Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Aνανεωμένο Jeep Renegade 1.0 T3 120hp

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ gs@newsauto.gr

Η Jeep δημιούργησε τα SUV και το Renegade έγινε το άρμα της αμερικανικής εταιρίας στην μικρή τους κατηγορία. Με τον κινητήρα των 1000 κ.εκ. (120 ίππων) και την κίνηση στους εμπρός τροχούς, έγινε η πρώτη επιλογή για την εισαγωγή νέων πελατών στην μάρκα.

 

Κάτω από το αμάξωμα, έχει (όπως γνωρίζουμε) πολλά στοιχεία από το Fiat 500X. Οι σχεδιαστές της Jeep, όμως το έχουν διαφοροποιήσει με την βοήθεια της παράδοσης. Προσέξτε την (σήμα κατατεθέν) “μάσκα” με τους επτά αεραγωγούς, (που τοποθετείται σε κάθε Jeep από τη δεκαετία του 1940) την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, την macho εκτός δρόμου εμφάνιση.

Στο πίσω μέρος θα παρατηρήσετε το νέο σχέδιο των πίσω φωτιστικών σωμάτων LED με το χαρακτηριστικό “X” του Renegade (εμπνευσμένο από το σχέδιο των παλιών δοχείων καυσίμων), που εντυπωσιάζει δίνοντας ταυτόχρονα και την ταυτότητα του αυτοκινήτου. Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν πως πολλοί επέλεξαν το Renegade με πρώτο κριτήριο τον σχεδιασμό του.

Το Facelift, τον Σεπτέμβριο του 2018, έφερε έναν μικρό ανασχεδιασμό (τα νεότερα μοντέλα έχουν διάφανα φλας) και αναβαθμισμένο εσωτερικό. Όλα τα αυτοκίνητα εκτός από την entry-level Sport έκδοση έχουν (στον προαιρετικό εξοπλισμό) μια οθόνη αφής 8.4 ιντσών με το Apple CarPlay και το Android Auto για εύκολο έλεγχο των εφαρμογών του τηλεφώνου σας. Οι αλλαγές ολοκληρώνονται με δύο νέους βενζινοκινητήρες (1000 και 1300 κ.εκ.) και βελτιώσεις στους ήδη υπάρχοντες, αλλά και στα μοτέρ diesel μέχρι να προστεθεί και η υβριδική έκδοση τον επόμενο χρόνο.

How is inside son?

Η υψηλή θέση οδήγησης του Renegade δίνει καλή θέα πάνω από το καπό. Ωστόσο, η ορατότητα προς τα πίσω είναι περιορισμένη εξαιτίας των φαρδιών κολώνων, ενώ οι θέσεις δεν είναι sport αλλά ούτε και φαρδιές (όπως στο Cherokee) όμως διατηρούν την άνεση.

Η αλήθεια είναι πως όταν είδαμε το Renegade κάναμε κριτική για το τετράγωνο σχήμα του, που του δίνει χαρακτήρα αλλά και αεροδυναμική αντίσταση. Όταν όμως περάσαμε στο εσωτερικό, θαυμάσαμε το πόσο φωτεινή είναι η καμπίνα. Έτσι αποφασίσαμε πως το σχήμα βοηθά, χάρη στα μεγάλα παράθυρα, στον διάκοσμο και το φωτεινό εσωτερικό.

Το φως αποκαλύπτει τα σκληρά πλαστικά και διακοσμητικά, που μπορεί να αναδεικνύουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του Renegade και να διηγούνται κομμάτια της ιστορίας του Jeep αλλά δεν είναι η καλύτερη εικόνα. Σε άλλα μοντέλα (ακριβότερα να λέμε την αλήθεια) θα δείτε στο εσωτερικό τους πιο μαλακά υλικά (αν και χωρίς ιδιαίτερο χαρακτήρα).

Για να κρατήσετε τα προσχήματα, τον θαυμασμό των νεαρών επιβατών σας αλλά και για καλύτερη λειτουργικότητα δώστε τα επιπλέον χρήματα για το σύστημα ψυχαγωγίας Uconnect touch-screen, με την μεγάλη οθόνη 8,4 ιντσών. Διαθέτει εύκολο μενού, έντονα γραφικά και εύχρηστα πλήκτρα συντόμευσης. Επιπλέον είναι συμβατό με τα Apple CarPlay και το Android Auto, ώστε να μπορείτε να χρησιμοποιείτε εφαρμογές από το τηλέφωνό σας (όπως οι Χάρτες Google και το Waze) κατά την οδήγηση.

Αν δεν το κάνετε υπάρχει η… μικρή 5 ιντσών οθόνη η οποία υποστηρίζει τα βασικά: Ραδιόφωνο, blue tooth σύνδεση, usb δεδομένα κ.α.

Κάθεστε άνετα κυρία;

Οι χώροι για τα πόδια και το κεφάλι, οδηγού και επιβατών του Renegade είναι ικανοποιητικοί. Αν κάθεστε πίσω το στενό πίσω κάθισμα καλύτερα να το μοιραστείτε με έναν ακόμη συνεπιβάτη και όχι με δύο, καθώς αυτός (αν κάθετε στο κέντρο) δεν θα βολευτεί .

Ο χώρος αποσκευών είναι ίδιος με αυτόν των συμβατικών hatchback, οπότε είναι ικανοποιητικός έχει επίσης σχετικά καλό σχήμα με εύκολη πρόσβαση, χάρη στην μεγάλη πίσω πόρτα. Τα πίσω καθίσματα είναι αναδιπλούμενα και χωρίζονται εύκολα, ενώ το κάθισμα του συνοδηγού διπλώνει και αυξάνεται περαιτέρω ο διαθέσιμος χώρος (για να φορτώσετε serf και τον εξοπλισμό του.

On the road

Η πρώτη σκέψη μας ήταν πως η επιλογή ενός κινητήρα 1000 κ.εκ. για το Renegade ήταν… λίγη. Όμως τελικά κάναμε λάθος. Τελικά η Fiat είναι η master στο downsizing των κινητήρων και ο 1000ρης των 120 ίππων έχει νόημα: Προσφέρει στους αγοραστές το φθηνότερο σημείο για την εισαγωγή στην μάρκα Jeep εισόδου στην ιδιοκτησία Renegade.

Ωστόσο, έχει και τα μειονεκτήματα του. Το turbo τον βοηθά στην απόδοση, όμως δεν τον βοηθά στην οικονομία και εδώ φταίει το κιβώτιο ταχυτήτων που δεν συμπληρώνει τα κενά στην ροπή. Η τελευταία μπορεί να εμφανίζεται από τις 1750 σ.α.λ. ποτέ δεν κορυφώνεται. Ακόμα κι αν φτάσετε τις στροφές στο κόκκινο, δεν αισθάνεστε ότι γίνεται το ξέσπασμα, παρά το ότι ο ήχος του τρικύλινδρου μοτέρ αγριεύει (ακούγεται όμορφα) όσο πιέζετε. Μάλιστα η κατανάλωση ανεβαίνει και αυτή στα 9,9 με 10 λίτρα (τιμή από τον δείκτη του αυτοκινήτου).

Έτσι σκέφτεστε πως είναι καλύτερο να μείνετε στην οικονομική οδήγηση και να κινείστε ήρεμα. Τότε οι τιμές επιστρέφουν στα 7,8 με 8 λίτρα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και με την σωστή αίσθηση και “βάρος” και οι αναρτήσεις κρατούν την ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την sportive οδική συμπεριφορά.

Σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου ή ταξιδιού αν θέλετε, δεν θα σας ενοχλήσουν ούτε ο ήχος του κινητήρα αλλά ούτε και η κύλιση. Μόνο ο θόρυβος του αέρα που χτυπά στους καθρέφτες και στο παρμπρίζ, θα γίνει αισθητός και έντονος όσο ανεβάζετε ταχύτητα. Αυτό είναι το μειονέκτημα για το ξεχωριστό look του Jeep, αφού το τετράγωνο σχήμα του κόβει τον αέρα.

Εκτός δρόμου η άνεση είναι πολύ καλή και η απόσταση από το έδαφος θα σας βοηθήσει να εξερευνήσετε χωματόδρομους με αρκετές ανωμαλίες και βατά εμπόδια. Μην ξεχνάτε βέβαια πως δεν έχετε κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Τελικά γιατί να το επιλέξετε;

Είναι το μικρότερο σε κυβισμό Jeep και θα σας βάλει στην ψυχολογία και το… club των ιδιοκτητών Jeep για να ψάξετε αργότερα (αν έχετε τις δυνατότητες) για κάτι περισσότερο. Εξακολουθεί να είναι μια δημοφιλής επιλογή με τον μοναδικό χαρακτήρα του, την κίνηση εκτός δρόμου (με όρια) και την άνεση. Δεν θα σας τρελάνει με τις επιδόσεις του, αλλά δεν θα σας ζητήσει και κάτι και μόλις προσαρμοστείτε στον χιλιάρη κινητήρα θα ρυθμίσετε και την οικονομία καυσίμου. Και όλα αυτά με την γοητεία ενός Jeep.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 999 κ.εκ.

Ισχύς: 120 PS/5.750 rpm

Ροπή: 19,37 kgm/1.750 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,2 sec

Τελική ταχύτητα: 185 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 6 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)

Εκπομπές CO2: 108 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 135

Βάρος: 1.320 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.236/1.805/1.667 mm

Μεταξόνιο: 2.570 mm

Χώρος αποσκευών: 351 lt

Τιμή: 20.900

Δημοφιλή στο Protothema.gr