Δοκιμή: Chery Tiggo 7 PHEV
ΔΟΚΙΜΕΣ
Με ένα εξαιρετικό υβριδικό σύστημα και premium χαρακτηριστικά ποιότητας το Tiggo 7 PHEV είναι μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις της χρονιάς.
Και ξαφνικά, μέσα σε λίγους μήνες, γεμίσαμε από κινεζικές εταιρείες. Σχεδόν έχουμε χάσει τον λογαριασμό με τα ονόματα και τα μοντέλα που ανακοινώνονται κάθε μήνα, σε μία άνευ προηγουμένου εμπορική -και όχι μόνο- απόβαση της Κίνας επί ευρωπαϊκού εδάφους. Τα πράγματα αλλάζουν πολύ πιο γρήγορα από όσο νομίζουμε -ή θέλουμε να πιστεύουμε- και ένα από τα πιο τρανταχτά παραδείγματα είναι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.
WHAT CAR
Το Τiggo 7 που βλέπετε στις εικόνες μας αποτελεί μία απτή απόδειξη για τα τεράστια βήματα προόδου που έχουν κάνει οι Κινέζοι μέσα σε λιγότερο από μία δεκαετία. Πίσω του βρίσκεται η Chery, μία εταιρεία-πρωταγωνιστής για τα δεδομένα της Κίνας, που από το 1997 που ιδρύθηκε μέχρι τις μέρες μας έχει καταφέρει να κάνει άλματα εξέλιξης, όντας πλέον μία από τις πιο ισχυρές αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως.
Πέρα από τα εντυπωσιακά νούμερα πωλήσεων και εξαγωγών, αυτό που έχει σημασία για εμάς είναι ότι από την αρχή η Chery έχει σαφή προσανατολισμό και ξεκάθαρους στόχους για τις ευρωπαϊκές αγορές. Γι’ αυτό τον λόγο, η εταιρεία λειτουργεί ήδη ένα κέντρο έρευνας και εξέλιξης στην Γερμανία (στην Φρανκφούρτη) ενώ ετοιμάζει και ένα δεύτερο στην Βαρκελώνη, όπου θα λειτουργήσει και εργοστάσιο για ευρωπαϊκή παραγωγή και αποφυγή των δασμών.

Αυτή η ευρωπαϊκή διάσταση της Chery γίνεται άμεσα εμφανής στο Tiggo 7. Ένα SUV της κατηγορίας C, το οποίο καταφέρνει με έναν πολύ έξυπνο τρόπο να είναι όσο εντυπωσιακό χρειάζεται για να ξεχωρίζει αλλά και όσο διακριτικό επιβάλλουν τα ευρωπαϊκά αγοραστικά ήθη. Με μήκος 4,553 μέτρα και μεταξόνιο στα 2.670 χιλιοστά, το Tiggo 7 είναι ακριβώς μέσα στα δεδομένα της κατηγορίας του.

Η σχεδίαση του αμαξώματος κρατά χαμηλούς τόνους, με τη μάσκα στο εμπρός μέρος με ένα τρισδιάστατο «διαμαντένιο» μοτίβο κάτω από μία διάφανη επιφάνεια να αποτελεί το σημείο αναφοράς. Τα φωτιστικά σώματα επίσης, τόσο εμπρός όσο και πίσω δίνουν έναν μοντέρνο τόνο, ενώ το υπόλοιπο αμάξωμα, αν εξαιρέσουμε το «σπάσιμο» στο τρίτο παράθυρο, είναι αρκετά συγκρατημένο, με ρέουσες γραμμές, σύγχρονο αλλά όχι κραυγαλέο.

Περνώντας στο σαλόνι βρισκόμαστε μπροστά σε μία ευχάριστη έκπληξη. Από τη μια έχουμε να κάνουμε με ένα λιτό αλλά προσεγμένο σχεδιασμό, χωρίς τις κλασικές υπερβολές των Κινέζων. Και από την άλλη, τα υλικά που χρησιμοποιούνται σχεδόν σε όλες τις επιφάνειες είναι μαλακά στην υφή και πολύ καλής ποιότητας, σε τέτοιο βαθμό που ακόμα και «επώνυμα» premium ευρωπαϊκά μοντέλα δύσκολα μπορούν να αντιπαρατεθούν.

Το απλό στις γραμμές του αλλά όμορφο ταμπλό χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη δύο οθονών των 12,3 ιντσών εκάστη, με όμορφα γραφικά και πολύ υψηλή ανάλυση. Η χρήση του εξελιγμένου επεξεργαστή Snapdragon 815 εγγυάται την ταχύτητα στις εναλλαγές των μενού και την πλήρη συμβατότητα με μελλοντικές αναβαθμίσεις που θα προκύψουν.

