Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 PS

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr)

Με πληθωρική εμφάνιση και design που ξεχειλίζει από σπορ διάθεση, το ανανεωμένο Honda Civic έρχεται ακόμα πιο ποιοτικό και απολαυστικό.

Tο Honda Civic είχε πάντα τη “δύναμη” -κατά το πέρασμά του- να μαγνητίζει τα βλέμματα ακόμα και των πιο αδιάφορων ανθρώπων. Αποτελούσε πάντα ένα από τα αυτοκίνητα που ακόμα και όταν το παρκάρετε και το κλειδώνετε, ρίχνετε μια τελευταία “κλεφτή” ματιά προς τα πίσω, κρυφοθαυμάζοντας την αγοραστική σας επιλογή. Απόλυτα δικαιολογημένο, μιας και είναι κάτι που κάναμε και εμείς συχνά στην περίοδο δοκιμής του ανανεωμένου Honda Civic και σας καταλαβαίνουμε.

Μετά από 10 γενιές, το Honda Civic φρεσκάρεται για να τονώσει ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών, οι οποίοι θέλουν να… απαρνηθούν την SUVκρατούμενη κατάσταση και να επιλέξουν ένα μικρομεσαίο hot hatchback. Το Honda Civic facelift έρχεται με ανανεωμένη εξωτερική εμφάνιση και αναβαθμισμένο σύστημα infotainment, ενώ η καμπίνα επενδύθηκε με ακόμα πιο ποιοτικά υλικά, κρατώντας ανέπαφους τους χώρους και την πρακτικότητα. Αναλυτικότερα, η επιθετική σιλουέτα και οι μυώδεις αναλογίες του μοντέλου συναντούν τις κοφτερές γωνίες και τις κομψές ακμές. Ένα έμπειρο μάτι θα διακρίνει τις σχεδιαστικές αλλαγές του Civic facelift, που περιορίζονται στους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τους αεραγωγούς.

Το επιθετικό look ενισχύθηκε περισσότερο χάρη στις “λεπίδες” που προστέθηκαν κυρίως ως αεροδυναμικά βοηθήματα. Ακόμα, τα φώτα ημέρας LED έχουν ανασχεδιαστεί και οι full LED προβολείς κάνουν τη νύχτα… μέρα. Νέες ζάντες αλουμινίου 16” προσφέρονται με τη βασική έκδοση, ενώ το μεσαίο και το κορυφαίο μοντέλο διατίθεται επιπλέον με σπορ ζάντες αλουμινίου ‘Shark Grey’ 17”, τις οποίες διαθέτει και το αυτοκίνητο δοκιμής. Στην γκάμα διαθέσιμων χρωματισμών του Civic προστίθεται τώρα μία νέα απόχρωση με την ονομασία Obsidian Blue.

Το εσωτερικό του ανανεωμένου Civic αναβαθμίστηκε ποιοτικά, χάρη στα νέα φινιρίσματα και τα μαλακά υλικά. Δεν είναι μόνο αυτά όμως που κάνει τον οδηγό του ιαπωνικού μοντέλου να νιώθει σαν στο… σπίτι του. Η άνεση είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά του Civic, χαρίζοντας γενναιόδωρους χώρους για 5 επιβάτες και ο αέρας για τα κεφάλια επιτρέπουν σε ψηλούς να βρούν τη θέση τους χωρίς παράπονα. Σε αντίθεση με το Civic 1.5, η έκδοση 1.0 προσφέρει 58 λίτρα παραπάνω χώρο αποσκευών, φτάνοντας συνολικά τα 478 λίτρα. Εκτός όμως από το ευρύχωρο πόρτμπαγκάζ, που θα εξυπηρετούσε και μια μικρή μετακόμιση, εφόσον τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν, το Civic προσφέρει πολλές θήκες για μικροαντικείμενα σε βαθμό που είναι χρονοβόρος ο τελικός έλεγχος ώστε να σιγουρευτούμε να μην έχουμε ξεχάσουμε κάτι μέσα στο αυτοκίνητο. Από εργονομικής πλευράς, η Honda έχει προσθέσει ένα νέο πάνελ κουμπιών και περιστροφικού χειριστηρίου στην αριστερή άκρη της κεντρικής οθόνης αφής του συστήματος πολυμέσων, που βοηθά στη χρήση του. Επίσης, στο πάνω τμήμα του πάνελ για το χειρισμό του κλιματισμού, έχουν προστεθεί νέοι διακόπτες για την «ένταση» του αέρα για πιο άμεση ρύθμιση. Για τους ανθρώπους της τεχνολογίας, το σύστημα infotainment συνδέει άμεσα τον οδηγό με το αυτοκίνητο και περιλαμβάνει ενσωμάτωση Apple CarPlay και Android Auto. Παράλληλα, το ηχοσύστημα φέρει πλέον και φυσικά κουμπιά, κάτι που έγινε μετά από απαιτήσεις του κοινού.

Το Civic συνεχίζει να επωφελείται από το πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας που βοήθησαν το μοντέλο να διεκδικήσει εξαιρετική βαθμολογία στις δοκιμές του Euro NCAP. Τα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας του Civic συμπληρώνονται από τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδήγησης Honda SENSING, στάνταρ με όλες τις εκδόσεις. Οι τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνουν Collision Mitigation Braking System, Adaptive Cruise Control, Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist System και Traffic Sign Recognition.

H Honda διαθέτει μια αποδοτική γκάμα κινητήρων για το Civic, που συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με αυτόματο CVT. Στην περίπτωσή μας, ο 3κύλινδρος 1.000άρης κινητήρας με την τεχνολογία VTEC Turbo υπογράφει τις καλές επιδόσεις σε χαμηλές καταναλώσεις καυσίμου. Πιο συγκεκριμένα, το μοτέρ των 126 ίππων και 200 Nm ροπής (από τις 2.250 rpm) εξασφαλίζει μια επιτάχυνση 0-100 σε 10,8 sec, εξαιρετική τιμή αν αναλογιστούμε ότι το αυτοκίνητο έχει βάρος λίγο πάνω από 1.300 κιλά. Σε συνδυασμό με τον μικρό λεβιέ του κιβωτίου και την κοντή κλιμάκωση, ο βενζινοκινητήρας αποκαλύπτει αρμονικά τις αρετές του, χωρίς έντονα ξεσπάσματα. Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέση κατανάλωση με το αυστηρό πρότυπο δοκιμών WLTP είναι 5,7 lt./100 km, αλλά πρακτικά και με φυσιολογική οδήγηση η τιμή θα κυμαίνεται από 6,9 έως 7,2 lt./100 km. Ακόμα, υπάρχει δυνατότητα μείωσης της κατανάλωσης με τη χρήση του προγράμματος ECON, που ενεργοποιείται με το πάτημα του κουμπιού που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, ωστόσο μην περιμένετε δραματικές αλλαγές στην τελική τιμή που αναφέραμε παραπάνω.

Δεν χρειάζεται να έχεις την απίστευτη ιπποδύναμη για να ευχαριστηθείς οδηγικά ένα αυτοκίνητο, αρκεί να είναι σωστά στημένο. Το Civic είναι ένα από αυτά τα μοντέλα και τα 126 PS είναι αρκετά για να απολαύσεις μια σβέλτη “ανοιχτή” διαδρομή. Σημαντικό ρόλο παίζει η υψηλή ακαμψία του και η καλή ρύθμιση της ανάρτησης. “Διαβάζει” τον δρόμο και η πληροφόρηση από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι είναι ακριβέστατη. Η ουρά ακολουθεί πιστά και τα αποδοτικά φρένα εμπνέουν εμπιστοσύνη, γεγονός που αντιλαμβάνεστε ακόμα και στα πιο μικρά “τσιμπήματα” του μεσαίου πεντάλ. Αν όμως επιθυμείτε περισσότερη σπιρτάδα, η Honda προσφέρει το Civic και με το 1.500άρη turbo κινητήρα των 182 ίππων.

Το Civic είναι το μικρομεσαίο μοντέλο που ξεχωρίζει για τα οδηγικά του χαρίσματα και τη σπορτίφ αίσθηση που -αναμφίβολα- δημιουργεί μια ιδιαίτερη ευεξία στον οδηγό. Ο τελευταίος κάθεται χαμηλά στο κάθισμα, έχοντας καλή πλευρική στήριξη, ενώ εύκολα μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα ¨ταξιδιωτικό εξπρές”. Η τιμή του ξεκινάει από τα 20.650 ευρώ για την βασική έκδοση Comfort, ενώ φτάνει μέχρι και τα 25.250 ευρώ στην πλούσια έκδοση και με το αυτόματο κιβώτιο CVT.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 988 cc
Ισχύς: 126 PS/5.500 rpm
Ροπή: 200 Nm/2.250 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.8 sec
Τελική ταχύτητα: 207 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.7 l/100 km (WLTP)
Εκπομπές CO2: 132 gr/km (WLTP)
Βάρος: 1.352 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.518/1.799/1.434 mm
Μεταξόνιο: 2.697 mm
Χώρος αποσκευών: 478 lt.
Τιμή: από 20.650 ευρώ

Δημοφιλή στο Protothema.gr