Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Kuga 2.5 PHEV

Ελλάδα 11:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Ford Kuga 2.5 PHEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το plug-in υβριδικό Kuga είναι το αδιαμφισβήτητο best-seller της κατηγορίας του. Και στη νέα του γενιά έχει πολλούς επιπλέον λόγους να παραμείνει σε αυτή την θέση.

Advertisement
Advertisement

Σε μια εποχή που όλοι ψάχνουν να δουν που θα καθίσει η «μπίλια» της ηλεκτροκίνησης και των γενικότερων εξελίξεων, η επένδυση στην αγορά μιας τεχνολογίας που ακόμα δεν έχει λύσει τις παιδικές της ασθένειες έχει για αρκετούς ένα μεγάλο ρίσκο.

Αυτό το ρίσκο δεν φαίνεται να θέλουν να το πάρουν οι περισσότεροι από τους αγοραστές. Κάτι που όπως φαίνεται από τις τάσεις που διαμορφώνονται τους τελευταίους μήνες τους οδηγεί στο ασφαλές λιμάνι των πάσης φύσεως υβριδικών, τα οποία έχουν εκτοξευτεί σε όλες τις μεγάλες αγορές.

Μεταξύ αυτών, τα plug-in υβριδικά προσφέρουν την πιο πρόσφορη λύση για κάτι που να κρατά τα καλά και των δύο κόσμων. Και εκεί, πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει εδώ και αρκετά χρόνια ένα αυτοκίνητο που έχει καθιερωθεί στην πρώτη θέση των πωλήσεων πανευρωπαϊκά, το Ford Kuga PHEV.

Advertisement
Advertisement

Ως το best-seller της κατηγορίας, το plug-in υβριδικό της Ford αποτελεί ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά δείγματα αυτής της λίγο πιο χαλαρής και safe προσέγγισης στην ηλεκτροκίνηση. Ένα κλασικό μοντέλο της κατηγορίας των C-SUV, με μεγάλο αμάξωμα, εξαιρετικούς χώρους και κορυφαία πρακτικότητα, το οποίο προσφέρει ικανή αυτονομία για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις μόνο με ηλεκτρική ενέργεια και την ασφάλεια της βενζίνης για όποιον θέλει να κινηθεί χωρίς άγχη όσο πιο μακριά θέλει.

Η ανανεωμένη γενιά του Kuga παρουσιάστηκε πριν ένα χρόνο στις ευρωπαϊκές αγορές, εκσυγχρονίζοντας οπτικά και τεχνολογικά το μοντέλο, χωρίς όμως να αλλάξει τις βασικές γραμμές του. Αισθητικά, οι περισσότερες αλλαγές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος, με τη νέα διαμόρφωση των φωτιστικών σωμάτων και την επανασχεδίαση της μάσκας να προσδίδουν ένα πιο μοντέρνο χαρακτήρα με περισσότερο κύρος και δυναμισμό.

Από άποψη διαστάσεων, με μήκος στα 4,615 μέτρα και μεταξόνιο στα 2.711 χιλιοστά, το Kuga παραμένει στην καρδιά της κατηγορίας των μεσαίων SUV, διαθέτοντας παράλληλα κορυφαίους χώρους για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους. Το πορτ-μπαγκάζ κυμαίνεται μεταξύ 395 και 553 λίτρων ανάλογα με την θέση των πίσω καθισμάτων τα οποία μετακινούνται εμπρός-πίσω.

Advertisement

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Kuga, το μεγαλύτερο νέο είναι η παρουσία του συστήματος infotainment SYNC 4. Πρόκειται για την τελευταία γενιά του συστήματος πολυμέσων της Ford, το οποίο διαθέτει διπλάσια υπολογιστική ισχύ σε σχέση με το προηγούμενο SYNC 3 και φιλοδοξεί να αποτελέσει το κεντρικό λειτουργικό interface του αυτοκινήτου.

Η οθόνη αφής των 13,2 ιντσών συνεργάζεται άψογα με smartphone μέσω ασύρματης υποστήριξης Apple CarPlay και Android Auto. Συνδυάζεται με έναν στάνταρ ψηφιακό πίνακα 12,3 ιντσών με πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης και πλήθος πληροφοριών για τον οδηγό.

Advertisement

Η χρηστικότητα της νέας γενιάς του Kuga επαφίεται πλέον περισσότερο στην χρήση της οθόνης, καθώς οι φυσικοί διακόπτες έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. Πάντως οι θήκες για μικροαντικείμενα και οι παροχές στους επιβάτες όπως οι θύρες USB και η ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου, φροντίζουν για μία ευχάριστη διαβίωση στο εσωτερικό του σαλονιού.

Σε αυτό συμβάλλουν επίσης τα προσεγμένα υλικά και η κορυφαία ποιότητα κατασκευής που χαρακτηρίζει κάθε μοντέλο της εταιρείας. Ενώ δεν λείπουν και όλα όσα απαιτεί κανείς στις μέρες μας σε συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, αλλά και σε στοιχεία που προάγουν την άνεση και το ευ ζην, όπως τα ανατομικά καθίσματα, το εξαιρετικό ηχοσύστημα B&O των 10 ηχείων, η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πίσω πόρτα και πολλά ακόμα που τονίζουν την premium διάσταση του Kuga στα πλαίσια της κατηγορίας του.

Το plug-in υβριδικό σύστημα του Kuga βασίζεται σε έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 2,5 λίτρων των 155 ίππων που λειτουργεί στον πιο αποδοτικό κύκλο Άτκινσον. Συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, για συνολική απόδοση που φθάνει πλέον στους 243 ίππους, 18 περισσότερους από ότι απέδιδε η προηγούμενη γενιά του Kuga.

Advertisement

Ο ηλεκτροκινητήρας των 132 ίππων παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία των 14,4 kWh, η οποία εξασφαλίζει πάνω από 60 χιλιόμετρα ηλεκτρική αυτονομία (περί τα 70 χιλιόμετρα σε αστική κίνηση). Το όλο σύστημα υποστηρίζεται από ένα αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT το οποίο είναι αρκετά εξελιγμένο και με μειωμένα στο ελάχιστο τα τυπικά του «προβλήματα» που υπάρχουν έντονα σε κάποιους άλλους κατασκευαστές.

Το υβριδικό σύστημα της Ford έχει δεχθεί αλλαγές και νέο προγραμματισμό. Αυτό γίνεται αντιληπτό τόσο σε επίπεδο λειτουργίας σε καθημερινές συνθήκες καθώς η αυξημένη λειτουργία με ηλεκτρική ενέργεια προσφέρει πιο αθόρυβη λειτουργία, πιο άμεσο τράβηγμα και γενικά μια περισσότερο πολιτισμένη και premium αίσθηση.

Ενώ έχει και αισθητό αντίκτυπο και στην οικονομία σε καύσιμο, καθώς το νέο Kuga PHEV είναι εμφανώς πιο φειδωλό στις απαιτήσεις του σε καύσιμο. Σε ένα τυπικό σενάριο ταξιδιού με τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη, θα κινηθεί γύρω και κάτω από τα 4 λίτρα/100 χλμ, ενώ δύσκολα θα ανέβει πάνω από τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. σε διαδρομές που κάποιος δεν έχει φροντίσει να φορτίσει την μπαταρία (χρειάζεται περίπου 6 ώρες σε τυπική πρίζα σπιτιού).

Στον δρόμο το Kuga επιβεβαιώνει από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα κάνεις μαζί του ότι αποτελεί ένα γνήσιο τέκνο της φιλοσοφίας της Ford. Παρά το μέγεθός του και τον πιο οικογενειακό χαρακτήρα του, το μεγάλο SUV δείχνει ξεκάθαρα ότι κρύβει μέσα του την οδηγική σπίθα που χαρακτηρίζει κάθε μοντέλο της εταιρείας, από το πιο μικρό έως τα επαγγελματικά της.

Το στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με τις σφιχτές αναρτήσεις και το πολύ άμεσο και επικοινωνιακό τιμόνι δημιουργούν ένα σύνολο που ξεφεύγει από γενικευμένη λογική ενός τυπικού μεταφορικού μέσου και φέρνει στην επιφάνεια μία ευχάριστη οδηγική αίσθηση.

Κινείται με σιγουριά και με εξαιρετική απόκριση στις εντολές του οδηγού, στρίβει αποφασιστικά και χωρίς κλίσεις, ανταποκρίνεται χωρίς «δράματα» στις απότομες αλλαγές πορείας, έχοντας πάντα ως υπόβαθρο εκείνη την λεπτή διαισθητική γραμμή που ενώνει κάθε Ford.