Κατά τα σημερινά πρότυπα απουσιάζουν σε μεγάλο βαθμό οι κλασικοί διακόπτες, αν και η Chery έχει φροντίσει να ενσωματώσει μία πολύ όμορφη επιφάνεια με διακόπτες αφής για την λειτουργία του κλιματιστικού. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν τα κουμπιά για την εναλλαγή των προγραμμάτων οδήγησης και των λειτουργιών του υβριδικού συστήματος, και ένας πολύ εντυπωσιακός επιλογέας ταχυτήτων με «γυάλινη» επένδυση και ένα 3D μεταλλικό διακοσμητικό.

Η θέση του οδηγού είναι στα πλαίσια αυτής της κατηγορίας, δηλαδή ψηλά τοποθετημένη και με καλή επόπτευση όσων γίνονται πέριξ του αυτοκινήτου. Τα καθίσματα είναι άνετα και συγκρατούν επαρκέστατα το σώμα του οδηγού στις στροφές, ενώ διαθέτουν και όλες τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις.
Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετοί (με πιο χαρακτηριστικό αυτόν κάτω από την κεντρική κονσόλα) ενώ μεταξύ άλλων διατίθεται και φορτιστής ασύρματης φόρτισης για κινητό και μάλιστα στα 50W με ψύξη για να μην υπάρχει υπερθέρμανση. Υπάρχουν επίσης θύρες φόρτισης USB-A και C, καθώς και ένα μεγάλο σε χωρητικότητα ντουλαπάκι κάτω από το υποβραχιόνιο, το οποίο μάλιστα είναι και ψυχόμενο.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι άνετοι και μπορούν να εξυπηρετήσουν και τρίτο άτομο με μικρές παραχωρήσεις. Εξίσου μεγάλο είναι και το πορτ-μπαγκάζ των 500 λίτρων το οποίο μπορεί έχει κανονικό σχήμα και χάρη στο χαμηλό άνοιγμα διευκολύνεται η φόρτωση.

Σε ό,τι αφορά το ψηφιακό υπόβαθρο και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, το Tiggo 7 διαθέτει συνολικά 15 αισθητήρες και κάμερες, τα οποία του παρέχουν την δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.5. Η συγκεκριμένη έκδοση διατίθεται με το πλούσιο πακέτο Premium το οποίο περιλαμβάνει πολλά luxury στοιχεία, όπως το πλήρως δερμάτινο σαλόνι και το εξαιρετικό ηχοσύστημα της Sony.
Μοναδική ένσταση σε αυτό το πολύ ολοκληρωμένο περιβάλλον είναι η απουσία κουμπιού για την εκκίνηση (χρειάζεται απλά να μπει η ζώνη ως δικλείδα ασφαλείας). Η πρακτική αυτή βέβαια είναι της μόδας και ακολουθείται και από άλλες εταιρείες, όμως δεν την βρίσκουμε χρηστική και περισσότερο μπερδεύει παρά διευκολύνει στην καθημερινότητα.

Στα μηχανικά μέρη, η Chery έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και άψογα στην λειτουργία τους plug-in υβριδικά συστήματα της αγοράς. Ο θερμικός κινητήρας των 1,5 λίτρων αποδίδει 143 ίππους και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων, με την συνδυαστική ισχύ να φθάνει τους 279 ίππους και την ροπή τα 365 Nm. Το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων μίας σχέσης μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Για την λειτουργία του συστήματος φροντίζει μία μπαταρία LPF με χωρητικότητα 18,3 χιλιομέτρων η οποία επαρκεί για πάνω από 90 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας με βάση τις μετρήσεις της εταιρείας ή συνολική αυτονομία (συνδυαστικά με το 60 λίτρων ρεζερβουάρ για την βενζίνη) πάνω από 1.200 χιλιόμετρα.
Στην πράξη είδαμε ότι η μπαταρία του Tiggo 7 είναι επαρκής για σχεδόν 70 χιλιόμετρα ενώ και η συνολική αυτονομία ξεπερνά με σχετική ευκολία τα 900+ χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες, νούμερα και τα δύο ιδιαίτερα εντυπωσιακά για τα δεδομένα των σύγχρονων PHEV.

Η μπαταρία έχει on board φορτιστή στα 6,6 kW κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να φορτίσει σε σχεδόν 3 ώρες σε ένα τυπικό wallbox σπιτιού. Σε ταχυφόρτιση DC μπορεί να σηκώσει έως και 40 kW, κάτι που μειώνει την φόρτιση από το 20-80% σε περίπου 20 λεπτά.
Κατά τα λοιπά, το Tiggo είναι «χτισμένο» πάνω σε μία νέα πλατφόρμα πολύ υψηλής αντοχής. Όσο για την ανάρτηση αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ κινείται πάνω σε ελαστικά διαστάσεων 225/60 R18.

Οδηγώντας το plug-in υβριδικό Tiggo 7, δύο είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της ταυτότητάς του: η απόδοση του υβριδικού συστήματος και η άνεση της ανάρτησης.
Ξεκινώντας από το πρώτο, είναι εντυπωσιακό το πως οι μηχανικοί της Chery έχουν καταφέρει να φτιάξουν ένα τόσο ολοκληρωμένο και σχεδόν αψεγάδιαστο σύστημα, το οποίο καταφέρνει να έχει μία εντελώς «ηλεκτρική» αίσθηση στην λειτουργία του.
Η δύναμη είναι πανταχού παρούσα με το παραμικρό πάτημα του γκαζιού, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που το αυτοκίνητο σπινάρει ακόμα και σε ταχύτητες των 30-40 χλμ/ώρα. Το τράβηγμα είναι έντονο και «γεμάτο» από κάθε ταχύτητα στο κοντέρ, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή εντύπωση ότι κάτω από το καπό βρίσκεται και κινεί το αυτοκίνητο ένας θερμικός κινητήρας.

Η παροχή της ισχύος είναι διαρκής θυμίζοντας έντονα μία αμιγώς ηλεκτρική διάταξη, κάτι στο οποίο συμβάλλουν τα μέγιστα η απουσία θορύβου ή κραδασμών από τον θερμικό κινητήρα αλλά και το πολύ καλό κιβώτιο. Σπάνια θα κάνουν την εμφάνισή τους κάποιοι άνευ σημασίας μικρο-κραδασμοί κατά την εναλλαγή μεταξύ των δύο λειτουργιών ενώ και ακόμα σπανιότερα ο πιο σχολαστικός θα δει μία μικρή υστέρηση του κιβωτίου στο απότομο πάτημα του γκαζιού.
Συνολικά πρόκειται για μία εξαιρετική υλοποίηση ενός PHEV συστήματος, με ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, αθόρυβο και με διαρκή ροή της ισχύος, και με μία αίσθηση ότι οδηγείς αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο και όχι κάποιο που εφοδιάζεται και με θερμικό κινητήρα.

Πολλώ δε μάλλον όταν όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με μία αρκετά οικονομική λειτουργία, η οποία κατά την διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε κατά μέσο όρο γύρω στα 5,7 λίτρα/100 χλμ. Τα σενάρια βέβαια της χρήσης του είναι αρκετά, ανάλογα με τη φόρτιση της μπαταρίας, από μηδενικό κόστος στις καθημερινές διαδρομές σπίτι-γραφείο έως και πάνω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. σε διαδρομές με άδεια μπαταρία και ανεβασμένη διάθεση από την πλευρά του οδηγού για σβέλτα χιλιόμετρα.
Το δεύτερο στοιχείο που κερδίζει τον οδηγό είναι η άνεση από την ανάρτηση αλλά και η γενικότερη premium αύρα που βγάζει η συνολική εμπειρία οδήγησης μέσα στην προσεγμένη καμπίνα του Tiggo 7. Από τα πρώτα χιλιόμετρα γίνεται προφανές ότι η Chery έχει εστιάσει ξεκάθαρα στον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του μοντέλου της, καθιστώντας το ένα εξαιρετικό οικογενειακό SUV, αθόρυβο και πολιτισμένο, έτοιμο να καλύψει μεγάλες αποστάσεις κρατώντας ξεκούραστους τους επιβάτες του.

Η ανάρτηση απορροφά σωστά τις ανωμαλίες των δρόμων και κρατά το σαλόνι απομονωμένο από την επαφή με την άσφαλτο. Σε αυτό συμβάλλει και η επιλογή των ελαστικών, με το 60άρι προφίλ, κάτι που ταιριάζει ιδανικά στο οδικό δίκτυο της χώρας μας. Σε κάποια πιο έντονα εγκάρσια χαντάκια ο πίσω άξονας «ακούγεται» λίγο παραπάνω, όμως και πάλι το μαλακό σετάρισμα αμορτισέρ και ελατηρίων «λειαίνουν» σωστά τις αντιδράσεις χωρίς να φθάνουν ενοχλητικές αναπηδήσεις στους επιβάτες.
Από την άλλη, αυτή η ρύθμιση της ανάρτησης προς το άνετο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, έχει τις αναμενόμενες επιπτώσεις της στην κίνηση σε επαρχιακό δρόμο με στροφές. Εκεί είναι εμφανές ότι το Tiggo 7 δεν βρίσκεται στο στοιχείο του, με τις κλίσεις να είναι λίγο πιο έντονες και τις αντιδράσεις στις απότομες αλλαγές πορείας (λόγω και αυξημένου βάρους) να είναι πιο τονισμένες.

Σε αυτό δεν βοηθά ούτε το ελαφρύ και χωρίς επαρκή αίσθηση τιμόνι, το οποίο ακόμα και στην ρύθμιση sport δεν αποκτά περισσότερη πληροφόρηση, απλά γίνεται τεχνητά πιο βαρύ. Από την άλλη τα φρένα είναι πολύ καλά σε αίσθηση και δείχνουν αποτελεσματικά στην σκληρή χρήση.
Συνοψίζοντας, το Tiggo 7 PHEV είναι μία άκρως ενδιαφέρουσα περίπτωση που έχει όλα τα φόντα να ξεχωρίσει σε μία αγορά που είναι κάτι παραπάνω από υπερφορτωμένη από μοντέλα και προτάσεις. Καλοφτιαγμένο και με ξεκάθαρο premium προσανατολισμό, πλούσια εξοπλισμένο, άνετο και ευρύχωρο, εφοδιάζεται και με ένα υβριδικό σύστημα από τα πιο ολοκληρωμένα και αποτελεσματικά που κυκλοφορούν στην αγορά, ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης.

Φτιαγμένο με κύριο γνώμονα την άνεση και το ξεκούραστο ταξίδι μιας οικογένειας, το Tiggo 7 σε αυτή του την εκδοχή καταφέρνει στο έπακρο να επιτύχει τον στόχο του, όντας ένα αυτοκίνητο που σε κερδίζει με τον πολιτισμένο χαρακτήρα του και την ευκολία με την οποία καλύπτεις μεγάλες αποστάσεις.
Σε όλα τα παραπάνω έρχονται να προστεθεί η επιθετική πολιτική της Spanos Group, που προσφέρει 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και δωρεάν οδική βοήθεια με 24ωρη κάλυψη. Μάλιστα, όσοι αγοράσουν κάποιο μοντέλο της εταιρείας μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα λάβουν επιπλέον 5 χρόνια εγγύηση, φθάνοντας συνολικά τα 12 χρόνια. Παράλληλα, το Spanos Group εγγυάται 100% πληρότητα ανταλλακτικών για τα μοντέλα από την πρώτη ημέρα, αποστολή εντός 24 ωρών σε όλη τη χώρα.

Στο «δια ταύτα» έρχεται να προστεθεί ένα ακόμα σημαντικό ατού: η εξαιρετική τιμή του. Τα 35.990 ευρώ που κοστίζει, και μάλιστα στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού, το βάζει εύκολα και δικαιωματικά στην κατηγορία της «ευκαιρίας της χρονιάς».
Με δεδομένο ότι με αυτά τα χρήματα αγοράζεις ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και ευχάριστα plug-in υβριδικά της αγοράς, με ένα σύστημα που λειτουργεί αψεγάδιαστα και ένα πακέτο εξοπλισμού-ποιότητας που στέκεται επάξια απέναντι στους πολύ πιο ακριβούς Ευρωπαίους.

Μπορεί να γεμίσαμε από Κινέζους, μπορεί να μην προλαβαίνουμε να μετράμε μάρκες και μοντέλα, όμως η περίπτωση του Tiggo 7 PHEV (και η αμέριστη υποστήριξη της Spanos) είναι πραγματικά κάτι που αφήνει ένα σοβαρό αποτύπωμα στην ελληνική αγορά του 2025.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Chery Tiggo 7 PHEV
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος σε σειρά, 1.499 cc
Μέγιστη ισχύς βενζινοκινητήρα: 105 PS
Μέγιστη ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 204 PS
Συνδυαστική ισχύς: 279 PS
Μέγιστη ροπή: 230 Nm
Μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς: 279 PS
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,4 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 0,8 lt/100 km /5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 19 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.553/1.862/1.696 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Βάρος: 1.865 kg
Χώρος αποσκευών: 500 lt
Τιμή: Από 35.990 ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Δοκιμή: Peugeot 5008 Hybrid GT 145 PS e-DCS6
Ηλεκτρικά: Γιατί οι ιδιώτες ακόμα διστάζουν να κάνουν το βήμα
Αφιέρωμα: Νέοι κατασκευαστές, νέα δεδομένα στην ελληνική αγορά