Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180 EAT8 

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ ( gs@newsauto.gr)

Το C5 Aircross είναι το αυτοκίνητο, που βάζει την Citroen στο παιχνίδι των οικογενειακών Crossover / SUV. Ξεχωριστό σχήμα, άνεση, χώροι, νέοι οικονομικοί κινητήρες και φρέσκες τεχνολογικές εφαρμογές «δικαιολογούν» το λόγο που άργησε να παρουσιαστεί. Άξιζε η αναμονή;

 

Η πρώτη εντύπωση βλέποντας από κοντά το C5 Aircross ήταν για όλους εδώ στο newsauto.gr καλή. Όλοι είχαμε κάτι να πούμε, παρά το ότι είχαμε δει ξανά το αυτοκίνητο. Σίγουρα δεν πέρασε απαρατήρητο κάτι που σημαίνει πως η Citroen επέστρεψε σε μοναδικά σχήματα , με ταυτότητα, τα οποία δεν ακολουθούν την πεπατημένη (το mainstream στα Ελληνικά) στο σχήμα τους. Ανάμεσα στα σχόλια ήταν και ένα που ξεχώρισε: «Επιτέλους ένα SUV το οποίο δεν προσποιείται πως είναι sport αυτοκίνητο».

Αλήθεια ποιος θέλει να οδηγεί ένα όχημα μεγάλων διαστάσεων (κυρίως σε ύψος) με σκληρές αναρτήσεις και ζάντες μεγάλης διαμέτρου; Ποιος θέλει να ζαλίζονται τα παιδιά του μετά από ταξίδι, ή να γαυγίζει ο σκύλος του επειδή «χτυπιέται» στο χώρο αποσκευών λόγω της sportive ρύθμισης στην ανάρτηση; Παραδεχτείτε το. Κανείς. To μεγάλο SUV της Citroen δεν κρύβει τι είναι για να δείχνει σύμφωνο με τα άλλα μοντέλα της κατηγορίας ή κάτι άλλο.

Κάτι διαφορετικό

Το C5 Aircross κερδίζει τους πρώτους πόντους καθώς αποπνέει μία εσωτερική άνεση και δείχνει τους χώρους του και πόσο πρακτικό είναι. Ψάχνοντας τις προδιαγραφές του, βρήκαμε πως η Citroen διαφοροποίησε την  πλατφόρμα των 3008 και Grandland με κάποιες ενδιαφέρουσες μηχανικές και ηλεκτρονικές εφαρμογές για να ενισχύσει την διαφορετική εμφάνιση.

Αφού μιλάμε για αυτήν, το σχήμα του C5 Aircross ξεχωρίζει από τα άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού χάρη στην έντονη προσωπικότητά του σχήματός του. Αυτό το ορίζουν (στο εμπρός μέρος) το ψηλό και σμιλευμένο καπό και οι ρευστές γραμμές. Τα λειτουργικά διακοσμητικά στοιχεία όπως τα Airbump, οι μεγάλοι τροχοί, η απόσταση από το έδαφος, τα πλευρικά μαρσπιέ, τα προστατευτικά πλαστικά των φτερών, και οι μπάρες οροφής στα πλάγια.

Το πίσω μέρος. εκτός από το σχήμα, ορίζει και τον μεγάλο σε διαστάσεις χώρο αποσκευών (720 λίτρα με την πλάτη των πίσω καθισμάτων σε όρθια θέση). Τα πίσω φωτιστικά σώματα αποτελούνται από τέσσερις μονάδες LED που ξεχωρίζουν από όποια πλευρά και αν το κοιτάξετε.

Κάτι που ξεχάσαμε είναι οι χρωματικές λεπτομέρειες. Στο «δικό μας» C5 Aircross ήταν διακριτικές αλλά μας έδιναν μία ιδέα για την ποικιλία πακέτων εξατομίκευσης. Πάνω από 30 συνδυασμοί είναι διαθέσιμοι για το εξωτερικό, με επτά διαθέσιμα χρώματα αμαξώματος, μαύρη οροφή για διχρωμία και τρία χρωματικά πακέτα. Στο εσωτερικό υπάρχει επιλογή από 5 διαθέσιμους συνδυασμούς.

Living Room σε κίνηση

Η φαρδιά καμπίνα δίνει αμέσως μια αίσθηση άνεσης και ευρυχωρίας, κάτι το οποίο τονίζουν τα καθίσματα / πολυθρόνες αλλά και η φαρδιά κεντρική κονσόλα.

Το εσωτερικό Hype Brown, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, αποτελεί την κορυφαία πρόταση στη γκάμα και ξεχωρίζει από τα καθίσματα με καφέ δερμάτινη επένδυση Nappa, και τις μαύρες υφασμάτινες λεπτομέρειες. Ταυτόχρονα, η επένδυση της κεντρικής κονσόλας, η οριζόντια τραβέρσα, και το πάνω μέρος των οργάνων είναι σε απόχρωση του καφέ. Την ίδια αίσθηση αποκομίζει κανείς και από την δερμάτινη επένδυση του τιμονιού σε δίχρωμη απόχρωση Μαύρου/Καφέ.

Τα καθίσματα φαίνονται και είναι άνετα ενώ η δερμάτινη (σαν καπιτονέ) επένδυση δίνει αίσθηση πολυτέλειας. Οι ψηφιακές εφαρμογές κυριαρχούν Στην πλευρά του οδηγού, ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μία διαμορφώσιμη ψηφιακή οθόνη 12.3ιντσών, στην οποία απεικονίζονται οι επιλεγμένες πληροφορίες οδήγησης ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Οι επιλογές του κύριου μενού, ελέγχονται με πλήκτρα αφής, συμβάλλοντας στην εργονομία.

Έχουμε γράψει ξανά πως οι χώροι στα αυτοκίνητα αν δεν είναι εκμεταλλεύσιμοι δεν έχουν σημασία. Στο C5 Aircross έχει δοθεί έμφαση στην πρακτικότητα κάτι που φαίνεται από τις πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού του. Υπάρχουν πολλοί μικροί αλλά και μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι (η χωρητικότητά τους ξεπερνά τα 30 λίτρα) με το ντουλαπάκι του συνοδηγού (και αυτό ανάμεσα στα καθίσματα) να είναι συνδεδεμένα με το air condition.

Σταθήκαμε στα τρία ανεξάρτητα συρόμενα, με ρυθμιζόμενη πλάτη και ανακλινόμενα καθίσματα γιατί αυτά ενισχύουν σημαντικά την άνεση. Συνήθως αυτός που κάθεται στην μέση κάνει συμβιβασμούς κυρίως στο χώρο για τα πόδια, αλλά και στον χώρο που έχει στην διάθεσή του. Όχι όμως στο C5 Aircross.  Όταν αυτά αναδιπλωθούν προσφέρουν ένα εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης, που όχι απλά είναι κορυφαίος για την κατηγορία, αλλά… κλέβει και από τα SUV μεγαλύτερης κατηγορίας (από 580 ως 720 λίτρα).

Ταξίδι και μετακινήσεις επιπέδου Business class

Εξωτερικά είχαμε παρατηρήσει την μεγάλη απόσταση από το έδαφος, η οποία εκτός από την εκτός δρόμου κίνηση δίνει την… αφ’ υψηλού εποπτεία του δρόμου.