Σ’ αυτό το άψογα δεμένο σύνολο μηχανικών μερών έρχεται να προστεθεί και το υβριδικό πακέτο, το οποίο ανταποκρίνεται με εξαιρετικό τρόπο στις απαιτήσεις των ημερών. Άμεσο και με κορυφαία απόκριση στις εντολές του οδηγού (χάρη και στο πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο), το υβριδικό σύνολο συμπληρώνει ιδανικά ένα αυτοκίνητο που κρατά την δική του ξεχωριστή θέση ανάμεσα στα μοντέλα του ανταγωνισμού.

Από εκεί και πέρα, είναι ένα αυτοκίνητο που απολαμβάνεις στο ταξίδι, όντας αθόρυβο στις υψηλές ταχύτητες (για τα δεδομένα πάντα των SUV), σταθερό και ευθύβολο και με την ικανότητα να προσαρμόζεται σε κάθε είδους μεταφορική ανάγκη. Ακόμα και αν αυτή περιλαμβάνει κάποιες μικρές εκτός ασφάλτου αποδράσεις, εκεί όπου η κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς και τα ασφάλτινα ελαστικά βάζουν ως συνήθως τα όρια για το τι είναι λογικό και εφικτό.

Αν υπάρχει κάτι για το οποίο έχουμε κάποιες ενστάσεις αυτό αφορά κυρίως την λειτουργία της ανάρτησης και την αίσθηση που είχαμε ότι αφήνει κάπως αφιλτράριστες τις εγκάρσιες ανωμαλίες, ιδίως σε χαμηλές ταχύτητες και σε αστικό τοπίο.

Αυτό βέβαια είναι κάτι που αναμένει κανείς λόγω των επιλογών της Ford για μια πιο σφιχτή ρύθμιση και ένα πιο «ανήσυχο» οδηγικό προφίλ, οπότε ως αντάλλαγμα είναι αποδεκτό για όποιον θέλει να έχει στα χέρια του κάτι πιο «ζωντανό» από ένα μονοδιάστατο οικογενειακό SUV.

Συνοψίζοντας, το ανανεωμένο Ford Kuga καταφέρνει και πάλι να αποτελεί μία ξεχωριστή περίπτωση ανάμεσα στο πλήθος του ανταγωνισμού που συνωστίζεται στην κατηγορία. Γνήσιο τέκνο της Ford, είναι ένα αυτοκίνητο που σε όλα όσα περιμένει κανείς (ποιότητα, χώρους, εξοπλισμό) έχει να συμπληρώσει και εκείνη την μαγική ικανότητα των μηχανικών της εταιρείας να φτιάχνουν αυτοκίνητα απολαυστικά στην οδήγηση.

Ως PHEV δικαιολογεί απόλυτα τον τίτλο του best-seller, διαθέτοντας ένα υβριδικό σύστημα αρκετά μελετημένο και αποτελεσματικό στην πράξη, τόσο σε ότι αφορά την λειτουργία του στην καθημερινή χρήση όσο και σε ότι έχει να κάνει με τα εξαιρετικά νούμερα κατανάλωσης καυσίμου που επιτυγχάνει.

Με τιμή εκκίνησης τις 51.442 ευρώ, το Ford Kuga PHEV παραμένει άκρως ανταγωνιστικό για τα δεδομένα αυτής της συνομοταξίας μοντέλων και για το προφίλ των αγοραστών που κινούνται γύρω από αυτά (με συμφέρουσες παροχές από την ελληνική αντιπροσωπεία σε θέματα Leasing). Έχοντας παράλληλα επιτύχει πολλαπλούς στόχους, όντας πιο οικονομικό, πιο γρήγορο, πιο premium και πιο πολιτισμένο από το μοντέλο που αντικατέστησε.

Ένα ακαταμάχητο best-seller που έγινε ακόμα καλύτερο σε όλους τους τομείς, στοχεύοντας να παραμείνει η πρώτη επιλογή για όσους αναζητούν μία εναλλακτική λύση στην μάλλον δύσκολη ακόμα απόφαση για καθαρόαιμη ηλεκτροκίνηση.  

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Ford Kuga Plug-In Hybrid 2.5
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, 2.488 cc, ατμοσφαιρικός υβριδικός
Απόδοση υβριδικού συστήματος: 243 PS, μη διαθέσιμη ροπή
Ηλεκτρικό μοτέρ: 132 ίπποι/14,4 kWh
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,3 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 1,2/3,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 28 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.615/1.882/1.673 mm
Απόσταση από το έδαφος: 15,2 εκατοστά
Μεταξόνιο: 2.711 mm
Βάρος: 1.859 kg
Χώρος αποσκευών: 395-553 lt
Τιμή: Από 51.442 ευρώ