Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ecocar Yudo

Ελλάδα 18:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Ecocar Yudo

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ecocar Yudo

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Ecocar με το Yudo, αλλάζει για τα καλά σελίδα στην ολιγοετή πορεία της παραμένοντας πιστή στην ευελιξία και την πρακτικότητα.

Advertisement
Advertisement

Γνωστή κυρίως για τα microcars και την ποικιλία αυτών στη γκάμα της, η Ecocar εξέπληξε το ευρύ κοινό με την παρουσίαση και το λανσάρισμα ενός SUV.

Ο λόγος για το Yudo, το πρώτο μοντέλο στη γκάμα της με διαστάσεις μεγαλύτερες του Dacia Spring που καταφέρνει να «παντρέψει» στοιχεία της μικροκινητικότητας με την άνεση και την πρακτικότητα των πιο μεγάλων επιβατικών.

Η Ecocar έχει αποδείξει μέσω των microcars, ότι η μικροκινητικότητα μπορεί εύκολα να αποτελέσει μέρος της καθημερινότητάς μας και να γίνει ο απόλυτος σύμμαχός μας στην πόλη. Όμως, το να δοκιμάσεις να κάνεις το μεγάλο βήμα σε μία τόσο δημοφιλή κατηγορία με μεγάλο ανταγωνισμό απαιτεί τόλμη, θάρρος και πίστη στις δυνατότητές σου.

Advertisement
Advertisement

Το Yudo είναι η απτή απόδειξη, ότι η Ecocar μπορεί να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα δύο εντελώς διαφορετικών κόσμων, ενώ ταυτόχρονα είναι πιο ολοκληρωμένο και δεν θέτει περιορισμούς ως προς τη χρήση του

Συνεπώς, το λανσάρισμά του στην Ελλάδα, δεν είναι απλά μία τολμηρή κίνηση, αλλά και ένα μεγάλο στοίχημα.

Εσωτερικό που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει

Advertisement

Με το που μπήκαμε στο Yudo, οι εντυπώσεις μας ήταν απόλυτα θετικές. Το θέμα Cyberpunk του εσωτερικού (διατίθεται με τον εξωτερικό χρωματισμό γκρι Galactic) αποσπά κολακευτικά σχόλια λόγω του ταιριαστού συνδυασμού γκρι και μαύρου, των φωσφοριζέ κίτρινων γραμμών και των δερμάτινων επενδύσεων.

Το αποτέλεσμα είναι αντικειμενικά όμορφο και δύσκολα θα προκαλέσει αρνητική κριτική. Όμως, δεν θα το εκθειάζαμε και τόσο εάν δεν υπήρχε και ουσιαστική πρακτικότητα.

Advertisement

Αρχικά, να πούμε από τώρα ότι στο εσωτερικό βρίσκονται τα καλύτερα χαρακτηριστικά του Yudo που κάνουν τη συμβίωση μαζί του μία ευχάριστη εμπειρία. Μόλις καθίσεις στο αναπαυτικό κάθισμα, βολεύεσαι αμέσως χάρη στην άνετη θέση οδήγησης, έχοντας πρώτα φέρει το τιμόνι στα μέτρα σου (ρυθμίζεται μόνο καθ’ ύψος).

Οι «χαλαροί» οδηγοί θα το εκτιμήσουν περισσότερο από όσο μπορούν να φανταστούν. Όλες οι λειτουργίες της οδήγησης ρυθμίζονται μέσω του επιλογέα ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι.

Πρόκειται για έναν επιλογέα αλά Mercedes με το D (Drive) κάτω, τη νεκρά (N) στη μέση, το R (όπισθεν) πάνω και το P (πάρκινγκ και ηλεκτρικό χειρόφρενο) στο κουμπί του μοχλού.

Advertisement

Το καλύτερο από όλα σε αυτό το εύχρηστο σύστημα είναι ότι το χειρόφρενο βγαίνει με το που αλλάξει θέση ο μοχλοδιακόπτης. Συνεπώς, εμείς «κακομάθαμε» με την ταχύτητα και την πρακτικότητα αυτού του συστήματος και μόλις δεν το είχαμε σε επόμενο αυτοκίνητο δοκιμής μας κακοφάνηκε.

Επόμενο μεγάλο θετικό της καμπίνας, είναι οι πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα. Η βάση για smartphone βρίσκεται κάτω από την «ελεύθερη» οθόνη του infotainment και υποστηρίζει ασύρματη φόρτιση. Υπάρχουν χώροι και στο χαμηλότερο τμήμα της κονσόλας και μέσα στο υποβραχιόνιο, όπου μπροστά του υπάρχουν δύο βαθιές ποτηροθήκες.

Μιλώντας για οθόνες, έχουμε μία 7,0 ιντσών στον πίνακα οργάνων και μία 12,3 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων που τρέχει σε 8πύρηνο επεξεργαστή Snapdragon της Qualcomm, με 3 GB RAM και 32 GB εσωτερικό χώρο αποθήκευσης.

Κατά συνέπεια, η ταχύτητα απόκρισης του μενού είναι υψηλή, έχει όμορφα γραφικά και το μενού «τρέχει«» γρήγορα. Π.χ. μπορείτε να αλλάξετε με… μισή κίνηση το προφίλ οδήγησης, την ανάκτηση της ενέργειας ή να ρυθμίσετε τον κλιματισμό και το ραδιόφωνο.

Σύγχρονος εξοπλισμός και καλοί χώροι

Το Ecocar Yudo έχει πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 310 λίτρων, τροχούς 16 ιντσών (προαιρετικά και 17άρηδες που είχαμε εμείς με το Sportskit), ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων διπλώνουν σε αναλογία 40:60.

Ο αποθηκευτικός χώρος είναι υπέρ αρκετός για δύο σάκους ή δύο μικρές βαλίτσες. Επίσης, οι πίσω επιβάτες κάθονται πολύ άνετα με τα καθίσματα να έχουν ελαφρώς κλίση προς τα πίσω.

Πέρα από αυτό, με μεταξόνιο στα 2.480 χιλιοστά, έχουν επαρκή χώρο για τα πόδια και ωφέλιμο χώρο για το κεφάλι, εφόσον δεν είναι πάνω από 1,85. Σημείωση για το τελευταίο, πως το Yudo έχει ύψος 1,625 μέτρα.

Η εμπρός ανάρτηση έχει γόνατα MacPherson, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας. Τα εμπρός δισκόφρενα είναι αεριζόμενα, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι πίσω υπάρχουν απλοί δίσκοι (π.χ. θα μπορούσαν να υπάρχουν ταμπούρα).

Από άλλα στοιχεία του βασικού εξοπλισμού, ξεχωρίσαμε το keyless entry, τους αισθητήρες παρκαρίσματος, την κάμερα οπισθοπορείας και τη συνδεσιμότητα bluetooth.

Εύκολο στον δρόμο με ικανοποιητική ποιότητα κύλισης

Μόλις διανύσεις τα πρώτα χιλιόμετρα με το Yudo, συνειδητοποιείς αμέσως ότι η Ecocar δεν έχει κατασκευάσει ένα υπερυψωμένο microcar, αλλά ένα κανονικό SUV που καταφέρνει να είναι εξαιρετικά ευκολοδήγητο ακόμη και για τον νέο οδηγό.

Η ανάρτηση κάνει ικανοποιητικά τη δουλειά της στο ζήτημα της απόσβεσης της αέναης παθογένειας των ελληνικών δρόμων και τη διασφάλιση τουλάχιστον ικανοποιητικών επιπέδων άνεσης, αν και η πληροφόρηση που μεταφέρει το ελαφρύ τιμόνι στα χέρια του οδηγού θα μπορούσε να είναι ακριβέστερη.

Μέσα στην πόλη, το Yudo ελίσσεται σβέλτα και εύκολα σαν supermini, ακριβώς ό,τι ζητάς δηλαδή στον αστικό ιστό. Αν και μαλακή στη ρύθμισή της για να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις της καθημερινότητας, η ανάρτηση δε θα σε κάνει να αισθανθείς ανασφάλεια, ακόμα και σε απότομη αλλαγή πορείας.

Ταυτόχρονα, η 16,5 εκατοστών απόσταση από το έδαφος σου επιτρέπει να κινηθείς και ήπια εκτός δρόμου, ενώ δεν θα αντιμετωπίσεις κάποια δυσκολία εάν χρειαστεί να περάσεις ένα υπερυψωμένο εμπόδιο.

Τα φρένα προσθέτουν επίσης στη σιγουριά μέσα στην πόλη, αφού με ένα προοδευτικό και μαλακό πάτημα του πεντάλ έχεις την πέδηση που αποζητάς και με το παραπάνω.

Τα τέσσερα προφίλ οδήγησης (Eco/ Κανονικό/ Sport/ Χαμηλή μπαταρία) είναι εξαιρετικά αισθητά από αλλαγή σε αλλαγή. Εμάς μας βόλεψε το Eco σε συνδυασμό με την έντονη ανάκτηση της ενέργειας μέσα στην πόλη.

Καλό θα ήταν πάντως να μη χρησιμοποιήσετε την πιο έντονη επιλογή σε συνδυασμό με το προφίλ Sport, διότι η μέγιστη ροπή του ηλεκτροκινητήρα μαζί με την απότομη επιβράδυνση της ανάκτησης θα αποδειχθούν ενοχλητικός συνδυασμός.

Ωστόσο, το Sport με μέση ή ήπια ανάκτηση ενέργειας μπορεί να κάνει το Yudo ένα μικρό και διασκεδαστικό παιχνίδι σε πιο ανοιχτές λεωφόρους.

Επίσης, με ροπή στα 165 Nm, το SUV της Ecocar μπορεί να ελιχθεί γρήγορα σε στενά και σε αλλαγές λωρίδας αναδεικνύοντας έτσι το χαρακτήρα του.

Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 130 χλμ./ώρα, ταχύτητα στην οποία η κατανάλωση της ενέργειας αυξάνεται αρκετά και θα δείτε την αυτονομία να πέφτει γρήγορα. Πάντως η κατανάλωση στα χέρια μας δεν ξεπέρασε ποτέ τις 18,0 kWh με τη μπαταρία των 41,7 kWh να προσφέρει μία ρεαλιστική αυτονομία στα 280 χιλιόμετρα.

Η οποία είναι πάρα πολύ κοντά με τη θεωρητική που είναι στα 320 χιλιόμετρα. Να είστε σίγουροι ότι και αυτή ισχύει, εφόσον δεν κινηθείτε εκτός του αστικού ιστού και οδηγείτε στο Eco. Επίσης, το προφίλ «Χαμηλή μπαταρία» μπορεί να εξασφαλίσει 10 χιλιόμετρα αυτονομίας σε περίπτωση ανάγκης, ώστε το Yudo να ανταποκριθεί σε μία επείγουσα κατάσταση.

Εκτός αυτού, στον αυτοκινητόδρομο για παράδειγμα, χάνεται λίγο ο χαρακτήρας του, αφού το πλαίσιο δείχνει πως υπάρχουν περιορισμοί. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει πως θα πει «όχι» στον Κηφισό ή στην Αττική οδό για να πάτε στη δουλειά σας με μία καλή ταχύτητα (100 χλμ./ώρα) και με την ανάλογη κατανάλωση.

Ευκολία μετακίνησης με ελάχιστο κόστος

Το Ecocar Yudo είναι αυτή τη στιγμή το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς με μήκος πάνω από 4,0 μέτρα (4,035). Ουσιαστικά, μιλάμε για το πιο προσιτό ηλεκτρικό SUV της αγοράς.

Η τιμή λιανικής του είναι στις 26.900 ευρώ, αλλά με την επιδότηση «Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ», η τελική τιμή πώλησης διαμορφώνεται στις 20.391 ευρώ.

Συμπερασματικά, αν το «τίμια πρόταση» είχε πρόσωπο, τότε το Ecocar Yudo θα μπορούσε να είναι αυτό. Ένα εύκολο, πρακτικό, ευρύχωρο, ευέλικτο και πολυχρηστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα κάνει ό,τι του ζητήσεις με συγκεκριμένους περιορισμούς και σε τιμή που δεν τη βρίσκεις αλλού στην κλειστή αυτή κατηγορία.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Ecocar Yudo 95 PS

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς: 95 PS
Ροπή: 165 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 41,7 kWh
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-50 km/h: 4,2 sec
Τελική ταχύτητα: 130 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 15 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 320 km (WLTP)
Εκπομπές CO2: 0
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.035/1.736/1.625 mm
Μεταξόνιο: 2.480 mm
Βάρος: 1.310 kg
Χώρος αποσκευών: 310 lt
Τιμή: Από 21.391 ευρώ