Βέβαια οφείλουμε να σας πούμε πως αντιμετωπίσαμε το C5 Aircross της δοκιμής μας καχύποπτα. Με 1600 κ.εκ. και 180 ίππους σκεφτήκαμε πως η κίνηση θα είναι στα όρια του γρήγορου αλλά η κατανάλωση στα όρια των GTi. Τελικά διαψευστήκαμε αφού δεν υπολογίσαμε την βοήθεια από το κιβώτιο κιβώτιο των 8 σχέσεων, το οποίο καλύπτει τα κενά του μοτέρ επιλέγοντας την σωστή σχέση, στην σωστή στιγμή. Φυσικά υπάρχει και η επιλογή της χειροκίνητης λειτουργίας αλλά δεν θα πετύχετε τις σωστές αλλαγές όπως το EAT 8 ψάχνοντας θα χάσετε ηρεμία και… αυτονομία. Ακόμη και με φορτωμένο το C5 Aircross το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο επιλέγει σωστά τις αλλαγές και εσείς απλά ασχολείστε με κάτι άλλο. Όπως η άνεση.

Με στάνταρ τα Progressive Hydraulic Cushions και τα καθίσματα Advanced Comfort, το C5 Aircross προσφέρεται για άνετα ταξίδια. Με την μελετημένη ηχομόνωση (ακόμη και στα κρύσταλλα) δεν περνούν θόρυβοι στο εσωτερικό και παράλληλα δεν καταλαβαίνετε την λειτουργεία της ανάρτησης ακόμη και σε δρόμους με… έντονες κακοτεχνίες. Εκτός δρόμου θα σας βοηθήσει και το μεγάλο ύψος από το έδαφος για να κινηθείτε με ασφάλεια και να εξερευνήσετε περιοχές ακόμη και με κακό χωμάτινο δρόμο. Εκεί θα εκτιμήσετε και τις δυνατότητες του Grip Control, το οποίο αποδεικνύεται πολύ χρήσιμο.

Από την άλλη πλευρά αν θέλετε να οδηγήσετε επιθετικά στην άσφαλτο ή το χώμα τα 230 χιλιοστά της απόστασης από το έδαφος θα χρειαστούν μία προσαρμογή από εσάς καθώς οι κλίσεις του αμαξώματος θα είναι έντονες.

Πάντως η… οικογενειακή οδήγηση είναι αυτή που ταιριάζει στο C5 Aircross και όχι αυτή του Saxo VTS που είχατε όταν είσαστε νέος. Με τι απαλές κινήσεις και την προοδευτική επιτάχυνση το C5 Aircross θα «κρύψει» το μέγεθος, αλλά και το ύψος του. Στην καθημερινότητα, το SUV της Citroen είναι ευέλικτο και εύκολο στην συμβίωση ακόμη και αν κινείστε στο κέντρο της Αθήνας.

Να μην ξεχάσουμε για τους φίλους της τεχνολογίας πως το C5 Aircross διαθέτει τα πάντα στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Από τη βασική έκδοση προσφέρει Active Safety Brake (έως 85 χλμ./ώρα και έως 145 χλμ./ώρα), Active Lane Keeping Assist (65-180 χλμ./ώρα), διευρυμένων δυνατοτήτων Traffic Sign Recognition, Coffee Break Alert, αυτόματα φώτα & υαλοκαθαριστήρες, καθώς και αισθητήρες παρκαρίσματος, αλλά και Active Blind Spot  Monitoring System (12-140 χλμ./ώρα) και πολλά άλλα.

Άξιζε η αναμονή;

Τελικά ναι. Η Citroen άργησε να μπει στα οικογενειακά SUV αλλά το C5 Aircross μας θύμισε την Citroen της άνεσης, αυτή που ξεχώριζε και δεν ήταν mainstream. Επιπλέον έδωσε έμφαση στην άνεση και στην πρακτικότητα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1598 cc

Ισχύς: 180 PS/5.500 rpm

Ροπή: 250 Nm/1.650 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Τελική ταχύτητα: 219 km/h

Επιτάχυνση 0-100 km: 8,2 sec

Μέση κατανάλωση (/100 km): 5,7-5,8 lt

Εκπομπές CO2: 129 gr/km

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.500/1.699/1.654 mm

Βάρος: 1430 kg

Χώρος αποσκευών: 580 lt

Τέλη κυκλοφορίας: 154,8 €

Τιμή: από 33.100 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr