Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Audi SQ2 TFSI Quattro

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Το μικρότερο «S» μοντέλο της Audi είναι υπερυψωμένο, «καυτό» σε επιδόσεις και με οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά που θα ζήλευαν όλα τα χάτσμπακ «αδερφάκια» του.

Ήρθε η στιγμή το μικρότερο SUV της Audi, το Q2, να αποκτήσει και αυτό μια «καυτή» έκδοση, που θα το κάνει πιο θελκτικό στους λάτρεις της σπορ οδήγησης και των γρήγορων επιδόσεων. Και τι το καλύτερο από το να παραδοθεί στα έμπειρα χέρια των ανθρώπων του τμήματος Audi Sport, ώστε να δημιουργηθεί ένα από τα ισχυρότερα και πιο γρήγορα υπερυψωμένα αυτοκίνητα των διαστάσεών του. Ιδού λοιπόν το νέο SQ2, το οποίο με 300 άλογα έρχεται για να ξεχωρίσει στη μικρή κατηγορία των SUV.

Μικρό, αλλά άγριο!

Μυώδες, παρά τις compact διαστάσεις του και με επιμέρους στοιχεία στη σχεδίασή του που τραβούν το βλέμμα του εξωτερικού παρατηρητή, το Audi SQ2 «φωνάζει» ότι δεν είναι απλώς ένα ακόμη Q2. Στοιχεία που ξεχωρίζουν στο αμάξωμά του είναι δίχως αμφιβολία η νέα μάσκα με τις 8 κάθετες γραμμές, ο τονισμένος εμπρόσθιος προφυλακτήρας με τις μεγάλες εισαγωγές και το έξτρα σπόιλερ, αλλά και οι επιπλέον προσθήκες στους θόλους των τροχών και χαμηλά στο πλάι, που οδηγούν στον σπορ πίσω προφυλακτήρα με τις τετραπλές εξατμίσεις. Οι εξωτερικές αλλαγές ολοκληρώνονται με την πίσω αεροτομή, τους καθρέπτες με τα αλουμινένια καπάκια (χαρακτηριστικό πολλών «S» μοντέλων της Audi κατά το παρόν και παρελθόν), αλλά και τις δίχρωμες ζάντες των 19 ιντσών που είναι και οι κορυφαίες στη σχετική επιλογή του SQ2.

Πολυτελές και σπορ στο εσωτερικό του

Η Audi έχει τονίσει την καμπίνα του SQ2 επεμβαίνοντας σε μια σειρά από στοιχεία της, σε ένα αποτέλεσμα το οποίο συνδυάζει με έναν αρκετά ισορροπημένο τρόπο την πολυτέλεια με το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα σπορ καθίσματα με δέρμα και ύφασμα κρατούν καλά το σώμα χωρίς να επιβαρύνουν την παρεχόμενη άνεση, ενώ είναι τοποθετημένα έτσι ώστε να διευκολύνουν την εύρεση της επιθυμητής θέσης οδήγησης, σε συνδυασμό και με το πλήρους ρυθμίσεων σπορ, flat-bottom τιμόνι. Περαιτέρω σπορ επενδύσεις με δέρμα, κόκκινες ραφές και ματ τμήματα βουρτσισμένου αλουμινίου δίνουν το κάτι παραπάνω στο εσωτερικό του SQ2, τονίζοντας επιπλέον και την παρεχόμενη πολυτέλεια. Ειδικά σε αυτό το κομμάτι, το εσωτερικό ξεχωρίζει με το ποιοτικό του επίπεδο, τόσο σε ό,τι αφορά στην επιλογή των υλικών, όσο και στη συναρμογή-φινίρισμά τους. Το μόνο που θα θέλαμε παραπάνω στην καμπίνα αποτελεί η υιοθέτηση μιας μεγαλύτερης κεντρικής οθόνης για το σύστημα πολυμέσων MMI, από τη στάνταρ 7ιντση ή των 8,3 ιντσών που διέθετε το μοντέλο της δοκιμής μας.

Δοκιμή: VW T-Roc R

Στο πεδίο της πρακτικότητας, το εσωτερικό του Audi SQ2 συνεχίζει να έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει χωρίς πολλές παραχωρήσεις 4 ενήλικες επιβάτες. Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 355 λίτρων, η οποία μπορεί να φθάσει έως και τα 1.000 λίτρα εφόσον αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Turbo μοτέρ για φίλημα

