Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: DS 7 Crossback E-Tense 225 PS

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Εκτός από την αρχοντική άνεση και την κορυφαία πολυτέλεια, το «πριζάτο» DS 7 Crossback E-Tense μπορεί περιστασιακά να κυκλοφορεί αθόρυβα και… με μηδενικό κόστος για τις καθημερινές σας μετακινήσεις.

Η γκάμα του υβριδικού DS 7 Crossback εμπλουτίστηκε με την έκδοση E-Tense 225, η οποία βρίσκει τη θέση της κάτω από το ισχυρό τετρακίνητο E-Tense 300. Τα δύο μοντέλα μοιράζονται τον ίδιο πολυτελή χαρακτήρα και την προηγμένη τεχνογνωσία που αποκτήθηκε από τη Formula E.

Η 2η plug-in υβριδική έκδοση εφοδιάζεται με έναν 1,6 λίτρων turbo κινητήρα και με έναν ηλεκτροκινητήρα και η συνδυαστική απόδοση του συνόλου αγγίζει τους 225 ίππους. Εκμεταλλευόμενο την ακαριαία ροπή του… ρεύματος, μπορεί να κινηθεί σβέλτα, ενώ ταυτόχρονα κρατάει τη μέση κατανάλωση καυσίμου στα 1,4 λτ./100 χλμ..

Πώς γίνεται αυτό; Θα σας εξηγήσουμε παρακάτω.

Κομψό και φινετσάτο
Αρχικά, η κομψή σιλουέτα του DS 7 Crossback είναι οικεία και εξωτερικά δεν διαφέρει σε σχέση με την «απλή» έκδοση του μοντέλου με τους θερμικούς κινητήρες. Οι μόνες διαφορές είναι φυσικά το επιπλέον πίσω καπάκι από την πλευρά του οδηγού, το οποίο κρύβει τη θύρα φόρτισης, ενώ στην 5η πόρτα υπάρχει η σφραγίδα της plug-in υβριδικής τεχνολογίας, E-Tense.

Παρά τα σχεδόν 4 χρόνια κυκλοφορίας του, οι μοντέρνες γραμμές ακόμα μαγνητίζουν το βλέμμα του περαστικού. Το εμπρός τμήμα είναι επιβλητικό, με κύρια στοιχεία την υιοθέτηση της χαρακτηριστικής «DS Wings» τονισμένης μάσκας της DS, την εφαρμογή χρωμιωμένων επενδύσεων σε διάφορα σημεία του αμαξώματός του, αλλά και την παρουσία των ενεργητικών εμπρόσθιων LED προβολέων DS Active LED Vision και των αντίστοιχων 3D full LED φώτων στο πίσω μέρος.

Εσωτερικά με premium αύρα
Η πολυτέλεια της καμπίνας σας καλωσορίζει με το που καθίσετε στο εσωτερικό. Η γαλλική φινέτσα… ξεχειλίζει με τα ποιοτικά υλικά και την κορυφαία συναρμογή να κλέβουν την παράσταση. Σημαντικό στοιχείο για το DS 7 Crossback είναι οι διάφορες τεχνοτροπίες που οι σχεδιαστές χρησιμοποιούν, ντύνοντας τα πλαστικά με ειδικά δέρματα και ραφές, γεγονός που ικανοποιούν και τον πιο απαιτητικό πελάτη.

Ο οδηγός αντικρίζει τον μεγάλο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με τη δυνατότητα διαφοροποίησής του, καθώς επιλέγονται από την αριστερή ροδέλα στο τιμόνι. Τα δύο εμπρός καθίσματα χωρίζονται με ένα φαρδύ τούνελ, στο οποίο υπάρχουν αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, χρωμιωμένα κουμπιά για τα ηλεκτρικά παράθυρα και ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου (ΕΑΤ8).

Στην κορυφή δεσπόζει η «αιωρούμενη» οθόνη αφής 12 ιντσών, η οποία είναι το «κέντρο επιχειρήσεων» διαχείρισης των περισσότερων συστημάτων του αυτοκινήτου, όπως είναι ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, το ηχοσύστημα, των στατιστικών κατανάλωσης κλπ.

Ακριβώς από κάτω συναντάμε ως επι τω πλείστον κουμπιά αφής, εκτός από το μπουτόν των αλάρμ και της περιστρεφόμενης ροδέλας για την αυξομείωση της έντασης του ηχοσυστήματος. Χωροταξικά, το DS 7 Crossback E-Tense φιλοξενεί άνετα 5 ενήλικες, με το μεσαίο SUV να προσφέρει ευρύχωρη καμπίνα και ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ (χωρητικότητα από 555 έως και 628 λίτρα ανάλογα με τη θέση της πλάτης των πίσω καθισμάτων).

Υβριδική τεχνολογία από τη Formula E
Κάτω από το καπό φωλιάζει ο 1.6 turbo κινητήρας 180 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 110 kW και η συνδυαστική ισχύς είναι 225 PS. Το υβριδικό σύνολο αποτελείται και από μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 13,2 kWh, η οποία φορτίζει μέσω Wallbox 7,4 kW σε 1 ώρα και 45 λεπτά καθότι διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή (On-Board Charger) ισχύος 7,4 kW.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη διάταξη δεν επηρεάζει τόσο τους χώρους στο εσωτερικό της καμπίνας, όσο και τον χώρο αποσκευών, λόγω της έξυπνης ενσωμάτωσης των μπαταριών κάτω από το πάτωμα. Η ροπή των 360 Nm προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις με τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 8,9 δλ.

Οδηγώντας
Το DS 7 Crossback E-Tense ενεργοποιείται με το μπουτόν που βρίσκεται πάνω από την κεντρική οθόνη και εφόσον η μπαταρία είναι φορτισμένη, η εκκίνηση του οχήματος έχει -ως προεπιλογή- το πρόγραμμα Electric. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης εμπλέκεται μόνο όταν η στάθμη της μπαταρίας εξαντληθεί ή εάν ο χρήστης επιλέξει κάποιο άλλο πρόγραμμα οδήγησης. Αναφορικά με τα προφίλ οδήγησης, διατίθενται συνολικά 4 επιλογές, οι οποίες είναι: Electric, Comfort, Hybrid και Sport.

Πρέπει να αναφέρουμε όμως ότι ποτέ δεν εξαντλείται εντελώς το φορτίο της μπαταρίας και κατά την πέδηση ή το «ρολάρισμα» ανακτάται ενέργεια. Επομένως, το επίπεδο της μπαταρίας κυμαίνεται πάντα σε ένα επίπεδο της τάξεως του 1%. Παράλληλα, εάν επιθυμείτε μπορείτε να διατηρήσετε το φορτίο της μπαταρίας, επιλέγοντας από την καρτέλα E-Save μέσω της κεντρικής οθόνης, πόσα χιλιόμετρα (10 ή 20) επιθυμείτε να κρατήσετε για αργότερα.

Σε πραγματικές συνθήκες
Σύμφωνα με την εταιρεία, η απόσταση που μπορεί να διανύσει το premium SUV μόνο με ρεύμα είναι 55 χιλιόμετρα, αλλά στην πράξη η απόσταση αυτή είναι περίπου 40 χιλιόμετρα. Κατά τη δοκιμή μας οι εξωτερικές θερμοκρασίες είχαν φτάσει τους 0 (μηδέν) βαθμούς Κελσίου, γι’ αυτό και με μια πλήρη φόρτιση η ένδειξη της ηλεκτρικής αυτονομίας δεν μας έδειξε πάνω από 30 χλμ. Μάλιστα, σε αυτές τις περιπτώσεις, η κεντρική μονάδα του αυτοκινήτου απενεργοποιεί την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και η κύλιση γίνεται με τον θερμικό κινητήρα.

Πιο συγκεκριμένα, σε φυσιολογικές συνθήκες, μπορείτε να κυκλοφορείτε για σχεδόν 50% ηλεκτρικά και το υπόλοιπο με βενζίνη, εξού και η μέση κατανάλωση 1,4 λτ./100 χλμ. που αναφέραμε και στην αρχή. Εάν όμως η μπαταρία έχει αποφορτιστεί, τότε η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι περίπου 7 λτ./100 χλμ, τιμή εξαιρετική. Αναφορικά με τους εκπεμπόμενους ρύπους CO2, είναι μόλις 31 γρ./χλμ. με αποτέλεσμα να αποφεύγει την κατάθεση των τελών κυκλοφορίας.

Άνεση; Σε άλλο επίπεδο
Η άνεση και η καλή ποιότητα κύλισης είναι στοιχεία που έρχονται αυτούσια από την έκδοση με τους θερμικούς κινητήρες. Η DS όμως τοποθέτησε το DS Active Scan Suspension για να απογειώσει ακόμα περισσότερο την άνεση. Ουσιαστικά, το σύστημα «προβλέπει» τον δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο. Για το σκοπό αυτό, μια κάμερα τοποθετημένη πίσω από το παρμπρίζ που συνδέεται ηλεκτρονικά με τον εμπρός και πίσω άξονα, συνεργάζεται με τέσσερις αισθητήρες ύψους και τρία επιταχυνσιόμετρα για την ανάλυση των αλλαγών στην επιφάνεια του δρόμου. Με τα δεδομένα που συλλέγονται από την κεντρική μονάδα του συστήματος, προσαρμόζεται ανάλογα η απόκριση της ανάρτησης του DS 7 Crossback. Το σύστημα μεταδίδει αυτά τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο σε μια ECU (Ηλεκτρονική Μονάδα Ελέγχου), η οποία ενεργεί σε κάθε τροχό ανεξάρτητα.

Δείτε εδώ πώς ακριβώς λειτουργεί το σύστημα DS Active Scan Suspension:

Τόσο τα paddles πίσω από το τιμόνι, όσο και το πρόγραμμα οδήγησης Sport σας προϊδεάζουν ότι το 4,57 μέτρων SUV μπορεί να κινηθεί και επιθετικά. Οι 225 ίπποι είναι αρκετοί για να γίνει η επιθυμία σας πραγματικότητα, αλλά το αμάξωμα θα πάρει μικρές κλίσεις, χωρίς να φοβίζει καθόλου. Αλλά -πραγματικά- μέσα σε ένα DS 7 Crossback E-Tense θέλετε να απολαύσετε τη διαδρομή και όχι να «κυνηγήσετε» τους χρόνους!

Έλεγχος εξ αποστάσεως
Μεγάλο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο ιδιοκτήτης έχει τη δυνατότητα να διαχειρίζεται από απόσταση τις λειτουργίες του αυτοκινήτου τους. Πιο συγκεκριμένα με την υπηρεσία E-Tense Remote Control, η οποία προσφέρεται μέσω της εφαρμογής My DS, κάθε ιδιοκτήτης έχει πρόσβαση σε όλες τις σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία φόρτισης του αυτοκινήτου του. Το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, η αυτονομία και ο χρόνος που χρειάζεται να φορτιστεί πλήρως, είναι μερικές από τις πληροφορίες που μπορεί να έχει ο κάτοχος του DS 7 Crossback E-Tense όπου κι αν βρίσκεται.

Παράλληλα μπορεί να ρυθμίσει την επιθυμητή θερμοκρασία στο εσωτερικό της καμπίνας κατά τη διάρκεια της φόρτισης, μια διαδικασία που ολοκληρώνεται παίρνοντας ενέργεια από την πηγή της φόρτισης και όχι από την μπαταρία, ώστε να μην επηρεάζεται η αυτονομία ή να προγραμματίσει τη φόρτιση στην οικία του, για να επωφεληθεί από τα χαμηλότερα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας.

Εν κατακλείδι, η DS πολύ σωστά λάνσαρε ακόμα μία plug-in hybrid έκδοση για το πολυτελές SUV. Στόχος αυτή τη φορά είναι να ταιριάξει στα θέλω των ενδιαφερόμενων, που αναζητούν ένα premium και κομψό μοντέλο και να κυκλοφορούν αρχοντικά και… ηλεκτρικά. Παράλληλα, αποτελεί πόλο έλξης για τον εταιρικό χρήστη μιας και η λιανική τιμή προ φόρων είναι κάτω από τα 40.000 ευρώ, αποφεύγοντας τα φορολογικά «χαράτσια».

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – DS 7 Crossback E-Tense 225
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς κινητήρα: 180 PS/6.000 rpm
Ροπή κινητήρα: 300 Nm/3.000 rpm
Ηλεκτροκινητήρας: 110 PS – 320 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 225 PS – 360 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,9 sec
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Μέση κατανάλωση (l/100 km) εργοστασιακή / δοκιμής: 1.4 / 1,8
Εκπομπές CO2: 31 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4,57 m/1,9 m/1,62 m
Μεταξόνιο: 2.738 mm
Βάρος: 1.835 kg
Χώρος αποσκευών: 555 lt
Τιμή: Από 48.250€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
DS 7 Crossback E-Tense 225: Νέα Plug-In Υβριδική Έκδοση (+τιμές)
Δοκιμάζουμε το DS 7 Crossback Rivoli με 180 ίππους
Test: DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto