Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Audi RS 3 Sportback

Ελλάδα 21:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Audi RS 3 Sportback

ΔΟΚΙΜΕΣ

IDIKA AYLI: Το RS 3 δεν είναι αυτοκίνητο, είναι φάρμακο. Χορηγείται αυστηρά με ιατρική συνταγή. Διαβάστε προσεκτικά -και φυλάξτε- τις οδηγίες χρήσης.

Advertisement
Advertisement

Γιατρέ μου τι μου συμβαίνει, τελευταία δεν αισθάνομαι καθόλου καλά. Νιώθω στερητικό σύνδρομο οδήγησης. Έχω χάσει την όσφρησή μου, δε μυρίζω αναθυμιάσεις βενζίνης και 5W-30 λαδάκι.  Έχω χάσει την ακοή μου, αντί για κόφτες και σκασίματα ακούω σαν σε εφιάλτη κάτι ξεψυχισμένα συνθεσάιζερ και τις ψηφιακές κλανιές του Μασκ. 

Μου βγήκαν κάτι ψυχολογικά, με τα άπειρα άλογα και τα τρελά 0-100. Τι να λέει; Το κάνεις μια-δυο φορές και αυτό ήταν, βαριέσαι, σαν ιεραποστολικό σεξ μετά από είκοσι χρόνια γάμου. Έχω χάσει την όρεξή μου, τίποτα δεν με φτιάχνει, όλα σαν ξαναζεσταμένες μπάμιες σε φούρνο μικροκυμάτων. Γιατρέ μου, τι με συμβουλεύεις;

Άσε, δοκίμασα τα πάντα, όλα τα ηλεκτρικά γιατροσόφια. Κινέζικα υπόθετα των 500 αλλά μου έφεραν ναυτία και νύστα. Πήρα Αμερικανικές ενδοφλέβιες των 1.000 αλλά τζίφος, άσε που απέκτησα και αυχενικό άνευ λόγου και αιτίας. Δοκίμασα και τα ευρωπαϊκά, κάθε είδους, αλλά μάλλον για placebo μου φάνηκαν, πολύ μπλα-μπλα και άγχος για τα άδεια ταμεία. Γιατρέ μου τι να κάνω; Υπάρχει φάρμακο να μην νιώθω σαν κοκαλωμένος Μπάρμπα Στάθης μέσα σε μπαούλα ΙΖΟΛΑ με ρόδες;

Advertisement
Advertisement

Πως το είπες; Γράψτο μου σε παρακαλώ…

IDIKA AYLI: ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗΣ

Νέο Audi RS 3 των 400: Mega-hatchback ταχείας αποδέσμευσης

Advertisement

Το RS 3 ενδείκνυται για την πλήρη αποκατάσταση παθήσεων σχετικών με την οδήγηση, την ψυχολογική κόπωση από την ηλεκτροκίνηση και το γενικευμένο automotive burnout.

ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΟΥΣΙΑ: Πεντακυλινδρο-1-2-4-5-3-tetra-κίνηση με πρόσθετη πισωκινίνη. Τρίτης γενιάς σχεδίαση για άμεση αποδέσμευση της ενεργούς ουσίας Ur-Quattro και πιο γρήγορη κατανομή της βενζινο-εφεδρίνης στους ιστούς του σώματος. Συναντάται σε υψηλές δόσεις το συστατικό «Ωνασουγα», ουσία ισχυρά διεγερτική και οδηγικώς αφροδισιακή.

Advertisement

ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ:

  • Πεντακύλινδρο μοτέρ 2,5 λίτρων: 400 άλογα, 500 Nm ροπή, ροπάκλα μηχανική, αντρική, overdose σε δράμα και ένταση, το «Vorsprung durch Technik» σε όλο το ιστορικό του μεγαλείο. Χωρίς ίχνος υβριδικά πρόσθετα.
  • Ο ΗΧΟΣ!: Αυτό. Τέλος!
  • Κιβώτιο: 7 σχέσεων, S tronic, διπλοσύμπλεκτο. Χμ, έτσι κι έτσι. Καλύτερα στο manual. Τσουρούτικα paddles, γιατί;
  • Τετρακίνηση: Καμία έκπληξη. Quattro, ένα όνομα μία -μεγάλη- ιστορία. The best of the best.
  • Torque Splitter: Επιλεκτική κατανομή της ροπής ανεξάρτητα στον κάθε ένα από τους πίσω τροχούς. Σε βελτιωμένη έκδοση για ακόμα πιο γλυκό γλίστρημα. Εθιστικό. Δείτε αναλυτικότερα και στις ενδείξεις.
  • Πλαίσιο, φρένα: Υπεράνω. Μασίφ αίσθηση υψηλής μεταλλουργίας.
  • Αναρτήσεις: Περφεξιονισμός by Audi, συνδυάζει τα πάντα. Από track-day junkie σε χαλαρό Night Rider με ένα κουμπί.
  • Γόμα: Τροχοί 19 ιντσών, πιο φαρδιά λάστιχα εμπρός για λιγότερα μούτρα και πιο στενά πίσω για εύκολα παντιλίκια (265/30 – 245/30). Έχει και έξτρα ημισκλίκ Pirelli Trofeo R για άλλα κόλπα.
  • Εμφάνιση: Ψαρωτική χωρίς δηθενιές. Βλέμμα τύπου «You talking to me?», μυώδεις ακμές, μεγαλύτερη μάσκα Singleframe, πισταδόρικο splitter, κρυφά αεροδυναμικά botox, δύο καπνισμένοι πυροσωλήνες αντιαρματικού με νέες βαλβίδες για εθιστικά σκασίματα, diffuser-γίγας. Το απόλυτο Instagram story by default.
  • Σαλόνι: Ποιοτικός περφεξιονισμός. Πολεμική θέση οδήγησης. Νέο τιμόνι (λίγο μεγάλο σε διάμετρο), εντελώς άκυρα καθίσματα, γιατί; (υπάρχουν έξτρα τα καλά με carbon), οι διακόπτες αφής μόνιμος μπελάς.  Ποιότητα εργαστηρίου. Πιο classic Audi πεθαίνεις. Για τόσα λεφτά όμως, λείπει μια τσαχπινιά σπορ ιεροτελεστίας.
  • Κόκκινα κουμπάκια: Στο τιμόνι. RS Individual στα αριστερά για ράψιμο στα μέτρα σου, RS Performance στα δεξιά για ατόφια hardcor-ίλα.  Το στήνεις όπως θέλεις. Πατάς και θρίλερ. Λες και εμφανίζεται ο Εξορκιστής να βγάλει τον διάβολο από το A3 της μαμάς σου.

Το καταπίνεις. Σαν φάρμακο. Δεν το οδηγείς, το RS 3 έχει κάτι εντελώς σωματικό, το βιώνεις μέσα σου, στα κόκκαλα και τα εντόσθιά σου. Από τις πρώτες πέντε πιστονιές, μοιάζει σαν να έχεις καταπιεί τον στροφαλοφόρο, λες και οι κύλινδροι έχουν πάρει την θέση των οργάνων σου και η σπονδυλική σου στήλη είναι ένα εκρηκτικό παλλόμενο σύμπλεγμα από διαφορικά, συμπλέκτες και άξονες μετάδοσης. Τριπάρισμα! Και ο ΗΧΟΣ! Η μεγάλη ανατριχίλα!

ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ: Βασίζεται στο σύστημα quattro με torque splitter: τεχνολογία που σου επιτρέπει να περάσεις από το «πάμε μια βόλτα» στο «θέλω δικηγόρο» χωρίς ενδιάμεσο στάδιο. Η μεταφορά ροπής μεταξύ των πίσω τροχών σημαίνει πως μπορείς να προκαλέσεις -και να ελέγξεις- παντιλίκια, κάνοντας το RS 3 το πιο διασκεδαστικό Audi RS από τότε που οι Γερμανοί χαμογέλασαν για πρώτη φορά.

Advertisement

ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ: Το RS 3 αποτελεί την ιδανική αγωγή για μία σειρά παθήσεων που σχετίζονται με την οδήγηση και την απόλαυση που προκύπτει από αυτήν. 
Α. Μονοτονία Ηλεκτροκίνησης: Αναγνωρίζεται από συμπτώματα όπως αφηρημένο βλέμμα σε touchscreens και αυξημένη εξάρτηση από applications φόρτισης. Το RS 3 δρα κατευθείαν στον εγκέφαλο, αποκαθιστώντας τον ήχο εσωτερικής καύσης στα ακουστικά κύτταρα και προκαλώντας την επιθυμία να ξανα-οδηγήσεις γιατί… έτσι!.
Β. Χρόνια Οδηγική Βαρεμάρα: Η αγωγή ενδείκνυται για ασθενείς που βρίσκονται σε επαναλαμβανόμενο κύκλο: εργασία-plug-in-καναπές-σειρά Netflix. Το RS 3, μέσω της ενεργοποίησης του πεντακύλινδρου μηχανισμού απελευθέρωσης ντοπαμίνης, μετατρέπει το πρωινό commute σε εφηβική απόδραση με κλεμμένο αυτοκίνητο.

Γ. Μετατραυματικό Σοκ από Στροφή με SUV: Ασθενείς που πάλεψαν με την υποστροφή και τις κλίσεις τριών τόνων. Το RS 3, με σφιχτή ανάρτηση, τετρακίνηση και διαισθητικό τιμόνι, παρέχει αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στις στροφές.
Δ. Κρίσεις Υπαρξιακού Φετιχισμού με Εξάτμιση: Ασθενείς που συλλαμβάνονται να παρκάρουν σε γκαράζ μόνο και μόνο για να ακούσουν το cold start. Το RS 3 δεν θεραπεύει αυτή την κατάσταση, την ενθαρρύνει.
Ε. Είναι φάρμακο πρώτης επιλογής για Σύνδρομα Ρερλ, Μουτόν κ.λπ. Οι ασθενείς που πάσχουν από αυτές τις παθήσεις με ενδεχόμενες ακροπολικές παρενέργειες, βρίσκουν άμεση ανακούφιση από την έναρξη της αγωγής. Υπάρχουν Καρούτειες παρενέργειες σε μικρό δείγμα χρηστών που εξαλείφονται με αύξηση της δοσολογίας. 
ΣΤ. Προβλήματα με την Οδηγική Λίμπιντο. Αναβαθμίζει την εμπειρία της οδήγησης, επικεντρώνοντας την δράση της στην αύξηση της τεστοστερόνης. Σε παρατεταμένη έκθεση σε κινέζικους ηλεκτρικούς κουβάδες, η χρήση του Audi RS 3 επιφέρει άμεσα αποτελέσματα απεξάρτησης.

Οδηγείς. Στην πόλη, στο φροντιστήριο, στο night out. Χαλαρός, άνετος, βασιλιάς των φαναριών και πασών των παραλιακών για να φλεξάρεις γκάζια και ανόθευτη αδρεναλίνη. Άνετο σαν το απλό A3 της οικογένειας. Στην default ρύθμιση μοιάζει με τον nerd της τάξης, ο σπασίκλας του comfort. Καμία σχέση με άλλα σπορ hatchback, παρά τα 30άρια λάστιχα και τις 19άρες ζάντες. Ταξιδεύεις σαν άνθρωπος και όχι σαν καλαμπόκι σε ταψί του ποπ-κορν.

Αθόρυβο, πολιτισμένο, καλλιεργημένο. Ο πεντακυλινδρος γουργουρίζει σαν θηρίο στο κλουβί των ορίων ταχύτητας, περιμένει υπομονετικά να ουρλιάξει. Με σταθερό το cruise-control στα 130 είναι και παράδοξα οικονομικό, Αθήνα-Πάτρα στα 8,5 λίτρα, nice and easy. Νιώθεις ότι είσαι σε ένα αυτοκίνητο στην απόλυτη ωριμότητά του, με πολλά layers, που έχει κάθε φορά κάτι καινούργιο να σου αποκαλύψει. Απλά, αυτό που εσύ πρέπει να κάνεις είναι να πατήσεις το σωστό κουμπί. 

ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ:

  • Εθισμός. Σε όλους τους χρήστες. Μόνιμη ανάγκη για πεντακύλινδρη ηχητική έξαψη.
  • Αυξημένη κατανάλωση. Βενζίνης (20+ λίτρα για πλάκα). Και ελαστικών. Πάντα alert για το 30άρι προφίλ (true -and sad- story…). 
  • Συμπτώματα insomnia. Ξυπνάς στις 3 το πρωί και λες: «Πάμε μια Πάρνηθα».
  • Ανεξέλεγκτη ευφορία. Iδιαίτερα στις 7.000 σ.α.λ. (κρατάει κόφτη στο manual). 
  • Αύξηση παλμών και αρτηριακής πίεσης: Σύνηθες στο 90% των ασθενών. Το υπόλοιπο επιμένει να τρώει τυρόπιτες φορτίζοντας ηλεκτρικά. 
  • Απώλεια αντίληψης χωροχρόνου: Επτά στους δέκα ασθενείς είδαν τον Δημιουργό τους ντυμένο μαυροσκούφη (Φρέναααα….)
  • Αύξηση επιπέδων ντοπαμίνης: Σύνηθες κατά την έξοδο από στροφή με ενεργοποιημένο RS Performance Mode και γλίστρημα με trail braking και ανάποδο τιμόνι.
  • Φαινόμενα παραδοξολογικής αντίδρασης: Το φάρμακο καταργεί το φάρμακο. Με 20+ λίτρα κατανάλωση η αυτονομία είναι μικρότερη και από ηλεκτρικό. 

ΚΥΗΣΗ ΚΑΙ ΘΗΛΑΣΜΟΣ: Δεν έχει αναφερθεί παρενέργεια. Εξαιρετικό daily και για να τιγκάρεις πάνες στον Σκλαβενίτη. Σύμφωνα με μελέτες, μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης γονεϊκής κατάθλιψης κατά 82%.

ΟΔΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ: Οδήγηση. ΝΑΙ! Τι άλλο; Επιτέλους! Για λίγες παραστάσεις ακόμα… Είμαστε ακόμα ζωντανοί!

ΤΟ RS3 ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ: Ακριβώς απέναντι η AMG A45, πιο brutal και σέξι σλατίνα, πιο απόλυτη, το RS3 πιο overall, περισσότερο organic και ξεκάθαρα πιο άνετο. Και πιο quattro. Η M2 ανέβηκε λίγκα και κοιτάζει αφ’ υψηλού, το Type R είναι το απόλυτο εργαστηριακό κοπίδι ασφάλτου (κόβει!), το μικρό δαιμονάκι GR Yaris, το WRC σε μινατούρα για πυροβολημένους. Υπάρχει και το S3, για όσους δεν θέλουν γενόσημα, με 32 (!) χιλιάρικα λιγότερα, με 333 άλογα και με drift-mode (πιο basic, αλλά κάνει δουλειά), όμως λείπει η τρέλα του 5κύλινδρου και ο διονυσιασμός του «last chance party» για τον «Special 5».

Στροφιλίκια. Αποκάλυψη. Το αρνάκι σε στρίγγλα. Το νέο torque-steering με την εξελιγμένη διάταξη δύο ανεξάρτητων συμπλεκτών  στον πίσω άξονα, μεταφέρει κάθε στιγμή όση ροπή χρειάζεται εκεί ακριβώς που πρέπει. Μπορεί να μεταδώσει έως και ολόκληρο το 50% που αναλογεί στον πίσω άξονα σε έναν τροχό (το άλλο 50% παραμένει σταθερά εμπρός, δεν γίνεται ποτέ 100% πισωκίνητο όπως στις μεγάλες BMW και AMG). To τρικ είναι απλό: σπρώχνει περισσότερη ισχύ στον πίσω εξωτερικό τροχό, «τσιμπάει» λίγο το φρένο στον εμπρός εσωτερικό, η τροχιά κλείνει μαγικά, ξεχνάς την φυλαγμένη τακτική «late in-fast out», έρχεσαι με «όσα», πατάς άφοβα και με πυγμή, βγαίνεις με «πολλά».

Γυρίζει γλυκά, γλιστράει η ουρά ίσα-ίσα για να σε φέρει στην ευθεία χωρίς να υπερδιορθώνεις, και εκτοξεύεσαι στην μικρή ευθεία. Και ξανά. Στο «repeat». Σε κάνει τζάμπα μάγκα. Όταν πατάει με τα τέσσερα είναι σα να βάζει τον δρόμο στον τόρνο: τον κάνει ότι θέλει, του δίνει ότι σχήμα χρειάζεται για να νιώθεις ασφαλής και κυρίαρχος. Μη γκρινιάξεις για το κάπως ελαφρύ τιμόνι και τα φρένα που θα τα ήθελες με λίγο περισσότερο «δάγκωμα» στην αρχή της διαδρομής. Εδώ το λεξικό μιλάει για ομοιογένεια, ωριμότητα, αυτοπεποίθηση. Αουντάρα γέννημα-θρέμμα. 

ΔΟΣΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΧΡΗΣΗΣ: Η χορήγηση πρέπει να γίνεται σε ελεγχόμενο περιβάλλον (ιδανικά σε στροφιλίκια, πίστα ή άδειους ορεινούς δρόμους). 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΔΟΣΗ: μία έως δύο πλήρεις διαδρομές την εβδομάδα. Προ φαγητού.

ΥΠΕΡΔΟΣΟΛΟΓΙΑ:

  • Μπορεί να προκαλέσει εθισμό, στέρηση σε περίπτωση απουσίας και ανεξέλεγκτη αναζήτηση αντλίας καυσίμου.
  • Η μακροχρόνια χρήση του RS 3 ενδέχεται να καταστήσει αδύνατη την επιστροφή σε οτιδήποτε λιγότερο συναρπαστικό.
  • Να χρησιμοποιείται με υπευθυνότητα. Αν ο ενθουσιασμός διαρκεί πάνω από 4 ώρες, απλώς συνεχίστε να οδηγείτε.

ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: Σε συγκριτικές δοκιμές με ανταγωνιστικά σκευάσματα:

  • Παρουσίασε υψηλότερη διατήρηση ευχαρίστησης σε σχέση με παρόμοια σκευάσματα (βλέπε AMG A45) σε άγνωστες διαδρομές με στροφές και διαρκείς εναλλαγές της ασφάλτου.
  • Ανέπτυξε εντονότερη ηχητική ταυτότητα σε σχέση με τετρακύλινδρα αντιπροσωπευτικά δείγματα.
  • Πέτυχε 90% επιτυχία στην αντιμετώπιση «burnout από EV» σε πληθυσμό 25-45 ετών.
  • Πέτυχε τα υψηλότερα ποσοστά πισωκίνητης ευχαρίστησης από όλα τα ομοειδή σκευάσματα. 

Θες να παίξεις τον ήρωα των πλατειών και της φουρκέτας; Βγάζεις εντελώς off τα ηλεκτρονικά και το ESC, επιλέγεις το «RS Torque Rear», «μετράς» τα χέρια σου και τον γκρεμό, και ορμάς. Μη βιαστείς, δεν γίνεσαι legend με την πρώτη, θέλει να το «ξεκλειδώσεις», να βρεις τα χούγια του, δεν είναι κλασικό πισωκίνητο, πρέπει να ξεγελάσεις τα συστήματα και τα ηλεκτρονικά: αποφασιστική τιμονιά πριν την είσοδο για να δοθεί το ΟΚ από τα ηλεκτρονικά και βαθύ πάτημα στο γκάζι, με απόλυτη ετοιμότητα για το ανάποδο με το πόδι σφηνωμένο στο γκάζι, αλλιώς θα σε δαγκώσει, ύστερα γλέντι και λάστιχο, ακριβό λάστιχο. Απόλαυσε υπεύθυνα ή πήγαινε σε πίστα. Αλλιώς το πιθανότερο είναι ότι θα εκτεθείς. Και θα εκθέσεις.

ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ: Το σκεύασμα παρέχεται σε δύο μορφές, hatchback και sedan. Και οι δύο περιέχουν την ίδια δοσολογία δραστικών ουσιών. Το δισκίο hatchback σε πράσινο χρώμα (της δοκιμής) συστήνεται για πιο νεανικές ηλικίες. Το μακρύ ανέκαθεν πιο balanced, για μύστες. Στην συσκευασία περιλαμβάνονται όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά και οι υποχρεωτικοί δοσομετρητές ασφάλειας. Φυλάξτε αυτές τις οδηγίες χρήσης, ίσως χρειαστεί να τις διαβάστε ξανά και ξανά και ξανά.

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ: Η Ούρσουλα λέει για 2030 και τα σχετικά. Μη σε νοιάζει, τα έχουν χαμένα. Όσο υπάρχει το μαύρο ζουμί («drill baby, drill», που λέει και ο Πλανητικός Πορτοκαλής), θα είναι μαζί στο γκαράζ σου. Έως το τελευταίο Mad Max λίτρο αυτής της γης.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΦΥΛΑΞΗΣ: Ναι, να το φυλάς σαν τα μάτια σου. Σε δροσερό μέρος. Είναι το τελευταίο. Δεν θα υπάρξει άλλο. Πάπαλα. Φινίτο. 

ΤΙΜΗ: Στα 96 χιλιάρικα. Αν βάλεις και τα καλά μπάκετ, το πιάσαμε το κατοστάρικο. Για ένα hatchback. Έστω, για ένα hyper-hatchback. Γιατρέ μου μήπως είναι πολλά; Όχι… Εσύ ξέρεις! Πότε είπες να περάσω για να μου ξαναγράψεις μία συνταγή;

Και έτσι θα τελειώσει ο κόσμος, όχι με έναν λυγμό αλλά με πέντε κρότους. Σε αυτή ακριβώς την σειρά: 1-2-4-5-3.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ AUD RS 3 SPORTBACK
Κινητήρας: Πεντακύλινδρος σε σειρά, 2.480 cc
Μέγιστη ισχύς: 400 PS/5.600-7.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 500 Nm/2.250-5.600 rpm
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 3,8 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένο)
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 9,3 lt/100 km / 12,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 211 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.381×1.418×1.851 mm
Μεταξόνιο: 2.631 mm
Βάρος: 1.565 kg
Χώρος αποσκευών: 282-1.104 lt
Τιμή: Από 95.980 ευρώ