Ο 2.0 λίτρων TFSI κινητήρας βενζίνης του Audi SQ2 είναι το γνωστό 4κύλινδρο σύνολο που έχουμε δει σε διάφορα γρήγορα μοντέλα του VW Group (π.χ. VW Golf R, Audi S3, VW T-Roc R). Η ονομαστική του μέγιστη απόδοση ισχύος είναι 300 ίπποι στις 5.300 σ.α.λ., ενώ η ροπή του αγγίζει τα 40.8 kgm στις 2.000 στροφές. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο, S tronic διπλού συμπλέκτη κιβώτιο των 7 σχέσεων. Στην πράξη, έχουμε ένα μοτέρ που παρουσιάζει μια εξαιρετική λειτουργία, όντας συνεχώς έτοιμο να προσφέρει απλόχερα στον οδηγό του την άφθονη δύναμη και ροπή του. Tο κιβώτιο από την πλευρά του φροντίζει ώστε να βοηθά τον κινητήρα να προσαρμόσει τη λειτουργία του στον τρόπο οδήγησης και τις οδηγικές συνθήκες, σε συνεργασία πάντα και με το set-up που θα επιλεγεί στο σύστημα παραμετροποίησης του αυτοκινήτου (Auto, Comfort, Dynamic, Efficiency και Individual οι διαθέσιμες επιλογές). Στην επιλογή Dynamic, το μοτέρ και το κιβώτιο συνδυάζονται αρμονικά θα λέγαμε, ώστε να προσφέρουν όσο το δυνατόν πιο «καυτές» επιδόσεις: Έτσι, το 0-100 km/h έρχεται στα πολύ γρήγορα 4.8 sec, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Στο πεδίο της κατανάλωσης, το SQ2 τα καταφέρνει πολύ καλά, ιδίως δε εφόσον ο οδηγός του κάνει συχνή χρήση όλων των υπολοίπων οδηγικών set-up εκτός του Dynamic. Μια μέση τιμή κοντά στα 10.5 lt./100 km είναι πολύ εύκολο να επιτευχθεί και αυτό αν μη τι άλλο είναι ένα πολύ καλό νούμερο για αυτοκίνητο 300 ίππων. Μοναδικό μας παράπονο ίσως από αυτόν τον εξαιρετικό συνδυασμό «καυτών» επιδόσεων και πολύ καλής απόδοσης αποτελεί το γεγονός ότι οι 4 απολήξεις της εξάτμισης παράγουν έναν μάλλον διακριτικά σπορτίφ τόνο, αντί για μια πιο αγριεμένη συμφωνία…

Αποτελεσματικό…

Στο δρόμο το Audi SQ2 βγάζει έναν διττό χαρακτήρα που φροντίζει ώστε το αυτοκίνητο να προσφέρει όσο το δυνατόν πιο σπορ οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά, χωρίς παράλληλα να διαταράσσει αυτή την σχεδόν απόλυτη ηρεμία και premium ποιοτική έκφανση που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της μάρκας. Έτσι λοιπόν, το πλαίσιο, το τιμόνι και φυσικά η λειτουργία της τετρακίνησης quattro είναι σε θέση να συνεργαστούν αρμονικά θα λέγαμε ώστε να προσφέρουν όσο μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές – και το κάνουν με αρκετά εντυπωσιακό τρόπο είναι η αλήθεια, την ίδια στιγμή που στην καθημερινή οδήγηση το SQ2 παραμένει ευκολοδήγητο, αρκούντως άνετο και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Σε κάποιους πιο «σκληροπυρηνικούς» μπορεί να λείψει μια πιο απόλυτη οδική και οδηγική προσέγγιση, ωστόσο αυτό ποτέ δεν ήταν στόχος των «S» μοντέλων της Audi και δεν μπορεί να είναι στόχος ούτε του υπερυψωμένου SQ2. Αντίθετα, το SQ2 θα κάνει τη… δουλειά όπως πρέπει, χαρίζοντας χαμόγελα οδηγικής ευχαρίστησης στον οδηγό του χωρίς να τον κάνει να ιδρώσει τα χέρια του. Ίσως για αυτό άλλωστε το –κατά τα άλλα πολύ γρήγορο– τιμόνι δεν έχει την απόλυτα βαριά αίσθηση και είναι κάπως τεχνητό, με την επιλογή του «Dynamic» να το βελτιώνει σε ένα βαθμό. Σε κάθε περίπτωση κανένα παράπονο δεν έχουμε από τη λειτουργία των φρένων, που είναι άκρως αποτελεσματικά και με πολύ καλή αίσθηση.

Συμπέρασμα

Με το SQ2 η Audi δεν δημιούργησε απλά ένα γρήγορο compact crossover, αλλά ένα πραγματικό αυτοκίνητο επιδόσεων που είναι σε θέση να βάλει τα «γυαλιά» σε πολλούς ανταγωνιστές του – όχι κατ’ ανάγκη υπερυψωμένους. Ειδικά στο κομμάτι των επιδόσεων, το SQ2 πραγματικά εκπλήσσει με την ταχύτητά του, αλλά και πως αυτό το καταφέρνει χωρίς «ντε και καλά» να διαταράσσει την ηρεμία των επιβατών του. Και αυτό αν μη τι άλλο είναι κάτι που λίγοι μπορούν να το καταφέρουν.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.984 cc
Ισχύς: 300 PS/5.300-6.500 rpm
Ροπή: 40.8 kgm/2.000-5.200 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4.8 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7.0 l/100 km
Εκπομπές CO2: 159 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 294,1 €
Βάρος: 1.510 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.210/1.802/1.524 mm
Μεταξόνιο: 2.594 mm
Χώρος αποσκευών: 355 lt.
Τιμή: από 61.590 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr