Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Jaguar E-Pace P250 AWD

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr)

Η Jaguar E-Pace δεν είναι μόνο το μικρότερο SUV στη γκάμα της ιστορικής βρετανικής μάρκας –και γενικότερα το μικρότερο μοντέλο της από πλευράς διαστάσεων, αλλά το αυτοκίνητο εκείνο που εκφράζει με τον πιο πειστικό τρόπο τον επιτυχημένο δρόμο που ακολουθεί πλέον η εταιρεία σε μια αυτοκίνηση που αλλάζει ραγδαία.

Δείτε άλλωστε που βρισκόταν η Jaguar πριν ακριβώς από μια δεκαετία. Με την Ford να τη θέτει προς πώληση στο πλαίσιο του γενικότερου πλάνου εξυγίανσής της και την ίδια την εταιρεία να διαθέτει μια περιορισμένη γκάμα μοντέλων, η Jaguar αναζητούσε το χέρι βοηθείας εκείνο που θα την έδινε την χαμένη τότε αίγλη του παρελθόντος της. Το χέρι βοηθείας αυτό βρέθηκε, αφού η Tata ορθά σκεπτόμενη και βλέποντας τις προοπτικές της μάρκας, έσπευσε να την εξαγοράσει –μαζί με τη Land Rover– δίνοντάς της την ώθηση που χρειαζόταν για να πραγματοποιήσει τη δική της ανάπτυξη. Και πλέον, εν έτη 2018 η Jaguar δείχνει όχι μόνο να έχει επιστρέψει στην αίγλη του παρελθόντος, αλλά να βρίσκεται στην καλύτερη ίσως στιγμή των 85 ετών παρουσίας της, διαθέτοντας μια γκάμα με μεγάλες προοπτικές όχι μόνο για το βραχύβιο παρόν, αλλά και για το απαιτητικό μέλλον.

Η παρουσία λοιπόν της E-Pace, του νεότερου compact SUV της μάρκας σε μια γκάμα που απαρτίζεται αυτή τη στιγμή από 7 διαφορετικές επιλογές μοντέλων, δείχνει ότι οι άνθρωποι της Jaguar αφουγκράζονται με επιτυχία τις τάσεις της αγοράς και τα «θέλω» του απαιτητικού κοινού της premium κατηγορίας, φέρνοντάς τους μοντέλα που τοποθετούνται στην «καρδιά» του εμπορικού ενδιαφέροντος. Εμείς, δοκιμάζουμε το νέο βρετανικό μοντέλο σε μια από τις πιο ισχυρές εκδοχές του, αυτή με τον 2λιτρο turbo Ingenium κινητήρα βενζίνης των 249 ίππων, η οποία συνδυάζεται στάνταρ με σύστημα τετρακίνησης.

Ισόποσα δυναμική και κομψή σιλουέτα

E-Pace Test (22)

Αν μη τι άλλο η σχεδίαση της E-Pace είναι ένα από τα πιο δυνατά της σημεία, αφού οι Βρετανοί της Jaguar φρόντισαν να προσφέρουν στο μικρότερο μοντέλο τους ένα αμάξωμα που συνδυάζει με επιτυχία την κομψότητα με τον δυναμισμό. Με την πρώτη ματιά το βλέμμα πέφτει στο εμπρόσθιο τμήμα πάνω στη μεγάλη κυψελωτή γρίλια της μάσκας που φιλοξενεί το σε κόκκινο φόντο σήμα της εταιρείας, αλλά και στα υψηλά τοποθετημένα κομψά φώτα. Στο πλάι, η γραμμή της οροφής εκφράζει απόλυτα το δυναμισμό του σχήματος αφού δείχνει σαν να ρέει προς το πίσω μέρος, περιορίζοντας παράλληλα το μέγεθος των τρίτων πλαϊνών παραθύρων. Ειδικά όμως στο πίσω τμήμα της, η E-Pace κερδίζει απόλυτα τις αισθητικές εντυπώσεις αφού με τα λεπτά της φώτα και το μικρό σε μέγεθος παρμπρίζ, μπορεί να χαρακτηριστεί περισσότερο ως ένα υπερυψωμένο κουπέ, παρά ως ένα παραδοσιακό SUV μοντέλο. Αγαπημένο μας σημείο αν μη τι άλλο το κέντρο της πίσω πόρτας, που φιλοξενεί τον ευμεγέθη ιαγουάρο της μάρκας χωρίς να αφήνει ούτε ψήγμα αμφισβήτησης για την καταγωγή του αυτοκινήτου. Από πλευράς διαστάσεων, η E-Pace με μήκος στα 4.395 χλστ. βρίσκεται στην καρδιά της compact premium SUV κατηγορίας, ωστόσο το αυξημένο πλάτος των 1.984 χλστ. εκτός από πρακτικό αποτελεί και αισθητικό πλεονέκτημα, αφού τονίζει περαιτέρω την παρουσία της μικρότερης «Jag» στο δρόμο.

Πολυτελές σαλόνι με σπορτίφ σχεδίαση

E-Pace Test (17)a

Στο εσωτερικό της E-Pace η Jaguar έχει φροντίσει κατ’ αρχάς να προσφέρει στον οδηγό της ένα πλήρως χρηστικό περιβάλλον, που πλαισιώνεται από την απαραίτητη για την κατηγορία πολυτέλεια των υλικών, όπως αυτή ορίζεται στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας από τα δέρματα με τις χαρακτηριστικές ραφές που ντύνουν άφθονες επιφάνειες της καμπίνας. Το τούνελ μεταξύ των καθισμάτων είναι υψηλό και, σε συνδυασμό με την μπάρα-χειρολαβή της κεντρικής κονσόλας στην αριστερή πλευρά του συνοδηγού, ορίζει τον χώρο για τον οδηγό δίνοντάς του μια ευπρόσδεκτη αίσθηση από σπορ κατασκευές. Εργονομικά, δεν έχουμε να προσάψουμε τίποτα στο εσωτερικό, ενώ και η οθόνη αφής των 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων παρότι δεν είναι η μεγαλύτερη της κατηγορίας, είναι χρηστική και γρήγορη στις αντιδράσεις της κατά το άγγιγμα των δακτύλων. Μας άρεσαν επιπλέον και οι περιστροφικοί διακόπτες για τον κλιματισμό με τις ψηφιακές βέβαια ενδείξεις. Εξαιρετική είναι η θέση οδήγησης αφού δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να εποπτεύσει με ασφάλεια το χώρο μπροστά και προς το πλάι του αυτοκινήτου, ενώ προς τα πίσω το μικρό σε μέγεθος τζάμι περιορίζει τα δεδομένα (ας όψεται η κουπέ σχεδίαση…). Πάντως, η παρουσία ευκρινούς κάμερας οπισθοπορείας δίνει τη λύση στο παρκάρισμα.

E-Pace Test (36)a

Χωροταξικά, με 577 λίτρα ωφέλιμου όγκου το πορτ-μπαγκάζ είναι και με το παραπάνω γενναιόδωρο, όμως οι χώροι για τους επιβάτες στο πίσω κάθισμα θα μπορούσαν να είναι λίγο καλύτεροι, ιδίως σε περίπτωση που χρειαστεί να μεταφερθεί και ένας 3ος καθήμενος. Συνολικά πάντως η E-Pace δεν αφήνει παράπονα με την πρακτικότητά της, αφού και οι διαθέσιμες θήκες για μικροαντικείμενα είναι πολλές και εύκολα προσβάσιμες σε όλη την καμπίνα.

Επιλογή άνεσης και ισχύος

E-Pace Test (20)a

Ο κινητήρας που φιλοξενεί κάτω από το καπό της η έκδοση P250 της Jaguar E-Pace είναι ο 2λιτρος 4κύλινδρος turbo (με turbo twin-scroll) βενζινοκινητήρας της σειράς Ingenium της εταιρείας, ο οποίος εφαρμόζει σύστημα Συνεχώς μεταβαλλόμενης ανύψωσης των βαλβίδων (CVVL). Η ονομαστική του απόδοση βρίσκεται στους 249 ίππους ισχύος στις 5.500 σ.α.λ. και κυρίως στα 37.2 kgm ροπής, που παρέχονται στον οδηγό σε ένα αρκετά διευρυμένο φάσμα περιστροφής του (από τις 1.200 μέχρι και τις 4.500 σ.α.λ.). Αυτό στην πράξη συνεπάγεται μια ιδιαίτερα γραμμική λειτουργία που σε κάθε περίπτωση δεν θυμίζει turbo μοτέρ και ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα της E-Pace. Σε συνδυασμό δε και με τη βελούδινη λειτουργία του 9τάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων της ZF, το μοτέρ ταξιδεύει με χαρακτηριστική άνεση και χωρίς «ξεσπάσματα» το βρετανικό SUV. Σε πιο πιεσμένους ρυθμούς και με επιλεγμένο το Dynamic στα οδηγικά set-up του αυτοκινήτου (διαθέσιμα είναι επίσης τα Normal, Eco και Rain/Ice/Snow), ο κινητήρας βγάζει και έναν λίγο πιο «εκρηκτικό» χαρακτήρα, σε συνάρτηση πάντα και με το αυξημένο βάρος της E-Pace (1.832 κιλά χωρίς φορτίο). Στο πεδίο της κατανάλωσης, η αυξημένη ισχύς του μοτέρ σε συνδυασμό και με την παρουσία της τετρακίνησης έχουν ως αποτέλεσμα στην καθημερινή χρήση η E-Pace P250 να έχει μια μέση τιμή κοντά στα 12.5 lt./100 km. Στην εθνική το νούμερο αυτό περιορίζεται αφού πέφτουν οι στροφές του κινητήρα, αν και τα πάντα εξαρτώνται από το πόσο εγκρατής μπορεί να είναι ο οδηγός…

Σύστημα τετρακίνησης

E-Pace Test (28)a

Η πλατφόρμα της E-Pace προέρχεται από τη Land Rover και αυτό αν μη τι άλλο δίνει όλη τη δυνατότητα στο μοντέλο της Jaguar να εκμεταλλευτεί την κορυφαία τεχνογνωσία της «αδελφής» (είναι στον ίδιο Όμιλο) μάρκας στο πεδίο της κατασκευής ικανότατων τετρακίνητων οχημάτων. Είτε αυτό αφορά στις επιδόσεις της E-Pace στην άσφαλτο, είτε εκτός αυτής. Η τετρακίνηση με την οποία εφοδιάζεται στάνταρ η έκδοση P250 είναι ένα σύστημα που μέσω πολύδισκου συμπλέκτη τύπου Haldex μοιράζει συνεχώς τη ροπή μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών για να μεγιστοποιήσει την πρόσφυση. Όταν το σύστημα διαγνώσει απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς, τότε στέλνει περισσότερη ροπή πίσω για να βελτιώσει τα επίπεδα.

Ισορροπία μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς

E-Pace Test (18)a

Στο δρόμο η E-Pace σου αφήνει τη «γεύση» ότι οδηγείς ένα μεγαλύτερο SUV από ό,τι οι πραγματικές διαστάσεις της ορίζουν. Η ανάρτηση, πλήρως ανεξάρτητη με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα, έχει τη ρύθμιση εκείνη που φροντίζει για την παροχή καλής ποιότητας κύλισης, χωρίς να αφήνεται στην άκρη και η δυναμική –πάντα κατά τις συνθήκες– οδική συμπεριφορά. Μέσα στην πόλη και σε δρόμους με λακκούβες και κακοτεχνίες, το σύστημα λειτουργεί με τέτοιον τρόπο ώστε να μην τις μεταφέρει στο εσωτερικό, αν και σε κάποιες περιπτώσεις δεν τα καταφέρνει τόσο αποτελεσματικά. Εκτός αυτής, στην ευθεία η E-Pace εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια χωρίς να δείχνει να επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους. Σε ένα δρόμο με στροφές, οι κλίσεις από το αμάξωμα είναι περιορισμένες με βάση και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 204 χλστ και, σε συνδυασμό με τη συνδρομή της τετρακίνησης, η πρόσφυση αυξημένη. Το πάτημα του αυτοκινήτου λόγω και του αυξημένου βάρους δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως το πιο «αέρινο» της κατηγορίας, όμως συνολικά η E-Pace δεν θα προβληματίσει τον οδηγό της σε ό,τι αφορά την ευχρηστία της. Το τιμόνι από την πλευρά του προσφέρει το απαιτούμενο βάρος και αίσθηση, ενώ τα φρένα ικανοποιούν με την αποτελεσματικότητά τους.

Εν κατακλείδι

E-Pace Test (23)a

Με τη νέα E-Pace η Jaguar μπαίνει επιτυχημένα στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των compact premium SUV, προσφέροντας ένα αυτοκίνητο που διαφοροποιείται ουσιαστικά σε σχέση με τους κραταιούς Γερμανούς. Μπορεί για παράδειγμα η E-Pace να μην είναι η πιο πρακτική ή η πιο οικονομική σε κατανάλωση ή η πιο hi-tech πρόταση της κατηγορίας, όμως με τον ξεχωριστό «αέρα» της, την αποτελεσματικότητα της οδικής και οδηγικής της παρουσίας, αλλά και με την βρετανική πολυτέλειά της, είναι δεδομένο ότι θα καταφέρει να ικανοποιήσει στο ακέραιο αυτόν που θα καταβάλει το αυξημένο τίμημα των 52.700 ευρώ στην περίπτωση της έκδοσης P250 AWD (οι τιμές της E-Pace ξεκινούν από τα 40.900 ευρώ) για να την αποκτήσει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 249 PS/5.500 rpm
Ροπή: 37.2 kgm/1.200-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 9 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.0 sec
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μεικτή κατανάλωση: από 7.7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 174 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 426,3 €
Βάρος: 1.832 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.395/1.984/1.649 mm
Μεταξόνιο: 2.681 mm
Χώρος αποσκευών: 577 lt
Τιμή: 52.700€

Δημοφιλή στο Protothema.gr