Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW X2 sDrive18i

Ελλάδα 19:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: BMW X2 sDrive18i

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW X2 sDrive18i

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η entry level έκδοση της Χ2 με βενζινοκινητήρα, διατηρεί το στιλ και την λειτουργικότητα του σπορτίβ SUV χωρίς να κάνει υποχωρήσεις στην απόλαυση της οδήγησης και όλα αυτά με τρεις κυλίνδρους και 1500 κ.εκ.

Advertisement
Advertisement

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΕΥΟΦΥΛΑΞ (gskevo@gmail.com)

Αν η Χ1 έφερε στην BMW εμπορική επιτυχία στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων SUV, η Χ2 μας θύμισε πως οι Βαυαροί φημίζονται για την οδική συμπεριφορά των αυτοκινήτων τους. Για να ξεχωρίζει, της πρόσθεσαν νεανικό στιλ και σπορ προσανατολισμό σε εμφάνιση και οδική συμπεριφορά και να που ήρθε κάτι νέο εκεί που νομίζαμε πως η γκάμα των SUV για την BMW κλείνει. Φυσικά για τους υπεύθυνους του marketing υπάρχει πάντα κάτι που δεν έχουμε σκεφτεί. Εδώ συνεργάστηκαν με τους μηχανικούς και παρουσίασαν την BMW X2 sDrive18i με το τρικύλινδρο μοτέρ των 1500 κ.εκ.

Advertisement
Advertisement

Λίγη αριθμητική και το εσωτερικό

Επειδή ήδη ακούω τις αντιρρήσεις σας για το αν θα είναι επαρκές σας παραθέτω το πρώτο πλεονέκτημα που είναι η τιμή αγοράς. Η διαφορά των 8.950 ευρώ της έκδοσης sDrive18i από την ισχυρότερη sDrive20i την καθιστά «best buy» στη γκάμα της Χ2. Επιπλέον η «μικρή» X2… πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 154,8 ευρώ όταν για την «μεγάλη» πρέπει να πληρώσετε 159,6 (μικρή η διαφορά το αναγνωρίζω).

X2 Esot

Advertisement

Όσο αφορά στους χώρους, σας θυμίζω πως Χ1 και Χ2 έχουν το ίδιο μεταξόνιο (2,67 μέτρα), όμως το μικρότερο μήκος της Χ2 (4,36 έναντι 4,44 μ) έχει αντίκτυπο στο χώρο αποσκευών που υστερεί κατά 35 λίτρα (470 έναντι 505) και αυτό είναι ένα σχετικό ελάττωμα.

Τέσσερις ενήλικες κανονικού αναστήματος θα βολευτούν στο εσωτερικό της Χ2, το οποίο χαρακτηρίζεται από υψηλής ποιότητας υλικά αλλά δεν διεκδικεί βραβείο καλής εκμετάλλευσης χώρου. Επιπλέον το μικρό τζάμι στην πέμπτη πόρτα και οι φαρδιές πίσω κολώνες κάνουν δύσκολη την ορατότητα προς τα πίσω.

Advertisement

bmwX2Attika6

Ο πρωταγωνιστής κινητήρας

Το σημαντικότερο κομμάτι για την δοκιμή μας είναι ο τρικύλινδρος TwinPower Turbo κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1.499 κ.εκ., ο οποίος έχει ισχύ 140 ίππων και ροπή 220 Nm. Στο αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας συνδυάζεται με το αυτόματο 7 σχέσεων Steptronic, το οποίο έχει ακριβώς τις ίδιες επιδόσεις (0-100 χλμ σε 9,6 δευτερόλεπτα και τελική 205 χλμ) σε σχέση με την έκδοση με το στάνταρ 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

Advertisement

Η αίσθηση στον δρόμο

Από τα πρώτα χιλιόμετρα κίνησης φάνηκε η αρμονική συνεργασία του 1.500άρη turbo με το αυτόματο κιβώτιο, καθώς ο κινητήρας λειτουργεί στο ωφέλιμο εύρος στροφών και παρέχει άμεσα δύναμη σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Ο ήχος του παραμένει εκτός καμπίνας ακόμη και αν τον πιέσετε. Για εσάς που η ακοή σχετίζεται με την οδήγηση, στις έντονες επιταχύνσεις θα παρατηρήσετε ένα κροτάλισμα, που θα ικανοποιήσει και αυτήν την αίσθηση. Υπάρχουν και εδώ οι τρεις επιλογές οδήγησης (Sport, Comfort, Eco) με την τελευταία να δίνει έμφαση στην εξοικονόμηση καυσίμου. Σε αυτήν θα παρατηρήσετε καθυστέρηση στο κατέβασμα σχέσης στο κιβώτιο σε σχέση με τις υπόλοιπες, όμως θα έχετε και μία αίσθηση πως επιλέγει την «νεκρά» ταχύτητα στις κατηφόρες όταν δεν πατάτε γκάζι – προς όφελος πάντα της κατανάλωσης.

bmwX2Attika1

Η ανάρτηση σε αυτό το μοντέλο, προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην άνεση και τη σπορ οδική συμπεριφορά που όλοι θέλουμε να έχει μία BMW. Η Χ2 ταξιδεύει με άνεση στον αυτοκινητόδρομο και θα σας δώσει την σωστή αίσθηση για να την πιέσετε και να διασκεδάσετε στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Εκεί θα ανακαλύψετε  πως το πέρασμα πάνω από έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες γίνεται αισθητό στην καμπίνα των επιβατών (εδώ έχουν ρόλο και τα ελαστικά διαστάσεων 225/50 18). Τα 18 εκατοστά απόστασης από το έδαφος δίνουν μία θεωρητική δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου, όμως οι μεγάλοι τροχοί και η απουσία τετρακίνησης (σύστημα xDrive έχουν μόνο οι 2λιτρες diesel εκδόσεις) δεν βοηθούν όταν βρεθείτε μακριά από άσφαλτο.

Πόσο καίει;

Η BMW ανακοινώνει κατανάλωση σε μεικτό κύκλο 5,6-5,8 λιτ/100 χλμ για την sDrive18i, εμείς είδαμε 6,9 λιτ/100 χλμ. (τιμή που κατέγραψε το trip computer) κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας. Μέσα στην πόλη η κατανάλωση έφθασε τα 7,8 λιτ/100 χλμ, τιμή ικανοποιητική για ένα SUV που πλησιάζει τον ενάμιση τόνο.

Συμπέρασμα

Στη βασική της έκδοση, η Χ2 διατηρεί την τιμή της σε λογικά επίπεδα, ενώ παράλληλα συνδυάζει την γοητεία μίας BMW με τη λειτουργικότητα ενός SUV. Για όσους οι διαστάσεις του χώρου αποσκευών και η κίνηση εκτός δρόμου δεν αποτελούν προτεραιότητα, η X2 είναι αυτό που χρειάζονται.

bmwX2Attika2

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 140 PS/4.600 rpm
Ροπή: 22 kgm/1.480-rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.6 sec
Τελική ταχύτητα: 206 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.6 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: από 129 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 154,8 €
Βάρος: 1.395 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.360/1.824/1.526 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 470 lt
Τιμή: 33.730€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1