Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo CVT

  • Σπύρος Χώτος

Το Honda Civic 10ης γενιάς είναι ένα από τα πιο σημαντικά νέα μοντέλα που υποδεχτήκαμε στη χώρα μας τη φετινή χρονιά. Εμείς, μετά το test των εκδόσεων με μηχανικό κιβώτιο του ιαπωνικού μοντέλου, δοκιμάζουμε και την αυτόματη έκδοσή του με τον ισχυρό 1.500άρη turbo κινητήρα των 182 ίππων.
ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Δυναμική σχεδίαση-Ευρύχωρο εσωτερικό

Το νέο Honda Civic άλλαξε δραματικά σε σχέση με το προηγούμενο, τόσο σε ό,τι αφορά στις γραμμές του, όσο και στην αύξηση των διαστάσεών του και κυρίως στην εκτόξευση του μήκους του στα 4.518 χιλιοστά (+148 χλστ.), που το φέρνει στο ανώτερο άκρο της μικρομεσαίας κατηγορίας. Σχεδιαστικά, ξεχωρίζουμε την τονισμένη μάσκα στο εμπρόσθιο μέρος με τα μακρόστενα φώτα, το α λα κουπέ τελείωμα της οροφής στο πίσω μέρος, αλλά και τα γωνιώδη οπίσθια φώτα, που συνδέονται μεταξύ τους με μια έξτρα αεροτομή.

Αλλαγμένο σημαντικά σε σχέση με πριν είναι και το εσωτερικό, ώστε να προσφέρει καλύτερη εργονομία, περισσότερη πρακτικότητα, αλλά και να αναδείξει στοιχεία όπως την κεντρική οθόνη αφής των 7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων ή τον εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα οργάνων. Ποιοτικά, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο, ενώ δεν λείπει και η άφθονη χρήση μαλακού στην αφή πλαστικού. Μεγάλο προσόν ωστόσο του εσωτερικού αποτελούν οι κορυφαίοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές, αφού το Civic είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση 5 ενήλικες καθήμενους, ενώ και το πορτ-μπαγκάζ των 420 λίτρων θα επαρκέσει για τις αποσκευές τους.

2017 Honda Civic

Δυνατός κινητήρας και βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο

Ο turbo VTEC των 1.5 λίτρων κινητήρας βενζίνης του Honda Civic είναι ο ισχυρότερος σε αυτά τα κυβικά, αφού αποδίδει 182 ίππους ισχύος και μάλιστα αρκετά ψηλά, στις 6.000 σ.α.λ. Η απόδοση της ροπής του βρίσκεται στα 220 Nm (240 Nm στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο), τα οποία είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1.700 στροφές. Στην πράξη ο κινητήρας αυτός κινεί με χαρακτηριστική ευκολία το Civic, παρέχοντας πολύ γρήγορες επιδόσεις (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα). Η λειτουργία του παράλληλα είναι πολύ γραμμική και συχνά, «κρύβει» την εκρηκτικότητα του μοτέρ, ενώ χαρακτηριστική είναι η απουσία κομπιασμάτων ή turbo lag.

Civic CVT Test 640 (2)

Το αυτόματο κιβώτιο, CVT (Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων) με το οποίο συνδυάζεται ο 1.500άρης κινητήρας του Civic διαθέτει βελτιωμένη λειτουργία σε σχέση με τα προηγούμενα CVT της Honda και καλύτερη απόκριση. Μπορεί λόγω απόκρισης να μην ικανοποιήσει τους πολύ απαιτητικούς της σπορ οδήγησης, αν και υπάρχουν στάνταρ paddles αλλαγής σχέσεων πίσω από το τιμόνι, από την άλλη όμως προσφέρει περισσότερη άνεση στις μετακινήσεις. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η Honda ανακοινώνει μεικτή τιμή 6,1 λτ./100 χλμ., όμως στην πράξη το Civic με το αυτόματο κιβώτιο καίει κοντά στα 7,8 λτ./100 χλμ. Πάντως ακόμη και αυτό το νούμερο μπορεί να μειωθεί εάν ο οδηγός κινείται ως επί το πλείστον με την επιλογή «ECΟΝ» του κινητήρα, που τον θέτει σε ένα πιο «οικονομικό» mode οδήγησης.

Με σπορτίφ προσανατολισμό στο δρόμο

Τα οδικά χαρακτηριστικά του Civic με το αυτόματο κιβώτιο δεν αλλάζουν σε σχέση με αυτά των εκδόσεων με χειροκίνητο κιβώτιο και έτσι, στοιχεία όπως η νέα, μεγαλύτερη σε διαστάσεις και πιο ελαφριά πλατφόρμα, μαζί και με την αναβαθμισμένη ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα, προσφέρουν ομοιογένεια, ασφάλεια και παράλληλα, στιβαρότητα σε κάθε διαδρομή. Ειδικότερα, στην ευθεία το Civic είναι εκπληκτικά σταθερό και συμπαγές, όντας σε θέση να φθάσει με ευκολία σε υψηλές ταχύτητες, χωρίς να «ενοχλεί» τους επιβάτες του. Στις στροφές, το ιαπωνικό μοντέλο προσφέρει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και χαρακτηριστική ουδετερότητα στις αντιδράσεις του. Το τιμόνι δεν έχει την τέλεια αίσθηση, όμως είναι όσο ακριβές και γρήγορο απαιτείται. Πολύ καλά, τα καταφέρνει το Civic και στο πεδίο της άνεσης, αφού η ανάρτηση είναι σε θέση να διαχειριστεί με εξαιρετική αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του δρόμου κατά το πέρασμα από αυτές.

Civic CVT Test 640 (4)

27.150 ευρώ και με υπέρ-πλήρη εξοπλισμό

Η Honda προσφέρει το Civic με τον 1.500άρη turbo βενζινοκινητήρα και το αυτόματο CVT κιβώτιο σε μια και μόνο εξοπλιστική έκδοση, την υπέρ-πλήρη Sport. Το κόστος είναι μεν αυξημένο, αφού η τιμή της έκδοσης αγγίζει τα  27.150 ευρώ, όμως στα στάνταρ στοιχεία της περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ESP, 6 αερόσακοι, όλο το ηλεκτρικό πακέτο, διζωνικός αυτόματος κλιματισμός, αυτόματα φώτα, σύστημα πολυμέσων Honda Connect με οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες 17 ιντσών και πολλά άλλα. Επίσης, στάνταρ είναι και μια σειρά συστημάτων ασφαλείας όπως το Σύστημα Αυτόματης Πέδησης Collision Mitigation Braking System, η Προειδοποίηση Μετωπικής Σύγκρουσης, το Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης στη λωρίδα, η Ειδοποίηση Απόκλισης από τη λωρίδα, το Σύστημα Αποφυγής Παρέκκλισης της λωρίδας, το Ενεργό Cruise Control, αλλά και το Σύστημα Αναγνώρισης οδικών σημάτων.

2017 Honda Civic

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 182 PS/6.000 rpm
Ροπή: 22.4 kgm/1.700-5.500 rpm
Μετάδοση: Στον εμπρόσθιο άξονα
Κιβώτιο: Αυτόματο, Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.2 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6.1 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 139 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 166.8 €
Βάρος: 1.340 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.518/1.799/1.434 mm
Χώρος αποσκευών: 420 lt
Τιμή: 27.150€

Δημοφιλή στο Protothema.gr