλύτερη ανάμεσα στα διπλοκάμπινα και ένα μηχανολογικό πακέτο που ξαφνιάζει ευχάριστα, το Grand Musso δείχνει ξεκάθαρα ότι είναι μία πρόταση κορυφής που πρέπει να βάλει στη λίστα του ο υποψήφιος αγοραστής ενός διπλοκάμπινου.

Την «χαριστική βολή» στον ανταγωνισμό έρχεται να δώσει η τιμή του. Η βασική έκδοση Pro, με τα πιο επαγγελματικά χαρακτηριστικά, ξεκινά από τις 36.490 ευρώ, καθιστώντας το Musso Grand το πιο φθηνό διπλοκάμπινο της ελληνικής αγοράς. Πιο πάνω η έκδοση LX με την ανάρτηση των πολλαπλών συνδέσμων πίσω ξεκινά από τις 37.490 ευρώ ενώ η πιο πλούσια έκδοση DLX της δοκιμής μας ξεκινά από τις 38.490 ευρώ.

Οι αριθμοί αυτοί μιλούν από μόνοι τους σε μία εποχή που η αγορά ενός καινούργιου διπλοκάμπινου για τον Έλληνα αγρότη ή επαγγελματία ήταν ένα άπιαστο όνειρο. Πολύ δε περισσότερο όταν πίσω από αυτή την άκρως ανταγωνιστική πρόταση υπάρχει ως σταθερή εγγύηση το όνομα του Θεοχαράκη, και ό,τι αυτό συνεπάγεται σε υποστήριξη σε βάθος χρόνου.

Μία ιδανική συνθήκη για όσους αναζητούν ένα σε βάθος καλό pick-up με κορυφαία ποιοτικά και τεχνολογικά χαρακτηριστικά και σε τιμή-πρόκληση που βάζει σε εξαιρετικά δύσκολη θέση τον ανταγωνισμό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚA – KGM MUSSO GRAND 2.2D Αuto
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος σε σειρά, 2.157 cc
Μέγιστη ισχύς: 202 PS / 3.800 rpm
Μέγιστη ροπή: 444 Nm / 1.400-2.800 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,3 sec
Τελική ταχύτητα: 172 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 9,0 lt/100 km / 9,7 lt/100 km
Εκπομπές CO₂: 235 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 5.415 / 1.950 / 1.855 mm
Μεταξόνιο: 3.210 mm
Βάρος: 2.120kg
Διαστάσεις Kαρότσας (Μ/Π/Υ): 1.610 / 1.570 / 570 mm
Τιμή: από 36.490 ευρώ