Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Audi Q3 SUV 1.5 TFSI Hybrid 150 PS

Ελλάδα 12:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(48) "Δοκιμή: Audi Q3 SUV 1.5 TFSI Hybrid 150 PS"
    

Δοκιμή: Audi Q3 SUV 1.5 TFSI Hybrid 150 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το καινούργιο Q3 η Audi δείχνει γιατί εξακολουθεί να παραμένει ένας πρωτοπόρος τεχνολογικά.

Advertisement
Advertisement

Η τρίτη γενιά τού Audi Q3. Τόσο στη SUV εκδοχή όσο και στην πιο σπορτίφ Sportback. Ακόμη μία προσθήκη στην γκάμα της γερμανικής εταιρείας ή κάτι περισσότερο αυτού;

Η παρουσία του καινούργιου μοντέλου στην αγορά έρχεται σε μια περίοδο όπου τόσο η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία -στο σύνολό της- όσο και η ευρωπαϊκή -ευρύτερα- αντιμετωπίζουν μεγάλες προκλήσεις.

Αφενός σε επίπεδο επιχειρηματικού ανταγωνισμού, αφετέρου σε γεωπολιτικό που γίνεται και γεωστρατηγικό. Αναφορικά με το πρώτο, οι Ευρωπαίοι χρειάζεται να βρουν ξανά την ουσία τού συγκεκριμένου βιομηχανικού κλάδου και να ισχυροποιήσουν τη θέση τους παγκοσμίως.

Advertisement
Advertisement

Για το δεύτερο, θα πρέπει να αναμένουν τις πολιτικές και λοιπές οικονομικές εξελίξεις τις οποίες (οι εταιρείες) δεν δύνανται να επηρεάζουν (τουλάχιστον σε βάθος). Όμως, τα στελέχη τους χρειάζεται να προετοιμάζονται για κάθε ενδεχόμενο.

Το καινούργιο Q3
 Σε αυτό το διαμορφούμενο κλίμα, το νέο Q3 εξελίχθηκε σε μια περίοδο σημαντικών αποφάσεων εντός της Audi σε ό,τι αφορά το στρατηγικό της πλάνο για το μέλλον της.

Πλέον, η χρονική παράταση μετάβασής της στην ηλεκτροκίνηση είναι αυτό που εμφανίζεται ως το πρωτεύον. Σε δεύτερο στάδιο, αυτό που ισχύει είναι η υλοποίηση προγράμματος δημιουργίας των νέων μοντέλων της ως τότε.

Advertisement

Η νέα γενιά τού Q3 δεν δημιουργήθηκε για να «ταράξει τα νερά» στην κατηγορία του. Αντιθέτως, αποτελεί, όπως άλλωστε συνηθίζει η μάρκα, μια εξέλιξη της προηγούμενης, με βελτίωση σε όλους τους ανεξαιρέτως τους τομείς. Ο στόχος των ανθρώπων της εταιρείας ήταν να δώσουν μια αναβαθμισμένη έκδοση του πολυτελούς SUV μοντέλου, ωστόσο, δεν περιορίστηκαν σε αυτό.

Το καινούργιο Q3 καινοτομεί στο εσωτερικό του και εισαγάγει μια νέα φιλοσοφία σε ό,τι αφορά στη διαμόρφωση του ταμπλό.

Advertisement

Το αμάξωμά του είναι πιο ενδιαφέρον από πριν. Έχει περισσότερες καμπύλες γραμμές, δείχνει πιο «επιθετικό» -αλλά και πιο ώριμο και κομψό, συγκριτικά- και σχετίζεται αμεσότερα με τη σύγχρονη μορφή των εξηλεκτρισμένων και αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων της Audi.

Το νέο Q3 βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα «MQB Evo» του ομίλου Volkswagen η οποία επιτρέπει την ενσωμάτωση σε αυτή βελτιωμένων μηχανικών μερών, ψηφιακών εφαρμογών και περισσότερων συστημάτων ασφάλειας και άνεσης.

Ο Γκέρνοτ Ντέλνερ, Διευθύνων Σύμβουλος της Audi, σε δηλώσεις του τόνισε πόσο σημαντικό είναι το καινούργιο μοντέλο της για την εταιρεία. Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, επισήμανε: «Με συνολικά περισσότερες από δύο εκατομμύρια ταξινομήσεις παγκοσμίως από την κυκλοφορία της πρώτης γενιάς του, το Audi Q3 είναι ένα από τα μοντέλα μας με τις καλύτερες πωλήσεις και κατέχει υψηλή θέση στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας.

Advertisement

»Με την τρίτη γενιά του, ανανεώνουμε μια σημαντική οικογένεια μοντέλων και ενισχύουμε την γκάμα μας με αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης και με ένα ισχυρό Plug-in υβριδικό σύστημα. Το νέο μοντέλο συνδυάζει την απόδοση, τη δυναμική οδήγηση και την άνεση».

Τα λόγια του είναι μια αναμενόμενη περιγραφή αυτών που πρέπει να λέει συνήθως κάθε ομόλογός του όταν πρόκειται για την παρουσίαση ενός νέου αυτοκινήτου. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ανταποκρίνονται σε μεγάλο βαθμό στην πραγματικότητα.

«Mehr Licht
 
Στο εμπρός μέρος του, το καινούργιο Q3 διακρίνεται για τα φώτα του, το πλέγμα στη μάσκα του η οποία ορίζεται από οκταγωνικό πλαίσιο («Singleframe»), το ευμέγεθες προτεταμένο εταιρικό σήμα των τεσσάρων κύκλων και την έντονη διαμόρφωση του προφυλακτήρα -ιδίως στις άκρες του αμαξώματος.

Πίσω, η εικόνα του οχήματος είναι πιο ήπια σχεδιαστικά αλλά παραμένει εντυπωσιακή και καταδεικνύει την ταυτότητα του νέου Q3.

Και εδώ τα φώτα είναι χαρακτηριστικά, υπάρχει φωτεινή μπάρα που διατρέχει το πλάτος του αμαξώματος, ενώ και το εταιρικό σήμα είναι φωτιζόμενο, επίσης.

Γενικά, στο νέο μοντέλο της Audi φαίνεται να έχει προσεχθεί ιδιαίτερα τόσο το σχήμα των φώτων όσο και η τεχνολογία τους. Όπως ανακοινώνεται από την εταιρεία, εμπρός υπάρχουν micro-LED μονάδες που τοποθετήθηκαν για πρώτη φορά στο Q3 («Digital Matrix»).

Αυτά αποτελούνται από συνολικά 25.600 microLED στοιχεία, καθένα από τα οποία έχει μέγεθος 40 μικρόν και συνιστούν επιμέρους μονάδες πλάτους σχεδόν 13 χλστμ. έκαστη.

Τα φώτα ημέρας αποτελούνται από 23 επιμέρους στοιχεία σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου. Να σημειώσουμε ότι ο οδηγός μπορεί να επιλέξει κάποια από τις προσφερόμενες φωτεινές υπογραφές ως οπτικό σήμα χαιρετισμού όταν κλειδώνει ή ξεκλειδώνει.

Πίσω, υπάρχουν φωτιστικά σώματα LED στις πιο προσιτές εκδόσεις του νέου Q3 και τεχνολογίας OLED στις πιο ακριβές εξ αυτών. Η εγκάρσια φωτεινή μπάρα είναι LED.

Ο κινητήρας
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου υπήρχε ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος 1.5 TFSI που αποδίδει 150 ίππους και μέγιστη ροπή 250 Nm.

Είναι υποτετράγωνος, έχει σχετικά υψηλή σχέση συμπίεσης (12,0:1), διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, έχει σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης και λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο «Miller».

Αυτό επειδή συνδυάζεται με σύστημα ήπιας υβριδικής διάταξης 48 Volt. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 19 ίππους και μέγιστη ροπή 56 Nm και η μπαταρία του συστήματος είναι ιόντων λιθίου.

