Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW Z4 sDrive20i Sport

Ελλάδα 8:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: BMW Z4 sDrive20i Sport

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW Z4 sDrive20i Sport

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η BMW Ζ4 μας γοητεύει ως ένα ανοιχτό αυτοκίνητο, πολλών χρήσεων. Ήταν και παραμένει εύκολο στην οδήγηση, λειτουργικό (για δύο άτομα) και διαχρονικά μοντέρνο. Έχει στόχο την εμπειρία οδήγησης, αλλά είναι τόσο δυναμική όσο υποστηρίζει η BMW ότι είναι;

Advertisement
Advertisement

 

Ανοιχτό cruiser για χαλαρές βόλτες ή ένα αληθινό σπορ αυτοκίνητο; Για μία ακόμη γενιά η Z4 «καλείται» να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα. Η τρίτη γενιά της BMW Z4 (16 χρόνια από την πρώτη) και η έκτη για τα μοντέλα «Z» (πήραν το όνομά τους από το αρχικό της λέξης zukunft  μτφ μέλλον), υπόσχεται περισσότερη ευχαρίστηση στην οδήγηση από το προηγούμενο…. mild (όπως είχε χαρακτηριστεί) μοντέλο.

Advertisement
Advertisement

Ξεκινώντας τις συγκρίσεις με το παρελθόν, όπως μας προκαλεί να κάνουμε η BMW, ανακαλύπτουμε πως η νέα Ζ4 έχει πολλές αλλαγές. Η ανάρτηση έχει σχεδιαστεί από την αρχή και έχει κατασκευαστεί με διαφορετικά μέταλλά (κράμα με περισσότερο αλουμίνιο για λιγότερο βάρος) και νέα διάταξη πολλαπλών συνδέσμων (πέντε) στο πίσω μέρος. Ο κινητήρας βρίσκεται πιο κοντά στο κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, το οποίο είναι χαμηλότερα από ό, τι στο παρελθόν, η κατανομή του είναι 50:50 και το εμπρός μέρος είναι κατά 98 χιλιοστά φαρδύτερο (αρκετά μεγάλη αύξηση). Ταυτόχρονα, το μεταξόνιο είναι μικρότερο κατά 26 χιλιοστά για να ενισχυθεί η πλατφόρμα (αλουμινίου και χάλυβα) που είναι κοινή με τη Σειρά 5 της BMW και της νέας Toyota GR Supra.

Back to the Future ή Εμπρός πίσω

Advertisement

Η BMW Z4 κοιτά το μέλλον με στοιχεία από το… παρελθόν. Είναι roadster και μάλιστα με σχήμα old school (παλαιάς σχολής): Διθέσιο αμάξωμα, μακρύ εμπρός καπό και διθέσια καμπίνα με το μικρότερο κομμάτι στον χώρο αποσκευών. Κινητήρας μπροστά, κίνηση πίσω και υφασμάτινη οροφή. Ναι χάνει στην πρακτικότητα αλλά κερδίζει σε χαρακτήρα. Βλέπετε στην δεύτερη γενιά της, η Z4, θεωρήθηκε λιγότερο sportive επειδή είχε σκληρή οροφή.

Η εμφάνισή της είναι ξεχωριστή και γίνεται το κέντρο της προσοχής, όπου και αν κινείστε.  «Ωωω η καινούργια Ζ4» φάνηκε να λέει ένας έφηβος στην παρέα του βλέποντας την κόκκινη BMW να πλησιάζει προς το μέρος τους και αμέσως σήκωσε το κινητό του για μία γρήγορη φωτογραφία. Μία κίνηση την οποία είχαμε πολύ καιρό να την δούμε. Τόσο πολύ που νομίζαμε πως το ενδιαφέρον των νεαρών χάθηκε. Μήπως όμως χάθηκαν τα εντυπωσιακά αυτοκίνητα;

Advertisement

Όπως μπορείτε να διακρίνετε στις φωτογραφίες πρόκειται για ένα σχέδιο με πιο έντονα χαρακτηριστικά. Αυτά είναι: η «μάσκα» και οι μεγάλες εισαγωγές στους προφυλακτήρες, τα πολύ εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα με προβολείς LED (προαιρετικά Adaptive LED) μπροστά. Στο πλαϊνό τμήμα του αυτοκινήτου, είναι οι αεραγωγοί που χαρακτηρίζουν το σχήμα. Το σχήμα ολοκληρώνεται στο πίσω μέρος με τα φώτα σχήματος «L» και την  διακριτική αεροτομή  στο πορτ-μπαγκάζ. Η οροφή είναι υφασμάτινη και ανοίγει ή κλείνει σε μόλις 10 δευτερόλεπτα ακόμη και όταν το αυτοκίνητο κινείται (μέχρι τα 50 χλμ).

Advertisement

Η BMW υποστηρίζει μία μεγάλη γκάμα εξατομίκευσης: εννέα αποχρώσεις για το εξωτερικό και δύο για το soft-top, Sport Line, M Sport πακέτο και μοντέλο BMW M Performance. Το χρωματολόγιο περιλαμβάνει μία απλή και οκτώ μεταλλικές αποχρώσεις εξωτερικού. Το soft-top διατίθεται σε μαύρο, στάνταρ, ή ανθρακί με ασημί λεπτομέρειες προαιρετικά. Πρόσθετα εντυπωσιακά στοιχεία προσφέρονται με τα πακέτα Sport Line ή M Sport. Το Sport Line περιλαμβάνει στοιχεία σε High-gloss Black στην εμπρός εγκάρσια μπάρα και στο ένθετο της πίσω ποδιάς, μαζί με 18άρες ζάντες αλουμινίου.

Στους δύο τρίτος δεν χωρά

Μεταφορικά η φράση: «Στους δύο τρίτος δεν χωρά» αφορά τις σχέσεις των ανθρώπων, κυριολεκτικά, αφορά το εσωτερικό της Z4 και την ιδιότητα του μοντέλου της BMW: Διθέσιο αυστηρά. Ευτυχώς χωρίς την ανάγκη αποθήκευσης σκληρής οροφής, η Ζ4 έχει χώρο αποσκευών (281 λίτρων μεγαλύτερο κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο), ο οποίος φιλοξενεί άνετα τρία saque voyage (τσάντες ταξιδιού) μεγάλου μεγέθους. Εσωτερικά υπάρχει ένας τυπικός χώρος αποθήκευσης μεταξύ των νέων καθισμάτων M Sport και του πίσω διαχωριστικού από το πορτ μπαγκάζ. Οι θέσεις αντικειμένων στην καμπίνα είναι λίγο περιορισμένες και οι ποτηροθήκες έχουν… άβολη θέση μέσα στο υποβραχιόνιο, αλλά μπορούν να δεχτούν μεγάλα ποτήρια.

Το εσωτερικό συνολικά δίνει μία αίσθηση πολυτέλειας και περισσότερο GT παρά sport roadster ή αν θέλετε σκληροπυρηνικού σπορ αυτοκινήτου. Η εικόνα είναι αυτή που συναντάμε σε αρκετά ακόμα μοντέλα της εταιρίας, δίνοντας έμφαση στις τεχνολογικές εφαρμογές. Οι οθόνες για την ψηφιακή απεικόνιση των οργάνων ελέγχου, οι οθόνες του infotainment, εντυπωσιάζουν και ενισχύουν την σύγχρονη εμφάνιση αλλά όχι την sport εικόνα. Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένη με την μεγάλη ψηφιακή οθόνη στο κέντρο της κονσόλας, με το πακέτο infotainment «iDrive» (έβδομης γενιάς) με σύστημα φωνητικών εντολών και τον πίνακα οργάνων, με την τελευταία εξέλιξη του BMW Live Cockpit Professional, το οποίο προσφέρει εξατομικευμένα γραφικά στον πλήρως ψηφιακό πίνακα.

Παράδοση και τεχνολογία

Η παράδοση, που θέλει την θέση οδήγησης να είναι κορυφαία, συνεχίζεται σε συνδυασμό με πολύ καλά σπορ καθίσματα και την κλασική οδηγοκεντρική διάταξη των χειριστηρίων ελέγχου. Έτσι έρχεται μία ισορροπία GT/Roadster. Τα υλικά είναι κορυφαίας ποιότητας και συναρμολόγησης, με πολλές δυνατότητες εναλλακτικής διαμόρφωσης του εσωτερικού σαλονιού, οι οποίες περιλαμβάνουν και επιλογές σε συνδυασμούς δέρματος και Alcantara.

Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι πολλά (Collision και Pedestrian Warning με λειτουργία City Braking, Lane Departure Warning, Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, αναγνώριση οδικής σήμανσης, πληροφορίες απόστασης, σύστημα Lane Change Warning, Rear Collision Prevention και Cross-Traffic Alert, Active Park Distance Control, κάμερα οπισθοπορείας, Parking Assistant κ.λπ.).

Αν η εμφάνιση και το εσωτερικό δεν έδωσαν την απάντηση για τον χαρακτήρα της Z4 ο κινητήρας του αυτοκινήτου της δοκιμής μας κρατά μία ουδέτερη στάση. Η καρδιά του μοντέλου sDrive20i  είναι ο τετρακύλινδρος των 1.998 κ.εκ. των 197 ίππων και των 320 Nm, ροπής με το οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport. Όπως έχουμε συνηθίσει στις BMW κιβώτιο ταχυτήτων και κινητήρας συνεργάζονται άψογα και καλύπτουν τα μειονεκτήματα και των δύο πλευρών. Το βελτιωμένο κιβώτιο προσφέρει επίσης ακόμα πιο γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων και έχει paddles στο τιμόνι.

Όλα είναι δρόμος

Καλύτερα όλα θα φανούν στον δρόμο και είναι το τελευταίο κομμάτι της δοκιμής μας που θα δώσει την απάντηση στην ερώτηση για τον χαρακτήρα της Z4. Από τα πρώτα χιλιόμετρα ανακαλύπτουμε πως η ποιότητα κύλισης, είναι πολύ κοντά στα sedan της εταιρίας. Θυμίζει περισσότερο σειρά 3 παρά Roadster με πάνινη οροφή. Η υφασμάτινη οροφή έχει άριστη εφαρμογή και ταιριάζει με την σχεδίαση του αμαξώματος. Η ηχομόνωση δεν έχει καμία σχέση με ότι είχατε συνηθίσει στο παρελθόν και θυμίζει κανονική μεταλλική οροφή. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή είτε κινείστε στην πόλη είτε στο εθνικό οδικό δίκτυο. Η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με προοδευτικά χαρακτηριστικά χωρίς απότομες αντιδράσεις παρά τα ελαστικά χαμηλού προφίλ.

Ξεχάστε το κλειστοφοβικό αίσθημα που συνήθως έχουν τα roadster με την οροφή κλειστή, η Z4 χάρη και στο πλάτος της έχει την αίσθηση coupe. Κάθεστε χαμηλά και μέσα στο αυτοκίνητο κάτι που μεγαλώνει την αίσθηση ελέγχου και ασφάλειας. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα σας τρομάξει. Αν επιλέξετε την ρύθμιση sport μέσω του διακόπτη Driving Experience Control, θα παρατηρήσετε αλλαγές στην απόκριση αλλά και τον ήχο του κινητήρα. Αυτό σας κάνει να ανεβάσετε ρυθμό και να ψάξετε την sport πλευρά του αυτοκινήτου. Κινηθείτε επιλέγοντας τις σωστές γραμμές και θα δείτε πως τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά. Αν θέλετε περισσότερο παιχνίδι η πίσω κίνηση σε δρόμο με χαμηλή πρόσφυση θα σας δώσει την ευκαιρία και μάλιστα, ανακαλύπτετε πως δεν χρειάζεστε περισσότερη δύναμη.

Ώρα για απαντήσεις

Δύσκολο να αποφασίσουμε και να εντάξουμε την BMW Z4 κάπου. Είναι sport roadster ή ένα ανοιχτό GT; Νομίζουμε πως δεν χρειάζεται να της βάλουμε ταμπέλες. Έχει την εμφάνιση και την φιλοσοφία των Roadster, αλλά χωρίς να είναι δυσλειτουργική ή απότομη. Δεν είναι όμως και άμεσα sport και τόσο έντονη για να σας παρασύρει και να ξυπνήσει τον έφηβο μέσα σας. Είναι άμεσα διαθέσιμη (η έκδοση των 197 ίππων) και ξεκινά από τα 55.800 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας βενζίνης: 1.998 cc
Ισχύς: 197 ps/ 6500 rpm
Ροπή: 32,3 kgm/1450 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,6 sec
Τελική ταχύτητα: 240 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6.1 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 139 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 166,8 €
Βάρος: 1.405 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.324/1.864/1.304 mm
Μεταξόνιο: 2.470 mm
Χώρος αποσκευών: 281 lt
Τιμή: από 55.800€