Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Puma EcoBoost Hybrid 125 PS 7-Speed Auto PowerShift

Ελλάδα 16:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Ford Puma EcoBoost Hybrid 125 PS 7-Speed Auto PowerShift

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το ανανεωμένο Puma έχει όλα τα γονίδια του πολυτάλαντου προκατόχου του, αλλά είναι τεχνολογικά πιο σύγχρονο από ποτέ. Αξίζει να επιλέξεις την έκδοση με το 7άρι αυτόματο;

Advertisement
Advertisement

Από το 2019 που ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στην Ευρώπη, το Ford Puma είναι δεδομένα πια ένα από τα πιο καταξιωμένα B-SUV των αγορών της ηπείρου.

Στην Αγγλία, αναδείχθηκε το 2024 ως το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο, ενώ στην Ελλάδα δεν παύει να παρενοχλεί κραταιές δυνάμεις της κατηγορίας του.

Η Ford γνώριζε πως η πολυσχιδής προσωπικότητα του Puma χρειαζόταν πολύ συγκεκριμένες πινελιές, για να συνεχίσει να κοιτά στα μάτια τον ανταγωνισμό. Και αυτό ακριβώς έκανε, διατηρώντας το αμάξωμα σχεδόν ίδιο, με το εσωτερικό να διαφέρει πια παρασάγγας από το pre-facelift μοντέλο.

Advertisement
Advertisement

Αυτό που δεν έχει αλλάξει, επειδή δεν υπάρχει και λόγος, είναι τα αποδοτικά κινητήρια σύνολα της Ford που συνδυάζονται με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο. Την πρώτη περίπτωση τη δοκιμάσαμε πέρυσι, οπότε τώρα ήρθε η ώρα να εξετάσουμε εάν η δεύτερη αξίζει τα έξτρα χρήματα. Αλλά ας το πάρουμε από την αρχή…

Όλα έχουν αλλάξει εντός
Για αρχή, εκεί που πραγματικά πάνε τα χρήματά σου, αποκτώντας το νέο Puma, είναι στο τεχνολογικά επικαιροποιημένο εσωτερικό. Σε σημείο που εάν είχες το απερχόμενο μοντέλο πιθανότατα να… ψάχνεσαι.

Αλλά όχι με την κακή έννοια. Οι πρακτικές λύσεις είναι ακόμα περισσότερες από πριν, με την ειδική θέση για το smartphone στη βάση της κονσόλας να είναι ιδανική, όπως και οι χώροι για κλειδιά ή εκείνοι κάτω από το υποβραχιόνιο όπου μπορείς να βολέψεις κάθε προσωπικό αντικείμενο ή… σκουπιδάκι.

Advertisement

Η ποιότητα των υλικών και το φινίρισμα είναι υψηλότατου επιπέδου για τα δεδομένα της κατηγορίας και της τιμής. Πολύ ευχάριστο που ταμπλό και ταπετσαρίες έχουν μεγάλες επιφάνειες από σύνθετο δέρμα. Και αν ρυθμίσεις σωστά το κάθισμα, το αριστερό σου χέρι θα ακουμπά στα… μαλακά, όπως και το δεξί εάν χρησιμοποιείς το υποβραχιόνιο.

Συνολικά, η εργονομία είναι κορυφαία. Βρίσκεις τη θέση οδήγησης στο πι και φι, όλα είναι εκεί που τα θες και παρότι η πλειονότητα των λειτουργιών του οχήματος ρυθμίζονται πια από την μεγάλη -και κυρίως στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις- κεντρική οθόνη των 12,0 ιντσών, η Ford έχει φροντίσει να μπορείς να ρυθμίζεις π.χ. κλιματισμό και ραδιόφωνο με μικρές κινήσεις.

Advertisement

Όσο πιο high-tech γίνεται
Οθόνη και infotainment αποτελούν το επίκεντρο του ολοκαίνουργιου εσωτερικού, με το τελευταίο να είναι το τελευταίας γενιάς SYNC 4. Διαθέτει διπλάσια υπολογιστική ισχύ και αυτό αποδεικνύεται στην πράξη με τη γρήγορη απόκριση, όταν περιηγείσαι στο εύχρηστο μενού και κάνεις ό,τι αλλαγές και παραμετροποιήσεις θέλεις.

Σημαντικό για την εποχή μας, πως η συνδεσιμότητα είναι απρόσκοπτη, με μόντεμ 5G και μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο, ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, φωνητικές εντολές και over-the-air (OTA) αναβαθμίσεις.

Στάνταρ στο νέο Puma είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 12,8 ιντσών, ο οποίος παραμετροποιείται ως προς την απεικόνιση των ενδείξεων, μέχρι να βρεις αυτή που σε βολεύει. Ό,τι κι αν διαλέξεις, έχει ευκρινή γραφικά και σου παρέχει περισσότερα από τα απαραίτητα.

Advertisement

Χώροι και πρακτικότητα ανώτερης κατηγορίας
Ένας από τους λόγους που το Ford Puma έχει κερδίσει τόσο πολύ το ευρωπαϊκό κοινό, είναι η ευρυχωρία του. Η οποία είναι δυσανάλογη ενός crossover των 4,186 μέτρων με μεταξόνιο 2.588 χιλιοστά.

Με οδηγό αναστήματος περίπου 1,80, ένας ισοϋψής θα βολευτεί πίσω του έχοντας επαρκέστατο κενό για τα γόνατα και το κεφάλι του. Επομένως, τέσσερις ενήλικες χωρούν εύκολα.

Το μεγάλο ταλέντο, όμως, του Puma κρύβεται στον χώρο αποσκευών. Έχεις στάνταρ 456 λίτρα (523 χωρίς την εταζέρα) να αξιοποιήσεις, τιμή που τη βρίσκεις σε C-SUV, συν το πολύ πρακτικό Mega Box των 80 λίτρων που βρίσκεται από κάτω. Στο τελευταίο χωρά ακόμα και μία μικρή βαλίτσα.

Το πορτμπαγκάζ έχει βάθος και εκεί ακριβώς είναι που κρύβει τον μεγάλο χώρο. Θα πάρεις τις αποσκευές με τη φαμίλια ή την παρέα, χωρίς θυσίες, ακόμα και εάν έχεις (ή είστε) τρεις γυναίκες στο αυτοκίνητο!

Ίδια μηχανική συνταγή, αλλά με 7άρι αυτόματο
Ο βραβευμένος 1.000άρης EcoBoost με την ήπια υβριδική τεχνολογία 48V συνεχίζει να κοσμεί τη γκάμα του Puma και στη facelift εποχή του μοντέλου. Στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 125 ίππους και 170 Nm, με τη διαφορά πως στο αυτοκίνητο δοκιμής μας συνεργάζεται με το 7άρι αυτόματο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο PowerShift της Ford.

Ο συνδυασμός αυτών των δύο κάνει το μικρό SUV να επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ ώρα σε 9,6 δευτερόλεπτα. Δηλαδή, είναι για δύο δέκατα ταχύτερο από την έκδοση με τα 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Η τελική σε κάθε περίπτωση περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 190 χλμ./ ώρα.

Στην πράξη, το αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί στις περισσότερες περιπτώσεις υπέρ της εξοικονόμησης καυσίμου. Κρατάει ράθυμο τον κινητήρα και σε χαμηλές στροφές, πραγματοποιώντας γρήγορα τις αλλαγές.

Αυτό συμβαίνει στα προφίλ Eco και Normal, ενώ έχετε στον επιλογέα το «D». Με τη σχέση «S», ανεβάζει τις στροφές σταθερά πάνω από τις 2.000 και ο τρικύλινδρος turbo ξεδιπλώνει πιο γρήγορα τη ροπή και το ταλέντο του.

Οι καλύτερες επιδόσεις του έρχονται όταν επιλέξετε το πρόγραμμα «Sport», συνδυαστικά με την αντίστοιχη επιλογή στο κιβώτιο. Εκεί έχετε γρήγορα την μέγιστη ροπή των 170 Nm και ο 1.000άρης EcoBoost λειτουργεί σταθερά στο βέλτιστο εύρος στροφών του, αναδεικνύοντας τη σπορ πλευρά του.

Αυτό το μηχανικό σύνολο συν του ότι το Puma συνεχίζει να είναι ένα ελαφρύ αυτοκίνητο με απόβαρο 1.280 κιλών, δικαίως μπορεί να μπει στην κουβέντα για ένα από τα πιο σβέλτα B-SUV της αγοράς.

Η απουσία paddles για χειροκίνητες αλλαγές είναι ένα μικρό αρνητικό, όμως με τις σωστές παραμετροποιήσεις δε θα σου λείψουν τόσο.

Μετά από αρκετά χιλιόμετρα σε πόλη, βουνίσια διαδρομή και αυτοκινητόδρομο, στο νέο Ford Puma με το αυτόματο κιβώτιο είδαμε 8 λίτρα ανά 100 χλμ.

Κυρίως άνετο, αλλά πάντα ευχάριστο
Κάτι που ευτυχώς μένει ίδιο και απαράλλαχτο στο ανανεωμένο Puma είναι η οδηγικά ενδιαφέρουσα πτυχή του. Το ακριβές τιμόνι με τη γρήγορη για την κατηγορία επαναφορά σου δίνει τόση-όση πληροφόρηση για να ευχαριστηθείς οδήγηση, ενώ τα φρένα έχουν δυνατό αρχικό «δάγκωμα», δίνοντάς σου σιγουριά.

Αρωγός στην επιβράδυνση είναι η ανάκτηση ενέργειας του ήπια υβριδικού συστήματος που είναι πολύ αποτελεσματική και εντός πόλης φροντίζει να φθείρεις τα φρένα λιγότερο.

Καθώς οι διαστάσεις του είναι κόμπακτ, μέσα στην πόλη μπορείς να χωθείς παντού. Στην επαρχία χαίρεσαι το χαμηλό βάρος, τις καλές επιταχύνσεις του mild hybrid EcoBoost και τα καλά περιθώρια πρόσφυσης. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεφύγεις από τα όρια. Αν το κάνεις, το ESP θα δουλέψει… υπερωρίες.

Στην έκδοση εξοπλισμού Titanium -που είναι και το αυτοκίνητο δοκιμής μας- το νέο Puma έχει ανάρτηση ρυθμισμένη για άνεση και καλή απόσβεση.

Διασχίσαμε μερικούς πολύ κακοτράχαλους δρόμους τις ημέρες συμβίωσης μαζί του και τίποτα ουσιαστικό δεν πέρασε στην καμπίνα. Οι όποιοι κραδασμοί επηρεάζουν το σύστημα διεύθυνσης είναι αναμενόμενοι και δεν ενοχλούν.

Για αυτό και είναι ιδανικό για καθημερινή μετακίνηση στους ελληνικούς δρόμους και ταξίδια. Στο δεύτερο κομμάτι είναι αρκούντως ήσυχο, με την ανάρτηση και τα λάστιχα με το 55άρι προφίλ να υποβοηθούν.

Για καλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου και ξεκούραση, υπάρχει φυσικά το adaptive cruise control, μαζί με όλα τα προηγμένα και σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης.

Αξίζει το έξτρα κόστος;
Η απάντηση είναι ξεκάθαρα θετική, για όσους δε θέλουν τόση συμμετοχικότητα και στοχεύουν περισσότερο στην μέγιστη άνεση και πρακτικότητα. Ο πολυσχιδής χαρακτήρας για τον οποίο το Ford Puma έγινε τόσο δημοφιλές παραμένει αναλλοίωτος, ενώ τεχνολογικά είναι πιο σύγχρονο από ποτέ.

Εάν συνυπολογίσει κανείς την μεγάλη 8ετή εγγύηση Ford Protect, τα ευέλικτα προγράμματα χρηματοδότησης Ford Finance (με χαμηλό επιτόκιο 3,99%) και το πόσο αυτοκίνητο παίρνεις για B-SUV, τότε η τιμή των 26.592 ευρώ μοιάζει λογικό ποσό για το νέο Ford Puma με το αυτόματο κιβώτιο.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Ford Puma EcoBoost Hybrid 125 PS 7-Speed Auto PowerShift
Κινητήρας: Τρικύλινδρος turbo βενζίνης, 998 cc με τεχνολογία mHEV
Ισχύς: 125 PS/6.000 rpm
Ροπή: 170 Nm/3.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη PowerShift 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,6 δλ.
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,7/ 8,0 l/100 km
Εκπομπή CO2: 130 gr/km
Βάρος: 1.280 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.186 x 1.805 x 1.536 mm
Χώρος αποσκευών: 456- 1.216 lt
Τιμή: από 26.592 ευρώ (Titanium)