Να σημειώσουμε ότι ο θερμικός κινητήρας διαθέτει και σύστημα «COD» («Cylinder on Demand») το οποίο απενεργοποιεί την τροφοδοσία καυσίμου στους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν ο οδηγός δεν εφαρμόζει μεγάλο φορτίο στο δεξί πεντάλ, με σκοπό την όσο το δυνατόν μικρότερη κατανάλωση βενζίνης.

Εντός
Εδώ υπάρχει η μεγαλύτερη αλλαγή στο καινούργιο Q3. Αυτή αφορά στη φιλοσοφία διαμόρφωσης του ταμπλό και εφαρμόζεται για πρώτη φορά. Βασικά στοιχεία της είναι ο νέος τρόπος υλοποίησης του «Audi Virtual Cockpit» και η κατάργηση των κλασικής μορφής διακοπτών εκατέρωθεν της κολώνας του τιμονιού.

Η έγχρωμη οθόνη στον πίνακα οργάνων είναι 11,9 ιντσών και πλάι της βρίσκεται η κεντρική αφής η οποία είναι 12,8 ιντσών. Οι δύο συνυπάρχουν σε ενιαίο πλαίσιο το οποίο είναι κυρτό και στραμμένο προς τον οδηγό.

Το ταμπλό έχει τρισδιάστατη διαμόρφωση, με εγκάρσιες και κυματοειδείς γραμμές να το διατρέχουν και καμπύλη επιφάνεια στο μέσον του ύψους του.

Το αποτέλεσμα είναι προϊόν της νέας φιλοσοφίας την οποία στην Audi προσδιορίζουν με τον όρο «softwrap», δηλαδή τη μορφοποίηση του εσωτερικού, των θυρών και του ταμπλό έτσι ώστε να μοιάζει ότι περιβάλλει, ότι «αγκαλιάζει», οδηγό και συνοδηγό.

Οι κεντρικοί αεραγωγοί βρίσκονται κάτω από την οθόνη αφής και υπό αυτών μια σειρά φυσικών διακοπτών για την εύκολη ενεργοποίηση/απενεργοποίηση από τον οδηγό συστημάτων όπως το «Dynamic Select», το ESP, τα (φώτα) «αλάρμ» ή το «ADAS».

Η κονσόλα είναι σχετικά ευρεία, με καλό χώρο για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων, μπουκαλιών ή ποτηριών και επιφάνεια ασύρματης φόρτισης smartphone.

Αξίζει να σταθούμε στην οθόνη τού πίνακα οργάνων η οποία δείχνει και είναι διαφορετική απ’ ό,τι έχουμε συνηθίσει. Οι άνθρωποι της Audi επέλεξαν να είναι λιτή και ευανάγνωστη στις ενδείξεις της.

Σε αυτή, βασική θέση έχει το ψηφιακό στροφόμετρο, τα στοιχεία της κατανάλωσης καυσίμου ή ο επιλεγμένος σταθμός του ραδιοφώνου, σε ένα περιβάλλον φόντου το οποίο είναι παραλληλόγραμμο και σχετικά μικρό σε ύψος.

Το τιμόνι είναι νέας σχεδίασης και επίπεδο στο επάνω και το κάτω μέρος του. Διαθέτει διακόπτες αφής αλλά πλέον αυτοί δεν είναι τόσο ευαίσθητοι όσο πριν στην ακούσια χρήση τους από τα χέρια του οδηγού.

Ένα ακόμη νέο στοιχείο για το καινούργιο Q3 είναι η αντικατάσταση των κλασικών διακοπών για τα φλας, φώτα και υαλοκαθαριστήρες από νέους μικροδιακόπτες. Αυτοί βρίσκονται στην αριστερή πλευρά -πίσω από το τιμόνι- και η ενεργοποίησή τους γίνεται με μικροκινήσεις των δακτύλων.

Πλέον, η λειτουργία των εμπρός υαλοκαθαριστήρων γίνεται μέσω μικρού περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στο εμπρός μέρος της επιφάνειας.

Δεξιά από το τιμόνι υπάρχει ο αντίστοιχος μικροδιακόπτης του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων για την επιλογή της φοράς κίνησης του αυτοκινήτου.

Η μετακίνησή του από την κονσόλα στη νέα θέση του έδωσε τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να τη διαμορφώσουν καλύτερα, προς όφελος της πρακτικότητας.

Το σύστημα πολυμέσων «MMI» είναι αναβαθμισμένο και έχει ως βάση το λειτουργικό σύστημα «Android Automotive OS». Το μενού του είναι σχετικά εύχρηστο και το συνηθίζεις εύκολα. Επίσης, υπάρχει ψηφιακός βοηθός χάρη στον οποίο ο οδηγός μπορεί να δίνει φωνητικές εντολές για την ενεργοποίηση λειτουργιών, χωρίς να το πράττει με τα χέρια του.

Μάλιστα, το σύστημα μπορεί να μαθαίνει και να προσαρμόζεται στις συνήθειες του οδηγού ή των συνεπιβατών του.

Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση και στην εξοπλιστική έκδοση «S Line» προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη.

Σε αυτήν μάλιστα την έκδοση, το νέο SUV της Audi έχει διαφορετικούς προφυλακτήρες που το κάνουν να δείχνει πιο σπορτίφ σε σχέση με τις υπόλοιπες (εξοπλιστικές) εκδόσεις του.

Το πίσω κάθισμα είναι τοποθετημένο σχετικά ψηλότερα από τα εμπρός και σε αυτό μπορούν να μεταφερθούν και τρεις ενήλικοι με σχετική ευρυχωρία.

Αυτό διαιρείται σε αναλογία 60/40 και κάθε τμήμα του μπορεί να συρθεί προς τα εμπρός ή προς τα πίσω σε μέγιστη απόσταση 150 χλστμ.

Επίσης, η κλίση της πλάτης μπορεί να ρυθμιστεί για την πιο άνετη μετακίνηση των πίσω επιβατών. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται πρακτικός χαρακτήρας του νέου Q3, καθώς ο ωφέλιμος χώρος για τους επιβάτες καθορίζεται αναλόγως των αναγκών κάθε φορά.

Με αυτόν τον τρόπο μεταβάλλεται και ο αντίστοιχος του πορτμπαγκάζ. Το τελευταίο είναι ικανοποιητικό για τα δεδομένα της κατηγορίας και η χωρητικότητά του κυμαίνεται από τα 488 έως και τα 1.386 λίτρα, όταν διπλώσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.

Οδηγώντας το Q3
 Η εμπρός ανάρτηση του νέου SUV της Audi αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδα βάσης και αντιστρεπτική ράβδο και πίσω υπάρχει διάταξη τεσσάρων συνδέσμων και αντιστρεπτική ράβδος.

Η ρύθμισή της είναι σχετικά σκληρή αλλά καταλαβαίνεις ότι αυτό δεν έχει γίνει από έλλειψη σχετικής γνώσης αλλά χάρη στην ικανότητα και την εμπειρία των ανθρώπων της Audi.

Η σπορτίφ αίσθηση είναι εμφανής από τα πρώτα μέτρα πίσω από το τιμόνι, ωστόσο αυτό δεν είναι εις βάρος της άνεσης. Τουναντίον. Το καινούργιο Q3 δείχνει εξαρχής ότι είναι στιβαρό και καλοκατασκευασμένο.

Η ποιότητα κατασκευής έχει αναβαθμιστεί τόσο συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά ώστε -μεταξύ σοβαρού και αστείου- θες να επιβεβαιώσεις ότι όντως βρίσκεσαι σε ένα Q3 και όχι σε κάποιο μεγαλύτερο μοντέλο της μάρκας.

Χρειάζεται να συνηθίσεις τη νέα φιλοσοφία διαμόρφωσης και διάταξης των διακοπτών στο τιμόνι. Ουσιαστικά, αυτό που πρέπει να κάνει κάποιος είναι να αλλάξει μια παγιωμένη αντίληψη για τη θέση των σχετικών διακοπτών, μια αντίληψη δεκαετιών για τους μεγαλύτερους σε ηλικία.

Ωστόσο, όταν το συνηθίσεις θα αρχίσεις να κατανοείς τη νέα φιλοσοφία της Audi και επιβεβαιώνεται ότι αυτή συντείνει στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα τού νέου SUV της.

Η θέση οδήγησης είναι καλή και το ίδιο ισχύει και για την ορατότητα περιμετρικά. Τα συστήματα υποβοήθησης έχουν υψηλό επίπεδο απόδοσης και όποτε χρειαστεί να παρέμβουν, το κάνουν αποτελεσματικά και με διακριτικό τρόπο.

Το τιμόνι έχει σχετικά καλή αίσθηση και σχετικά κοντή κρεμαγέρα. Πίσω από αυτό υπάρχουν επίσης μοχλοδιακόπτες για να αλλάζει ο οδηγός σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Ο 1.5 TFSI κινητήρας βενζίνης είναι επαρκής σε ο,τι αφορά στην απόδοσή του και στην ικανότητά του να κινεί το όχημα αλλά είναι σχετικά θορυβώδης. Το υβριδικό σύστημα συμβάλλει στην εκκίνησή του και στις ρεπρίζ αλλά τον κύριο λόγο τον έχει πάντα ο θερμικός.

Να σημειώσουμε ότι το σύστημα «Dynamic Select» έχει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα: «Efficiency», «Balanced», «Comfort» και «Dynamic». Στη συγκεκριμένη έκδοση, η διαφορά μεταξύ τους είναι μικρή στον τρόπο απόδοσης της ροπής στους τροχούς και πιο διακριτή στην αίσθηση του τιμονιού.

Στον δρόμο, η οδική συμπεριφορά τού νέου Q3 είναι καλή και σαφώς βελτιωμένη από πριν. Αυτό που έχει αλλάξει θετικότερα είναι ότι το νέο μοντέλο έχει πιο άμεση αντίδραση στην αλλαγή πορείας και δεν υποστρέφει όσο η προηγούμενη γενιά του, όταν πιέζει σχετικά ο οδηγός.

Τέλος, όταν αυξάνεται η ταχύτητα αυξάνεται αντίστοιχα και το επίπεδο θορύβου από τον κινητήρα. Αναφορικά με την κατανάλωσή του, η μέση τιμή τής δοκιμής μας έφτασε τα 8,1 λίτρα/100 χλμ. Πάντως, με ήρεμο ρυθμό και χωρίς πολλές αυξομειώσεις της ταχύτητας κίνησης, είναι εφικτή μια τιμή κοντά στα 7,0 λίτρα /100 χλμ.

Επιλογικά, τι είναι το νέο Audi Q3 και τι αντιπροσωπεύει; Είναι ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα SUV στην κατηγορία του. Έχει πιο ενδιαφέρουσα σχεδίαση σε σχέση με τον προκάτοχό του, ισχυρότερο και και πιο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα και διακρίνεται σαφώς για την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και την αίσθηση πολυτέλειας που αποπνέει.

Στη συγκεκριμένη έκδοσή του θα ικανοποιήσει μεν αλλά δεν θα ενθουσιάσει δε όσους θέλουν πιο σπορτίφ στοιχεία σε ένα αυτοκίνητο -και μάλιστα Audi. Αυτό το στοιχείο θα το βρουν σε άλλες ισχυρότερες εκδύσεις του. Όμως, αναμφισβήτητα, είναι ένα πολύ καλό, πρακτικό premium SUV το οποίο θα ικανοποιεί απροβλημάτιστα τις καθημερινές μεταφορικές ανάγκες μετακίνησης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Audi Q3 SUV 1.5 TFSI Hybrid 150 PS  
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.498 cc
Μέγιστη ισχύς: 150 PS στις 5.000-6.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 250 Nm στις 1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,1 sec
Τελική ταχύτητα: 209 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,0-6,6/8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 137-151 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.531/1.859/1.588 mm
Μεταξόνιο: 2.630 mm
Βάρος: 1.560 kg
Χώρος αποσκευών: 488-1.386 lt
Τιμή: Από 41.980 ευρώ